|
206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2018 Saat 22:18 |
Bazen aracı park edip 5-10 dk sonra kontak açınca 2.kademe fan açılıyor. Hemen peşinden yavaşlayıp duruyor. Bu konuyu araştırırken BİTRON fan beyni sorunları ile ilgili olduğu makaleler okudum. Şimdi tecrübeli arkadaşlara sorum şu, benim aracımda bu fan kontrol ünitesi nerededir bir söküp temizleyeyi, kurcalayayım. Teşekkürler.. Edit: Bitron kutusunu buldum. Henüz sökmedim çünkü nette bununla ilgili tek bulabildiğim bilgi parça sitelerindeki resminden ibaret. Bu kutu ne işe yarar arıza belirtisi nedir. Benim sorunun kaynağı olabilir mi ? Detaylı bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 15:10 |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Konu güncellendi, yardımlarınızı bekliyorum.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sigorta kutusundaki tüm röleleri yüksek amperli sigortaları çıkardım uçlarında hep oksit pas vardı.zımparaladım tekrar taktım..dediğiniz gibi bu beynide bir sökeyim kontrol edeyim öyleyse. |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bir de hocam böyle bir ürün alırsan daha iyi olur temizlik açısından
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
boruc
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.
Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var. Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki. |
|
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
|
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şimdi indim otoparka söktüm bitronu. Tertemiz ne pas ne oksit, devre yolları vs sağlam. Yalnız önceden açıldığı belli ve kart üzerinde sonradan atılma vernik tabakası var. Sanırım bir elektronikçiye göstermek gerekecek. |
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..
Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse) |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 23:01 |
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?
Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten.. Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede.. |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Akü eski ama iyi durumda, 20 gün sonra bile tek marş aldığını biliyorum.sadece marş süresi biraz uzuyor. Eksi kutup başında sürekli küf yapıyor. Nedenini bulamadım. Şarj dinamosuda sorunsuz. Araç lpg li, lpg karışımından da olabilir diyeceğim ama aynı durum benzinde de mevcut. |
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..
Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz.. Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef.. Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır.. Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış.. Düzenleyen ggitaristt - 01 Şubat 2018 Saat 23:39 |
RP393
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Partner Tepee Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017 Konum: Gebze Durum: Aktif Değil Mesajlar: 256 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Karacocuk24
2. Vites Yaşı : 33 Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynı sorun bendede var benim 1.4 8 valf lpg li trafikte 95 civari ama 3 bin deviri gecince hararet 100-110 gidiyor allah ne verdiyse benim suphem 2.kademe fan calisiyormu diye bunu arabayi sogukken calistirip direk klimayi acsam fanda calisirsa fanda sorun olmadiginami isarettir?
|
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sorunu çözebildiniz mi? Aynı sorun bnde de var! Nasıl çözüme ulaştınız paylaşırsanız sevinirim
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |