Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Nasıl Yapılır ? >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 DV4TD Motoru Sunum ..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 DV4TD Motoru Sunum ..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 DV4TD Motoru Sunum ..
    Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2010 Saat 17:44

B1BB19K1 - 307 DV4TD MOTORU

SUNUM MOTORU

1 - AÇİKLAMA

Doğrudan enjeksiyonlu dizel motor .

4 sıralı silindir, eşanjörsüz sabit geometrili turbokompresör ile aşırı besleme .

Emme manifoldunu, hava filtresini, silindir kafası kapağını ve yağ ayırıcıyı (yağ buharlarını yeniden emme) içeren dahili emme .

Üstten eksantrik milli, silindir başına 2 supaplı cross flow tip alüminyum alaşımdan silindir kapağı .

Silindir kapağı contası, damarlı metal tabakalardan meydana gelmiştir .

Silindir kollu supap kumandası ve hidrolik itecekler .

Kalıba dökülmüş dökme gömlekli alüminyum alaşımdan silindir bloğu .

Kalıba dökülmüş dökme yatak kepli alüminyum alaşımdan yatak kepi karteri .

Krank mili tarafından çalıştırılan dağıtım tarafındaki çift merkezli yağ pompası .

8 ağırlıklı ve 5 yataklı dövme demir krank mili .

Bölmeli biyel kafalı dövme demirden biyel, 2 vida ile kep tesbiti .

Triger kayışı tarafından çalıştırılan yüksek basınç pompalı enjeksiyon COMMON RAIL BOSCH EDC 16 sistemi .

Otomatik gergi makara ile senkron kertik kayışlı dağıtım .

Çentikli triger kayışıyla tahrik edilen su pompası .

Serbest titreşim amortisörlü bir kasnak ile aksesuarların tahriki .

Standarda EURO 3 uygun çevre koruma .

Egzos manifoldu çıkışı üstüne bağlanmış oksitlenme katalizörü .

Kağıt filtre elemanlı gövdeli yağ filtresi (ekolojik tip) .

2 - MOTOR TANITIMI


Motor tertibatı .


3 - VERI

motor tipi DV4TD
motor kodu 8HZ
özel özellikler bulunmaz
birim başvuru kitabı -
silindir sayısı 4
silindir çapı x kurs (mm) 73.7 x 82
kapasite (cm3) 1398
sıkıştırma oranı 18
azami güç : kW : EC 50
azami güç : BG (DIN) 69
motor devir azami güçte (d.dak) 4000
azami tork : daNm : EC 16
motor devir azami sıkma momentinde (d.dak) 2000
turboşarj evet
dejiştirici yok (hayır)
turboşarj basıncı : çubuk(lar) 1
besleme sistemi H.D.I. (*)
yapınız BOSCH
tip EDC16
(*) yüksek basınçlı doğrudan enjeksiyon

4 - KARTER SILINDIR GRUBU


Alüminyum alaşımdan silindir bloğu kalıba dökülmüş dökme gömlekleri içerir .

Silindir çapları ø 73.7 mm çap .

(a) mm çapta enlemesine ø 3.6 delikler ile silindirlerin arasını soğutma .

Kalıba dökülmüş 5 dökme yatak kepli alüminyum alaşımdan yatak kepi karteri .

26 vida ile kep karterinin tesbiti (10 M9 x 125 kepler için ve 16 M6 x 100 kep karteri için) ve 10 tam kopilya .

5 - IŞARETLEME BÖLGESI


Motor volanı tesbiti için pimle sabitleme (1) deliği .

(B) Damgalama :

  • krank mili yataklarının çaplarının sınıfını kazıma
  • yatakların yönlendirilmesi (debriyajdan senteye)
  • krank mili yataklarının çaplarının sınıfı

(C) Damgalama Motorun tanımlanması :

  • üretici işareti
  • yönetmelik tipi (307 / 8HZ - 206 / 8HX)
  • birim başvuru kitabı
  • seri numara

(D) Damgalama :

  • İşleme işareti
  • İmalat yılı

6 - HAREKETLI BAĞLANTİ


Krank mili .

(4) Biyel .

(5) Pistonlar .

(6) Volan .

(7) Titreşim amortisörü kasnağı .

(8) Sızdırmaz halkalar .

(9) Krank mili yan aralığının yarım ayar takozu .

(10) Krank mili yarım yatağı .

7 - KRANK MILI


Krank mili :

  • yatak sayısı : 5
  • balans ağırlığı sayısı : 8
  • eşit aralıklı 6 vida ile motor volanının tesbiti

Krank mili sızdırmazlığı motor volanı ve dağıtım tarafındaki sızdırmaz bir halka ile gerçekleştirilir .

(3a) 'daki dağıtım dişlisini sokma .

Yan boşluk 2 nolu yatak üzerindeki 2 yarım kamaları ile saptanmaktadır. (Tek bir kalınlık sınıfı) .

Mil hattı ( üst bloklar + yatak başlıkları ) ve krank mili yatakları alt bloklar ve krank mili üzerinde işaretlerle eşlenmişlerdir. .

(G) 'daki yatak sınıflarının mürekkep püskürtme ile işaretlenmesi .


(B) 'daki silindir bloğu üstündeki yatak sınıflarının işaretlenmesi (mikro-perküsyon) .

Yan yana getirme, merkezleme çarkı olmaksızın 3 düz yarım yatak sınıfı yardımıyla gerçekleştirilir .

Uygun yarım yatak seçimi (G) ve (B) işaretleriyle bir yan yana getirme tablosu ile gerçekleştirilir .

Silindir bloğu tarafında sadece tek bir merkezleme çarklı yarıklı yarım yatak sınıfı vardır .

8 - BIYEL


(4) Bölmeli kafalı biyel .

(h) Biyel ayağı duyu .

Biyel :

  • dökümlü çelik
  • (H) delik mesafesi 126.8 mm
  • biyellerin yarım yatakları konum çarksızdır
  • vida (i) ile biyel/kep birleştirmesi

Biyel ayağı duyu (j) 'da delinmiştir .

Biyeller mürekkep püskürtme ile işaretlendikten sonra (I) 'ya bölünürler .

9 - PISTONLAR, SEGMANLAR


(5) Alüminyum alaşımlı pistonlar .

(k)Trapezoidal üst sızdırmaz segmen : Top işareti ile : Kalınlık 2.5 .

(l)Konik alt sızdırmaz segman : Top işareti ile : Kalınlık 1.95 .

Sarmal yaylı yağ segmanı (genişletici) : Kalınlık 2.5 .

Piston üstüne soğuk ((n)) basma ile veya supap kalıplarını egzos manifolduna doğru yönlendirerek işaretleme DIST .

Piston aksları, iki emniyet segmanının nakli ile hareketsizleşirler .

10 - VOLAN


Çelik bir marş motoru ayna dişlisi ile dökme demir volan .

Eşit aralıklı 6 vida ile motor volanının tesbiti .

(o) Dönen krank milini hareketsizleştirmek için kör delikler (krank mili kasnağının sıkılmasında ve gevşetilmesinde gereklidir) .

UYARİ : delikler (o), dağıtımın sökülmesi sırasında pimleme delikleri değildir .

11 - SİZDİRMAZ HALKALAR


Sızdırmaz halkalar, yağ pompası ve motor volanı tarafındaki krank mili üstünde ve de dağıtım dişlisi tarafındaki eksantrik mili ucunda sızdırmazlığı sağlar; önoluşlu teflon bir dudaktan oluşurlar .

Motorun çalıştırılmasından itibaren yağ basıncı, aks üstünde bir yağ şeridi bırakarak kapanan ve böylece sızdırmazlığı sağlayan dudak (L) üstüne bir güç uygular .

UYARİ : sızdırmaz halkayı montaj (S) mesnedi üstünde bırakınız; müdahale durumunda halkayı mesnedi üstüne yeniden koyunuz ve yeniden takmadan önce 30 dakika boyunca grubu bırakınız .

Eğer dudak deforme olmuşsa sızdırmaz halkayı değiştiriniz .

12 - SILINDIR KAPAĞİ GRUBU

12 - 1 - KARTERIN EKSANTRIK MILI YATAĞİ KEPI


Karterin eksantrik mili yatağı kepi : Alüminyum alaşımı .

(D) Üst eksantrik mili yatak karteri .

(E) Alt eksantrik mili yatak karteri .

Karterler (D) ve (E) ve karter (11)/silindir kapağı arasındaki sızdırmazlık, tek bileşenli silikon conta macunu ile sağlanır .

İki yatak karteri 2 'dan (Z) pim ile birbirlerinin üstüne konumlanır ve 10 vida ile birleştirilir .

Dahili emme sisteminin tesbiti kep 8 karteri üstündeki (D) vida ile sağlanır .

Karter (11), 2 kopilya ile silindir kapağı üstüne konumlanır ve 13 vida (M6 x 100) ile sabitlenir .

Kep karteri içindeki eksantrik milinin yan aralık ayarı dağıtım tarafındaki yatak köşesindeki bir boyun (g) ile sağlanır .

Eksantrik mili sızdırmazlığı eksantrik mili kasnağı tarafındaki dudaklı bir halka ile sağlanır .

12 - 2 - SILINDIR KAPAJİ


(12) Silindir kapajı .

(13) Supap gaydları .

(14) Supap yatakları .

(CE) Egzos boruları .

(CA) Emme boruları .

Müsterek rampa tarafında emme manifoldu ve yağ filtresi tarafında egzos manifoldu ile silindir başına 2 supaplı cross flow tip alüminyum alaşımdan silindir kapağı .

Stellit çelikten supap yuvaları ve kılavuzları .

Silindir kapağı yüksekliği88 ± 0.05 mm .

10 torks vida ile silindir kapağının silindir bloğu üstüne tesbiti .

Ön ısıtma bujileri silindir kapağı yüzeyini 3 mm, supaplar ise 1.25 mm aşarlar .

Egzos manifoldu, 10 saplama ve tesbit burçlu 10 bakır somun ile tutturulur .

12 - 3 - SILINDIR KAPAJİ CONTASİ


(V) Bu motora uygun tanımlama işareti (1 çentik) .

Silindir kapağı contaları çentik kombinezonu ile tanımlanabilirler .

13 - DAĞİTİM GRUBU

13 - 1 - EKSANTRIK MILI


(15) Eksantrik mile, çelik bir boru üstüne takılmış sinterli kam .

Dağıtım tarafındaki dudaklı bir halka ile sağlanan sızdırmazlık .

Motor volanı tarafındaki vakum pompasının tahriki .

Vakum (M) pompası tarafındaki eksantrik milinin ucundaki 'dan tanımlama işareti .

13 - 2 - SUPAP KUMANDASİ


(L) Silindir kollar .

(Y) Otomatik aralık ayarlı hidrolik itecek .

13 - 3 - ZAMANLAMA DIŞLISI

Motor ön kapağı .


(PS) Üst bölüm .

(PF) Alt bölüm .

Plastik karterler .

Eskimeyen 2 vida ile sabitlenmiş 10 karter grubu .

13 - 4 - TRIGER KAYİŞİNİN DEVINIMI


(16) Eksantrik mili kasnağı .

(17) Yakıt yüksek basınç pompasının kasnağı .

(18) Dinamik gergi makara .

(19) Ana yatak dişlisi .

(20) Kilit pimi .

(44) Devirdaim pompasi .

(21) Eksantrik kayışı .

Dağıtım grubu 2 pimleme deliği ile senkronizeleştirilir .

Veri :

  • kayış 25.4 mm genişliği
  • diş sayısı : 144

Normal kullanımda değiştirme sıklığı : 240 000 km, 149 160 mil ya da 10 yıl .

Zorlayarak kullanımda değiştirme sıklığı : 180 000 km, 112 000 mil ya da 10 yıl .

13 - 5 - KRANK MILI ÜSTÜNDEKI DAĞİTİM DIŞLISI


Motor devri bilgisi elektromanyetik (37) bir pist ile donatılmış dişli (40) üstündeki algılayıcı tarafından verilir .

Güvenlik talimatları :

  • dişliye her müdahaleden önce ellerinizi yıkayınız
  • manyetik pist üstüne her tür darbeden kaçınınız; keskin aletin kullanımı yasaktır
  • dişlinin yakınına manyetik bir alet yaklaştırmayınız
  • manyetik 40 pist üstüne dayanmayınız ve gövdenin ucunu zorlamayanız

14 - YAJLAMA


(52) Yağ çıkış kanalı .

(53) Dönüş engelleyici klape .

(54) Silindir kapağı içindeki yüksek basınç yağ rampası .

(55) Motor üst kısım besleme kanalları .

(56) Vakum pompası kanalı .

(57) Filtre kartuşu .

(58) Turbokompresör yağlaması .

(59) Yag/sogutma suyu sogutucusu .

(60) Yağ basınç şalteri .

(61) Yaj filtresi .

(62) Yağ haznesi .

(63) Yaj pompası .

(64) Piston dibi jiklesi .


Silindir bloğu (64) üstündeki piston (1) dibi jiklelerinin yerleştirilmesi .

Yağlama devresinin 3.75 dm3 'lık bir kapasitesi vardır .

Tortu 3.6 dm3 'lı yağ karteri için 0.2 dm3 .

Yağ filtresi için 0.4 dm3 .

Mini ve maksi 1.8 dm3 arasındaki mesafe .

Motor yağlarının doğru olarak seçilmesi .

motor kodu 8HZ
derece 5W30
5W40
10W40
normlar API SJ/SH EC-II
SJ/SH EC-I
SJ/SH EC-I
normlar ACEA B1özel peugeot
B3
B3

Yağ pompası 2 kopilya ile silindir bloğu üstündeki emme tarafına konumlanmıştır ve 2 yüzey tarafından çalıştırılır .

Yağ pompası ve silindir bloğu arasındaki sızdırmazlık tek bileşenli silikon conta macunu ile sağlanır .

Yağ pompası çıkışı ve silindir bloğu borusu arasındaki sızdırmazlık kare 22 seksiyon elastomer bir o ring conta ile sağlanır .


Yağ basıncı deşarj valfı (c) 'da bulunmaktadır .

Motor üstündeki basıncı sınırlandırmak için eksantrik mili yataklarını yağlama kanalı üstünde bir yağ basınç düzenleyicisinin bulunması .

Yağın geri dönüşünü önleyen valf, hidrolik itecekler için motorun üstünde yağ rezervini saklayan yağ çıkış borusu seviyesindeki silindir kapağına yerleştirilmiştir .

Yağ basınç şalteri, motor plakasının solundaki motor egzos yüzeyinin üstünde bulunmaktadır .

Elektrik çubuğu, silindir bloğu içinde emme tarafındaki yağ karteri seviyesine konumlanmıştır .

Kağıt filtre elemanlı gövdeli yağ filtresi (ekolojik tip) su/yağ eşanjörü mesnedinin üstüne takılmıştır .

Değiştirme dönemleri :

  • normal bakım : 20 000 km, 12 430 mil ya da 2 yıl
  • zor şartlar bakımı : 15 000 km, 9 320 mil ya da 2 yıl

Montaj (r) işareti .

15 - BESLEME DEVRESI

15 - 1 - DAHILI (SAI) EMME SISTEMI


Bu motor, (2) bölümü kapsayan karışık malzemeden yapılmış bir dahili emme sistemi ile donatılmıştır .

(F) Üst bölümün içindekiler :

  • hava filtre kutusu (a)
  • hava (b) filtresi kartuşu
  • hava debimetresi(c)

(G) Alt bölümün içindekiler :

  • yağ buharlarını yeniden emme sistemli (blow by) silindir kafası kapağı (e)
  • emme dağıtıcısı (genel olarak) (d)
  • egr bağlantı borusu (f)
  • yakıt filtresi mesnedi

Emme sistemi eksantrik mili kepi karteri üstündeki 8 vida ve silindir kapağı üstündeki 2 vida ile sabitlenir .

Emme sistemi ve motor grubu arasındaki sızdırmazlık önoluşlu ve değiştirilebilir bir conta ile sağlanır .

Filtre kartuşunun bakım dönemi :

  • normal bakım : 60 000 km, 37 290 mil ya da 2 yıl
  • zor şartlar bakımı : İlk kartuş için 15 000 km (9 322 mil) daha sonra her 30 000 km'de (18 645 mil) veya 2 yılda bir defa

16 - TURBOŞARJ


(EA) Emme hava girişi .

(SA) Emme hava çıkışı .

(EG) Egzos gazı girişi .

(SG) Egzos gazı çıkışı .

(R) Aşırı besleme basınç düzenleyicisi .

(23) Turbokompresör tipi .

(24) Üretim tarihi .

(25) Sajlayıcı parça nosu .

Tedarikçinin KKK turbokompresörü sabit geometrilidir ve rölantide 0.5 bar ve tam yükte 1 bar'lık bir aşırı besleme basıncı gerçekleştirir .

Bir ısı kalkanı ile kaplı oksitlenme katalizörünün üstündeki egzos manifoldunun üstünde bulunur .

17 - EGZOZ GAZİ GERI DEVRI

Egr vanası, motor volanı tarafındaki müşterek rampa yüzeyinin üstüne konumlanmıştır .

Emme ve vana arasındaki bağlantı klik kelepçeler ile tutturulmuş alüminyum alaşımdan bir boru hattı ile gerçekleştirilir .

Egr vanasının kontrolü silindir kapağının egzos yüzeyi üstündeki bir elektrovana ile sağlanır .

Elektrovana motor kontrol beyni tarafından yönetilir .

18 - YAKİT SISTEMI

18 - 1 - SUNUM

Bu motor müşterek rampa BOSCH EDC16 doğrudan enjeksiyon sistemi ile donatılmıştır .

Bu sistem yakıt basınç pompasının bulunmaması ile diğerlerinden farklılık gösterir .


Yakıt besleme sistemi .

(26) Yakıt deposu .

(27) Yakıt besleme devresine paralel takılmış mazot filtresi hava alma pompası .

(28) Dahili ön ısıtıcı ve su detektörlü yakıt filtresi .

(36) Su boşaltma vidası .

(29) Yüksek basınç pompası .

(30) Dahili yüksek basınç düzenleyicili müşterek rampa .

(31) Enjektörler .

(32) Emme ve egzos supapları .

(33) Yakıt ısı vericisi .

18 - 2 - MONOBLOK YAKİT FILTRESI


(34) Monoblok yakıt filtresi .


(E) Depodan gelen yakıtın girişi .

(S) Yüksek basınç pompasına doğru yakıt çıkışı .

(35) Filtre elemanı .

(36) Su boşaltma vidası .

(37) Elektrikli yakıt ön ıstıcısı (yerinden çıkartılabilir) .

(38) Yakıt içinde su detektörünün pozisyonu (yerinden çıkartılabilir) .

5 mikrondan fazla pisliklerin filtre edilmesi .

Yakıt filtresini değiştirme süresi (ön ısıtıcı ve su detektörü hariç) :

  • normal bakım : 60 000 km (37 290 mil)
  • zor şartlar bakımı : 45 000 km (27 967 mil)

19 - SOJUTMA SISTEMI


(39) Gaz alma kutusu .

(40) Soğutma radyatörü .

(41) Dahili termostatik vanalı su çıkış kutusu .

(42) İsıtıcı matrisi .

(43) Boşaltma vidalı su giriş manifoldu (çok soğuk olan ülkelerde kol, boşaltma vidasının yerine kulllanılır) .

(43a) Boşaltma kapaklı montaj (çok soğuk olmayan ülkeler hariç hepsi) .

(43b) Isıtıcı kollu montaj .

(44) Devirdaim pompasi .

(45) Yag/sogutma suyu sogutucusu .

Soğutma sıvısı ömür boyudur .

Devridaim pompası triger kayışı ile çalışır .

Pompa ve su çıkış kutusu arasındaki bağlantı, pompa tarafında o ring conta ile ve su çıkış kutusu tarafında yüksek boru üstündeki kilitlenen ile ve alçak boru üstünde lehimsiz tutturma ile sızdırmazlığı garanti altına alınmış demir bir boru ile sağlanmıştır .

Su çıkış kutusu 4 vida ile motor volanı tarafındaki silindir kapağına sabitlenmiştir, sızdırmazlık elastomer bir o ring conta ile sağlanır .

20 - AKSESUARLARİN TAHRIKI

Poly v tip aksesuar kayışı .

2 ekipmanları olasıdır (araca göre ve ekipman seviyesinde) .


(46) Kırank mili kasnajı .

(47) Alternatör kasnağı .

(48) Otomatik gergi makarası .

(49) Kilit pimi .

(r) Motor dönme yönü .

KLIMA


(46) Kırank mili kasnajı .

(47) Alternatör kasnağı .

(48) Otomatik gergi makarası .

(50) Kompresör .

(r) Motor dönme yönü .

Çevrimdışı rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Leon 1.6 TDI IBIZA 1.2 TSI
Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2010 Saat 17:50
Eline sağlık Emrah. :)
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 815 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5492 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 795 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 613 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2667 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1792 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12656 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 580 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 469 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 740 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 555 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16018 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5507 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1855 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 472 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English