Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Peugeot Jant Lastik Seçimi
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - jant lastik alırken nelere dikkat etmeli
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

jant lastik alırken nelere dikkat etmeli

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: jant lastik alırken nelere dikkat etmeli
    Gönderim Zamanı: 24 Mart 2008 Saat 16:21
Çoğumuz jantları otomobilin çekiciliğini arttıran dış görünüm unsurlarından biri olarak biliriz. Ancak jantlar, sadece otomobilin görünümüne değil, performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur.

Otomobil teknolojisinde kısa sürede yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da kendini gösteriyor. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Bununla birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor. Bu nedenle jant hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım olmasına dikkat ediliyor. Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.

Ölçüsü nasıl olmalı ?

Otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor. Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör. Özellikle ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, jantın sağlamlığı daha da önem kazanıyor. Çünkü kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabiliyor. Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor. Alüminyum, çelik, titanyum, magnezyum ve son alarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretilen jantlar, tek ya da çok parçalı olabiliyor.

Çok parçalısı daha avantajlı

İki veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor almasıdır. Herhangi bir darbe nedeniyle jantın kenarı hasar hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün oluyor. Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Çok parçalı jantın bir diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi.

Farklı ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın karosere göre içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor. Böylelikle iz genişliği de değiştirilerek, otomobilin yere tutunma gücü artırılıyor. Jantın göbeği olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz genişliğini etkiliyor. Uluslar arası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını ifade ediyor.

Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması. Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var. Jantların TSE standartlarına uygunluk belgesi mutlaka olmalı.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 11:55
JANT OLCU  HESAPLARINI YAPAN MODUL

JANT HESAPLAMA MODULU

UMARIM ISINIZE YARAR ARKADASLAR 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ekim 2008 Saat 22:58
paylaşımın için teşekürler
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508 İlk Çalıştırma son mesaja git 7 0 by_bozkurt
konu icon Arıza uyarısı son mesaja git 25 0 Maskeci
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 913 2 kalkuleytir
konu icon 5008 etg6 otomatik savunan neden geçişlerde uzun son mesaja git 383 0 Yyilmaz54
konu icon - son mesaja git 489 0 HFIntegrale35
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 20919 15 YavuZ21
konu icon 206 Quiksilver tavan şeridi mi? son mesaja git 243 0 Noltar
konu icon Peugeot 208 2012 vites kolu arızası son mesaja git 246 0 Ali123
konu icon Antipollution HATASI YARDIM son mesaja git 206 0 onrocl
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 347 2 3008men
konu icon elektrik sorunu yardımm son mesaja git 1524 6 sonerkyl
konu icon 306 hava emme borusu son mesaja git 1201 1 sonerkyl
konu icon Arka Torsiyon sorunu son mesaja git 996 1 sonerkyl
konu icon Peugeot 106 Motordan gelen ses? son mesaja git 22 1 sonerkyl
konu icon 406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü) son mesaja git 11518 52 Genco
konu icon yağ seviye (oil ok ) hatası (oil --) son mesaja git 23783 6 mercanovic
konu icon Vites D ve R Atınca Cızırtı Gelmesi son mesaja git 547 1 talip206
konu icon 96 model 306 vuruntu sensörü aracın neresindedir son mesaja git 285 0 mhmtfdn83
konu icon 3008 allure paket motor arızası son mesaja git 339 0 eray özgür
konu icon 206 1.4 HDI yeni motor sorunu son mesaja git 383 0 Ugur67
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2023 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
by_bozkurt 1
Burhan--3437 1
kalkuleytir 1
Maskeci 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2023
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English