|
Peugeot 307 1.4 HDi Radyatör Suyu Eksiltme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
YKayalar
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : Peugeot 307 1.4 HDi Kayıt Tarihi: 08 Ağustos 2018 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2018 Saat 10:41 |
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motor contasından kastınız sanırım silindir kapak contası ve eksiltmeyle ilgisi olabilecek her parça kontrol edilmiş/değişmiş. Uyarı ışığı ile birlikte bir arıza kaydı yapılır, bilgisayara bağlandığında çıkan arıza kodu nedir ? Sistemde dolaşıma engel olmayacak şekilde hava kalması durumunda köpüklenme olabilir ancak hava tamamlama haznesine tahliye edildikten sonra kesilir yani geçicidir. Soğutma suyuna yanlış sıvı eklenmediyse, daha önce tekrar kullanmak üzere boşaltıldığında yağ vs. karışmadıysa (ki eksilme olması bu ve benzeri ihtimalleri devre dışı bırakır); suda köpüklenme sebebi yanma odasında oluşan gazın ve/veya motor yağının su kanallarına sızmasıdır. Nedeni ekzozdan tahliye edilmesi gereken gaz ise suyun rengi sarımsı, yağ ise kahverengimsi olur. Su eksilmesi ise sızıntının karşılıklı olduğunu gösterir ki yağa ve/veya yanma odasına geçiyor olabilir. Problem conta değişimiyle birlikte başladı ise yeni conta hatalı/hasar görmüş, kapaktaki bir problem gözden kaçmış ya da kurallarına uygun toplanmamış olabilir. Yağa su karışması ve aşırı hararet ciddi masraflara yol açabilir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
YKayalar
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : Peugeot 307 1.4 HDi Kayıt Tarihi: 08 Ağustos 2018 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam merhaba,
Arabayı daha öncesinde bilgisayara bağlamadım ama silindir kapağı contası değiştikten sonra (benim tabirimle motor contası) su eksiltme uyarı lambası yanmaya başladı. Sürekli antifrizli su takviyesi yapıyoruz ama yine sürekli su kaybetmeye devam etti. Not: Araba Erzincan'da yapıldıktan sonra Tekirdağ'a doğru uzun yolculuk sonrası, Tekirdağ'a gelir gelmez bu su eksildiğine dair ilk uyarı lambası yandı ve sonrasında sürekli su eksiltmeye başladı. Tekirdağ'da bir ustaya götürdük ve usta; devir daim pompasında ve borularda kaçak var dedi. Yedek su deposu, borular ve devir daim pompası değişti. Fakat yine su eksiltmeye devam etti ve su eksilttiğine dair uyarı lambası yanmaya devam etti. Aynı ustaya yine götürdük, usta; arabanın silindir kapağı contasından ufak bir sızıntı olabilir dedi, yoksa arabada şuan gözle görülür bir sızıntı yok dedi. Su haznesini bi açtık, pembe renginde köpüklü su sıçratıyor. Not: Eski su haznesini geri taktırdık. Yine su eksiltiyor ama bu seferde, su eksilttiğine dair ne bir uyarı veriyor nede bir uyarı lambası yanıyor. Arabanın silindir kapağı contası değişmeden önce; Tekirdağ'ın aşırı nemli ve sıcak havalarında, arabanın içinde yük olduğunda ve bu şekilde yokuşta zora geldiğinde bile harareti hep 70-80'C'de oluyordu ve 90'C'yi çok nadir görüyordu ve hiç bir zaman 90'C'yi geçmiyordu. Şimdi akşam serinde bile, gaza yüklendiğin anda arabanın hararet göstergesi sürekli 90'C'de oluyor ve hatta 90'C'yi geçiyor. Tekirdağ'da başka bir ustaya götürdük, oda silindir kapağı contasından kaynaklı olabilir dedi. Kurban bayramı önü olduğu için işim çok, şuan yapamam dedi. 15.08.2018 tarihinde Tekirdağ'dan Erzincan'a doğru yola çıkacaz Allah nasip ederse inşAllah. Usta; yol boyunca arabanın suyunu kontrol ederek gidin dedi. Başka bir ihtimal olarak; acaba yedek su deposundaki kapaktan su kaçırıyor olabilir mi? |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Kaçak kontrolünü yapıp
buralara kadar el atmış usta fark ederdi bunu sanırım !
Motor yağına su karıştırmıyorsa gidebilirsiniz ancak problem kapak contasındaysa uzun süreli kullanım kapak yüzeyinde bozulmaya sebep olabilir.
Genleşme kabındaki su seviye sensörüne baktırın.
umarım olması gerektiği gibi bakmıştır ! |
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |