Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ByYlmzZz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı ByYlmzZz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)
    Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2022 Saat 21:17
Beyler merhaba,

uzun zamandır subap ayarı yapacaktım firsat bulamamıştım.geçen haftalarda subap ayarımı tamamladım ve yapmak isteyenler için de rehber olsun istedim.çok detaylı resimler yok fakat genel taslak oluşur en azından.

Bu arada motor 3 saat kadar dinlendikten sonra bu işlemlere başlıyorsunuz.Motor tamamen soğumuşken yada sıcaklığı 90 derecede iken değil.soğuk motorda yaparsanız şıkırdama duyarsınız ve yine ayar yapmak gerekir.sıcak motorda yaparsanız da sıkı subaplarınız olur.yineden ertesi güne kadar bekletilmiş soğuk motor için 0.15 emme ve 0.35 egzost ayarlanabilir.(tavsiye etmiyorum ama)

Öncelikle üst kapağı rahatça sökebilmek için çalışma alanını rahatlatmamız gerek.bunun içinde ateşleme bobinini soketinden ayırdıktan sonra sağ ve solunda bulunan 2 adet 10'luk somunu gevşetiiyoruz ve bobini çekiyoruz rahatça geliyor.sonrasında motorun sol bölmesinde egzantirik koruma plastiği var onun ön ve arkasında birer adet 10'luk somun var söktüğünüz zaman koruma plastiğini alabilirsiniz daha sonrasında üst kapakta yine sağda ve solda bulunan 10'luk somunları yerinden alıyoruz kapak çıkarılmaya hazır.yanlız kapağı sökerken dikkat edin hemen altında koruma sacı var ve iki adet pulu var.kapağı çekerken kastırmadan almanız gerek.kapak ve sac alındıktan sonra karşısınızda böyle bir görüntü oluyor.benim aracım daha önce hararet gördüğünden parçalar kararmış.yağ kötü durumda sayılırdı.


bahsettiğim koruma sacı altta yer alan resimde mevcut.resimde dikkat çekmek istediğim nokta sac'ın delindiği yer.daha önce subap ayarı yapılmış ve muhtemelen ayar somunu kırıldığından orjinali yerine başka aracın ayar somunu takılmış ve yüksek geldiği içinde sacı delmişler.ustalığını takdir ettim takan arkadaşın.


 alttaki resimde de asperox ile kapak iç temizliği yapılıyor


alttaki resimde üst kapağın yıkanmış halini görüyorsunuz.


üst kapak dış tarafı böyle.paslı ve çok kötü durumda.ilerleyen resimlerde el atmış olucam buna :)


şimdi gelelim ayar kısmına.burası önemli titizlik istiyor.öncelikle aracı sağ tekerlek tarafından krikoya kaldırıyosunuz çünkü kranktan çeviricez motoru(dileyen 16'lık ingiliz anahtarıyla daha önce plastiğini çkıkardığımız eksantirik milinden de çevirebilir ama tavsiye etmiyorum).kranktan saat yönünde hareket çevirdikçe subapları hareket ettiricez.size tavsiyem ayar işlemi yaparken bujileri sökün ki basınç oluşup krank'ın çevirmesini engellemesin.şimdi ayar yapılırken sıralama şu şekilde; resimdeki 1 numaralı emme ve egzost(emme ön cam tarafına bakan,egzost ise radyatör tarafına bakan subaptır) kısmı krankı çevirdikçe hareket edecek bizim ayar yapacağımız an ise emme ve egzost kısımlarının tam bindirmedeyken ki an.yani egzost, subaptaki baskısını bırakırken emme tam basacağı an duracaksınız.emme ve egzost en tepedeyken diyelim.tam bu durumdayken resimdeki 4 numaralı emme ve egzost boşa düşecek.elinizle oynattığınızda boşluğu göreceksiniz. 4 no'lu daki subapları 0.20mm emme ve 0.40 mm egzost olarak ayarlıyorsunuz(filler çakısı gerekli).subap ayarlanırken 10'luk somun gevşetilir.filler çakısının belirtilen değerde olanını subap ve subaba basan ayar vidası arasına sokulur ayar somunu saat yönüne yada tersine sıkılır yada gevşetilir.filler çakısı tatlı sıkı olcak şekilde ayarlanır ve 10'luk somunu sıkarsınız böylelikle ayar yapılmış olur..4 no'lu yu ayarladıysak şimdi 4 no'lu emme ve egzost tıpkı 1 nolu'da olduğu gibi aynı anda tam ikisinin bindirme olduğu zamanı yakalayıp duracaksınız.tam bu konumda iken 1 no'lu emme ve egzostu yine aynı değerlere ayarlayacaksınız.aynı işlemi 2 no'lu emme ve egzost en tepedeyken 3 nolu yu ayarlayacaksınız.3 no lu en tepedeyken 2 nolu yu ayarlayacaksınız.tüm emme subapları 0.20 mm.tüm egzost subapları 0.40 mm ayarlanır

-1 bindirmedeyken 4 ayarlanır
-4 bindirmedeyken 1 ayarlanır
-2 bindirmedeyken 3 ayarlanır
-3 bindirmedeyken 2 ayarlanır


küçük bir değerli dip not kesinlikle subap ayar somunlarının 10'luk sabitleme somunlarını çok sıkmaya kalkmayın.benim gibi ayar somununu kırarsanız başınız ağrır :) parmağımla işaretlediğim subap ayar vidası kırıldı ve piyanoları(subaplara basan parça)sökmeden değiştiremezsiniz


subap ayar vidasını bulmakta zorlanmadım tane fiyatı 30 lira yedek aldım ne olur ne olmaz diye.fakat üst kapak saplamalarını sökmem gereken e14 kodlu yıldız lokma ucunu satmıyorlar.sadece servis ve ustalara tedarik ettiklerini söylediler.tam 3 saat boyunca 150 km yol kat ettim toplamda ama kimse vermedi.internet çağında olduğumuz aklıma geldi ve 250 liraya sattıkları e14 kodlu yıldız lokma ucunu amazondan 25 liraya izeltaş marka aldım ve aynı gün geldi.burdan parçacılara selam :D resimde kırılan subap ayar vidasını görebilirsiniz sağ taraftada sağlamı.


subap ayar vidası kırdınız ve nasıl değişecek diyorsanız eğer,resimde gördüğünüz e14 kodlu silindir sapmalarını çapraz sırayla sökmeniz gerek.totalde 10 adet var.


alttaki resimde görüldüğü gibi.silindir saplamaları sökülüyor.


piyanoları tek parça çıkardıktan sonra ki görüntü.280.000 km'de ki araç için egzantirik gayet iyi durumdaydı bu arada.



piyanodan kırık subap ayar vidasını çıkarıp yenisini taktım.daha sonra piyanoyu eski yerine oturtup silindir saplamalarını çapraz sırayla sıkmaya başladım.önce boşluklarını aldım.(her silindir saplamasının aynı konumuna takılmasına özen gösterin).silindir saplamalarını tork anahtarıyla sıkmak gerek.bir tanıdıktan yada ustadan tedarik edip 8nm ile sıkın.ve yeniden subap ayarı yapmam gerekti.subaplar yeniden ayarlandıktan sonra toplamaya başlıyoruz motoru.

ben üst kapağın paslı ve kötü görünmesinden nefret ettiğim için iyi bir zımpara ve ısıya dayanıklı boya kullandım.sonuç resimde :)


işlemler bu kadar arkadaşlar.fazla uzun oldu :) bazı aşamaları resimleyemedim tek başımaydım çekmekte zorlandım.
















Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
arifbsrn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı arifbsrn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Mart 2024 Saat 12:51
böylesine değerli ve emek verilmiş bir konu yorumsuz kalmış.

hocam ellerine sağlık. gerçekten çok açıklayıcı olmuş.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Eksantrik zincir problemi hk. son mesaja git 455 0 Bastro12
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 667 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 753 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 688 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 725 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 1109 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6734 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 1450 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 719 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6854 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 8549 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2528 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 3650 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 312 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 4891 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3925 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13766 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3583 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22326 17 Oğuzhan207
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
BarlasEmirhan 2
Celalcevik 2
KaannHS 1
heavyburak26 1
Bastro12 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English