Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı cansevinc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 33
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018
Konum: Canakkale
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cansevinc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu
    Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 05:55
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim bu sorunu çözümleyemediğim için sizlerden yardım istiyorum. 2001 model otomatik 206 sahibiyim. Çok kafa karıştırmayacak şekilde sorunu belirteceğim. 

1. Araba yeni çalıştıgında soğukken herhangi bir vites geçişlerinde sorun yok.
2. Araba ısındıgında ( özellikle uzun yolda) viteş geçişlerinde araba boşa alıyor sanki ve bağırma oluyor devir 5000 e kadar gelip 1 saniye kadar daha sonra geçiş oluyor. 
3. Araba ısındıgında sanki spor mod açıkmış gibi viteş geçişlerini zor sağlıyor. 

Not: 2 madde asıl sorunum. bununla ilgili bursaya gidip otomatik şanzımancıları gezdim. 

biri 3500 tl fiyat , biri 6500 tl , biri 4500 tl gibi herkes aynı işi söyleyip revizasyon dedi ama kafalarından fiyat attıkları çok belliydi çünkü arada 3000 tl gibi bir rakam oynamaması gerekiyor :) 

Şanzıman yağını değiştirttim aşırı ısınmadan yağ incelir gibi şeyler belirttiler fakat sorun çözümlenmedi aynı sorunlar devam ediyor.  Şanzıman yağını değiştirince 3. madde olmaya başladı ekstradan. 

Ek olarak arabayı boşa alıp bekleyince veya gaza basınca , kar ve spor lambası yanıp sönüyor Fakat R ve D veya P de beklerken veya giderken hata vermiyor sorun yok.

Bu sorunla daha önce karşılaşan var mı yardımcı olabilir misiniz ? 

Sevgiler. 


Düzenleyen cansevinc - 23 Ekim 2018 Saat 05:58
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 09:10
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam verdiğim linki incelerseniz size yardımcı olacaktır. şanzuman tipi aynıdır. 

Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı cansevinc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 33
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018
Konum: Canakkale
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cansevinc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 16:17
Çok teşekkürler. Metni okudum fakat şanzıman yağını değiştirmiştim herhangi bir değişiklik olmadı dediğim gibi araç ısınınca geçişler çok dengesizleşiyor. 
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 17:24
senin selenoid valflerde de sıkıntı var hocam onlarında değişmesi gerekiyor ve arkadaşın anlattıgı gibi yağ değişimin yapılması gerekecek muhtemelen birde fren müşürüne baktır ondan kaynaklıda sıkıntı olabiliyor. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı cansevinc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 33
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018
Konum: Canakkale
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cansevinc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 18:52
Teşekkürler hocam . Gittpim otomatik şanzıman ustalarının böyle direk revizasyon demeleri ve uçurum fiyatlar vermesi neden anlamış değilim :) şaka gibi herkes kazıklamaya calışıyor. Selenoid değişimi umarım işe yrar yarın servise gideceğim bilgisayara sokacaklar sanırım. Orada belirtmem gereken birşey olur mu ? Çünkü servislerde kolaya kacabiliyor
Çevrimdışı Simuzer Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : C3
Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Simuzer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2018 Saat 10:35
Sanayide ucuz teklif verenler revizyon yerine selenoid valf + yağ değişimi için veriyorlardır.

Eğerki bu arıza yeni olduysa ve yağ değişimiyle de sorun çözülmediyse en kısa zamanda selenoid valfleri değiştirmeniz gerekiyor.

Uzun süredir bu şekilde kullanmanız, şanzımanın kararsızlığı vuruntuları yüzünden şanzıman içerisindeki mekanik aksamların deforme olmasına neden olur ki, valf değişimi yapsanız bile çözüm olmayacaktır.

Revizyon için

1) mutlaka ama mutlaka "...... otomatik şanzıman" şeklinde yazan yerlere gidin. Bunlarda diğerlerine göre bu konuda uzmanlaşmışlardır. Normal oto-tamire uğramayın.

2) mekanik olarak en az 1 yıl garanti vermesini isteyin. Garanti söz ile değil, şirket kaşe, usta imzası, antetli kağıtta olmalı.
Çevrimdışı yusufmercan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 33
Aracı : 106
Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 86
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yusufmercan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2018 Saat 17:28
Egerki sanzimanci revizyon diyorsa o sanziman revizyon gerektiriyodur istersen selenoid valfleri degistirebilirsin ama sorunun duzelecegini zannetmiyorum ekstra masraf etmis olcaksin vites gecislerinde bosa aliyosa senin turbinde bi sikinti bar demekki turbin kaciriyo bu turbin manuel sanzimanlarda balata gbi dusuneblirsun balata kacirmasi gibi bisey basitce anlatmak gerekirse bnce yani benim fikrim cok masraf etmeden guvenebilecegin bi sanzimanciya revizyon yaptirman bu arada arac kac binde 150bin gecilince al4 sanzimanlar revizyon ister
Çevrimdışı sbde Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 1999
Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sbde Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ekim 2018 Saat 23:35
iyi akşamlar

1999 model 206 otomatik vites  göstergesi nereden bulabilirim ? 
 
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2018 Saat 09:05
Orjinalini yazan: sbde sbde Yazdı:

iyi akşamlar

1999 model 206 otomatik vites  göstergesi nereden bulabilirim ? 
 

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam ivedikte mass peugeot & citroen özel servisinden abdullah ustaya ulaşın yardımcı olacaktır. 

cep tel : 0537 964 58 20
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı akyuz.cagri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2016
Konum: sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı akyuz.cagri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Kasım 2018 Saat 21:31
sonuç nedir acaba? benzer durum bende de mevcut,vites geçişlerinde sorun yok ama çalıştırıken bi iki sefer korumaya alıp s ve *  ışıkları yanıp sönüyor,ama sonunda çalışıyor araba......danıştığım bi usta 2000 tl masrafı var beyin değişecek demişti?  

Çevrimdışı cansevinc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 33
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018
Konum: Canakkale
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cansevinc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2019 Saat 03:28
Sorun halen devam etmekte. Araç ısındıgında kaçıran vites geçişlerini kar moduna alarak bi nebze dizginleyebiliyorum. 3 den 4 e geçerken kar modunda ise sorun cıkarmıyor. Halen çözemedim
Çevrimdışı yusufmercan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 33
Aracı : 106
Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 86
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yusufmercan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2019 Saat 07:01
Hocam sorunun cevabi gayet acik sanzimanin revizyon istiyor turbinde tamir edilir buyuk ihtimal vites kacirmalari varsa eger hepsi birlikte yapilir teslim edilir sasmazda vitas sanziman var ben oraya yaptirmistim memnun kalmistim
Çevrimdışı Frt-Aydin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2004-206 X-Line BVA 5P
Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2018
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Frt-Aydin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2019 Saat 09:12
orjinal yazılımla basınçları ölçtürsene bi ?

bide sessiz bi yere geç dururken vites değiştir

her değiştiğinde cızzz sesini duyuyormusun bi ona bak

aslında bi fikir olarak söylüyorum sogutma suyu sıcaklığına orjinal yazılım ile baktır

bide şanzıman sıcaklıgına 
şanzıman yağ sıcaklıgı biliyosun  sogutma suyuyla yapılıyor şanzımanin içindeki eşanjordemi tıkanıklık var gerekli sogutmayı yapmıyor yağ çok sıcak cıkarsa normalden fazla deiklerimi bi kopntrol ettir
Çevrimdışı Frt-Aydin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2004-206 X-Line BVA 5P
Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2018
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Frt-Aydin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2019 Saat 09:13
bende yağ işine baktırmıstım senin 3. maddede olan benimde basımda var fırsatım yok ilgilenemiyorum  çözümüde söyle sağlıuyorum baktım vites 3000 de atmıyor hemen kar modu düğmesine basıp kapatıyorum o kendi atiyor 
Çevrimdışı cansevinc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 33
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018
Konum: Canakkale
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cansevinc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2019 Saat 12:54
arkadaşlar sorun halen çözülmedi. selenoidleri değiştirdim 2-3 defa yağ değişimi oldu bu zamana kadar halen bir değişiklik yok. 

tekrar sorunu anlatmak gerekirse araç soğukken hiç bir problem yok geçişlerde vs. fakat ısındıgında geçişler yine sağlanıyor ama boşa düşüp 1-2 saniye bağırtı olup öyle geçiyor. yani ısınma problemi oldugunu düşünüyorum. fakat hiç bir çözüme ulaşamadım. 
Çevrimdışı sozuak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 406-2
Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sozuak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2019 Saat 14:22
Merhaba,  Elinde Peugeot yazılımı olan bir serviste arıza kodlarına baktırın. Ben de bir ara Hem Delphi Hem de PP2000 varken aynı zamanda baktığımda hatalar farklı görünüyordu. PP2000 daha noktasal bilgi verebiliyor. Ankara'da  olsanız beraber bakardık. Isı problemi olup olmadığınada  PP2000 de bakabilir tüm selenoidleri tek tek elektriksel olarak kontrol edebilirsiniz. Şöyle ki ben de klasik iki selenoid değişimi gerekiyor diye düşünüyordum çünkü programla sırayla aktive edince selenoidlerin ikisinden de benzer ses gelmesi gerekirken farklı geliyordu. Ben de ikisini de değiştireyim dedim ama parçaları alıp hidrolik bloğu sökünce birisinin vidasının gevşek olduğu ortaya çıktı. Yine de her ikisini değiştirdim sesler eşitlendi sorun kalktı. Meğersem gevşeklikten yağ sızdırıyormuş o nedenle sorun ortaya çıkıyormuş.

PP2000 ile sürüş yaparsanız canlı verileri sürüş esnasında görüntüler sorun ortaya çıktığında hangi değerler alınıyor ona göre çözüm aranması kolay olur. 

Bir de şu aklınızda olsun şanzıman ısınınca sıvının hacmi artıyor. Örneğin fazla yağ varsa bunu havalandırma deliğinden atıyor ama atamayacağı kadar az fazlalık varsa o da soruna yol açabilir.

Ben 195.000 de iken arkadan çarpan araç nedeni ile öndeki araca çarptım. Hasar ciddi değildi ama tamirci arkadaşım olduğundan hadi şu şanzımanı da indirelim dedik. Fren bandları bitmişti kasnağı yemeye başlamıştı. Tüm parçaları değiştirdik balata namına. KM niz yüksek ise bu ihtimali düşünün bir de tork konvertörünün sorun çıkartması ihtimalini düşünün. Programda tork konvertörünün giriş çıkış hızları ve içindeki debriyajın devreye girip girmediği belli oluyor.  

Bunun dışında motor ile şanzıman senkron çalışıyor. Motorda oluşan belki de fark edemediğiniz bir problem şanzımanın çalışmasını sanki şanzıman arızalı sanacak kadar etkiliyor 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1471 8 arifbsrn
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1431 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 186 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4891 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5986 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25153 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1407 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 106 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1108 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 177 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 365 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 238 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1425 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10828 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 522 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 573 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3279 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2047 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
Hüseyinboztas 2
arifbsrn 2
feyyazbugan 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English