Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Güvenliğiniz İçin Rot-Balans Ayarını İhmal Etmeyin
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Güvenliğiniz İçin Rot-Balans Ayarını İhmal Etmeyin

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Güvenliğiniz İçin Rot-Balans Ayarını İhmal Etmeyin
    Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2008 Saat 19:08

Rot-balans ayarlarının 5 bin km'de bir yapılması yerinde olur.

Yüksek süratlerde direksiyonunuz sarsılıyor, düz zeminde otomobil sağa ya da sola gitme eğilimi gösteriyor, frene basıldığında bir tarafa doğru çekiyorsa güvenliğinizi daha fazla tehlikeye düşürmeden bir rot-balans servisine uğrayın.

 

Pek fazla önemsenmese de yol tutuş ve frenlemede hayati önem taşıyan rot ayarı ve lastik balansının her 5 bin km de bir kontrol edilmesi gerekiyor. Yollarımızın çukur ve tümseklerle dolu elması sadece amortisorlere zarar vermekle kalmayıp otomobilin yerle temasını sağlayan tekerleklerin balansını ve otomobilin istenilen doğrultuda gitmesini sağlayan ön takımın ayarlarını da bozuyor. Otomobilin kullanım şartlarına göre farklı kilometrelerde bozulan rot ayarı ve tekerlek balansı ilk sinyalleri vermeye başladığı zaman hemen bir rot-balans servisine gitmek gerekir. Otomobil üreticileri tarafından belirlenen kesin bir bakım kilometresi olmamasına karşın uzmanlar bir problem hissedilmese bile yaklaşık 5 bin km'de bir bu bakımın yaptırılmasını öneriyorlar. Rot ayarının, yani rot açılarının fabrika değerlerinde olmaması yol güvenliğini tehlikeye soktuğu gibi yakıt tüketiminin artmasına ve lastiklerin daha fazla aşınmasına da sebep olur. Rot ayarıyla birlikte lastik ve jantların da dengeli bir şekilde dönmesini sağlamak amacıyla balans ayarının yapılması gerekir. Zaten balans ayarı yapılmadan rot ayarının doğru yapılabilmesi mümkün değildir. Rot-balans ayarı olarak anılan bu işlemler sayesinde ayarsızlıklar nedeniyle artan yakıt tüketimi ve lastik aşınmasmın önüne geçilebildiği gibi rot kolu, rotil, amortisör gibi ön takım parçalarının uzun süre dayanması da sağlanır. Rot-balans ayarlarının yaptırılacağı serviste bilgisayarlı sistemlerin olması çok önemlidir. Özellikle yeni model otomobillerde hassas olan ön takım ayarlarının fabrika ölçülerine getirilmesi için bilgisayarlı sistemler idealdir. Eski sistem ayar makinelerinde hata oranı ayarı yapan kişinin kişisel becerisiyle de değiştiğinden bu konuda da uzman kişilerin seçilmesi yerinde olacaktır.

 

Balans ayarı nasıl yapılır?

Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük. Otomobilin yerle temasını sağlayan tekerlekler jant ve lastik olmak üzere iki farklı parçadan oluşur. Bu iki parçadan 

Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük.

herhangi birinde olabilecek bir yapısal dengesizlik tekerleğin tam bir daire çizmesini engelleyeceği için direkt olarak konfor ve yol güvenliğini olumsuz etkiler. Tekerlek yukarı-aşağı doğru dengesiz dönüyorsa, yani dönüş sırasında zıplama oluyorsa statik balans ayarı; sağa sola doğru engesiz bir dönüş varsa, tekerlek yalpalıyorsa dinamik balans ayarı yapılması gerekir.

 

Statik ve dinamik balans

Tekerleklerin balans ayarları iki aşamada gerçekleştirilir. Statik ve dinamik ayarları sabit balans makinesinde yapıldıktan sonra tekerlekler monte edilip bilye, kampana veya disklerle birlikte dönerken son balans işlemi yapılır. Statik ve dinamik balans ayarları için tekerlekler sökülerek sabit balans makinesine bağlanır. Ancak balans ayarı işlemine başlanmadan önce jantlarda herhangi bir hasar olup olmadığı kontrol edilir ve lastik hava basınçları fabrikanın öngördüğü değerlere getirilir. Eğer jantta bir eğrilik veya hasar varsa bunun düzeltilmesi ya da yeni bir jant alınması gerekir. Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir. Bilgisayarlı sabit balans makinesine bağlanan tekerleğin hafif olan kısmı ve ne kadar kurşun ağırlık takılması gerektiği ekranda görülür. Gerekli ağırlık takıldıktan sonra tekrar döndürülen tekerleğin ağırlık dağılımı tam olarak dengelendikten sonra işlem tamamlanır. Bu işlem dört tekerleğe de ayrı ayrı yapıldıktan sonra tekerlekler araca monte edilir. Son balans işlemi için kullanılan makinenin tekerleği döndüren kısmı belirli bir dönme devrine ulaştığında makine üzerindeki bir lamba belli aralıklarla yanıp sönmeye başlar. Lastikten yansıyan ışığın makine üzerindeki optik bir sensör tarafından okunmasıyla yine hafif olan bölge tespit edilip gerekli kurşun ağırlık takılarak balans ayan tamamlanır.

Rot ayarı nasıl yapılır?

 

Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı.

Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı. Rot ayarının ilk aşamasında otomobilin hayati parçalarından olan ön takım elemanları kontrol edilir. Eğer ön takım elemanları içinde boşluk yapan, gevşeyen ya da ömrünü tamamlayan varsa öncelikle bu problemlerin giderilmesi ve sözkonusu parçaların yenilenmesi gerekir. Rot ayarı tekerlek balans ayarından sonra yapılır. Oldukça kısa bir sürede hatasız olarak rot ayarı yapılabilen bilgisayarlı makinelerin aparatları ön tekerleklere doğru şekilde bağlanmalıdır. Aparatlar doğru takılmazsa rot ayarı doğru olmayacağı için bu konuya dikkat edilmesi gerekir. Bilgisayar ekranındaki değerler fabrika değerlerine gelinceye kadar kamber, kaster, toe açıları ayarlandığında rot ayarı tamamlanmış olur.

Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?

Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir.

- Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir. Rot ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır?

- Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç herhangi bir yöne doğru sapıyorsa,

-Virajlarda ön tekerleklerden lastik sesi geliyorsa,

-Arka tekerlekler ön tekerleklerin izini takip etmiyorsa,

-Tekerlekler tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda duruyorsa rot ayarları bozuk demektir.

ALINTIDIR.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2008 Saat 19:54
paylaşım için teşekkürler
Çevrimdışı samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 206
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2013 Saat 20:50
Yararlı bılgı ıçın teşekkurler...
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Çevrimdışı rolandgarros Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 Roland Garros
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1447
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rolandgarros Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Mayıs 2013 Saat 05:11
Rod-balans ayarı ne kadara mal olur arkadaşlar daha önce yaptıranlardan bi fikir alabilir miyim?
Çevrimdışı tellotello Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1121
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tellotello Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Mayıs 2013 Saat 09:34
Orjinalini yazan: rolandgarros rolandgarros Yazdı:

Rod-balans ayarı ne kadara mal olur arkadaşlar daha önce yaptıranlardan bi fikir alabilir miyim?


Ankara'da 40 liraya yaptırmıştım. Nokian lastiklere geçtiğimde 120-130 aralığında direksiyonda titreme vardı, götürdüm rot ayarımda sıkıntı çıkmadı çok çok küçük  bir sapma gösteriyordu fakat balans diye bir şey yokmuş lastikte ayar yapılırken ben de baktım. Bununda tek sebebi var kışlıkları taktırırken çok fazla sıra vardı ve takan eleman baştan savma takmış sırf hızlı olsun diğer müşteri kaçmasın diye bu nedenle yazlıkları taktırırken bir kaç gün geç olsa da taktıracağım yer boşken hallettireceğim, sizlerede dikkatli olmanızı öneririm.


Yalnız "Rot-balans ayarlarının 5 bin km'de bir yapılması yerinde olur."  biraz garip olmuş çok az bir aralık bu 6 ayda bir rot balans bayağı külfetli olacaktır. Yaz kış lastikleri değişirken balans zaten yapılıyor fakat rot için ekstra ücret vermek gerekecektir diye düşünüyorum.
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 886 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5499 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 804 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 615 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2670 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1018 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1795 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12663 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 597 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 403 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 470 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 747 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 571 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16019 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5508 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1856 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 474 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
mryldz 1
feyyazbugan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English