Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Nasıl Yapılır ? >106
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Pug 106 arka aks degisimi ( resimli anlatim)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Pug 106 arka aks degisimi ( resimli anlatim)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Long Beach Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
Forumdan Banlandı

Yaşı : 56
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010
Konum: Hamburg
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 316
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Long Beach Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Pug 106 arka aks degisimi ( resimli anlatim)
    Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2010 Saat 14:06
Herkese önce selamlar,

Bu foruma girmeme sebep olan ( 16 nisan 2010) Gülme Pug 106 arka aks sorunsali

Bendeki 106 nin arka akslari yukaridan iceriye dogru egilmisti
 ( arka lastiklerin üst kismi davlumbaza sürtmeye ramak kalmisti.
 Tamirini arastirdim, maalesef imkan yok ( Almanya) ancak
 yeni bir tane arka aksi komple alip, bendeki ile degistirmem gerekti.
Internetten arastirdim ve bir tane 106'nin komple sökülerek parca
satis ilanini buldum. Sansima Hamburg'da idi
 ( herzaman bu kadar sansli degilimdir Dil Çıkarma

Sanirim, benim 106'mi sevdigimden olsa gerek bu sans.
Sökülecek olan 106 beni bekliyormus, bir hafta sonrasina randevulasip,
1 hafta sonra gittim ve sökülecek 106'yi lifte aldim ve arka aksi
kendim söktüm, eger sökülmüs vaziyette alsaydim ilave olarak
50 Euro iscilik ödeyecektim. Peugeot 106 kullaniyoruz neticede,
Porsche degil Dil Çıkarma, her kurusu hesap etmek sart.

Ve bu uzun giristen sonra baslayalim Göz Kırpma

Öncelikle hatirlatayim ; Bu sadece bilgi amaclidir, kendi denemenizde
olabilecek hertürlü ariza ve yaralanma - sakatlanma icin sorumlu degilim.
 Olasi rahatsizliklar icin , doktorunuza ve/veya eczaciniza danisin Dil Çıkarma


Fotoda görüldügü gibi, arka lastikler capraz-yamuk




ise baslamadan önce : Aracimizin el frenini KESINLIKLE CEKMIYORUZ
1.vitese aliyoruz,düzgün bir zeminde kirko ile kaldirip,
uygun yerlerden sehpaya arkayi yukari kaldiriyoruz

Gerekli arac-gerecler ; kriko, 2 adet sehpa , bijon anahtari
veya 19 lokma-uzatma kolu, 32 - 21 -19 - 17 lokma,
iri bir cekic, (1- 1,5kg) kalin düz tornavida, 11 - 12  acik agiz anahtar,
(frenler icin özel 11 anahtar tercih edilmeli)21 - 19 - 17 - 10 acik agiz, ya da yildiz
 tercihen yildiz anahtar ve moment anahtari ( tork anahtari) 150 - 200 Nm
 pense, pas cözücü sprey ( WD 40 )


Aracin arkasini kriko ile kaldirmadan önce, bijonlari gevsetiyoruz,
sonra arkayi kaldirip sehpaya aliyoruz, lastikleri söktükten sonra,
kalin tornavida ile , kampananin göbegindeki toz tutucu kapagi
 söküyoruz ( biraz cekic yardimi lazim olabilir), ve 32 lokma ile
kampananin merkezindeki somunu söküyoruz. Kampanayi
biraz cekic yardimi ile söküyoruz. El freni telini balatadan ayiriyoruz,
 bosa cikariyoruz.

Egzostu komple asagi aliyoruz, arkada 2, ortada 1 lastik takozlari söküyoruz,
(biraz ince yag, veya pas sökücü sprey yardimci olur ), katalizatörün birlestigi
 yerden 2 adet 10 anahtar ile civata-somunlari söküp, asagi alip, aracin altindan aliyoruz.

Fren borularini cok dikkatli olarak, pas sökücü sprey ile paslari söküp
 11 - 12 ile söküyoruz.
Sakin fren borularina ( metal olan) ve somunlarina zarar vermiyoruz.
Eger pastan dolayi sökmesi zor ise, isitarak söküyoruz ( pürmüz vs.)

Alttaki islemler simdilik bitti, gecelim üst tarafaGöz Kırpma

Numara sirasiyla ve lokma ile söküyoruz. 3 ve 4 nolu somunlari tamamen sökmüyoruz,
( alttan aksin asagiya küt diye düsmemesi icin) , altina krikomuzu koyduktan sonra 3 ve 4 nolu somunlari söküyoruz.






Alttaki resimde görüldügü gibi, 3 ve 4 nolu somunlari sökmeden önce , kriko ile aksi destekliyoruz.

devam Göz Kırpma

5 - 6 - 7 ve 8  ile gösterilen yerlerdeki fren borularini
11 anahtar ile cok dikkatlice somunlarindan söküyoruz.
Pastan dolayi zorlaniyorsa, mutlaka pas cözücü kullanin.
Benim fren borusu somunlari paslandigi icin , borulari ve
somunlari da komple yeniledim. Fren bu sakaya gelmezGöz Kırpma



alttaki fotoda görüldügü gibi, aksi, amortisörleri üzerinde olmak
üzere asagi aldik. Bundan sonraki islem, amortisörleri sökmek.
Ayni amortisörleri kullanmayacaksak, kalsin Dil Çıkarma Benim amortisörler iyi olmamasina karsin
üzerinde biraktim, artik daha sonra gazli olanlarla degistirecegim



hazir arka - altta ne var ne yok indirmisken, güzelce zimpara yaptim, bir-iki yerde boya
kabarmaya baslamisti, güzelce zimpara ile tüm, kabarmis yerleri söktüm ve astar boya attim.
( Bu islemin, aks degisimi ile alakasi yok Kahkaha, titizlik baska birsey degil )






astar attiktan sonra ( kuruduktan sonra ), karöserin altini koruyucu, kaucuklu boya attim)
tas gelmesine karsi koruma sagliyor, burda tas yok ya neyse Sırıtma, titizlik iste )



kuruduktan sonra, 106'nin orjinal boyasini buldum ve altinida orjinal renkte boyadimDil Çıkarma
Tabiiki, yedek lastigin, demirinide astar ve son kat boyaSırıtma fotoda görünen 1. kat
daha sonra 2. katida attim



veee,

kaldigimiz yerden ( AKS ) devam ediyoruz,

birisi eski, digeri yeni ( takilacak olan ) aks,



 sökme islem numaralarini ters olarak takip ederek tekrar yerine takiyoruz
yani 7-6-5-4-3-2-1

Fren borularina dikkat ediyoruz, ezmiyoruz, bükmüyoruz.
Kriko yardimi ile aksin ortasindan destekliyoruz.

VE,

Bu islemi ( AKS degisimin, yanliz yaptim ve aksin agirligindan dolayida
biraz zahmetli oldu, tavsiyem yaninizda bir yardimci olmasidir,
Yardim edecek kisi. kesinlikle hic bir islem yapmayacak, sadece
aksin takilmasi esnasinda, aksin yukari kaldirilmasinda yardim etmeli.
Kimin hangi civata-pul kullandigini - unuttugunu ve kac Nm ile taktigi belli olmaz.

Aks civatalarini ve pullarini kesinlikle unutmuyoruz, yoksa yapilan islemi basindan
yapmak zorunda kalirsiniz. ayrica 1-2-3-4 ile isaretli yerdeki somunlöari
100-110 Nm ile sikistiriyoruz, bunun icin kesinlikle moment anahtarini kullaniyoruz.
Amortisör civatalarini 90-100 Nm ile sikistiriyoruz.




Düzenleyen xyzcom - 31 Mayıs 2010 Saat 20:45
Çevrimdışı Long Beach Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
Forumdan Banlandı

Yaşı : 56
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010
Konum: Hamburg
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 316
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Long Beach Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2010 Saat 14:52
sorun halledildi, teskkür ederimGöz Kırpma

Düzenleyen xyzcom - 31 Mayıs 2010 Saat 20:25
Çevrimdışı H-a-d-i Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 43
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 11 Mart 2009
Konum: İstanbul-Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2056
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı H-a-d-i Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2010 Saat 15:36


forumda problem yoktur. resim ekleyebilirsiniz Yaşar abi.
Hadi, 1981, İstanbul
Çevrimdışı duman6kelimeler Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 35
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı duman6kelimeler Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 Saat 12:19
teşekkürler :)
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1543 9 cimenquantex
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1463 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 213 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4894 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5993 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25154 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1408 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 110 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1113 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 179 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 368 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 248 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1429 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10835 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 524 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 586 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4125 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3283 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2049 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 7
SametRcz 4
Emintoprak 4
slckgms 3
antipollution 3
serdarcan34 3
OsmUnl 2
by_bozkurt 2
Berkay Erdinç 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English