![]() |
|
bu sorunun teşhisini koyamadım? bilen-yaşayan ???? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2009 Saat 22:25 |
|
ecu ya da immo sorunu olsa marşın dönmemesi gerekmez mi? göstergeler herzamanki gibi yanıyor ancak araçta marş çalışıyor ama motor çalışmıyor. araba marş sesini verirken güçlü şekilde titreme ve silkeleme yapıyor..
|
||
![]() |
||
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aşağıdaki linki inceleyin. Ordaki resimde beyaz kablolar airbag'e gider. Linkteki resimde airbag iptal edilmiş, yani korna altı boş.
airbag üstündeki soketler kilitlidir yani soket takılmayan durumda + ve - kutuplar kısa devre yapar bu sayede airbag sökülürken tehlikeli bir şekilde patlamasına engel olur. Eğer soket tam oturmazsa koruma şasesi devreye girer ve soketi kısa devre yapar buda airbag ışığının yanması demektir. Bu beyaz kablolar direksiyonun hemen altında bulunan com2000 e gider. com 2000 içerisinde kabloların ana devreye iletilmesi için hareketli makaralar bulunur ciddi sarsıntılarda makaraların temas pinleri rayından çıkarak kısa devre yada temassızlık yapabilir buda airbag ışığının yanması için bir sebeptir.
Düzenleyen hasimayaz - 14 Aralık 2009 Saat 12:51 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki hocam bir durum daha olmuştu aracımı aldığım ilk zamanlarda: aracımın kornasına sert (kastım vurarak çalmak-eski arabadan kalan kötü bir alışkanlıktı) bastığımda veya uzun süre bastığımda airbag ışığı devreye giriyor ve kendi kafasına göre bir süre sonra sönüyordu. servis direksiyonun içindeki kabloların temasından falan bahsetti.. ama detaylı sormadım... sonra düzelttiler.. aynı sorunun kaynağı com 2000 dediğiniz parça ila alakalı olabilir mi? dolayısıyla sorunun bu parça veya kablolarda olma ihtimali herhalde yüksek..
|
||
![]() |
||
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aşağıdaki resimden de görüleceği üzere RF Immo ile uzaktan kumanda mekanizmasının bir ağlantısı yok. Belki anahtarın içindeki immonun RFID bobini zarar görmüş olabilir ve fiziksel baskı ile çalışıyor olabilir.
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
cevap için teşekkürler.. 2. ve 3. şıklar için birşey diyemiyeceğim ama 1. şık için kontağı kapattıktan sonra anahtarla (ya da kumandanın immosu kullanmadığım durumda da) aracımı hiçbir şekilde kilitlemediğim durumdan sonra da olabilmekte.. dolayısıyla 1. şık ne kadar geçerli olabilir? ve araba stop ettiğinde; immobilizer, kumanda olmadan da devreye girer mi?
|
||
![]() |
||
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Araç immo yu okumuyor bunu 3 sebebi olabilir bassitten karmaşığa doğru sıralarsak:
1. Anahtardaki immo chip' i bozulmuştur.
2. İmmo okuyucusu Com2000 üzerinde bulunur. com 2000 nin soketlerinde bir temassızlık veya okuyucuda bir sorun olabilir. (u arada com2000 dediğimiz parça sürüş kontrollerinin bulunduğu direksiyonun hemen altındaki merkez. Sıfır orjinali yaklaşık 500 TL yarı fiyatına yan sanayileri piyasada var.)
3. Immo bilgileri BSI da tutulur biraz zor bir ihtimal ama olası bir BSI sıkıntısı bu arızaya sebebiyet verebilir. BSI sürücü tarafındaki sigorta panelinin altında bulunur. Bu parça sürüş kontrollerine ilişkin aksamları denetler. Arıza burada ise 1500 - 2000 TL gibi bir maliyet çıkabilir.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
2004 model hdi aracımı aldığımdan beri garip bir sorunum var.. ateşleme üzerine.. bu sorun ara ara (diyelim yılda bir-iki defa) oluyor ama can sıkıyor. sorunum şu: araç, kontağı açtığımda marş almıyor. marş bastığımda marş sesini veriyor, motor ilk çalışmadaki gibi sürekli arabayı titretiyor, ama çalışmıyor. bu sorunla ilk karşılaştığımda tamamen tesadüfi olarak anahtarımın uzaktan kumandasını açtım kapadım ve bu sefer çalıştı.. bu sorun dediğim gibi çok nadir olmakta. bir keresinde de kumandadan açıp kapama da işe yaramadı kutup başını söküp taktım ve öyle çalıştı..bir nevi resetleme gibi birşey istiyor araba bu esnada.. bunu servis (samsun ses oto) dahil birkaç kişiye de danıştım ancak servis özellikle arıza anında bu sorunu görmeleri durumunda tam teşhis koyabileceklerini söylediler ki bunu denk getirmek nerdeyse imkansız.. servise çok uzağım ayrıca..
benim düşüncem immobilizerin bir şekilde devrede kalarak motoru koruma modunda bıraktığı gibi birşey.. muhtemelen yakıt göndermiyor.. ama buna emin değilim ve bu sorunla ne yapabilirim bilmiyorum... aracımı satmak istiyorum ancak bu şekilde satmak içime sinmiyor..
bir de aracımda abs -esp vs yok ancak gene nadir olmakla beraber zaman zaman kontağı açarken göstergelerde abs esp göstergeleri de yanıyor.. buna da anlam veremiyorum.. tabiiki de servis te...
görüşü ve çözüm hakkında fikri olanlar varsa paylaşırsanız sevinirim..
(not:aracım 80.000 km de ve akü vs. gibi ateşlemeyi doğrudan etkileyecek sorunum yoktur...)
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |