Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 sanziman icin gerekli bilgiler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 sanziman icin gerekli bilgiler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Karacocuk24 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 33
Aracı : 2001
Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 679
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Karacocuk24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 sanziman icin gerekli bilgiler
    Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2017 Saat 20:30
Bugun baska bir forumda denk geldim adam uzunca yazmis belki dogru belki yanlis paylasmak istedim



Hergün büyüyen dünyada,insanın sonsuz ihtiyaçlarıda beraberinde büyür, bu ihtiyaçlardan bir tanesinde hareket edebilme ihtiyacıdır, işte bu durumda insanlar binlerce yıl sürekli bir şeyler yapmış olup, kayadan yapılma tekerlekten günümüz arabalarına ulaşılmıştır. Otomotiv endüstrisi dünyadaki en büyük rekabet ortamlarından biridir, hergeçen gün yeni özelliklerde araçlar üretilmekte ve insanların beğenesine sunulmaktadır,bu gelişmelerden biride araçlarda otomatik vites olmasıdır ve bu ortamdaki üreticilerden biride Fransız Renault markasıdır ve Renault araçlarında genellikle AL4 adı verilen şanzımanları kullanır. Şanzımanla ilgili bildiklerimi yazmadan önce burayı dikkatlice okumanızı rica ediyorum, zamanında bu ülkede maliyeti 1500 lira olan bakın sadece maliyeti 1500 lira olan mal yurtdışından 1000 liraya alınabildiği için üretimi durdurulmuştur,ancak bu 1000 liralık malın yedek parçaları aracın maliyetinden fazlaya gelmeye başladığı zaman nasıl büyük bir hata yapıldığı fark edilmiştir ancak iş işten geçmiştir, işte bu kapital düzen içerisinde Türkiye fiyatlarıyla 20 000 tlye aldığınız aracı parçalamaya başladığınız zaman içindeki parçalar “yetkili serviste” 100 000 tlden fazladır, o yüzdendir ki 15 000 tlye 206 alan bir vatandaşımızın şanzımanı ilk hata verdiği zaman direk revizyon 4000 tl lafı duyduğu zaman gözleri dolmasın nasıl ödeyeceği derdine düşmesin diye bu yazıyı yazacağım, keşke bu vatandaş bilse Peugeotun %120 den fazla yedek parçada kar koyduğunu ama işte Kapital düzen,neyse böyle devam ederse on sayfa yazarım ben şanzımanla ilgili bildiklerimi yazayım.
AL4 Şanzıman nedir:
Kısaca 4 vitesten oluşan,tam otomatik şanzımandır, bildiğimiz üzere 2 çeşit şanzıman kullanılır genellikle, robotize edilmiş manuel şanzımanlar(2tronik Renault,dualogic fiat,multimode Toyota,i shift Honda,easytronic opel) şimdilik aklıma gelenler bu şanzımanlar yarı otomatiktir, manuel şanzımandan farkı,debraj yoktur sizin yerinize bir robot debraja basar vitesi atar(tam olarak olmasada herkes anlasın genel hatlarıyla budur) bu şanzımanlar tam otomatik şanzımanlara göre,yakıt tasarrufu yapar,manuellerinden bile az yakar, manuellere yakın performans sunar, ancak konforsuzdur,vites geçişleri hissedilir,baskı bakata yakılabilir,kısacası sürmeyi bilmek gerekir,yokusta araç geri kaçırmasın diye gazla dengede durmaya çalışan hanım ablamız sonra sıfır araca binlira masraf açınca aa bu araçlar çok dandikmiş derler.Dünyada bildiğim kadarıyla bu işi çift kavramayla adam gibi beceren tek firma dsg ile vw dir.
Tam otomatik şanzımanlara geçecek olursak,bu araçlarda kısaca bir Tork Konvertörü vardır, bu parça araçın durma halinde ve ilk hareket halinde devrededir,motordan belli bir gücü sürekli tekerlere aktarır,bu sayede bu araçlar yokuşta geri kaçırmaz,Vites geçişleri bir yağ bloğundaki valfler aracılığıyla gerçekleştiği için, bir sorunu olmayan tam otomatik şanzımanlarda vites geçişleri hissedilmez,çok konforludur ancak robotize şanzımanlara göre yüzde 20 fazla yakarlar,yüzde 10 performans kaybı belki daha fazlası vardır ancak KONFOR ön plandadır,şimdi konforu neden büyük yazdın diyenler olursa birazdan açıklayacağım. Bu şanzımanlara örnek vericek olursak Hondanın CVT si dünyada bir numaradır diyebilirim. Renault AL4,opelin 4 vites şanzımanı,Toyotada gene 4 vitesli şanzıman bulunur,Fordda da 4 vitestir,yani sevgili abim Renault ne dandik 4 vitesli araba mı olur deme diye yazdım.
Şimdi bir tane ağabeycimde hani :Mercedes BMW e derlerse,onlar varsa öyle bir forum oradan baskınız bizim için bahsi geçen konular 50 binin altındaki arabalar için J
AL4 Şanzıman kullanırken dikkat edilecek hususlar:
Biraz önce bağıra bağıra konfor dedim,şimdi açıklıyorum, bu şanzımanlar konforlu sürüş içindir, aracı devirli sürmeyi seven 5 binde önce vites atmayan sürekli gazı basıp vites küçültenler varsa bence satsın araçlarını yazık.
1)AL4 şanzımana sahip araçların biran önce aracı Tork Konvertöründen çıkartması gerekir,bunun için en geçerli metod araca ilk kalkışta az gaz vererek biran önce 2000 devir civarı 2 ye atmasını sağlamaktır.
2) Zorunlu olmadıkça işte bir yere acele yada yokuş çıkma gibi, aracınız en fazla 3000 devirde vites atacak şekilde sürün böylece vuruntu da daha az olacaktır,bazen bizim şanzımanlar takılabilir vitesi geç atabilir hemen triptronike alıp vites atıp D ye atın.
3)Aracı triptronikte sürmenin net olarak bir açıklamayla zarar verdiğini sanmıyorum ama yılların ustaları aracın çok fazla triptronikte sürülmesinin zarar verdiğini söyler bende aynı fikirdeyim.Yani “D” iyidir.
4)Araç trafikte beklerken N ye yada P ye alalım mı,cevap hayır durduğunuz zamanlarda aracınız D de ayağınız frende olsun zaten bu sistemi yapanlar bunu düşünerek yapmışlardır,uzun süreli durmalarınızda zaten aracı P ye alıp stop edebilirsiniz.
5)Araç hareket halindeyken N ye atmayın , Çünkü N de şanzıman yağlama yapmaz, ayrıca tekrar D ye aldığınız zaman aşınır.
6)Araç ilk çalıştığı zaman STOP yazısının sönmesini mutlaka bekleyin hatta 1-2 saniye ekstra bekleyin ve sonra vites atın.
7) D den R ye yada R den D ye takıcağınız zamanlarda aracın durmasını bekleyin araç geri geri giderken daha D ye alıp gaza yüklenmenin bir yararı yoktur emin olun.
AL4 Şanzıman bakımı
Her ne kadar servisler aksini iddaa etsede bu şanzımanların yağ ömrü 30-35 bindir, Mercedes 40binde Honda 20binde bir yağı değiştirir VW bu durumu kabul etti artık,yani şanzıman yağı ömürlüktür bir yalandır buna inanmayın 2 yıl veya 30 binde bir değiştirin zaten 100 tl falan tutuyor.

Arızalar ve Çözümleri


1)Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.
2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)
3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.


Serviste, araç"d" "n" ve 200 devirde bilgisayara bağlanır, selenoiddeki basınç değerleri ölçülür.
ve duruma göre tamirat yapılır ancak genel olarak,


yüzde 10 eğimli(6-7 derece) bir yokuşta geri kaçırma varsa, yağ bloğu, geri kaçırma yoksa selenoid değişimiyle sorun düzelir.


Şanzıman fışlama kaçırma gibi sorunlar varsa revizyona gidilmesi gerekebilir.


Son olarak burayı dikkatle okuyun,
bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.

eğer automatic gear fault hatası alıyorsanız , ve maddi olarak bölüm bölüm gidelim diyorsanız.


1)hatayı sildirin,belki tekrarlamaz
2)yağ değiştirin
3)valfler
4)yağ blogu
5)revizyon


servisler 4veya 5 derler genelde ama yüzde doksan 1-2-3 de düzelir


Ara vites olayı,

araçta tam olarak ara vites yoktur, basınçla devir düşürme durumu vardır,


ancak biz yine de ara vites diye adlandıralım, bu olay 2-3 ve 3-4 arasında olur, eğer bunları hissetmiyorsanız,ilk olarak fren münşürürünüzü değiştirmeniz lazım,



AL4 Sanziman Hakkinda Genel Bilgi

Al4 sanziman ilk Renault Clio , Laguna , Scenic ve Peugeot 306 ve 406 modellerinde ve Citroen Xantia ve Xsara'da daha sonra Peugeot 206, 307 ve Citroen C5'te kullanilmistir. Cok az degistirilmis versiyonu ise Fiat gibi diger otomotiv ureticilerince de kullanilmistir.
Bazi durumlari ve ozelliklerini soyle siralayabiliriz:

    Sanziman Yagi Seviyesi: Yag seviyesini kontrol etmek icin herhangi bir yag cubugu yoktur. Yag seviyesi motor calisir vaziyetteyken, vites park konumundayken ve motor uygun sicakliga ulasinca tasirma tapasindan kontrol edilir.
   
Sanziman Sogutma Sistemi: Sanziman yagi icin gelistirilmis bir harici sogutma mekanizmasi bulunmamaktadir. Ic pompadan gelen yag sanzimanin arka tarafindan bulunan(sol on tekere yakin) isi donusturucuden gecer. Bu isi donusturucu aracin sogutma mekanizmasina 16 mm lik hortumlarla baglidir. Simdiye kadar 3 farkli isi donusturucu kullanilmistir. En kucugu sadece 1.6 litre benzinli motorlarda, en buyuk olani ise turbo dizel olanlarda kullanilmistir.
    
Hata Isiklari: Kar ve Spor isiklari yanip sondugunde hata kaydedilmis demektir. Bu hata gecici de olabilir kalici da. Sanziman sisteminin kendine ait ozel ECU'su vardir ki bu ECU manuel vitesli araclarda yoktur.
   
Selenoidler: Bilindigi gibi eski tip selenoidler artik yerini yeni tip selenoidlere birakmistir. Eski tiplerde asiri sicaklik ve miknatislanmayi onlemek icin selenoidler darbe modulasyonu ile surulmuslerdi. Bu darbeler(pulse) eski selenoidlerde 50Hz idi. Oysaki yeni tip selenoidlerde bu puls 100Hz olarak belirlenmistir. Selenoidlerin bozulmasi aracin limp home moda girmesine yani koruma maksadi ile aracin belirli bir deviri gecmemesi ve sabit viteste kalmasina sebep olur. Eger selenoidler yeni tip ile degistirilirse, sanzimanda bulunan ECU'nun yaziliminin da guncellenmesi gerekmektedir. Yeni yazilim ile eski tip selenoidler de kullanilabilir. Yani eski selenoidleri 100Hz ile de surebiliriz ancak yeni selenoidleri 50 Hz'de surulmesi duzgun calismamalarina sebep olacaktir.
   
Sanziman Yaginin Durumu: Sunu soylemek gerekir ki sanziman yaginin sogutma, temizleme ve yaglama gibi pek cok gorevi vardir. Zamanla yag eskiyecek ve etkisizlesecektir. Sanziman ECU'sunda yag eskime sayaci bulunur. Bu sayac calisma sicakligi, olusan hatalar ve calisma zamanini goz onunde bulundurarak yaklasik olarak deger bildirir. Sayac doldugunda bakim ve sayacin sifirlanmasi gerekmektedir. Sanziman yaginin suzulup yenisinin eklenmesi halinde kismi sifirlama yapilir ki bu da her yarim litre yag icin son degerden 2750 degerini cikarmakla elde edilir. Kaynaklara gore bu sayac en cok 32768 olabilir.
ayrıca bu araçlar genel olarak 90 da 2500 110 da 3000 devirde gider, +- 5 diyebiliriz,bunun kontrolünü de yapmakta fayda vardır.
Çevrimdışı LUDACRIS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mayıs 2017
Konum: Izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 197
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı LUDACRIS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2017 Saat 20:37
Guzel ve aciklayici bi paylasim olmus.
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2017 Saat 11:53
paylaşım için teşekkürler.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı can30758 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı can30758 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Temmuz 2017 Saat 23:11
Merhaba
aracım 2003 model otomatik şanzıman arac 3 sefer aks şanzımana baglanan frezeyi dişliyi yiyor.
şanzıman boşa cıkıyor hiç bir usta sebebini bulamadı yapmadıgım kalmadı
aracda ışıklarda durdugun zaman vites d de gaz boş yiyor sonra düzeliyo ama 3 vitesten atmıyor devir 4 bine geldiğinde boşa cıkıyor yürümüyor
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1466 8 arifbsrn
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1427 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 182 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4891 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5986 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25151 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1407 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 106 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1106 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 177 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 365 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 238 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1425 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10827 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 521 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 572 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3279 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2047 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
Hüseyinboztas 2
arifbsrn 2
feyyazbugan 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English