|
Pug 106 arka aks degisimi ( resimli anlatim) |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Long Beach
2. Vites Forumdan Banlandı Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010 Konum: Hamburg Durum: Aktif Değil Mesajlar: 316 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Long Beach
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 31 Mayıs 2010 Saat 14:06 |
Herkese önce selamlar,
Bu foruma girmeme sebep olan ( 16 nisan 2010) Pug 106 arka aks sorunsali Bendeki 106 nin arka akslari yukaridan iceriye dogru egilmisti ( arka lastiklerin üst kismi davlumbaza sürtmeye ramak kalmisti. Tamirini arastirdim, maalesef imkan yok ( Almanya) ancak yeni bir tane arka aksi komple alip, bendeki ile degistirmem gerekti. Internetten arastirdim ve bir tane 106'nin komple sökülerek parca satis ilanini buldum. Sansima Hamburg'da idi ( herzaman bu kadar sansli degilimdir Sanirim, benim 106'mi sevdigimden olsa gerek bu sans. Sökülecek olan 106 beni bekliyormus, bir hafta sonrasina randevulasip, 1 hafta sonra gittim ve sökülecek 106'yi lifte aldim ve arka aksi kendim söktüm, eger sökülmüs vaziyette alsaydim ilave olarak 50 Euro iscilik ödeyecektim. Peugeot 106 kullaniyoruz neticede, Porsche degil , her kurusu hesap etmek sart. Ve bu uzun giristen sonra baslayalim Öncelikle hatirlatayim ; Bu sadece bilgi amaclidir, kendi denemenizde olabilecek hertürlü ariza ve yaralanma - sakatlanma icin sorumlu degilim. Olasi rahatsizliklar icin , doktorunuza ve/veya eczaciniza danisin Fotoda görüldügü gibi, arka lastikler capraz-yamuk ise baslamadan önce : Aracimizin el frenini KESINLIKLE CEKMIYORUZ 1.vitese aliyoruz,düzgün bir zeminde kirko ile kaldirip, uygun yerlerden sehpaya arkayi yukari kaldiriyoruz Gerekli arac-gerecler ; kriko, 2 adet sehpa , bijon anahtari veya 19 lokma-uzatma kolu, 32 - 21 -19 - 17 lokma, iri bir cekic, (1- 1,5kg) kalin düz tornavida, 11 - 12 acik agiz anahtar, (frenler icin özel 11 anahtar tercih edilmeli)21 - 19 - 17 - 10 acik agiz, ya da yildiz tercihen yildiz anahtar ve moment anahtari ( tork anahtari) 150 - 200 Nm pense, pas cözücü sprey ( WD 40 ) Aracin arkasini kriko ile kaldirmadan önce, bijonlari gevsetiyoruz, sonra arkayi kaldirip sehpaya aliyoruz, lastikleri söktükten sonra, kalin tornavida ile , kampananin göbegindeki toz tutucu kapagi söküyoruz ( biraz cekic yardimi lazim olabilir), ve 32 lokma ile kampananin merkezindeki somunu söküyoruz. Kampanayi biraz cekic yardimi ile söküyoruz. El freni telini balatadan ayiriyoruz, bosa cikariyoruz. Egzostu komple asagi aliyoruz, arkada 2, ortada 1 lastik takozlari söküyoruz, (biraz ince yag, veya pas sökücü sprey yardimci olur ), katalizatörün birlestigi yerden 2 adet 10 anahtar ile civata-somunlari söküp, asagi alip, aracin altindan aliyoruz. Fren borularini cok dikkatli olarak, pas sökücü sprey ile paslari söküp 11 - 12 ile söküyoruz. Sakin fren borularina ( metal olan) ve somunlarina zarar vermiyoruz. Eger pastan dolayi sökmesi zor ise, isitarak söküyoruz ( pürmüz vs.) Alttaki islemler simdilik bitti, gecelim üst tarafa Numara sirasiyla ve lokma ile söküyoruz. 3 ve 4 nolu somunlari tamamen sökmüyoruz, ( alttan aksin asagiya küt diye düsmemesi icin) , altina krikomuzu koyduktan sonra 3 ve 4 nolu somunlari söküyoruz. Alttaki resimde görüldügü gibi, 3 ve 4 nolu somunlari sökmeden önce , kriko ile aksi destekliyoruz. devam 5 - 6 - 7 ve 8 ile gösterilen yerlerdeki fren borularini 11 anahtar ile cok dikkatlice somunlarindan söküyoruz. Pastan dolayi zorlaniyorsa, mutlaka pas cözücü kullanin. Benim fren borusu somunlari paslandigi icin , borulari ve somunlari da komple yeniledim. Fren bu sakaya gelmez alttaki fotoda görüldügü gibi, aksi, amortisörleri üzerinde olmak üzere asagi aldik. Bundan sonraki islem, amortisörleri sökmek. Ayni amortisörleri kullanmayacaksak, kalsin Benim amortisörler iyi olmamasina karsin üzerinde biraktim, artik daha sonra gazli olanlarla degistirecegim hazir arka - altta ne var ne yok indirmisken, güzelce zimpara yaptim, bir-iki yerde boya kabarmaya baslamisti, güzelce zimpara ile tüm, kabarmis yerleri söktüm ve astar boya attim. ( Bu islemin, aks degisimi ile alakasi yok , titizlik baska birsey degil ) astar attiktan sonra ( kuruduktan sonra ), karöserin altini koruyucu, kaucuklu boya attim) tas gelmesine karsi koruma sagliyor, burda tas yok ya neyse , titizlik iste ) kuruduktan sonra, 106'nin orjinal boyasini buldum ve altinida orjinal renkte boyadim Tabiiki, yedek lastigin, demirinide astar ve son kat boya fotoda görünen 1. kat daha sonra 2. katida attim veee, kaldigimiz yerden ( AKS ) devam ediyoruz, birisi eski, digeri yeni ( takilacak olan ) aks, sökme islem numaralarini ters olarak takip ederek tekrar yerine takiyoruz yani 7-6-5-4-3-2-1 Fren borularina dikkat ediyoruz, ezmiyoruz, bükmüyoruz. Kriko yardimi ile aksin ortasindan destekliyoruz. VE, Bu islemi ( AKS degisimin, yanliz yaptim ve aksin agirligindan dolayida biraz zahmetli oldu, tavsiyem yaninizda bir yardimci olmasidir, Yardim edecek kisi. kesinlikle hic bir islem yapmayacak, sadece aksin takilmasi esnasinda, aksin yukari kaldirilmasinda yardim etmeli. Kimin hangi civata-pul kullandigini - unuttugunu ve kac Nm ile taktigi belli olmaz. Aks civatalarini ve pullarini kesinlikle unutmuyoruz, yoksa yapilan islemi basindan yapmak zorunda kalirsiniz. ayrica 1-2-3-4 ile isaretli yerdeki somunlöari 100-110 Nm ile sikistiriyoruz, bunun icin kesinlikle moment anahtarini kullaniyoruz. Amortisör civatalarini 90-100 Nm ile sikistiriyoruz. Düzenleyen xyzcom - 31 Mayıs 2010 Saat 20:45 |
|
Long Beach
2. Vites Forumdan Banlandı Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010 Konum: Hamburg Durum: Aktif Değil Mesajlar: 316 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Long Beach
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sorun halledildi, teskkür ederim
Düzenleyen xyzcom - 31 Mayıs 2010 Saat 20:25 |
|
H-a-d-i
3. Vites Kayıt Tarihi: 11 Mart 2009 Konum: İstanbul-Pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2056 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hadi, 1981, İstanbul
|
|
duman6kelimeler
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 35 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı duman6kelimeler
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
teşekkürler :)
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |