|
Selenoid ve yağ değişiminden sonra vites problemi. |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Mustafa51
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 Kayıt Tarihi: 13 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa51
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2019 Saat 17:42 |
Yaklaşık 10 gündür motor soğukken yaşadığım 4.vitesten 3e küt diye geçiş 3.viteste takılı kalma ve kar spor lambaları uyarısı için otomatik şanzımancıya gittim bilgisayara bağlandı basınç hatası düşürmüştü neticede selenoid valfler ve yağ değişti selenoidlerin aktivasyonu yapıldı usta ile teste çıktığımızda daha önce yaşamadığım 4.viteste boşa çıkma arızası ile karşılaştık 4.vitese geçip boşa çıkıyor devir yükseliyor araç bağırıyor gitmiyor. Tekrar bilgisayara bağladı hatırladığım kadarıyla hız bilgisi uyumsuzluğu diye bi hata vermişti abs kabloları kontrol edildi sorun yok usta 4.vites balataların bittiğini yeni selenoid ile yağın basınçlı geldiği için sıkıntının su an ortaya çıktığını ve revizyon gerektiğini söyledi. Biraz uzunca oldu hakkınızı helâl edin daha önce bu ve buna benzer sıkıntı yaşamış arkadaşlarımın tecrübelerine ihtiyacım var.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. ankarada nerede yaptırdınız şanzumanı. buna benzer bir sorun arkadaşımız sizin yaptırdıgınız işlemeleri yaptırınca sizin gibi farklı sıkıntılar yaşadı daha sonra başka bir yere gidip söktürdüğünde takılan parçaların orjinal olmadığı öğrenmiş değişimden sonra araç düzelmiş. hemen revizyona gitmenize tavsiye etmem. hız ile alakalı bir durum ise başka problemler var aslında hata kodları fotografını çekmeniz daha iyi olurdu fikir vermek açısından.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Mustafa51
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 Kayıt Tarihi: 13 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa51
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hoşbulduk hocam tesekkur ederim şaşmaz da tunay şanzımana yaptırdım önümde yapıldı işlemler beyin temizlendi yağ tavsiye edilen yağ konuldu hata kodlarını almayı akıl edemedim yazdığım gibi hız bilgisi uyumsuzluğu şeklinde bir şeydi.
Yalnızca şöyle birşey var yağı 3.5 litre okumuştum ben usta yaklaşık 4.5 litre koydu beyin söküldüğü için bu kadar koyuyoruz dedi fazla konulmuş ve ondan yapıyor olabilirmi.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yağ ile alakalı olduğunu zannetmiyorum zaten yağ fazla ise fazlalığı şanzımanın üst tarafinda bulunan tıpadan atar. Akünün altına doğru bakarsanız yağ atılıp atılmadığını görürsünüz. Başka bir şanzıman ustasından fikir almakta fayda var. Bana balatanın bitmesi mantıklı gelmedi açıkçası. Vites kendini korumaya alınca 3. Vitese sabitliyor. Bu durumda zorlanırsa ustanın iddiasına göre 3 vites balatalarına zarar vermesi gerekir diye düşünüyorum.
|
Mustafa51
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4 Kayıt Tarihi: 13 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa51
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ustanın tesbiti bu yönde hocam,dediğiniz gibi bi kaç ustaya göstermekte fayda var birde uzun zamandır vites geçişlerinde vuruntu ara ara 1den 2 ye geçerken kasma sanki yayın geri çekip sonra bırakması şeklinde sıkıntılar vardı iki kez şanzıman yağı+Selenoid değişti hiç rahatlama olmadı şanzımanda
|
Frt-Aydin
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004-206 X-Line BVA 5P Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2018 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Frt-Aydin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ilk baslardaki vruntu motor kulakların sanzıman takozu veya akislerdeki bosluklardan olabilir
bendede var 1 den 2 geçince hafif bi vuruntu gitmediğim şanzımancı kalmadı en son şanzımanda bir sıkıntı olmadığı kanısına vardilar. en son bi motorcuya gösterdim akslarda bosluk var dedi bende yaptırmadım bkeliyorum
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |