|
bakım soruları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ErkanKurnaz
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErkanKurnaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2009 Saat 13:01 |
sevgili dostlar. henüz acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.0001. Standart bakımlar kaç km de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..
|
|
Erkan KURNAZ
1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA |
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Yaşı : 37 Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11671 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1 - dizel araclarda bakım da sanırsam 10 bin km de bir yapılıyor benzinli gibi 2 - bujiler mazot filtresi hava filtresi yağ filtresi motor yagı sürekli değişmesi gerekiyor. 3 - fazla yüklenmeden devirsiz kullanmanı öneririm dizel motorlar benzinli gibi saglam olmuyor tasarruf üzerine yapılmıs araclar zaten yag konusunda bir bilgim yok 4 - triger kayısı 90 bin kmde bir değişiyor diye biliyorum ama catlamaya basladıysa hemen değiştirmeni tavsiye ediyorum set olarak yaklasık 90 tl gibi bir fiyatı olması lazım. önemli bir parça sonra motorda bir sorun cıkarmadan değiştir. 5 - bursadaki servisler hakkında bir bilgim yok |
|
Sinan
2. Vites 31 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : 206 RC Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2009 Konum: Beyoglu/IST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 460 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bende dızel kullanıcısıyım...
1- bakımlarını duzenlı olarak 10 bın kmde bır yapabılırsın. 2- gokhan arkadasımızın dedıgı gıbı butun filtreleri degismesi gerekiyor. yaz gelince klima acacaksan eger polen filtresinide degistirmelisin. 3- bu araclar nazikdir kibar kullanım ister. fazla zorlamadan. 4- ben 60 bn kmde bir triger kayısı degısıyor bılıyorum yanlıs olmasın yinede. 5- bursada peugeot servisleri olarak şançelik oto, nilkar oto,Karsat Oto,bilge oto var. |
İsmailAteş
1. Vites 13 - Kasım - 1987 Yaşı : 35 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008 Konum: Ankara/İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 346 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı İsmailAteş
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Tecrübeli olduğum birkaç noktaya değinmek istiyorum.Gökhanın 2.soruya verdiği yanıtta buji yok yanlışlıkla söyledi sanırım.Bir de dizel araç kullanırken 3000 devirin altında vites değiştirmemenizi tavsiye ederim.Bunlar nazik değil bilakis benzinli motorlara nazaran daha dayanıklıdırlar.Yüksek devir sadece belli bir yerden sonra turbonuza zarar verebilir.Bir diğer tavsiyem ise aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket etmeyin motorun belli bir süre yağlanmasını bekleyiniz ve yine durur durmaz stop etmeyin ki turbonuz kendini toparlasın.Böylelikle motorunuzun ömrü daha uzun olacaktır.Eğer kayışta çatlamalar var ise bunu vakit geçirmeden değiştirmenizi öneririm.Filtrelere gelecek olursak hava filtresi çok çok şart değil ama değişmesi gerekir dizel araçta en önemli fitreler mazot ve yağ filtreleridir.Bunları aksatmamanızı tavsiye ederim.
|
|
Her Yiğidin Gönlünde Bir Aslan Yatar..
|
ErkanKurnaz
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErkanKurnaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sayın dostlar önerileriniz için teşekkür ederim. En azından kafamdaki karmaşıklık gitti . ama yine merakım coştu bi kere, siz bakımı 10000 de bir yaptır diyosunuz ama araçta bakım göstergesi 20000 yazıyor bu nedendir acaba? |
|
Erkan KURNAZ
1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA |
Sinan
2. Vites 31 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : 206 RC Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2009 Konum: Beyoglu/IST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 460 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hepsınde 20000 yazar :) sen ona bakma 10 bınde bır bakımını yaptırdnmı gerisini bosver.
|
ErkanKurnaz
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErkanKurnaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
eyvallah kardeşim..
|
|
Erkan KURNAZ
1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA |
Murat
1. Vites 08 - Temmuz - 1983 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende bir 206 hdi kullanıcıs olarak bildiklerimi söyleyeyim. Her 10bin kmde bakımı mutlaka yapılmalı. Yağ, hava, polen, mazot filtreleri mutlaka değişmeli. Dizel motorun düşük devirde kullanılması önerilmez aslında. Vitesi genelde 3000 devir ve üstünde değiştir. Yağ olarak total ve castrol 10/40 kullanabilirsin. Triger kayışı 70-90 arası değişebilir. Aklında şüphe varsa hemen değiştirmeni öneririm yoksa sana yüklü bir masraf açabilir. Triger setini 1 ay önce 120 tl ye almıştım. Tabi triger değişirken motor kulağı ve krank kasnağıda değişti. |
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
1. Standart bakımlar kaç km de yapılır?
10.000 km. de bir hava, yağ, polen filtreleri.. 20.000 de bir bunlara ek olarak mazot filtresi değiştirilmeli.. 60.000 de bir triger seti ve ekzantrik setinin değiştirilmesinde fayda var. kayışlar değişirken motor kulağınında kontrol edilmesinde fayda var. Zira dizel araçlar biraz sarsıntılı çalıştığı için motor kulakları daha çabuk yıpranır. 2 balata değişiminde bir disklerin tornalanmasındada fayda var. Debriyaj balatası da takribi 120.000 km. gider. Peugeotlarda genelde kavrama yukardandır, bittikçe yok aşşağıdan kavrar yok yukardan kavrar tamamen hurafedir. Nerde ne zaman biteceği hiç belli olmaz. :).. Kullanıma göre 170.000 de gider 120.000 de. Ön takımlarında elle kontrolü makbuldür. Vites itici kollarının kafasını arada bir yağlatırsanız daha yumuşak bir vitesiniz olur.. Kabaca aklıma gelenler bunlar.
triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
Kayışın fiziksel görüntüsü değişim için ölçüt olamaz. ayrıca triger kayışını görebilmeniz için sağ tarafın komple indirilmesi ve koruma kapağını açabilmeniz için kasnakların sökülmesi gerekir. Ustanın gözle kontrol ettiği kayış ekzantrik kayışıdır. Bu kayışın kopması aracınızda büyük hasarlara sebebiyet vermez sadece değişene kadar araç çalışmaz duruma geçer, ancak triger kayışının kopması sente kaydırır ve subap kırmanıza sebebiyet verir.
dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
Açık yağ kullanmadığınız sürece sorun yok. Total yada Castrol olabilir. Yanlız yağ değişiminde tüm tenekeyi boca etmeyin son 250 gr. ını ayırın bir gün aracı kullanıp çubuk ile kontrol edin ihtiyaç varsa koyun. Fazla yağ turbonun yağ tahliyesini zorlaştırıyor ve kurumlanmaya sebebiyet verebiliyor. Değişimde kontrollü koyun fazlası zarar.
Düzenleyen hasimayaz - 05 Temmuz 2009 Saat 12:40 |
ErkanKurnaz
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErkanKurnaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
abiler çok teşekkür ederim bu bilgiler için. daha önce dediğim gibi akıl karışıklığım gitti. çünkü kime sorsam ayrı bişey söylüyor.
|
|
Erkan KURNAZ
1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA |
Doktor
2. Vites DOKTOR Yaşı : 40 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2009 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben de 1.4 hdi kullanıcısı olarak çaktırmadan bu cevaplardan nasiplendim.
Teşekkürler
|
|
Doktorlar da modifiye sever... :)
|
SelmanBeber
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
haşim usta gerekli tüm cevaplerı vermiş.
haşim usta benzinli 206 için
benim araçtata sevis zamanı için 20000 km yazıyor, servise sordum normalmi bu
Bana 20000 dolunca yada senesi dolunca getirmen gerekli dediler birde aracım daha dün 60000 km gördü henüz hiç triger değişmedi burada triger kayışına ( TİME KAYIŞI ) diyorlar komple setmi değiştirmek gerekir yoksa sadece kayış yeterlimi birde benzinli modelleri için burdaki bir garaj müdürü orjinal kayışın 10000 km gideceyini söylemişti.
Birde tirigerin fiyatı nedir ??
|
|
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Benzinlilerde 80.000 tavsiye ediyor servis.. 80 den sonra sıkışık olmadığın bir zamanda değiştir bence.. seti 170 lira falandı, işçilikle birlikte sanayide 250 ye çıkar.. ama ekstra masrafta çıkabilir diye düşünürsek sen cebine 350 koy ne olur ne olmaz.. yağ ve filtre bakımınıda 10.000 de bir yap..
|
SelmanBeber
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 29 Mart 2009 Konum: kıbrıs- lefkoşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 261 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SelmanBeber
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ozaman daha 20000 km yolum var buda bana 1 yıldan daha fazla zamanım var demektir :)
saol haşim usta sen olmazsan valla hep yolda kalırız...
|
|
3 in 1
FS 156 F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E |
extreme307_34
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı extreme307_34
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bir TutKuduR PEUGEOT
|
NURULLAH
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 21 Ekim 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
SLM ARKADASLAR.BEN PEJO 206 ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM VE Bİ PEUGEOT 206 1.6XS 3 KAPI BULDUM . KM 200.000 DE..BU ARAÇLAR KAÇ KM DE MOTOR BAKIMI İSTİYOR...YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bazı düzeltmelerim olacak kendi bilgim dahilinde; 2-hava fitresi,yağ filtresi ve motor yağı 10.000de bir ötekiler 3 bakımda bir. 3-kesinlikle dizel arabayı 2000inin altına düşürmenin çok büyük zararı var hem yağlanma az olacağından riski var dizel deviri sever devir demek motorun zorlanması demek anlamına gelmez aksi taktirde devirsiz kullanımda motor zorlanır .
|
efsanemurat
1. Vites 25 - Ağustos - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı efsanemurat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar bende dizelkullanıcısıyım bu devir konusu kafama takıldı herkes bir şey diyor çoğu kişide 2500 devir en ideali diyor |
|
2004 model 307 hdi xr 120000 km de
|
emin08
1. Vites 25 - Nisan - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2011 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Erkan kardeşim Emek' te benim bir ustam var. Ben aracımın her türlü mekanik bakımını ona yaptırıyorum. Arzu edersen o sana nelerin değişeceğini söyler gidersin kendin orjinal parçalarını alırsın getirirsin değiştirir. İşini sağlam yapan güvendiğim bir ustadır. İstersen telefon numarasını vereyim arayıp görüşürsün. Özel servis dışında Biroto' da peugeot konusunda oldukça iyidir. |
|
Peugeot Partner 2.0HDI (2005)
|
emin08
1. Vites 25 - Nisan - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2011 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu konuda "İsmail Ateş" arkadaşım gayet güzel açıklamada bulunmuş. Benim düşüncem 1. ve 2. viteslerde fazla devirli kullanmamak gerekiyor. Bu hem yakıt sarfiyatını artıracaktır hemde motor ve aktarma organlarını gereksiz yere zorlayacaktır. Bunun haricinde 2500 - 3500 devir aralığında rahatlıkla kullanabilirsiniz. Sürekli düşük devirde kullanılan araçlarda kurum birikmesi olur. Bu da zamanla araç performansının düşmesine neden olacaktır. |
|
Peugeot Partner 2.0HDI (2005)
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |