|
Akü lambası |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2020 Saat 11:59 |
Seyir halinde akü lambası yanıp sönüyor ya da sürekli yanmaya başlayıp ardından göstergedeki tüm ışıkları yakıp farların siddetinin gidip gelmesine neden oluoyor. Akü yeni Sarj dinamosu kontrol edildi hiç bir sorun yok Şase kabloları kontrol edildi sorun yok elektrik kaçağı yok Bu sorun meydana geldiğinde kontağı açıp kapadığımda sorun bitiyor hersey normale donuyor. 1-kontak termiği mi 2-saşe yazıflığı mı 3-beyin mi 4- baska birsey |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aleyküm selam. yapılacak ve kontrol edilecek yerler kontrol edilmiş. Birde bu sorun motor sıcakkenmi yaşıyorsun yani 30-40 km gidincemi veriyor. muhtemel bsı olma ihtimali var.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1700 km kısa 5-10 dak molalar harici durmadan edirneden surfaya geldim 4-5 kez akü ışığı yandı ve bahsettiğim hatayı verdi.
Araç stop etmiyor, teyp çalışıyor,araç içi ışıklar, cam aç kapa, klima normal çalışmasına devam ediyor. sadece göstergedeki abs airbag vb tüm ışıklar yanıp far şiddeti azalıp normale dönüyor.
Bu durum oluştuğu anda hiç durmadan kontagı kapatıp açtığımda hersey normale dönüyor. Bsi olsa sürekli devam etmez mi sorun? Kontak termiğinden kaynaklanabilir mi? Kontakta herhangi bi ac kapa vs sorunum yok ama İlk önce kontak termiğini ve alternatör şase ve +kablosunu kontrol edeceğim. Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 16:31 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
evet olabilir. hocam termikte sorun ama elektriği kesmesi lağzımdı kontagı kapattığınız zaman. dediğiniz gibi şase uçlarını yine kontrol edin temzileyip tekrar bağlayın. bsı dememdeki neden ise leyimler ısındığı zaman çatlak vs. varsa böyle bir soruna sebep olabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kontagı kapadığımda elektriği kesiyor. Akü sase artı eksi baglatıları kontrol ettim temizledim sıkıntı yok.
Alternatör kablolarına ve şasesine baktırmam lazım tabi en son dediğin gibi bsideki problemde olabilir. Kontak termiği pahalı değil ve değişimini kendimde yapabilirim ihsallah ondandır
Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 16:30 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
inşallah sadece termikle ilgili bir sıkıntır hocam yoksa diğer türlü biraz maliyetli olabiliyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.
Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip 1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim. 2-alternatör regulator olsa sorun kontak aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka ne olabilir. Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 19:09 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir. |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Öncelikle cevabınız için çok tesekkur ederim Söyledikleriniz muhtemelen sorunun en temel kaynağı gibi Ama şunu anlamıyorum kontağı kapadığımda konjektör nasıl olurda yüksek veya düşük akım verirken birden normale dönüyor. Yüksek veya düşük voltaj veriyor olsa kontağı açıp kapasam da aynı akımı göndermeye devam ederdi göstergede bahsettiğim sorun ve far şiddetinde git gel devam ederdi
Düzenleyen kaan206 - 25 Ağustos 2020 Saat 19:27 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Kontağı kapattığınız zaman çekilen akım azalır. Bu da bsinin çalışma aralığına dönmesi için yeterli olabilir. Yani oluşan bu aksaklık ani olabileceği gibi zamana göre artan veya azalan bir durum da olabilir. Damlaya damlaya akan suyun son noktada bardağı taşırması gibi düşünebilirsiniz. Bunun dışında aküler her ne kadar yeni de olsa bazen arızalı olup bu duruma yol açabiliyor. Şu yöntemi izleyerek alternatörü test edebilirsiniz. Güvenlik önlemlerini alarak aküye bir multimetre bağlayıp kabloyu uzatarak multimetreyi iceri alın. Dc konuma getirerek hareket halinde sürekli gözlemleyin. Arızaya geçtiği anda değerlerde sapma oluyor mu bakın. Bir de bulabilirseniz eşten dosttan rica edin aküleri geçici olarak değiştirip gözlem yapın. Böylelikle en azından akü veya alternatör şıklarını elemiş olursunuz.
|
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Komple orjinal alternatör aldım problem giderildi. Konjektördür kömürdür ugraşmak istemedim temiz iş oldu
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |