![]() |
|
1.4i 206 üst kapak conta değişimi |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24 Ekim 2022 Saat 12:52 |
bugün standart kontrolu yaparken motor suyunun azaldığını gördüm.moto yağ kapağını açınca mevzu belli oldu. suyu yağa basıyor şu anda. yağda su baloncukları var. daha önce araç hararette yaptı. ben daha önce kendim üst kapak contası değişimi yaptım tofaş araçta. maddi durumdan ötürü bunuda kendim yapıcam. bana yardımcı olabilecek,dikkat etmem gereken yerleri gösterecek arkadaşlar varmıdır acaba ?
|
![]() ![]() 4. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Youtube da videoları var hocam 206 head gasket diye ingilizce arama yaparsan sonuçlar çıkar.
Zor bir işlem değil. Senteye al zaten kilitleme noktaları var iki tane gerisi kolay. Tabi doğru torkta sıkman gerekiyor. Ikinci olarak sadece conta değilse blokta veya kapakta eğilme var mı bunları tespit etmek ve gerekirse kapağı rektefeciye göstermen gerekiyor. Örnek videolar https://youtu.be/4cgGA9Rb0fA https://youtu.be/Woz9fGCziYw https://youtu.be/EDbeboOjHDk Düzenleyen talip206 - 24 Ekim 2022 Saat 13:40 |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@talip206 ben konuyu açtıktan sonra bol bol yabancı kaynaklı videoları izlemeye başladım. ama burda canlı canlı yapan yada öneri verecek olan olursa çok iyi olur. Ben sadece conta olduğunu düşünüyorum ama kapağı aldıktan sonra durum ortaya çıkacak. ciddi hassar yoksa kapağı kendim taşlıcam gibi.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
egzantirik tarafındaki kilitleme yerini anladım ama 2.kilitleme yerini tam göremiyorum vidolarda.kilitlemek ne kullanmam gerek parça adı var mı acaba? motoru topladıktan sonra sanırım subap ayarı bozulacak. soğuk motorda ayarı kaç yapıp ısıtmalıyım moptoru bu bilgiyide bulamadım.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mrb üst kapağı söktükten sonra ilk yapmanız gereken kapakcıya teste götürmeniz olacaktır.araç hararet gördüyse kapakta dönme yamulma olablir.yada conta sağlam kapakta kılcal çatlaklar olabilir.hatta blok yüzeyindede bu sorun olabilir bunların testini yapmadan sadece conta değiştirmenizi önermem zira hem uğraşınız hemde yaptığınız masraf çöp olur.
İlk önce tork anahtarınızın olması şart. Eksantirik kısmı 8mm matkap ucu olur yada metrik 8 civata olur kasnağı kitlemek için kullanabilirsiniz.zaten triger kapağını söktüğünüzde motoru bir kaç tur çevirirseniz kasnak üzerindeki deliği ve kapak üzerindeki kitleme oluğunu rahatça görürsünüz.krank kitlemesi ise yağ filtresinin sağ üst köşesinde blok üzerindeki yanlış hatırlamıyorsam 4mm yada 5mm bir delik var.yine 4 yada 5 mm bir civata yada matkap ucunu bu delikten içeriye sokarak volan üzerindeki bir kertik var bu kertiği bulup krank ı kitliyorsunuz. Burada dikkat etmeniz gereken bazen triger değişiminde trigeri değiştirenler krank kitlemeden kayışı değiştiriyorlar.buda sentenin kaçmasına yol açıyor.eksantirik kilidini pek umursamadan ilk olarak krank kitlemesini bulun.fakat krankı kitlediğinizde Eksantirik kilidini kontrol edip aracın sentede olup olmadını kontrol edebilirsiniz.eksantrik kitlemesi size aracı toplarken lazım olacak sadece.yine önemli bir detay.üst kapağı aldıktan sonra motoru çevirmeyin.aracınız sulu gömlek.yani çevirirseniz piston ile gömleklerinde yukarıya çıkma ihtimali var buda gömlek diplerindeki ince oringlerin yırtılma yada tekrar yerine oturmama olasılığına yol açar.bu olursa kompresör kaçağı yaşarsınız. Yani birçok detayı aracı sökünce göreceksiniz.buradan anlatacağımız ancak bukadar olur
Düzenleyen Berkay Erdinç - 25 Ekim 2022 Saat 07:34 |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Berkay hocam çok ciddi noktalarda önerilerde bulundunuz teşekkür ederim. izlediğim yabancı kaynaklı videolarda az çok yerini anladım sanırım krank kilidinin yerini. kapağı aldıktan sonra motoru çevirmeme önerinizi not ettim bir kenara. yanlış anlamazsanız özelden numaranızı alabilir miyim? araca bu cuma başlıycam. çokda rahatsız etmeden arada sırada bazı bilgiler isteyebilirim :)
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.instagram.com/_berdinc_/
İnstagram dan ulaşabilirsiniz.kapağı sökmeden termostat gövdesini söküp kontrol etmenizde yarar var.tu3jp lerde yağ soğutucu yok fakat termostat gövdesi ikiye bölünmüş şekildedir.yarısında yağ yarısında su barındırır.sızdırmazlığı sağlayan sıvı contadır.hatalı çekilen yada yetersiz kullanılan sıvı conta bazen aradaki sızdırmazlıgı yapamadığından nadirde olsa burada sıvılar birbirine karışabilir.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Berkay hocam. yaklaşık 2 haftadır araca biniyorum. ama bir sorunum var. yağda hala kremleşme belirtileri var. contayı doğru taktım ters değil biliyorum. yüzeyinde çatlama yada eğrilik yok kapağın. ama boğaz kelebeği ve yağ kapağında hafiften tahinleşme var. sizce bu neden olur ? kapağı her yerinde ölçerek yaptım. herhangi bir yerinde çatlak yada eğrilik söz konusu değil.gayet iyi durumdaydı. ama şu an yağa sanırım su karışıyor. termostat gövdesindeki sıvı contayı dikkatli ve özenli sürdüm. aklıma başka birşey gelmiyor. yardım ederseniz sevinirim.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Eğer kaçak var ise kısa zamanda karter e iner.şu saatten sonra askında yapılacak çokta birşey kalmamış.eğer gaz kelebeği ve yağ kapağında var ise kullanmış olduğunuz yağ ile alakalı olabilir.sahte yada kalitesiz yağlarda görülür.çok buharlaşır bu yağlar.yağınızı değiştirip deneyin ve orjinalliğinden emin olun.takipte kalıp karterde aynı şey oluşuyormu bunu kontrol etmelisiniz.bunlar dışında da
Civataları torkladınız mı bilmiyorum değerinde sıkılmaz ise üst kapak civataları conta sızdırmazlığı sağlayalamaz.kapağı mastar vs başka birşeyle kontrol ettiyseniz evet yüzeylerinide yamukluk olmadığı az çok belli olur fakat üst kapak içinde kılcal çatlaklar oluşabiliyor yani bu yüzden kapaklar basınç testine giriyor.basınç testinden geçer ise araca takılmaya uygun oluyor.yine kapaklar sökülmüşken subapların alışması gerekli.yani oyuzden dikkat etmeniz gereken bir süreçti bu.subaplar hariç tüm diğer saydıklarımdan dolayıda olabilir. Tüm bunları aslında size yazdım uyardım burada atlanan yapılmayan birşey aslında işi şansa bırakmak oluyor.yaptığınız masraf ve işçilik x2 hale gelebiliyor. Fakat sizin sıkıntınız kullandığınız yağdan diye tahmin ediyorum ki zaten buradan yapabileceğim sadece tahminde bulunmak.inşallahta yağdandır.
Düzenleyen Berkay Erdinç - 17 Kasım 2022 Saat 07:43 |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam kullandığım yağ Motul 6100 10-40 ve orjinal. kendi satış ağından temin edildi zaten. Doğruyu söylemek gerekirse kapak basınç testine girmedi. girmeliydi fakat maddi durum söz konusu bu yüzden kendim yapıyorum aracı. elimden geldiğince özenli işçilik ve dikkatle yapmaya çalıştım işimi. Bu arada karter kontrolunu nasıl yapmalıyım ? yağ çubuğunu çektiğimde yağın olması gerektiği gibi olduğunu gözlemliyorum. yağa su karıştıpına dair bir belirti yok yağ çubuğunda. acaba kapak tarafında su tapası mi delindi yada benzeri bir şey ?
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
İşte aslında bunları yapmanız işinizi dahada garanti altına alıp sizin daha fazla masraf yapmanızı engelleyecekti.artık tabi çok geç şimdi nerden sıkıntı olduğunu tespit etmek tamamen farazi birşey tahminden başka birşey diyemeyiz.
Kapağı aldığınızda pistonların durumu nasıldı.sekman atılması gerekiyormuydu.yada gömleklerde çizikler varmıydı.karter havalandırmadan belliki ciddi anlamda hava geliyor.belkide kompresör kaçağıda olabilir.üfleme varmı motorda.ısındıktan sonra yağ çubuğunu çekip kontrol edin ama bana kalırsa yaşadığınız yerde bir rektefiyeciye gidip ilk önce kompresör testi sonrada conta yanık testi yaptırın.kesin sonuç çıkar ayrıca bu testler çok maliyetli değildir.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam farkındayım yaptırmak gerekirdi ama el mecbur işte. gömleklerde aşınma yada çizik yoktu. hatta şaşırdım diyebilirim durumu gayet iyiydi :) motor ısındığında yağ çubuğundan herhangi bir üfleme söz konusu değil. Külbütör kapağını bugün inceledim ve tahinleşmiş bir kısım yağ külbütör kapağına yapışmış. çubuktaki yağ ise herşey normal dedirtecek kadar temiz ve yoğun. yani sanıyorum ki kartere yağ dışında birşey inmemiş. Conta değişimi yaptığımda motor içini ve karteri temizlememiştim. yağ tapasından tahliye ettiğim yağda çok hafif renk değişikliği olduğundan temizleme gereği duymadım. acaba eski yağın kalıntıları mı bizi bu duruma soktu acaba ?
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
pistonlara segman gerekirmi diye düşünüp pistona elimle basınç uygulayıp sağa-sola hareket ettirmek istediğimde piston ve gömlek arasında boşluk görmedim. hareket yoktu. segmanların sağlam olduğunu düşündürdü bana. Gömlekleri el ve gözle ile kontrol ettiğimde ise herhangi bir çiziğe rastlamadım oldukça iyi durumda görünüyordu.
|
![]() ![]() 4. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam eskiden kalan motor yağına karışan su iyi temizlenmezse belli bir süre özellikle üst taraflarda tahinimsi yapılar görünebilir. Hatta yağda bulunan bu su aşırı buharlaşarak yağ eksiltiyormuş izlenimi verebilir.
Şu aşamada yapabileceğiniz şey alttan karter tapasını açıp yağı komple boşaltın. Eğer durumu iyiyse tekrar koyarsınız. Daha sonra gözlem yapıp bu durumu takip edin. Eğer yağ kötü ise bir yerlerden kaçağın devam ettiğinin göstergesidir. Ki bu durumda su eksikliği bariz belli olur. Aracınızda su eksilmesi var mı?
Düzenleyen talip206 - 17 Kasım 2022 Saat 23:01 |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam 1000 km'de 200 ml kadar su eksiltti araç. bu haftasonu silindir saplamalarını tekrar sıktık gevşemişlerdi. yaklaşık 70 derece kadar daha sıkmış olduk saplamaları. tabi sıkarken egzantirğin orada birikmiş yağa baktık ve yoğunluğunu biraz kaybetmiş gibiydi yağ. üst külbütör kapağına tahileşmiş yağ yapışmıştı. temizliğini yaptık saplamaları sıktık tekrar kontrol edicem bu hafta. umarım silindir saplamaları gevşediği için olmuştur bu durum.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben kapak contasını takarken hiç sıvı conta kullanmadım ondan olabilir mi? hafif yağladım contayı ve üzerine kapağı oturttum. Bugün farkettim ki yağa su karışmaya devam ediyor. silindir saplamalarını torklamakda işe yaramadı. Artık sanırım kapağı söküp teste sokmam gerekecek.
|
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2000 Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hayır kesinlikle sıvı conta sürülmez silindir kapak contasına.daha öncede dediğim gibi bu işlemi defalarca geçmişten günümüze denenerek gelmiş ki en sorunsuzu anlattığım şekildeydi. Daha önce cepleri yananlar yada işçilikleri yananlar hatalarından ders alıp herşeyi kitabına uygun yapmışlar.yoksa aynı işçilik aynı malzemeler tekrar cep ve zamanınızı yakar. Zira silindir kapak contası bir daha kullanılamaz yenisi alınır. Sapmalar en fazla 3 kez sökülüp kullanılır.daha önce nekadr kullanıldığı bilinmeyen saplamalar değişmek zorundadır yoksa yine aynı sorunları yaşama riski vardır. Silindir kapağı basınç testine girer çatlak ve yüzeydeki çarpıklık kontrol edilir.edilmezse başa dönme riski vardır. Silindir kapağında çatlak çıkmazsa Motor bloğundaki su ve yağ kanalları basınç testine girmelidir yoksa başa dönme riski vardır. Silindir kapak saplamalarının sıkma tork değerleri vardır.çok sıkma yada gevşek bırakılırsa silindir kapağında,blokta yada silindir kapak contasında hasarlara neden olabilir. Motor blok yüzeyindeki çarpıklık kontrol edilmelidir.tüm bunlar profesyonel aletler ile yapılır. Diğer türlü masraftan kaçarken daha çok masraf yapılır. |
![]() ![]() 1. Vites ![]() ![]() Yaşı : 30 Aracı : 2004 1.4i x-line 206 Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Berkay hocam ben şansımı dedim :) yine olsa malesef yine öyle yapardım. şimdi yağını kontrol ede ede kullanıyorum. en azından daha iyi durumda şu an. kapak yüzeyi ve blok yüzeyinde çarpıklık yok eminim. ölçümlerimi yaptım. temizliklerini de yaptım. benim tahminim sizinde dediğiniz gibi teste sokulmadığından ana kaynak belli olmadı aslında. muhtemelen aracın evveliyatında bol bol su ile kullanılmış olacak ki gömleğin çevresinde paslar oluşmuştu. su kanallarının birinde yada birden fazla sorun var.
|
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |