|
Gaz sıcaklığı sürekli -52 derece |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
x571
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 station wagon Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2021 Saat 12:53 |
aramızda lpg den anlayan var mı ? böyle bir sorunum var . motor 70 derece fakat gaz sıcaklığı sürekli -52 gözüküyor. lpgye geçiş 40 derece olmasına rağmen araç çalıştıktan takribi 10-20 saniye sonra lpg ye geçiyor . motor soğuk olduğu için ilk geçişte rolanti düzensizliği oluyor gaz verilmezse stop ediyor. kısa süre önce regülatör değişti. değişirken ısı müşüsürü de değişti. değişen arızalı olabilirmi ? kendi kablom var .genel olarak lpg ayarlarımı atıyorum. Düzenleyen x571 - 12 Ağustos 2021 Saat 13:33 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Regülatör ısı sensörü arızalı görünüyor. Baska bir açıklaması yok.
Gaza 20 saniye sonra geçme olayı ayarlanabiliyor. Sizinkinde 5 saniye görünüyor ama sensör arızalı olduğu için kafası karışıyordur. Ayrıca benzin enjektör milisaniyeleri bana yüksek geldi. Sizinki 5 lerde. Normal şartlarda 3lerde olması lazım diye biliyorum. Bir yerlerden hava alıyor olabilir.
|
x571
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 station wagon Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
regülatör sensörü ile birlikte değişti ama fabrikadan hatalı sensör olabilir mi ? enjektörler nereden hava alıyor olabilir ki ? contalardan olabilir mi?nasıl tespit etmek lazım
Düzenleyen x571 - 14 Ağustos 2021 Saat 19:45 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bazı fotoğraflarda 3lere düşmüş görünüyor. Motor soğukmuydu fotoğraf çekerken. Bemim bahsettiğim motor sıcak değeriydi.
Belki sensör sağlamdır sensörün kablosunda sorun vardır. Kabloları kontrol etmek lazım. Evet enjektör contaları zamanla eskiyor. Veya sök tak yapıldı ise yıpranıyor.
Aracın bir yerinde giriş veya çıkışında hava kaçağı olması enjektör değerlerini karıştırabilir. Veya oksijen sensörü vb arıza durumunda zengin veya fakir karışım olabilir. Hava kaçağı var mı yok mu şöyle tespit edebilirsin. Eline bir su şişesi al. Araç çalışırken benzin enjektörlerinin emme manifoltuna girdiği yerlere yavaş yavaş su dök. Eğer su dökünce tekleme vs olursa o enjektörün ordan hava kaçağı var yani motor hava alıyor. Aynı şeyi lpg enjektörlerinden çıkıp motora giren hortumlarda da dene. Ben fis fıs şişesine su birazda köpük yapıp tek tek enjektör diplerine sıkıp denemiştim. Bazı ustaları tasla hatta kovayla dökerken bile görüyordum önemli olan elektronik aksama ve bobinlere gelmesin
Düzenleyen talip206 - 15 Ağustos 2021 Saat 18:52 |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |