Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2017 Saat 23:20
arkadaşlar 5 ayrı peugeot servisine gösterdim hepsi normal diyor peugeot sıcağı seviyor. fan açarsa devam fan açmazsa sıkıntı.

benimde 95/100 arası hemen fan devreye giriyor hemen 90 na sabitliyor. çok sıkışık trafikte dur kalk yapınca birde yokuşlu oldumu 105/110 yapıyor hemen fan devreye girip 90 na çekiyor yani sorun yokmuş %100 307 lerde bu olay mevcut kronik sorun değil !

uzun yolda 90 nı geçmemesi lazım klima dahi olsa taş çatlasın 95/100 oda nadiren ben aracı aldığımda termostat su kaçırıyordu orjinal ile değiştirmiştim termostat bu konuda çok önemli.
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2017 Saat 23:46
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Pejo sıcak severi yanlış anladık galiba. Bahsedilen sıcaklık 100 e kadar olan sıcaklık. Hiçbir motor suyun kaynama noktası olan 100 derecenin üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmamıştır. Sıcaklık rahat bir şekilde 100 ve üzerine çıkıyorsa kesinlikle sorun var

Araç devirdaim sistemi kapali devre olduğu için 100 dereceye çıktı ise sorun vardır demek yanlış olur. kapalı devrede sıcaklık daha yüksek derecelere çıkabilir bu normaldir. Yorumlara bakinca bunun bir sorun değil normal olduğu anlaşılıyor.
Burda en önemli etken ķlima çünkü ciddi oranda güç harcıyor. Arabada bu eksiği kapatmak için daha fazla efor sarfediyor ve sıcaklık artıyor. Hele ki araba yüklü ise.   Genelde arabalarimiz 1.4 zaten eti budu belli.
Nissanlarda hararet göstergesi yok mesela. Sadece hararet yapinca nokta gibi ışık var o yanıyor. Muhtemelen onunda derecesi yüksektir ama ibre olmadığı için insanların gözü takılmıyor. Geçen yıl uzun yola giderken arkadaşın araç hararet yapti benim ki yapmadı. Ama ibre 110 civarında gezdi. Şöyle de bir durum var baktınız uzun yokuş var klimayi kapatip biraz geriden devirli gelmek gerekiyor.
Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2017 Saat 16:01
Viteste rampa inerken yada 70-80 le seyir halinde hararet 90 ı geçiyorsa soğutma sisteminde arıza var. 2+2=4
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2017 Saat 16:06
Orjinalini yazan: Mehmet92_27 Mehmet92_27 Yazdı:

Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Rampa inerken kaça kadar düşüyor dikkat ettinmi hiç. ?
rampa inerken biraz dusme oluyor ama 90in altina hic inmiyor


Büyük ihtimal termostat kaynama yaptı. Soğuk motor ısınmaya başlayınca 80-90 derece arsı ibre duraksar. Bunun nedeni termostat açıp radyatör deki soğuk suyla bi nebze serinler. Bunu rolanti de test edebilirsin. Hararet 70 lerdeyken (varsa) klimanı aç harareti kontrol et. 80 dereceden aşağı düşüyorsa yine termostat arızalı.
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı mehmethannn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 44
Aracı : 307 xt
Kayıt Tarihi: 04 Mart 2014
Konum: sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmethannn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 12:25
Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .
Çevrimdışı mehmethannn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 44
Aracı : 307 xt
Kayıt Tarihi: 04 Mart 2014
Konum: sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmethannn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 12:26
Orjinalini yazan: mehmethannn mehmethannn Yazdı:

Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.
 
tabiki daha usta arkadaşlar var onlar daha iyi bilirler. başka bir problem olmasın...
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .
Çevrimdışı madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 206 1.4 HDI Look
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 23:59
5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.
206 1.4 HDI Look 2004
Çevrimdışı noscream Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 407
Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı noscream Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2017 Saat 08:25
Bu hararet konusunda ilk sahibi olduğum 2007 model 407 aracımda ilk aldığımdan bu yana 9 sene boyunca Antalya' nın sıcağında İstanbul' un soğuğunda bile 80 derecenin ne bir üstüne ne bir altına inmemişti! Fakat bu sene ibre 85 lere hatta 95 lere çıkmaya başladı! Şu son durumda da ibre 85 e sabitlenmiş gibi görünmekte yukarı çok çıkmamaktadır. Bu durumu sanayideki ustama gösterdiğimde bizim araçlar 100 olur ama 101 olmaz, termostat devreye girer dedi! E dedim 9 senedir böyle değildi! O zaman 9 sene boyunca yanlış çalışmış dedi! Gülermisin ağlarmısın! Maalesef araçlarımızdan hakikaten gerçek anlamda anlayan yok! Bundan önce S40 benzinli aracımda da ibre sabitti, bana bu olay hiç mantıklı gelmedi! Aracımın bilgisayarında ise sıcaklık 80 göstermekte! Bu olayın peşindeyim bakalım ne bulacaz!

Düzenleyen noscream - 14 Temmuz 2017 Saat 08:27
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra
Çevrimdışı Mehmet92_27 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 307 1.4 xr
Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2017
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mehmet92_27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2017 Saat 14:19
Bana da bu 100 110da calisma olayi garip geliyor acaba fan mi yetersiz geliyor diye dusunuyorum arac eskiyince fan performansi dusuyor olabilir mi
Çevrimdışı noscream Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 407
Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı noscream Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 14:33
Fan hiç aklıma gelmemişti, fakat elektrik motorunun performansı düşmez direk bozulur! Sanırım fan müşüründe sıkıntı, baktığım vakit aracın bilgisayarı ile hararet göstergesi aynı dereceyi göstermiyor!
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra
Çevrimdışı vpro Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 30
Aracı : 1.6 HDI 301 ALLURE
Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2014
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 374
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı vpro Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 14:36
Ben göstergenin zamanla bozuldugunu düşünüyorum çünkü aracımla sanayiye gittiğimde bilgisyarla açıldığında 2 kademe fanda mükemmel çalışıyordu ama araçtaki gösterge 105 e geldiğinde 1. kademe açılıyordu. Göstergeyi söküp elle düzelttim bende.
Ele-Elo
Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1209
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 21:56
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.


Bizim dandik ustaların klasık lafı bunlar öyle çalışıyor.
Çevrimdışı Pejjj0.206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 206
Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2020
Konum: Bağcılar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 30
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Pejjj0.206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2021 Saat 10:34
Selamualeyküm arkadaşlar Peugeot 206 2001 1.4 LPG'li otomatik vites aracım var rolantide giderken hareret te sıkıntı yok gaza yüklenince hareret 100 buluyor ve stop ışığı yanıyor nedendir acaba yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler 
Çevrimdışı X-testers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 307 1.4 HDI
Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı X-testers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2021 Saat 23:47
Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile


Düzenleyen X-testers - 26 Eylül 2021 Saat 23:48
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2021 Saat 17:44
Orjinalini yazan: X-testers X-testers Yazdı:

Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile
Aslında her marka için geçerli olan bir durumdur. Motor en verimli 90 100 derece arasında çalışır. Eğer daha düşük sıcaklıkta çalıştırmak isteselerdi
 85 dereceye termostat 
98 dereceye 1. Kademe fan
105 dereceye 2. Kademe fan ayarı yapmazlardı.

Demek ki sıcak çalışmak icin motor tasarlamışlar. Öyle istemeseler termostat koymazlar, 1. Derece fanı 90 da, 2.derece fanı 100  de açılacak şekilde yaparlardı. Bunu yapmak zor bir işlem değil.

 Fakat burada sıkıntı olan durum göstergenin oynak olması.
Pek çok markada ecudan gelen bilgileri inceleyince sıcaklığın aynı şekilde değiştiğini görürüz. Fakat kullanıcı panik yapmasın diye gösterge pek oynak olmaz 90 da sabit durur. 

Dizel peugeotlardada aynı şekilde gösterge pek oynak değildir.
Benzinli olanlarda bu hareketlilik daha fazla iken benzinli  otomatikler aynı zamanda soğutma suyu ile  şanzımanı da soğutmaya çalıştığı için hararet şehir içinde 105 110 civarında gezer.
Yıllardır bu şekilde istanbul trafiğinde  kullanıyorum  Şimdiye kadar da hiç hararet yapmadı.




Düzenleyen talip206 - 27 Eylül 2021 Saat 17:47
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2021 Saat 23:23
Olayın aslının marka ile alakası yok kimide opelden yakınır.
Olay tamamen üreticinin motorun çalışma derecesini kaç derecede istiyorsa o dereceye ayarlaması.
Örneğin pejo tamamen sağlıklı,passız düzgün çalışan bir soğutma sistemi kaç derecede fan açıyor.ilk adım bu eğer sistem 90 üstü derecelerde fan açıyorsa ki mesela tu3,tu5jp,tu5jp4 benzinli motorlar model olarak değişebilir 97 dereceden 98 e geçme arasında fan açar.buda şu demek siz ne yaparsanız yapın araç karşıdan rüzgar almadan yani fana ihtiyaç duyduğunda su sıcaklığı 98 derece olmadan hararet düşmez.yine soğutma sisteminin sağlığına göre sıcaklığın düşmesi kısa veya uzun sürebilir.kısadan kasıt fan açar 99 olur gösterge sonra düşmeye başlar.uzundan kasıt fan artık çamur olan soğutma sıvısını çabuk soğutamaz ve sıcaklık artar.
Bunu bir sorun olarak görenler araçlarının ecusunu değiştirmeli.yazılabilir beyin kullanırlar ise araçları kullanıcılar kaç derecede isterlerse o derece fan açtırabilirler.
kiminin en güvendiği vag grubun ecusuna bağlanıp hararet derecesini yolda takip edin.bakalım hararet ibre ile eşdeğer mi LOL
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2021 Saat 18:53
Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.

Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2021 Saat 19:04
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.

Hararet sorunu var diye bilinen markalar genelde kullanıcıyı yanıltmaz.sıcaklık ne ise anlık onu gösterir.tabiki ibrelerinde yada müşürleri vs bir sorun yok ise.buyüzden aracın ecusuna bağlanıp ibrenin nekadar doğru olduğunu kontrol etmekte herzaman fayda görürüm.

 

Çevrimdışı assaint Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 51
Aracı : 307 1.6 Hdi 110 hp
Kayıt Tarihi: 02 Kasım 2021
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 15
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı assaint Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2021 Saat 22:42
  • Asla çeşme suyu koymayın, saf su kullanın. (Evinizde su arıtma cihazınız varsa damacanaya biriken saf su dur, damacana dan filtrelere giden hortumu çıkararak alabilirsiniz)
  • Her zaman % 50 Saf su % 50 Kırmızı Organik Antifiriz karışımını aracınızda bulundurun eklemeleri bununla yapın.
  • Tamponun altında giren havayı radyatöre yönlendiren plastik muhafaza muhakkak olmalı.
  • Her yıkamaya girdiğinizde ön pancurdan radyatöre doğru su tutun.
  • Her sonbahar sonu antifirizli suyu tamamen boşaltın, kırmızı organik iyi kalite antifiriz ve saf su karışımı ile doldurun.
  • Bir sebepten conta yakarsanız, ustanızdan conta üzerindeki 4 mm olan su kanalı deliklerini matkapla delerek 7 - 8 mm ye kadar büyütmesini isteyin. Islak gömlekli motorlarda (Renault Peugeot) aracın yaşı ilerledikçe yanlış su ve antifiriz kullanımından bu delikler daralır hatta tıkanır. Isınan su vaktinde bu alanı terk edemez ve hararet yükselir.
  • Sağlıklı soğutma sistemi olan araçların hararet ibresi sabit çalışır, nadiren küçük yükselmeler olağandır.
  • Tam otomatik araçlarda şanzıman da oluşan sıcaklık, motor soğutma sistemi tarafından emilir. Bu nedenle bakım tam otomatiklerde çok daha önemlidir.
Sağlıklı, mutlu huzurlu ve hararetsiz günler dilerim.


Düzenleyen assaint - 02 Kasım 2021 Saat 22:45
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1419 7 jaseen
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 151 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4887 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5985 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25150 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1404 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 105 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1100 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 176 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 364 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 236 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1415 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10820 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 519 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 570 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3278 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 14 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2045 6 kiziltamu
konu icon Torsiyon nedir,tamiri nasıl yapılır son mesaja git 887 0 Berkay Erdinç
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
Hüseyinboztas 2
feyyazbugan 2
OsmUnl 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English