Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 hararet ibresi hk
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 hararet ibresi hk

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı miraj Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2023
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı miraj Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 hararet ibresi hk
    Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2023 Saat 15:32
Forumdaşlar mrb daha önce kullandığım diğer marka arabalarda hararet 90 a gelir sabit kalırdı fakat bu arabamda 93 95 aralığında fan açıyor yolda giderken 80 lere iniyor dur kalk vs yine çıkıyor ve sabit kalmıyor.Bunun nedeni nedir yani sabit kalması için yada 90 larda fan açması için ne yapabilirim.Bu arada iki fan var sanırım ilki açılıyor onda sıkıntı yok
Çevrimdışı 1e1b Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 206 1.4 HDİ
Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2023
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 1e1b Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2023 Saat 22:37
Merhaba usta, sıcak havalarda ve yoğun dur kalklarda özellikle İstanbul şehir içi trafikte 90' i biraz geçebilir bazen, normaldir. Sonrasında hemen iner ama. 95' i geçiyorsa ve azalmıyorsa problem olabilir olarak araştırılabilir. Haricinde sorun yoktur. 10 yıldır kullanıyorum hararetle ilgili hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Dediğim gibi bazen 90' i biraz geçebiliyor 206'lar.
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 253
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2023 Saat 00:19
206 araçlar ve çoğu psa grubu araçlarda 89 derece termostat bulundurur.
Soğutma sıvısı sıcaklığı 97 derece oldugunda 1. Kademe fan devreye girer soğutma sıvısı 93 dereceye indiğinde fan durur.sağlıklı bir soğutma sisteminiz var ise aracınız bu sıcaklıklarda çalışır.ibreye yeterince dikkat ederseniz 206 araçlarda fanın çalıştığı zamanı ve durduğu zamanı çok anlayabilirsiniz.çünkü sıcaklığı ibrede anlık olarak birebir görebilirsiniz.
Örneğin vag grubu ve farklı marka birçok araçta sıcaklık 86 derecelerde 105 derecede olsada siz ibreyi hep 90 a sabit şekilde görürsünüz.
Yine örnek vermek gerekirse kullandığım araç vw golf ve 98 99 derecede fan açıyor.ben aracın ecuna bağlanıp görüyorum fakat ibre hep 90da sabit.
Yine kısa süre önce audi a4 termostatı değiştirdim.termostat derecesi 105 idi.ama araç ecuda 105 derecelerde iken ibrede hep 90 dereceye sabitti.aracı üreten mühendis araçta ters giden bişey olurda ısı çok artarsa bu rakamı bilmiyrm farazi olarak söylüyorum.örneğin 115 dereceden sonra bir terslik var ise sizi uyarmak adına hararet ibresi artık 90 ı geçmeye başlıyor hala devam ederseniz artık stop uyarısı vermeye başlıyor.
Fakat 206 araçlarda siz ibreyi kaç derece görüyor iseniz ecudaki değerde odur.yani anlık olarak 5 derecelik artış veya düşüşleri birebir görebilirsiniz.
Şimdi örneğin farklı marka araç kullanmış ve ısıyı sürekli 90 da gören kullanıcılar 206 sahibi olduklarında araç sıcaklığının 90 derecenın üzerine çıktığını görünce araçta problem oldugunu sanıp tamircilere giderler.bazı uyanıklarda bir sorun olmadıgını bildiği halde şurda sorun var burada sorun var der ve insanları aslında dolandırır.aracı bırakırsınız.göstergeyi söküp hararet ibresini 5 derece alttan takar ve size şu değişti şunu yaptık vs deyip dünyanın parasını alırlar.hatta kimisi boşuna herşeyi söker sağlam parçaları çöp eder sizden dünyanın parasını alır ve iş sonunda bunlarda kronik pejo sıcak sever yapacak bişey yok böyle kullanacaksın der gönderir.
Aracınız 97 ve 93 derece arasında çalışıyor ise hiçbir sorun yok.daha düşük sıcaklıklarda çalışıyor ise kuvvetle ihtimal kadran daha önce bir işlem görmüş ve takan kişi doğru yere takmamıştır ibreyi.yine çok sıcak derecelerde çalışıyor isede aynı sorun olabilir.
Bunun için herhangi bir tamirciye yada beyinciye gidip araç ecusuna bağlanıp gerçek ısıyı oradan görebilirsiniz 97 98 dereclerde fanın açtığını göreceksiniz.aynı zamanda buna bağlıda ibrenizin doğruluğunu kontrol etmiş olursunuz.
Çevrimdışı ErcanÖzcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ErcanÖzcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2023 Saat 20:53
Bende şöyle bir sorun vardı. Sıkışık trafikte 98 e çıkıp fan açıyordu. Uzun yolda falan 70 e kadar düşüyordu. Termostatı değiştirdik. Ne olursa olsun 90 sabit 92 falan oluyor fan açıyor tekrar 90 a sabitleniyor. Termostat açık kalıyor olabilir.
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 253
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2023 Saat 13:59
Orjinalini yazan: ErcanÖzcan ErcanÖzcan Yazdı:

Bende şöyle bir sorun vardı. Sıkışık trafikte 98 e çıkıp fan açıyordu. Uzun yolda falan 70 e kadar düşüyordu. Termostatı değiştirdik. Ne olursa olsun 90 sabit 92 falan oluyor fan açıyor tekrar 90 a sabitleniyor. Termostat açık kalıyor olabilir.

206 larda 90dan sonraki çizgi 100C dereceyi temsil eder.
Termostat açık kalırsa düz yolda sabit hızlarda aracın harareti 70 80 lere düşer.fana ihtiyaç duymadan karşıdan rüzgar aldıgından radyatördeki soğuk su bloğa gittiğinden blok içerisindeki su ısısını koruyamaz.buda kış aylarında kaloriferin ısıtmamasına,ısının düşük olduğundan fazla yakıta ve motorun daha fazla aşınmasına sebebiyet verir.
Bazen kaliteli markalar tercih edilsede termostatın tam açmadığı yada tam kapanmadığı durumlar olabilir.
Aracınız rölantide bekliyor iken termostat açık kalsada belirli bir süre sonra radyatördeki su soğuyamadığından,soğutma için araç fana ihtiyaç duyar.fanda 97 98 derecede devreye girdiğinden dolayı sizde ibreden bu sıcaklıkları görürsünüz.yani kısaca rölantide fan açana kadar çalıştığında 92 de kalamaz kalıyor ise ibrede,hararet müşüründe vb parçalar ısıyı doğru göstermiyor olabilir.


Düzenleyen Berkay Erdinç - 16 Mayıs 2023 Saat 14:04
Çevrimdışı ErcanÖzcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ErcanÖzcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2023 Saat 20:01
92 de kalmıyor dediğiniz gibi 98 e çıkıp fan açıyor ve sıcaklık düşüyor. 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 308 EAT8 Şanzıman Rölantide Ses son mesaja git 90 0 HFIntegrale35
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 20751 15 YavuZ21
konu icon 206 Quiksilver tavan şeridi mi? son mesaja git 173 0 Noltar
konu icon Peugeot 208 2012 vites kolu arızası son mesaja git 197 0 Ali123
konu icon Antipollution HATASI YARDIM son mesaja git 179 0 onrocl
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 306 2 3008men
konu icon elektrik sorunu yardımm son mesaja git 1490 6 sonerkyl
konu icon 306 hava emme borusu son mesaja git 1060 1 sonerkyl
konu icon Arka Torsiyon sorunu son mesaja git 913 1 sonerkyl
konu icon Peugeot 106 Motordan gelen ses? son mesaja git 22 1 sonerkyl
konu icon 406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü) son mesaja git 11426 52 Genco
konu icon yağ seviye (oil ok ) hatası (oil --) son mesaja git 23693 6 mercanovic
konu icon Vites D ve R Atınca Cızırtı Gelmesi son mesaja git 492 1 talip206
konu icon 96 model 306 vuruntu sensörü aracın neresindedir son mesaja git 236 0 mhmtfdn83
konu icon 3008 allure paket motor arızası son mesaja git 269 0 eray özgür
konu icon 206 1.4 HDI yeni motor sorunu son mesaja git 343 0 Ugur67
konu icon 308 otomatik vites aracımda frende stop etme sorun son mesaja git 909 2 bulentbey308
konu icon 206 SW park sis nasıl yapılır son mesaja git 548 0 KaanKaplan
konu icon PEUGEOT 207 fan açmama sorunu son mesaja git 411 0 alparslanyviz
konu icon 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü) son mesaja git 31594 17 inmetwetrust
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2023 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 13
Ramram 3
Genco 3
yeppss 2
Bynejo308 2
mhmtfdn83 2
musa46 2
zahek 2
Orca508 2
3008men 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2023
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English