|
2008 1.6 vti otomatik şanzıman hatası |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2020 Saat 08:43 |
Merhabalar herkese. Aracımda şanzımandan yağ kaçağı vardı. Yapılan kontrollerde şanzıman yağ soğutucusundan geldiğini fark ettik. bu parça bayağı gevşemişti. iyice sıkıldı. Aracın altındaki yağlar temizlendi. Araçla 15-20 dk kadar tur atıp geldik ustamla. Bu tur esnasında 120-130 km hızlara çıktım. Sonrasında yaptığımız kontrollerde kaçağın olmadığını gördük. Akabinde şanzımana bu zamana kadar eksilttiği düşüncesiyle 0,5 lt Mobil ATF LT 71141 şanzıman yağı ekledik (şanzıman yağ değişiminden arta kalan. daha öncesinde değişmişti yağ). Eve dönüşte yaklaşık 15 dk sonrasında 90 km/h ile seyir halindeyken birden 'tak' diye bir ses geldi ve şanzıman hatası verdi (D nin yanında hem kar modu hem spor modu belirtileri oluştu). ana ekranda hatayı gösterdi, uyarı sesi falan. hemen aracı sağa çektim. stop ettim. kısa bir süre bekleyip kontağı çevirdiğimde hatalar yoktu. aracı çalıştırıp yoluma devam ettim. 7-8 km kadar 60-70 km/h hızlarında gittim. Aracı zorlamaya çekindim. Eve varana kadar herhangi bir sorun olmadı çok şükür. bu durum dün gece başıma geldi. bugün henüz kontrol etmedim. aklıma takılan soru şu: - 0,5 lt yağı ilave etmeden yaptığım kontrollerde böyle bir şey olmadı. Acaba yağ fazla mı geldi? İyi günler.
|
muzzy35
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 sw 2004 1.6 Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Hocam bildiğim kadarıyla yağ seviyesi otomatiklerde çok narin yani fazla olması yada eksik olması sıkıntı tamamen boşaltılıp tam konulması gerekiyordu. Ayrıca o uyarı muhtemelen çok ısındığı için kendini kilitlemiş benimde başıma geldi kendini kilitleyincd 3. Viteste arabayı sabitliyor durana kadar biraz bekleyip çalıştırdığında gidiyor çünkü ısısı azda olsa düşmüş oluyor bence en mantıklı yapmanız gereken ustaya gidip yağı tamamen boşaltsın tam 4 litreye ayarlayıp tekrar doldursuun . Ayrıca yağ soğutucuyu sıktık falan demişsiniz onunda çalışma performansını etkileyecek birşey olabilir o sıkma işi sonuçta yağı randımanlı soğutmatsa şanzıman yanabilir. Cevabım tamamen amatörcedir usta abilere yinede danışın benim tahminim :)
|
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2 saat önce aracın altını kontrol ettim. hiç damlama yok çok şükür. o sorun çözülmüş görünüyor. şimdiki sorun alınan hata. bugün henüz deneme yapmadım. Google a 'al4 transmission' yazdığınızda ilk sayfada PDF dosyası var. Orada AL4 şanzımana ait İngilizce bilgiler bulunmakta. A'dan Z'ye her şey yazıyor. - Yağ seviyesinin nasıl kontrol edileceği, fazla yağın neler yol açabileceğini. bu dökümana göre fazla yağ, yağın anormal ısınmasına ve yağ sızıntılarına yol açıyor denilmiş ( Google Translate sağolsun :)) Kasım 2019 da şanzıman yağını değiştirdiğimizde, usta 3,5 lt yağ koyduğunu söylemişti. Değişimde sonra herhangi bir sorun yaşamadım. Eğer 0,5 lt den az kaçak olduysa bizim eklediğimiz yağ fazla geldi muhtemelen. dökümanın 41. sayfasında hangi durumlarda hata uyarısı verdiğini de maddeler halinde belirtmiş, benimki sanırım yağ basınç sensörü kaynaklı. hatayı aldığımda bilgisayara bağlatmak en mantıklısı sanırım. yağ soğutucuyu da şöyle anlatayım. Google 'da "enfriador aceite caja automatica peugeot" diye aratırsanız parçayı görebilirsiniz. bendeki Valeo HS 1089. bu parçaya hortumlar bağlı. şanzıman yağı hortumlar vasıtasıyla radyatör tarafından soğutulup geri geliyor (ustanın dediği). sızıntı kalmadı dediğim gibi. çok gevşemişti. -
Aşağıdaki bileşenlerde veya bilgilerde bir arıza varsa "SPORT" ve "SNOW" uyarı ışıkları yanıp söner:
|
muzzy35
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 sw 2004 1.6 Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Demekki ilk dediğim gibi yağın ölçüsü
Isınma olayı bende uzun yokuşlarda ( bolu gibi uzun) sıcaklıktan dolayı kitleniyor Güzel bir araştırma yapmışsınız elinize sağlık
|
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şimdi de marş basmıyor 🙁 1 saat önce çalıştırdım. 5 dk gittim. İşlerimi hallettim. 45 dk sonra geldim arabaya. Teybin saat tarih ayarını yaptım ( dün akü söküldüğünden sıfırlanmıştı). Sonrasında kontağı çevirdim. Ekranlar görünüyor fakat marşa basınca gidiyor. Arkadaş geldş şimdi. Şarj edecez aküyü
|
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aküyü ölçtürdüm. Miyadı dolmuş. Forumda akü tavsiyelerine bakacağız artık.
|
omerb
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 207 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Vuruntu yapıp, kar ve spor modu ışıklarının yanma sorununu çözerseniz buraya yazmayı unutmayın lütfen. Umarım fazla masrafsız halledersiniz.
|
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bugün de yeni akü aldım. Çelik 60 Ah 540A. aküyü taktırmaya
giderken (20 dk) ve aküyü taktırdıktan sonra (20 dk), ş.içi ve çevreyolu
trafiğinde seyrettim. şimdilik bir hata almadım çok şükür. |
muzzy35
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 sw 2004 1.6 Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Akü konusunda abiler sakın president gibi ucuz aküler almayın bizim arabalar güçlü akü seviyor 300 liranıza yazık olur pahalı ama inci mutlu gibi aküleri tercih edin ben yandım siz yanmayın 😂
|
cruise05
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 2008 308 1.6 VTI Otomatik Kayıt Tarihi: 10 Ağustos 2019 Konum: Amasya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
iyi akşamlar herkese. 4 Şubat tarihinde seyir halindeyken bu sefer önce "Info Gearbox Fault" için uyarı geldi. Sonrasında 2-3 sn içinde de küt diye ses gelip şanzıman hatası aldım. aracı hemen sağa çekip kontağı kapa-aç yaptıktan sonra hata kaybolmuştu. bir önceki seferde de aynı şey olmuştu. sonrasında yolculuğa devam ettim. o günden bugüne herhangi bir hatayla karşılaşmadım. öğrendiğim kadarıyla Şanzımana ait ayrı bir ECU (beyin) varmış ve bu hata kayıtları bu beyinde saklanıyormuş. şimdi ilk fırsatta orijinal yazılıma sahip herhangi bir serviste bu arıza kayıtlarına baktıracağım inşallah. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |