Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Peugeot Jant Lastik Seçimi
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - jant lastik alırken nelere dikkat etmeli
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

jant lastik alırken nelere dikkat etmeli

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: jant lastik alırken nelere dikkat etmeli
    Gönderim Zamanı: 24 Mart 2008 Saat 16:21
Çoğumuz jantları otomobilin çekiciliğini arttıran dış görünüm unsurlarından biri olarak biliriz. Ancak jantlar, sadece otomobilin görünümüne değil, performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur.

Otomobil teknolojisinde kısa sürede yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da kendini gösteriyor. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Bununla birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor. Bu nedenle jant hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım olmasına dikkat ediliyor. Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.

Ölçüsü nasıl olmalı ?

Otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor. Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör. Özellikle ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, jantın sağlamlığı daha da önem kazanıyor. Çünkü kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabiliyor. Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor. Alüminyum, çelik, titanyum, magnezyum ve son alarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretilen jantlar, tek ya da çok parçalı olabiliyor.

Çok parçalısı daha avantajlı

İki veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor almasıdır. Herhangi bir darbe nedeniyle jantın kenarı hasar hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün oluyor. Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Çok parçalı jantın bir diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi.

Farklı ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın karosere göre içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor. Böylelikle iz genişliği de değiştirilerek, otomobilin yere tutunma gücü artırılıyor. Jantın göbeği olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz genişliğini etkiliyor. Uluslar arası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını ifade ediyor.

Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması. Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var. Jantların TSE standartlarına uygunluk belgesi mutlaka olmalı.
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 11:55
JANT OLCU  HESAPLARINI YAPAN MODUL

JANT HESAPLAMA MODULU

UMARIM ISINIZE YARAR ARKADASLAR 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ekim 2008 Saat 22:58
paylaşımın için teşekürler
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 189 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6641 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 530 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 657 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6522 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7550 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2435 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 2719 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 293 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3380 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3018 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13692 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3537 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22229 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 3975 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5568 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 3848 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 10608 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17854 2 SerkanPinar
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
Evo301 1
FERZETE34 1
tecilla 1
Fero13 1
206cc57 1
tolgatumer 1
DezXz 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English