|
Depollution System Fault?? acil :( |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2017 Saat 03:18 |
207GT kullanıcısıyım ve yaşadığım sorunu bilen bir usta bulamadım. Hata, otobanda 3 ve üzeri viteste sıkıştırınca ortalama 5000 devir sonrasında araba gazı keserek kendini korumaya alıyor turbo devreden çıkıyor ve araç 100-110 km Hız üzerine çıkmıyor. 15 dk ile 1 saat arası süre içinde düzeliyor fakat arıza ışığı sönmüyor ve performans tam gelmiyor tekrar basınca tekrar korumaya geçiyor. Ekranda depollution system fault yazıyor. evet her şeyed bunu yazıyı ama cihaza bağlayınca 2.piston yanma odasında vuruntui Yüksek basınç arızası tanımında arızalar veriyor. Araçta değişen parçalar; Herşey... Yeni motor yapıldı. Krank mili, yataklar, segmanlar, kollar, egzantirik zinciri ve dişlileri, enjektörler, bujiler, yüksek basınç pompası, şamadra(komple), sensörler ve müşürler, yağ pompası ve filtresi. turbo soğutma pompası, devirdaim pompası, dumpvalve, map sensörü,.. eminim aklıma gelmeyen birkaç parça çıkar. asıl sorunda hangi ustaya gitsem parça listesi çıkarıyor. DEĞİŞTİ BUNLAR diyince bahaneler çıkıyor.. sadece bu olayı yaşayan çözen yada fikri olan yardımcı olursa sevinirim. bir araba parası yedi ve hala düzelmedi.. :(
|
|
THP
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
değişmeyen sadece hatırladığım bir turbo(komple), Wastgate, Beyin ve vanos var.
|
|
THP
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Turbo basınç sensörleri, Elektrovana ve hortumları.. Bunları kontrol ettin mi?
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
elektrovanayı turbocu arkadaş ile kontroll ettik. wastgate i harekete geçiren parça dedi ve wastgate çekiyor sağlam gözüküyor dedi.
|
|
THP
|
Ufuk_64
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gökhan kendimce bayağı yazdım ama yazdıklarım silindi kısaca yazayım. Bendede aynı motor var 2 kere motor açıldı yapıldıktan sonra sorum yaşamadım. Sen motor yapımı vs hepsini sanayide yaptırdınız galiba.o yüzdesinde sıkıntı yarattı büyük ihtimalle hortumları ve kabloları takarken birini eksik yaptılar. İnşallah değiştirdiğin parçaların çıkanını almıştırsındır.
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
1 gram hava kaçağı varsa bu sistemde, üst devirlerde araba arıza verir.. Benim dizel de normalde sorunsuz gidiyor, belli bir devirin üzerinde aynı hatayı veriyor.. Benimkinin sebebi elektrovana.. Çünkü tüm ek yeri hortumlarını yeniledik.. Bu forumdan bir arkadaştan çıkma elektrovana denedik benim arabaya, çekiş biraz düştü ancak arıza vermedi.. O yüzden yenilemek zorundayım Bunlar çok hassas sistemler, Wastegete ayarı düzgün mü gerçekten ?? Turbocu adam dayımın 407sine 3 defa ayar yaptı örneğin, abi tamam gidiyor araba diyor, ben sürüyorum arabayı bu tamam değil diyorum, en fazla 90 beygir bu.. En son ayarına dokunulmamış aktivatör taktı turboya araba şahlandı mesela.. |
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sanayi değil. yetkili servisten çıkan eleman özel peugeot servisi açmış. hatta ilginçtir ki 1 sokak arkasına... açıkcası izmir gibi bir yerde thp motordan anlayan 2 kişi var biri o. parçaların hepsini aldık.
|
|
THP
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
arıza kısmen benziyor. ama motorun cinsi ve arızanın çıkışı farklı. bu gün tekrar denedim. 2. viteste kesiciye girene kadar yüklendim. kesiciye 1-2 girdi ve korumaya geçti. 3. viteste 5500 devir civarında yapıyor. 4. viteste 5300 civarı. sorun devirin yüksekliği mi yoksa motora binen(turboya binen) yükün artışı mı
|
||
THP
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
birde aklıma takıldı.. biraz detaylı bir açıklama olacak ama...
VANOS Denilen şu parça... egzantirik milinin belli devirde subapların açılma oranını ayarlıyor. yüksek devirde tam açılıyor. şimdi. benim arıza cihazda 2. yanma odasında vuruntu - yüksek basınç arızası olarak tanımlanıyor. acaba vanos arızalıysa sibopların açılma oranını ayarlayamadığı için yanma odasındaki gazın yada yakıtın oranını da ayarlayamamış olacak ki bu vuruntu ve yüksek basınca sebep olabilir. (tamamen benim fikrim) biraz detaylı düşünce. tamirci usta biri belki tam cevap yazabilir ama- sürekli bu motorlarda 2. pistonda sorun oluyor ve 2. pistonun kırılması-kol çıkarması-kol kırması krankı kırması oluyor. neden 2. piston? bağlantılı bir arıza mı bu?
|
|
THP
|
Beyinci_Ugur
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 GTI Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017 Konum: Yalova Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Beyinci_Ugur
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
1- vuruntu sensörünü motor bloğuna çok fazla sıkılmış ise böyle gerçek dışı arıza verir.
2- arızaya geçmeden önceb araçta sarsıntılı vuruntulu çalışma varmı ? Varsa 2. Silindir yakıt ateşleme hava devresi kontrol edilmeli 3- yukarıdakilerin hiçbiri değil ise 2. Silindire ait kadehlerden biri bozuktur |
|
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“ 24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz 0 (543) 741 6828 |
Ufuk_64
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2017 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu 2. piston hatası ne hikmetse sağlam motoru bilgisayara bağlayıncada çıkıyor bence o hataya takılmamak lazım. Westegate tam çalışıyormu diye sende kendi gözünle bir baksan. örneğin 3 bin devirde motor sabitken kol ileri gidip sabit kalır ama ara gazı dediğimiz olayda birkaç kere gidip gelmesi lazım. tahminimce araçta yazılım var eğer varsa gelecek içinde kötü.
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bizde yazılımdan şüpelendik. izmirde yazılım yapan turbocu bi arkadaş var adı Arda tanınan biri. yazılımı kontrol ettik ve araçta stok yazılım çıktı. orjinal yazılımlı.
aynı kişiye elektrovanayı değiştirceğimi söyledim. bekle dedi ve westgate kontrol etti 3000-4000-5000 devirlerde kontrol etti ve wastgate çekiyor elektrovana bunu kontrol eder değiştirme dedi. :/
|
|
THP
|
dedore
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : peugeot 207 gt Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arızaya 5000 devir üzerinde geçiyor. vuruntu sarsıntı gibi olmuyor olsada o devirde belli etmiyor. rolantide vuruntu sarsıntı vardı yüksek basınç pompasını değiştirdim şanzıman kulağını değiştirdim düzeldi. 2. silindir üzerine gittiğimiz için bobinlerin yerini değiştirdim. yine 2. silindir çıktı. kadeh için, 2 ay önce sıfır krank mili taktım. o sırada retreviye yapılırken kontrol edildi silindirler normal çıkmıştı. ha sonradan bozmuş olabilir im bilmiyorum. ama vuruntu sensörü konusunda fikrim yok. ha birde aynı zamanda yüksek basınç arızası veriyor. bağlantı arıyorum bulamıyorum |
|
THP
|
Beyinci_Ugur
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 GTI Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017 Konum: Yalova Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Beyinci_Ugur
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar özür dilerim bu ara bir proje geliştirme çalışmaları nedeniyle forumla fazla ilgilenemiyorum acil bir durumda internet aramotoruna nickimi “_” olmadan yalova ekleyerek yazarsanız bana ulaşabilirsiniz. Buraya telefon yazmak serbestmi bilmiyorum. Dönelim konuya sadece 5000 devir üzerine çıkınca yüksek basınç yazıyor ise turbonun üzerinde vakumlu westgage ‘in kolu var bu ayarlanabilen tiptir iki somun ya kontra sıkılmıştır yada tek somun ilaçlanmıştır. Bu ayarı biraz kısabilirseniz sorun çözülür kanaatimce yani turbo devresinin tamamı max 1.6 bar olarak ecu da kayıtlıdır kol ayarı açıksa 5000 devirde bu limiti aştığı için beyin turbo hattını korumak için aracı “limp mod” a alır ta ki siz kontak kapatıp açana dek.
2. Silindir hatası çözmeniz gereken bir sorun buji çatlak olabilir veya bujiye geçen ateşleme elemanın içi yaylıdır kırık olabilir veya plastik bölümde yırtık olabilir veya bobine gelen tesisatta deforme olabilir soketteki korozyon ihtimalide dahil veya 2. silindiri kontrol eden ecunun içindeki ateşleme ve enjektör sürücüleri arızalı olup yanlış değerde sinyal gönderiyor olabilir. son veya :) milyonda bir ihtimal mekanikçi bazı ustalar işini dahada sağlama almak için enjektörün manifolta giren uç kısmına sıvı conta sürüyorlar o sıvı conta enjektör deliğini daraltabiliyor bu sefer içeri giren yakıt az olacağı için silindirde yanma zayıf kalıyor. Anlayacağınız 2. Silindirin mekaniği sağlam ise hava-yakıt-ateşleme elamanlarının birinde muhakkak bir sorun vardır. Herşey normal ise arıza MUHAKKAK silinir. |
|
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“ 24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz 0 (543) 741 6828 |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |