Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Chip Tuning Uygulaması
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Chip Tuning Uygulaması

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı DENİZLİ206+ Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : PEUGEOT 206+
Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2016
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı DENİZLİ206+ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2016 Saat 12:12
şu konuyu canlandıralım bakalım. arkadaşlar aracım 2011 peugeot 206+ 1.4 HDI 70HP  konum: Denizli . Gelelim sadede araca racechip http://www.racechip.com.tr/?gclid=CJO1se7wz88CFQUq0wodioQMlA  taktırmayı düşünüyorum daha sonra satarken sökebilmek için yazılım attırmıycam. kullanan varmı bir zararı sıkıntısı olurmu km daha cok fazla degil 95000 civari yada sizler ne tavsiye edersiniz.

Çevrimdışı OguzhanKucuk61 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 206 Sedan
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı OguzhanKucuk61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2016 Saat 22:54
Fabrika çıkışında belli bir dayanıma göre üretilmiş bu motor. Optimum gücü kullanarak maksimum ömrü sağlamaya çalışıyor fabrika. Siz kalkıp da olmayan beygirleri arabaya koyarsanız "bana göre" gerek turbonun gerekse motorun ömründen çalmış olursunuz.
Çevrimdışı Beyinci_Ugur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 206 GTI
Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017
Konum: Yalova
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 49
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Beyinci_Ugur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ekim 2017 Saat 06:18
Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 




Düzenleyen Beyinci_Ugur - 18 Ekim 2017 Saat 06:35
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828
Çevrimdışı Popomundo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 43
Aracı : Peugeot 206
Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 147
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Popomundo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ekim 2017 Saat 08:50
Orjinalini yazan: Beyinci_Ugur Beyinci_Ugur Yazdı:

Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) 
Chiptuning ikiye ayrılır 

1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla
2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 

1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 

2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 
 
2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :)
         Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 

2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning 
         Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning  yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. 
Eger aracin  motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları  yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir.  aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. 

Şimdi gelelim  chiptuning işleminin mantığına
 
Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır.  gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine  alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok  yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm  e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊

Saygılarımla.


***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE  EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN     KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ***

                              *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** 
 


Walla uğur kardeşim seni tebrik ederim yazılım attırmanın en ince detayına kadar anlatmışsın biri bu konuya girip okuduktan sonra daha yaptırsam mı yaptırmasam mı diye soran olmaz Clap
Çevrimdışı Beyinci_Ugur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 206 GTI
Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017
Konum: Yalova
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 49
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Beyinci_Ugur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2017 Saat 23:06
Rica ederim naçizhane tecrübelerimi paylaştım. Üç kuruş para kazanmak için insanların heveslerini kullanmayı doğru bulmuyorum. Arabasının durumu kötü olan Müşterim 3 katı para versede yapmam. Kötü biten finalde “arabamı mahvetti” damgasını yemektense o parayı kazanmamayı tereddütsüz tercih ediyorum. İlla yaptırmak isterse önce eksikleri gidermesini şart koşuyorum. Rabbimiz; iyi müşterilerin karşısına vicdanlı ustaları çıkarsın   
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“
24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz
0 (543) 741 6828
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1565 9 cimenquantex
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1467 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 215 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4895 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5994 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25157 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1410 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 111 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1114 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 179 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 369 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 249 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1435 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10838 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 524 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 587 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4128 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3288 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2049 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 7
SametRcz 4
Emintoprak 4
slckgms 3
antipollution 3
serdarcan34 3
OsmUnl 2
by_bozkurt 2
Berkay Erdinç 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English