|
206 Chip Tuning Uygulaması |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
DENİZLİ206+
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : PEUGEOT 206+ Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2016 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı DENİZLİ206+
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
OguzhanKucuk61
3. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Sedan Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Fabrika çıkışında belli bir dayanıma göre üretilmiş bu motor. Optimum gücü kullanarak maksimum ömrü sağlamaya çalışıyor fabrika. Siz kalkıp da olmayan beygirleri arabaya koyarsanız "bana göre" gerek turbonun gerekse motorun ömründen çalmış olursunuz.
|
|
Beyinci_Ugur
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 GTI Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017 Konum: Yalova Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Beyinci_Ugur
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba,
Chiptuning uygulayıcısı olarak birtakım açıklamalar yapmak istiyorum. Öncelikle olmayan beygirleri bindirmiyoruz araca :) hara da boş boş yatanlara hadi sizde biraz koşun diyoruz :) Chiptuning ikiye ayrılır 1-marka modele özgü hazır cihaz ekipmanlarla 2-custom tuning yani o araca özgü kendi yakıt haritasi tekrar düzenlenerek 1. ci yöntemde herşey bellidir cihazın girişine beyinden çıkan enjektör ve basınç sensörlerinin fişleri bağlanır cihaz beyinden gelen sinyalleri kendi amplifikatör devreleri ile güçlendirip enjektör ve basınç sensörlerine iletir. Avantajı aracın garantisi bozulmaz bakıma giderken soketleri çıkarıp devre dışı bırakır bakımdan dönüşte tekrar bağlayabiliriz yada tertibatı güzelce gizlersek sökmeye de gerek kalmaz. Dezavantajları elektronik cihazlarda parazit veya sinyal tutarsızlıkları görünmeyen büyük bir sorundur kalite ve verim muhakkak söylenen kadar değildir. Düşünün bir pc de iki ram var biri pc133 diğer slot pc100 çalışır ama kararsızdır. Buda aynı olaydır. Ve bu ekipmanlar çoğunlukla enjektörler bozuldu diyerek geri söktürülüyor. 2. Yöntemde kendi içinde ikiye ayrılır 2-a ) para kazanma güdümlü çakal tuning :) Aracın flash dosyası yani yakıt haritası hazır programlarla editlenir tekrar araca geri yüklenir. Daha önce 3. Vitese düştüğün rampayı artık 4 le çıkarsın diye test edilir :) zararı derseniz işlemi sürecinde hep bi risk vardır atlatınca bişey kalmaz, ucuzdur. Bir zaman sonra chiptuning bi boka yaramazmış diye kafamızda yer etmesini sağlar 2-B ) gerçek manada yapılan kaliteli tuning Önce araç hakkında veriler toplanır egzoz emisyon değerleri anlık ve ortalama yakıt tüketim değerleri alınır sonra araç işlem yapılmadan dyno ya girer kaç hp öğrenilir. İşlemi yapılır tekrar dyno ya girip yapılan işlemden alınan sonuç bilimsel olarak ıspatlanır. Eğer profesyonel bir usta bu işle ilgileniyorsa muhakkak bir takım prosedürlerle işi zorlaştıracaktır. Araç 200.000 km de ise tuning yapmaz. çünkü kazanacağı 3 kuruş enjektör ve turbo olarak geri dönecektir. Eger aracin motor Durumu iyi ise turbo ötmüyor ve yağ eksiltmiyorsa %30 performans artışı sağlayan stage1 custom yazılım en güvenilir ve başarılı chiptuning işlemidir. Dezavantajı motor beyini yani ecunun içindeki yazılım değiştirmek suretiyle yapılan işlen garanti kapsamı bakımları yada arıza için servise gittiğinizde diyagnostik sonrası markanın serverinden otomatik olarak aracın güncel orjinal yazılımı araca yükler ve ne bunun için izin almazlar. Ve artık sizin ödediğiniz para uçup gitmiştir. aracı eski durumuna döndürdüğünü kendileri bilmezler. Caz yapsanız garantiniz güme gider. Bu işlem emek ve tecrübe içerdiği için biraz pahalıdır. Şimdi gelelim chiptuning işleminin mantığına Motor tasarlanırken çok inçe hesaplar yapılır. gelecek koşullar düşünülür ortalama ile hareket edilir. Mesele araç Yen'i alındığında rodaj süreci tamamlanana kadar aracın yakıtı yüksektir parçalar birbirine alıştıkça yakıt düşmeye başlar. Örneğin Sonrasında motor %100 çalışma kapasitesi ile 200. 000 km yaptı %75 kapasite ile 400.000 km yapmıştır. 2 barlık turbo 1.5 barda limitlenmiştir enjektörün saniyede yakıt hücresine gönderdiği yakıt mg mı maximum dayanma gücünün altına indirilmiştir. Strok yükseltilip ve turbo basınç limiti yükseltilip birde devreye girme kuralı aşağı çekildiğinde yani 2500rpm de başlayan turbolama 2200rpm e çekildiğinde al sana zararsız ortalama %30 ;) fakat araç 50.000 ile 150.000 km aralığında ise. Tasarruf ise "araba gidiyor artık istersen ayağını gaz pedalından biraz kaldır" da. 😊😊 Saygılarımla. ***CHİPTUNİNG UYGULAMA İŞLEMİ BİTTİĞİNDE EĞER MEMNUN DEĞİLSENİZ MUHAKKAK YAPAN KİŞİYE BUNU SÖYLEYİN YOKSA HİÇBİR ZAMAN ARACINIZDAN MEMNUN KALAMAZSINIZ*** *** İŞLEM BİTTİĞİNDE SORUMLULUK SİZİN*** Düzenleyen Beyinci_Ugur - 18 Ekim 2017 Saat 06:35 |
|
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“ 24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz 0 (543) 741 6828 |
Popomundo
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2017 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 147 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Popomundo
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Beyinci_Ugur
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 GTI Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2017 Konum: Yalova Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Beyinci_Ugur
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Rica ederim naçizhane tecrübelerimi paylaştım. Üç kuruş para kazanmak için insanların heveslerini kullanmayı doğru bulmuyorum. Arabasının durumu kötü olan Müşterim 3 katı para versede yapmam. Kötü biten finalde “arabamı mahvetti” damgasını yemektense o parayı kazanmamayı tereddütsüz tercih ediyorum. İlla yaptırmak isterse önce eksikleri gidermesini şart koşuyorum. Rabbimiz; iyi müşterilerin karşısına vicdanlı ustaları çıkarsın
|
|
"Tebessüm sadakadır"
“Bilgi parayla alınmaz ve satılmaz“ 24 saat içinde yorum yaptığım konuya cevap veremeyecek kadar yoğunsam telefonumu arayabilirsiniz 0 (543) 741 6828 |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |