Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >3008 P84E (2016-)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 3008 allure selection eat6
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

3008 allure selection eat6

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Naturalarch Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Naturalarch Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 3008 allure selection eat6
    Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2020 Saat 22:15
arkadaşlar merhaba 1.5 dize allure selection 2019 model eat 6 bakıyorum fakat araçla ilgili yeterli bilgi bulamadım bu aracı kullananlar sorunları var mı ya da eat 8 e göre ne değişiklik var piyasası mı yok vs gibi bilgileri verebilir mi ? Sahibinden ilanı ile 0 km fiyatı aracında uçurum olmasının nedeni? 
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Kasım 2020 Saat 08:19

1- Nedir?

Peugeot’nun kompakt crossoverı 3008’in yeni dizel motor seçeneğine sahip versiyonu. Ülkemizde sadece otomatik şanzımanla satılıyor ki bu da diğer bir yenilik; artık 6 vitesli EAT6 yerine 8 vitesli EAT8 hüküm sürüyor.

2- Motor/şanzıman nasıl?

Doğrudan konuya girmek gerçekten iyi fikir. Yeni motor 3008’de kullanılan halinde 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Güç verisi 10 HP artmış ama tork değişmedin kalmış. Üstelik maksimum tork devri de 1750 d/d ile aynı. Bu noktada gelişim nerede diyebilirsiniz. Sorun şu ki, Euro 6d Temp emisyon normu bir hayli acımasız. Özellikle azot-oksitlerin filtrelenmesi konusunda başarılması gerekenler bir hayli fazla. Durum böyle olunca motor bir sürü engelleyici filtreye rağmen selefiyle aynı verilere sahip olmakla övünebilir. Dahası motorun bu karmaşık filtreleme sistemleri ağır. 3008 yeni motoruyla 100 kg kadar ağırlaşmış. Hala sınıfının en hafifleri arasında ama yine de eskisine göre daha kilolu. Burada da yeni şanzımanın gelme nedeni ortaya çıkıyor. Daha geniş vites yelpazesi sayesinde 3008’in performans ve tüketim değerleri ağırlık artışından neredeyse hiç etkilenmemiş. Öbür taraftan tüketim değerlerinde küçük bir iyileşme var. Bizim ölçümlerimizde genel ortalama 100 km’de 6,2 litre çıktı ki bu da eski motorla yaptığımız ölçüme göre 0,2 litre daha iyi bir değer anlamana geliyor.

3- Sürüşü nasıl?

Yeni motor selefinden daha rafine çalıştığını ilk anda hissettiriyor. Soğukken sesi daha az duyuluyor ve titreşimleri de hissedilir şekilde daha az. Bu da 3008’in zaten iyi olan konfor disiplininden daha da iyi puanlar almasını sağlıyor. Sürüş sırasında farkedilen değişimler de zaten bundan ibaret. Eğer amaç yeni emisyon normlarına rağmen eldekileri kaybetmemekse bunun başarıldığına kesin gözüyle bakabiliriz. EAT8, temel olarak EAT6’dan geliştirilmiş; eklenen iki tane kavrama setiyle aynı gezegen dişli setlerinden 2 ek vites oranı oluşturulmuş. Bu sırada hem ince ayarları hem de yazılımı elden geçirilmiş. Sonuçta hiç de kötü bir şanzıman olmayan EAT6’ya göre daha hızlı ve daha kararlı bir şanzıman ortaya çıkmış. Vites oranları konusunda PSA gerçekçi yaklaşımını sürdürmüş ve upuzun bir 8. vites oranıyla ya da her an vites yükseltmek için fırsat kollayan bir yazılımla sürüşü berbat etmemiş. Bunun yerine acele etmeden vites yükselten, uygun devirde kalmayı alt devirleri zorlamaya tercih eden bir şanzımanla akıcılığı desteklemiş. Sonuçta yeni motor ve şanzıman çok iyi bir ikili ve 3008 de bu ikiliyle eskisinden çok daha mutlu.

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8 fiyat listesi için tıklayın.

4- Sonuç?

PSA dizellerin ölmediğini ve daha hala yapılabilecekler olduğunu gösteriyor. 1,5 litrelik motor gerçekten başarılı ve 3008’e de çok yakışmış. 8 vitesli şanzıman da benzer bir başarıya sahip. Hal böyle olunca da modelin başarılı satış rakamlarına devam edeceğini söylemek mümkün.

Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Kasım 2020 Saat 08:20
Fiyat politikası malesef bayilerde araçlar çok geç teslim ediliyor bunuda izgüzar galirici al satçılar fırsata çevirip sıfır aracın parasından daha yüksek meblağlar istiyorlar. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 815 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5492 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 795 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 613 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2667 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1792 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12656 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 580 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 469 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 740 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 555 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16018 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5507 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1855 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 472 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English