|
AKÜ ÖZELLİKLERİ |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
qassim bey
1. Vites Yaşı : 42 Aracı : 308 e-hdi 2012 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2019 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı qassim bey
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2020 Saat 19:39 |
|
|
KASSİM
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Start stop teknolojisi trafikteki seyirde yapılan dur – kalklarda aracın daha fazla yakıt tüketmesinin önlenmesi amacıyla motorun kapatılması ve hareket başladığında tekrar devreye girmesi anlamına gelir. Sürücünün aracı her durduruşunda motor çalışmayı durdurur, tekrar gaza basıldığında motor devreye girer. Motorun kapalı olduğu süre boyunca aracın güvenlik ekipmanları devrede kalmaya devam eder. Mikro hybrid olarak da adlandırılan bu yeni sistem sayesinde hem yakıt tüketimi hem de çevreye salınan karbon gazı azaltılır. Start stop sistemi sayesinde motorun rölanti süresi kısaltılmış olur. Motorun bu yeni çalışma prensibine uyumlu olacak şekilde bir aküden enerji elde edilmesi zorunluluk halini almıştır. Bu sebeple de start-stop aküler geliştirilmiştir. Start stop aküler aracın motoru durdurulduğu sırada hala devrede olan güvenlik ekipmanlarının ihtiyacı olan enerji ihtiyacını karşılamaya devam eder. Yapılan her dur-kalkta marş motoru defalarca devre dışı kalıp yeniden devreye girer. Start stop akü sayesinde motor pasif haldeyken marş motoru akünün deşarj olmasını engeller ve enerjinin geri kazanımıyla akü şarj edilebilir. Start stop aküler diğer akülere kıyasla daha yüksek ölçekte şarj alma ve yüksek seviyede çevrim ömrüne sahiptir. Diğer akülerden daha kısa sürede şarj olur. %30 daha fazla marş basma kapasitesine sahip olacak şekilde geliştirilmiştir. Start stop aküler daha gelişmiş bir teknolojiyle üretildiği için standart akülere kıyasla daha yüksek bir maliyete sahiptir. Satış fiyatının yüksek olmasının yanı sıra arızalanan akülerin yeniden tamir edilerek kullanılması önerilmez. Tamir edilmiş olan akünün kısa süre içeresinde tekrar arızalanma riskinin yüksek olması ve verimliliğinin düşmesi nedeniyle akünün yenisinin alınması çoğunlukla tavsiye edilir. Rölantide çalışan aracın kontak kapatmasını sağlayan start stop düzeneği isteğe bağlı olarak araç kullanıcısı tarafından devre dışı bıraktırılabilir. Bu durumda start stop akü işlevsiz hale getirilerek normal akünün kullanımına devam edilir. |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
60 amperde yaterlidir hocam 72 amperin sadece sarj süresi uzundur ve 60 lık aküye göre kontak kapalı iken daha uzun süre dayanır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |