Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (2) Teşekkür(2)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler
    Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 09:38
Akü dediğin kapalı kutu.
Kavun değil ki koklayıp alasın...

Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..

Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi.
Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR.
Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.

Şimdii..
Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

Cevap:
Cehalet.

60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa.
72 Amperlik akü... anladınız siz artık.

Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye.
Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan?
Hiç bir zaman.

O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, ..... çalışır yani)
Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var. 
(Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)

Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.

Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.

Diyeceğim şu:
Bilinçli tüketici olun.
Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
Akünün CCA değerine mutlaka bakın.


Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.

Alıntıdır. Wink
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı pepecura Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 374
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pepecura Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 10:10
Thumbs Up
Çevrimdışı fkundak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508 allure thp
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 200
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fkundak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 10:20
Paylaşımınız için çok teşekkürler, çok faydalı ve değerli bilgiler edindim. Sağolun
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 10:40
Orjinalini yazan: fkundak fkundak Yazdı:

Paylaşımınız için çok teşekkürler, çok faydalı ve değerli bilgiler edindim. Sağolun

rica ederim hocam herkes birbirine yardımcı olsa sanayiye uğramayız galiba :)en ufak şeye bile 20 tl diyorlar malesef
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı fkundak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508 allure thp
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 200
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fkundak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 10:41
Şu araba bana CCA sı yüksek bir akü almak zorunda bırakmaz inşallah.
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 10:45
sizin araçlar 72 ah akü lazım olarında cca 600 - 640 arası model göre değişiyor. fiyat sormayın 250-300 tl civarlarında malesef.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı fkundak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508 allure thp
Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 200
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fkundak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 16:54
Peki, şöyle bir durumda ne yaparız?
Araç çalışmıyor, akü değişecek ve akü satın aldık?
(ALLAH kimseye yaşatmasın)

Oto elektrik ustasına para bayılıp aracın yanına mı götürmeli, ne var canım akü değiştirmede deyip bodoslama dalıp belâmızı mı bulmalı?
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 17:12
aslında ustan bulup değiştirmek daha iyi akü komple sökülünce araçta elektrik kalmadığı bazı elektronik ayarlarda bozulmalar olabiliryor. gaz kelebeği ayarı vs. gibi onlarda bir başka bir akü yada cihazla elektrik bay pası yapıyorlar ondan sonra aküyü değiştiriyorlar bir kaç yerden fiyat alırsanız ona göre hareket edersiniz. hatta siğortanızın yıllık ücretsiz çekici çagırabilirsiniz bir çok sigortada mevcut sigortacınızı arayın size bilgilendirir.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı ALLEX Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : OPEL ASTRA SEDAN CDTİ
Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1307
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ALLEX Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2016 Saat 22:03
Soner sen bizim bilgi merkezimizsin.
Gercekten cok iyi faydali bir paylasim.
Eline saglik kardesim.

Millet olarak en pahalisi iyidir, en yuksek rakamli olani gucludur deyip kamyon akusu alan ve kaput altina sigdiramayan insan vardir bu memlekette.

İlk marş gucu yuksek olsun, soguktan etkilenmesin kriterlerine ayrica dikkat cekmen guzel olmus.


Son olarak TEŞEKKÜRLEEER
MORALİ AĞRIYOR....
Çevrimdışı OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 206 Sedan
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2016 Saat 23:33
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

aslında ustan bulup değiştirmek daha iyi akü komple sökülünce araçta elektrik kalmadığı bazı elektronik ayarlarda bozulmalar olabiliryor. gaz kelebeği ayarı vs. gibi onlarda bir başka bir akü yada cihazla elektrik bay pası yapıyorlar ondan sonra aküyü değiştiriyorlar bir kaç yerden fiyat alırsanız ona göre hareket edersiniz. hatta siğortanızın yıllık ücretsiz çekici çagırabilirsiniz bir çok sigortada mevcut sigortacınızı arayın size bilgilendirir.


Abi ya deme yav. Ben niye yaptığımı hatırlamamakla beraber bir ara akü kutup başını sökmüştüm. Ve hani derler ya 3 dakka bekle kontaktan çıkardıktan sonra falan. Öyle bir iş de yapmadım. Direk lak diye çıkardım. Gaz kelebeği Ayarı kaçtığını nasıl anlarım ?
Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1209
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2020 Saat 19:00
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

sizin araçlar 72 ah akü lazım olarında cca 600 - 640 arası model göre değişiyor. fiyat sormayın 250-300 tl civarlarında malesef.


akü için hangi markayı tercih etmek lazım. bosch ve varta eski kalitesinde değil diyenler var.
hepsi iki yıldan sonra bozuluyor petlas al geç,povver al geç diyenler var . siz ne dersiniz ?
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2020 Saat 20:51
Youtube da murat sen hocanın piller ile ilgili test videosu vardı. Yaptığı teste göre ilginç bir şekilde bimin pilleri fiyat performans olarak en iyisi çıktı. Varta marka pil bimin pilinden 10 kat daha pahalıydı ama iki katı kadar  bile uzun gitmiyordu. Video linki:



Akü olayı da bunun gibi. 1 brim aküye para veriyorsak 2 birimde o ürünün markasına para veriyoruz. Kullanıma bağlı  olarak 4 5 yıl  anca gidiyor pek çoğu.  O yüzden fiyat performans olarak gidip iki üç katı para vermeye gerek yok bence. Ama tutup da adı sanı duyulmamış markaya da para yatıramak  gerekiyor.
Mutlu, yiğit ve inci vs. Yerli markalar bu konu da oldukça iyi.  Ben yıllardır yiğit kullanıyorum hiçbir sıkıntı görmedim. 


Düzenleyen talip206 - 07 Nisan 2020 Saat 20:54
Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1209
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2020 Saat 23:07
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Youtube da murat sen hocanın piller ile ilgili test videosu vardı. Yaptığı teste göre ilginç bir şekilde bimin pilleri fiyat performans olarak en iyisi çıktı. Varta marka pil bimin pilinden 10 kat daha pahalıydı ama iki katı kadar  bile uzun gitmiyordu. Video linki:



Akü olayı da bunun gibi. 1 brim aküye para veriyorsak 2 birimde o ürünün markasına para veriyoruz. Kullanıma bağlı  olarak 4 5 yıl  anca gidiyor pek çoğu.  O yüzden fiyat performans olarak gidip iki üç katı para vermeye gerek yok bence. Ama tutup da adı sanı duyulmamış markaya da para yatıramak  gerekiyor.
Mutlu, yiğit ve inci vs. Yerli markalar bu konu da oldukça iyi.  Ben yıllardır yiğit kullanıyorum hiçbir sıkıntı görmedim. 


Bende de yiğit var şuan. 4 yıl oldu. 2 hafta çalışmasın araç zor çalışıyor.  Maşallah fiyatlar da 5oo e sabitlenmiş. O para az gidiyorlar gibi geldi bana. Bim pili konusuna gelince onu bende keşfetmiştim bim A101 pili alıyorum artık.
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2020 Saat 23:12
Iki hafta uzun  bir süre  ama. Bence haftada bir bin biraz sarj olsun. Bizim binadaki birkaç  kişinin de iki haftadır çalıştırmadığı için takviye kablosu arıyorlardı: ) bence bir müddet  daha götürür akün. Tabi kesin bir şey demek için ölçüm gerekir.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 777 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5486 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 792 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 612 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2667 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1791 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12655 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 571 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 469 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 737 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 547 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16017 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5503 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1854 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 471 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English