|
EAT şanzıman sarsıntılı çalışma |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2021 Saat 18:37 |
2019 1.5 dizel EAT6 3008 kullanıcısıyım. Araç 13.000km'de. Uzun bir süredir 1'den 2'ye atarken, kavrama mekanizması kilitlenirken (lock up clutch) sarsıntı yapıyor. Son zamanlarda 2 farklı 3008 kullandım, ama onlarda böyle bir sarsıntı yok, 1'den 2'ye gayet yumuşak geçiyor, kavrama tam kilitleniyor ve ben o anı hissetmiyorum bile. Ama benim aracımda bu geçiş ve kavrama kilitlenmesi sarsıntılı. Biraz sert bir şekilde kavrama yapıyor. Başka vites geçişlerinde de hafif sarsıntı hissettiğim için ve bu sarsıntılı diğer 3008'lerde hissetmediğim için burada sormak istedim. Böyle bir mesele yaşayan oldu mu? Çözümü nasıl buldunuz?
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar hocam. Eyer aracınızın garanytisi bitmedi ise yetkili servise gidip durumu anlatın. Bu tip bir sorunu yaşayan 3008 kullanıcı üyemiz sorunu bir çok parça değişimi ile çözüme kavuşturmuştu. Hatırladığım kadarı ile akslar enjektörler motor ve şanzuman kulakları (takozları) değişimi yapıldı. Tabi sizin aracınızda yazılımla giderilecek bir sorunda olabilir.
Düzenleyen sonerkyl - 08 Mart 2021 Saat 09:30 |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Teşekkür ederim. Geçen hafta servise gitmiştim. Bana şanzımanda hiçbir sorun yok dediler. Belki yeterince hassas gözlem yapılmadı, çünkü fark etmek için biraz dikkat etmek gerekiyor. Eğer sorun çok rahatsız edici boyuta gelirse Peugeot Merkez'e yazmayı düşünüyorum.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Rica ederim hocam yetkili servis afedersiniz artık bir tarafları kalkmış ülkemizde yabi ne olacak yaptırım yok kanun var uygulama yok. Peugeot merkezi aramanız daha iyi olacaktır hiç biraz daha ilgili oluyorlar o zaman.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar,
Aks vs değiştiren üyemizi hatırlıyor musunuz? Kendisi ile irtibat kurmaya çalışayım.
|
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Değerli arkadaşlar merhaba,
EAT6 şanzımanda "lock-up clutch" denilen tork konvertörü kilit mekanizmasının aşırı sert ve sarsıntılı şekilde kapanmasının nedeni sizce ne olabilir? Yanlış triger ayarı olabilir mi? Çünkü 2.vitese geçtikten sonra sürat 20km olunca lock-up clutch tam kapanıyor ve bu esnada bir sarsıntı hissediliyor. Diğer EAT6 araçlarda bu kapanma anını hissetmiyorum bile, çok yumuşak şekilde lock-up clutch tam kapanıyor. Bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Triger olduğunu zannetmiyorum ama motor takozu veya şanzıman takozundaki sorun geçiş anında fazla sese veya sarsıntıya neden olabilir.
|
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Teşekkürler cevap için.
Yetkili servis bu konuya baktığını, motor bölgesinde 3 adet takoz olduğunu ve hiçbirisinde sorun olmadığını söyledi aslında. Başka hangi aksamlar bu sarsıntılı lock-up clutch kavramasına yol açabilir, araştırmaya devam ediyoruz.
|
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yetkili serviste konu detaylıca ele alındı. Merkezden bir uzman eşliğinde teste çıkıldı. Araç normal görüldü. Buradan durum hakkında güncelleme yapmak istedim.
|
Ozdemirli
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 3008 Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ozdemirli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba,
Geçen süre zarfında arabayı farklı şekillerde kullandım. Bazen yavaş tempoda hızlandım, bazen yüksek tempoda. Ve gördüm ki eğer gaz pedalının altında yumurta varmışçasına çok yavaş kullanırsam sürat 15km olduğunda 2.vitese geçiyor ve 20km olunca tork konvertörü kilitleniyor (lock up clutch). Ancak biraz hızlı tempoda hızlanırsam araç 20km süratte 2.vitese geçiyor ve doğrudan tork konvertörü kilitleniyor, yükü hiç üzerine almıyor. Ve bu belirttiğim durum çok konforlu bir vites geçişi sağlıyor. O nedenle ben bu yaşadığım olayı şanzımanın karakterine bağlıyorum.
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |