Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Sonunda Problem çözüldü...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sonunda Problem çözüldü...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı muratbey68 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2007
Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2018
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muratbey68 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 08:05
Öncelikle merhaba. Sırf bu konuya mesaj yazabilmek için üye oldum maksat, bi arkadaşımız bu beladan kurtulsun. Aynı sorun 2007 model 207 1.4 16v benzinli aracımda başıma geldi ve bu sorunu çözene kadar öldük resmen, sorunum motor soğukken araba resmen öksürüyor ve acayip bi sarsıntı oluyor yanlız bunu sadece benzinde yapıyor ve bu sorunun çözümü için benzin motoru ve şamandırası değişti alt oksijen sensörü tamir edildi buna ek olarak boğaz kelebeği temizlendi bujiler kontrol edildi elektrik tesisatı ve benzin aktarma boruları kontrol edildi ama kesinlikle bi cevap bulunamadı taa ki benim ustamın aklına en son çare olarak arabaya adaptasyon yaptırmak gelene kadar, aracı götürdük peugeot ve Citroën'in orjinal yazılımı olan Diagbox ile cihaza bağladık, araca adam bi adaptasyon yaptı yola çıktık ama sevincimden 170-180 yaptım araç bana mısın demiyor ve kesinlikle titremiyor. Bunun sebebini sorduğumda ise peugeotlarda akü söküldükten sonra beyin elektrik almadığı için özellikle hava yakıt karışım ayarlarını ayarlayamıyormuş, ya akü kesilmeden önce takviye kablosu ayarlanarak kesildiği an elektrik verip aracın elektriksiz kalması engellenecek ya da her akü çıkarıldıktan sonra bu adaptasyon işlemi yapılacak dedi. Yani 2 ay boyunca harcadığım 1000 liraya yakın paranın boşa gittiğini anladım sorun sadece 20 liraya çözüldü bu da bana acı bir tecrübe olarak kaldı. İzmir'de olan arkadaşım varsa bu işlemi yapan ustanın yeri 2. sanayide Ayyıldız Otomativ var oranın ortaklarından Hakan Bey var normalde arızaya bakmıyor ama rica ettiğiniz zaman ilgilenen peugeot yetkili servisinden çıkma Fransa'da eğitim almış çok iyi bir insandır kendisi.

Düzenleyen muratbey68 - 18 Şubat 2018 Saat 08:07
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 12:50
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?


Geçmiş olsun,

<span style="font-size: 13.3333px;">Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span>5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında<span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">iyi bir gözlemciyseniz</span><span style="font-size: 10pt;"> hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.</span>

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.


@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

Düzenleyen talip206 - 18 Şubat 2018 Saat 12:51
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Şubat 2018 Saat 01:29
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

 
@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

İyi düşünceleriniz için teşekkür ederim. Ankara'dayım ama sanayiden ayrılalı çok uzun zaman oldu. Umarım ihtiyacınız olmaz temennisi ile problem yaşarsanız buradan yardımcı olmaya çalışırım ya da ihtiyaç duyarsanız kendime göre tecrübeli/titiz bulduğum, kendi aracımı götürdüğüm yerlere sizi yönlendirebilirim... Saygılar.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2018 Saat 00:43
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.

hocam bilgilerinize sağlık doğru söylüyorsunuz ama şöyle bir durum var ilk yağ değişimimde 10/40 yağ kullanıldı ve 3 litre bırakıldı buda zamanla yağ yetersizliğinden sorun yaşatmaya başladı yağ değişim olayını tüm pug özel servisleri özellikle söyledi xr modelinde kullanılan motor çok seçici ve çok hassas olmazsa olmazı 5/40 mış 4 lt alıyormuş bende yağı değiştirince düzeldi sorunlar. yapılan işlem yağ boşaltıldı yenisi bırakıldı extra işlem yapılmadı demek istediğim yağ yetersiz olunca sorun yaratmış olabileceğini düşündüm. şükür şuan saat gibi tık yok. 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1458 8 arifbsrn
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1419 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 174 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4891 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5986 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25151 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1407 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 106 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1105 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 177 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 365 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 238 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1423 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10825 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 521 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 572 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3279 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2047 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
Hüseyinboztas 2
arifbsrn 2
feyyazbugan 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English