Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - chip nedir ne işe yarar?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

chip nedir ne işe yarar?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: chip nedir ne işe yarar?
    Gönderim Zamanı: 24 Mart 2008 Saat 17:39
Chip tuning nedir ve nasıl çalışır?
Her enjeksiyonlu motor, ateşlemeyi, enjeksiyonu ve hava-yakıt karışımını düzenleyen bir ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) sahibidir. Bu ünitede bulunan bir chip ile gerekli çalışma parametreleri motora iletilir. Biz bu chip'i yeniden programlayarak motora yeni çalışma parametreleri sunmaktayız.

Neden chip yaptırmalıyım?
Chipt, motorun performansını ve gücünü, özellikle düşük devirlerdeki torkunu belirgin şekilde arttırmaktadır. Dağ yollarında seyrederken, yokuşlarda ve düşük devirlerde zorlanma yaşanan benzer durumlarda chip uygulanmış bir motordaki yüksek tork performansa belirgin katkı sağlar. Genel kullanımda chip uygulaması yakıt tüketimini de azaltmaktadır.

Hangi tiplere chip tuning uygulanabilir?
Chip tuning, benzin enjeksiyonlu tüm motorlara ve elektronik işletim sistemli turbo dizel motorlara uygulanabilir.

Chip tuning'in avantajları
Motorun ömrü chip tuning'den olumsuz olarak etkilenmez.
Benzin tüketimi genelde azalır.
Gaz pozisyonu (gaza ne kadar basıldığı) ve motor devrine göre çok geniş bir alanda programlamaya olanak tanıdığı için çok detaylı ayar yapılabilir.
Chip tuning dışarıdan bakıldığında anlaşılabilir değildir.

Chip tuning'in dezavantajları
Kaldırılması çok kolay değildir.
Box Tuning uygulamasından daha pahalıdır.
Genelde ECU içerisinde lehimleme gerektirir.

Chip tuning motora zarar verir mi?
Profesyonel bir kişi tarafından uygulandığı sürece, chip tuning kesinlikle motorunuza zarar vermez. Bilgi sahibi olmayan kişilerin uygulaması zararlı olabilir.

Aracın fabrika çıkışı garantisinde bir değişim oluyor mu?
Çoğu markada chip tuning, aracın fabrika çıkışı garantisini, dışarıdan farkedilemediği için etkilemez. Bazı otomobil üreticisi firmalar kendileri dahi chip tuning hizmet sunmaktadırlar.

Chip tuning'in aracıma uygulanması ne kadar sürer?
Chip tuning uygulamasının aracınıza adapte edilmesi ortalama 3 saat sürmektedir.

Chip tuning ve Box tuning arasındaki farklar nelerdir?
Box, aracın kablolamasına entegre edilen harici bir kutudur, aracın beynine müdahele gerektirmez.. Chip tuning için ise beyin içerisindeki Eprom değiştirilmeli ve yeniden programlanmalıdır.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2008 Saat 14:21
chip hakkında bazı bilgilerde ben vericem ama okuduktan sonra chip'in nekadar gerekli nekadar gereksiz olduğuna sizler karar vericeksiniz.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2008 Saat 15:16

BENİM BİR LAFIM VAR KİMSE YANLIŞ ANLAMASIN SABAH ERKEN KALKAN BİR SİTE AÇIYOR DERİM HEP..

 
CHİPTE BANA GÖRE BU HALE GELDİ..ELİNE LAPTOP ALAN İNGİLTERE FRANSA YADA AMAERİKAYLA BAĞLANTISI OLAN CHİP Cİ OLUP ÇIKIYOR.
 
BANA GÖRE HER CHİP YARARLI DEĞİL.BİRDE CHİPLERİ AYIRMAK GEREKİR HAZIR YAZILIM VE ARACIN OANKİ MOD LU HALİNE UYGUN YAZILIM (DYNO)
 
NEDENİ İSE BEN 106 KULLANIYORUM GELDİM X YERE ABİ CHİP TIK ADAM YÜKLEDİ 106 İÇİN CHİP
 
SEN GELDİN AYNI YERE ABİ 106 CHİP TIK SANADA YÜKLEDİ..
 
EE BENİM ARACIMDA DERECELİ EKSOZ VS VAR SENİN ARACIN STANDAR NE OLACAK ŞİMDİ
 
 
PAYLAŞIM İÇİN SAOL SERHAT
Çevrimdışı sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2008 Saat 17:01
Paylaşım için sağol...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 09:45
Chip tuning'in iç yüzü
Chip tuning bildiğiniz gibi Enjeksiyonlu hemen her araca yapılabiliyor ve otomobilin tüm sensörlerinin yardımıyla her aksamı hakkında teknik verileri ECU denilen bir ana merkezde Chip içinde toplanıyo. Peki Bu chip modifiye edilirken niye bukadar pahalıya maal oluyor?
Aslında chip tuning sisteminde kullanılan Entegreler Bilgisayar çöplüğünde bile rahatlıkla bulacağımız Bilgisayarlarımızın anakartında mevcut Olan BİOS Entegresinden başka bişey değildir. Santral ve Bilgisayar Anakartında bulunan bu Chiplerin asıl adı EPROM'dur ve üzerine yazılabilen silinebilen programlanan bir çeşit entegredir. Ama bunu Programlıyan yazılımlar heryerde ve herkezin elinde bulunmadığı için ayrıca Bu Epromları araçlardan söküp Bilgisayara bağlamak için kullanılacak aparatlar mevcut olmadığından dolayı çok pahalı. Gerçektende İnsanın aklının almayacağı bir işde değil tıpkı bir Excell Word kullanımı kadar basittir Chipleri Programlamak.
Buna şöyle bi örnek vereyim, Benlioğlu Otomotivin sahibi Birgün Arkadaşın Honda Civic SI aracı üzerindeki Chipi söküp yerine Superchips'in henüz içine yazılım yüklenmemiş Epromnunu takıcaktı. ama öncelikle eski Chipteki verileri Boş Chipe kopyaladı tıpkı CD gibi. Sonra Superchipsin Epromunu açıp ekrandaki Datalar ile oynamaya başladı mesela bunlar neydi?
Enjeksiyondaki Sensörlerden aldığı dataya göre motora 250 cc benzin püskürtülüyorumuş, bunu 300 cc yaptı. Throttle'dan aldığı sensör verisine göre her silindire 150 cc hava giriyormuş bunu 100 yaptı. Ayrıca Açık hava filtresi koyduğu için Soğuk hava alışı sayesinde fazla benzini soğuk hava ile daha iyi yakmış ve yüksek güç elde etmiş oldu. Ve birçok veriyle oynadıktan sonra Chipi Honda Civic SI içine yerleştirdi alet 130 hp iken 145 hp oluverdi. Dahası çok uzun ama sadece küçük bi örneğini verdim. Tabi 145hp olmasında egsoz sistemi vs de etikiliydi.
Atmosferik araçlarda silindir içine giren benzinin %75 kadarı yakılmaz %25 kadarı yakılır, Chip Programlarken Motora soğuk hava girdiği zaman zaten havanın fazla olması bişey ifade etmiyor çünki yanan benzin 250 cc ise bunun 50 cc kadarı yanıyor ama giren hava 150 cc ise bu havanın tamamını motor kullanıyor bu hava soğuk olursa ve chip sayesinde 100 cc kadar girerse o motora, chip öncesi giren 250 cc lik benzin chipten sonra 300cc yapılırsa her silindire giren 300 er cc'lik benzinin %75 kadarı atmosferik motorlarda yakılmadığı için geriye kalan 129 cc lik benzin 100 cc lik hava ile karışmış ve yakılmış olucak.
Chip öncesi bu araç tamı tamına 63 cc benzine 150 cc hava karıştırıyodu o karışım fakir oluyodu. Burada Hava filtresini soğuk ve iyi hava alıcağı bir konuma yerleştirilirse etkisi iyi olucaktır.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 11:55
Orjinalini yazan: PiscocuK PiscocuK Yazdı:

BENİM BİR LAFIM VAR KİMSE YANLIŞ ANLAMASIN SABAH ERKEN KALKAN BİR SİTE AÇIYOR DERİM HEP..

 
CHİPTE BANA GÖRE BU HALE GELDİ..ELİNE LAPTOP ALAN İNGİLTERE FRANSA YADA AMAERİKAYLA BAĞLANTISI OLAN CHİP Cİ OLUP ÇIKIYOR.
 
BANA GÖRE HER CHİP YARARLI DEĞİL.BİRDE CHİPLERİ AYIRMAK GEREKİR HAZIR YAZILIM VE ARACIN OANKİ MOD LU HALİNE UYGUN YAZILIM (DYNO)
 
NEDENİ İSE BEN 106 KULLANIYORUM GELDİM X YERE ABİ CHİP TIK ADAM YÜKLEDİ 106 İÇİN CHİP
 
SEN GELDİN AYNI YERE ABİ 106 CHİP TIK SANADA YÜKLEDİ..
 
EE BENİM ARACIMDA DERECELİ EKSOZ VS VAR SENİN ARACIN STANDAR NE OLACAK ŞİMDİ
 
emre haklısın kardesım ama benım tanıdıgım chıp yapan yerler ozellıkle motordakı oynamalara gore yukleme yapıyorlar yanı arac en son beyın ısıne gırıyor standart aracla yuklu araca farklı yazılım atılıyor dogrusuda budur zaten...
 
 
PAYLAŞIM İÇİN SAOL SERHAT
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 11:55
emre haklısın kardesım ama benım tanıdıgım chıp yapan yerler ozellıkle motordakı oynamalara gore yukleme yapıyorlar yanı arac en son beyın ısıne gırıyor standart aracla yuklu araca farklı yazılım atılıyor dogrusuda budur zaten...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 15:06
muhabbet güzel arada bir fiat yansıtsak bilgilerin yanında fiatlardanda haberdar olsak ii olmazmı??
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 Saat 18:34
fiyatlar baya değişik firmadan firmaya ve markalara göre değişiyor bunun için iyi araştırma yapmak lazım ama onno usta gibi chip yakan bir ustaya gitmemeyi özellikle öneririm.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Turbodan Islık Benzeri Ses Gelmesi son mesaja git 11 0 atoubo
konu icon yandex navigasyon açılmıyor son mesaja git 66 0 theserious
konu icon yandex navigasyon açılmıyor son mesaja git 54 0 theserious
konu icon Motor üflemesi son mesaja git 73 0 Turanbey66
konu icon 307 CC Cabrio Tavan Arızası YArdım Lütfen.. son mesaja git 12805 25 Yavuzfb2001
konu icon Peugeot 206 Vuruntu son mesaja git 291 0 atacr
konu icon motor buhar veriyor son mesaja git 9546 18 Turanbey66
konu icon 206 hararet ibresi hk son mesaja git 1267 5 ErcanÖzcan
konu icon radyatör suyu çekiliyor son mesaja git 720 3 forzaa07
konu icon PCV Valfi Tamiri Hk son mesaja git 1427 6 Ozant.
konu icon geç gaz tepkisi ve titreme silkeleme son mesaja git 7341 13 MhmtSrc66
konu icon 208 VTİ YAĞ YAKMASI son mesaja git 1338 2 Omeralaca
konu icon İstanbul Avrupa Usta Tavsiyesi son mesaja git 199 0 neo-32
konu icon Herkese Merhaba son mesaja git 1 0 neo-32
konu icon Hava filtresi son mesaja git 397 0 MehMetC3
konu icon PEJO 307 YAĞ BASINCI AZ UYARISI HAKKINDA son mesaja git 290 0 risvanoglu
konu icon Otomatik 206 son mesaja git 204 0 atacr
konu icon Düz ve düzgün yolda ses sorunu son mesaja git 1020 2 Edmond
konu icon 2013 model 3008 multimedya son mesaja git 188 0 Ayilmaa6
konu icon 2008 TRİGER DEĞİŞİM PERİYODU son mesaja git 5920 2 ahmetkerem75
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2023 MAYıS EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
1e1b 9
Berkay Erdinç 6
MehMetC3 3
forzaa07 3
Omeralaca 3
miraj 3
risvanoglu 3
Turanbey66 2
MrKrista 2
TamerTekin 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2023
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English