Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman arızası hk.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman arızası hk.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 206 1.6 XT
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 şanzıman arızası hk.
    Gönderim Zamanı: 09 Ağustos 2018 Saat 23:43
Merhaba sevgili dostlar,

Aracımız 1.6 8 valf 90 bg ov 306 dır. 
Aracı aldığımdan beri p de takılı kalma sorunu vardı ve el atayım dedim ama ne elmiş mübarek.. 
Kilit müşürü yuvasında değildi, çalıştığını onayladıktan sonra yerine yerleştirip toparladım ancak esas sorun bundan sonra başlıyormuş meğer.
Müşür aktif halde görevini yapar şekilde ayarlanınca vites değişim devirleri eskisi gibi uzamadan tak tak gayet güzel, ekonomik ve seri ve keyifli bir süürüş sağlamaya başladı hatta basınç ile devir düşürme olayını yıllardır ilk defa yaşadım ve aracı aşırı derecede rahatlatıp serileştirdiğini farkettim (yıllardır bilmediğimden ve ustalar anlamayınca gereksiz hantal bir araca binmişim)ancak 1.2.3.4. Vites geçişlerinde hiç bir problem yokken 2 ile 3 arasında ki basınç düşürme olayın da araç aniden debriyaj bırakmış gibi öne atıyor kendini ve bu ciddi anlamda rahatsız edici bir atma durumu ses flan yok ama sadece ileri fırlıyor araç. Müşürü tekrar kullanılmaz hale getirdiğim zaman ise bu sorunlar ve güzelliklerin hepsi bitiyor basınç düşürme olayı ortadan kalkıyor ve vites değişim dd leri bariz uzuyor. Hatta müşürü dışarıya alıp el ile deneme yaptım ve tespitlerim doğru müşürün altında ki düğmeye basınca araç rahatlıyor ancak ileriye atmaya başlıyor müşürü boşa bırakınca eski galine geri dönüyor ve asıl üzüldüğüm nokta Ankara a da ki bazı ustaları bu duruma ikna edip de inandıramıyorum. Söyledikleri tek şey tamamen tesadüf, şanzıman inicek miş miş miş de mış mış mış.
Aracın yağı orjinal 4 lt. Olarak 7 ay önce değişti
Müşür çalışmasına rağmen yine de emin olmak adına orj. Bulup onuda değiştirdim. Sizden ricam bilgi sahibi ya da göz atabilecek bir usta var ise yardımcı olmanız çünkü sanayi de ki ustalar araca bakma gereği bile duymadan revizyona koşuyorlar. 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:04
Burada mümkün oldugunca fren müşürünün önemini anlatmaya çalışıyoruz. 20 30 liralık fren müşürü arızası yüzünden revizyon diyen çok usta duyduk. 

Sizin arızanıza gelince, önceki sahibi veya götürdüğü usta geriye doğru  fren müşürü tesisatı ile oynayıp bir yerleri iptal etmiş olabilir. Detayli olarak tesisata bakmak gerekir.
Al4 şanzıman da iki ana selenoid vardır. Ve ekstradan her vitesin ayrı ayrı selenoidi vardir (4 vites ve 1 geri olmak üzere 5 adet)  eğer  sürekli aynı viteste sıkıntı  varsa bu sıralı selenoidlerin ilgili vitesle olanı arızalı olabilir. Yabancı forumlarda arızalı selenoidi geri vitesinki ile değiştirenler vardı. 
Eğer  sürekli aynı viteste arıza yoksa değişim tam vites değişim aninda tepme yaparsa boğaz kelebeğini temizletmen gerektir.
Çevrimdışı mesutokat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 206 1.6 XT
Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mesutokat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2018 Saat 17:35
Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?

Düzenleyen mesutokat - 13 Ağustos 2018 Saat 09:01
Çevrimdışı blue107 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 40
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı blue107 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2018 Saat 13:50
[QUOTE=mesutokat]Arkadaşlar sorunumuz hala devam ediyor ve müşürsüz geziyorum. Şanzımancılar ile birlikte elektrikçiler de böyle kullan bir sorun yok araba da deyip duruyolar. Bu tesisatı geriye doğru kendim nasıl kontrol edebilirim yardımcı olabilecek birileri var mıdır?[/Queen UOTE]

Selamlar, 

Aracın şanzıman yağ basıncını kontrol ettirin derim 4lt almaması lazım orada bir sıkıntı var 3.2lt veya 3 lt yeterlidir 4lt olduğunda fazla yağ koymuş olursunuz.Buda vites geçişlerinde sıkıntı yaratır. Ayrıca bilgisayara bağladığınızda araçtaki her valfi tek tek çalıştırabilirsiniz yani her valfi test edebiliyorsunuz. hangisi arızalı ise görülebiliyor. 


Düzenleyen blue107 - 24 Ağustos 2018 Saat 13:51
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1581 9 cimenquantex
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1469 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 216 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4901 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5999 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25169 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1413 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 111 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1116 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 181 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 373 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 249 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1437 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10839 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 524 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 588 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4128 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3289 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2051 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 7
SametRcz 4
Emintoprak 4
slckgms 3
antipollution 3
serdarcan34 3
OsmUnl 2
by_bozkurt 2
Berkay Erdinç 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English