Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >308 T9 (2014-2021)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 308 T9 EAT6 Şanzıman arızası
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

308 T9 EAT6 Şanzıman arızası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mrty034 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2022
Konum: Eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mrty034 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 308 T9 EAT6 Şanzıman arızası
    Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2022 Saat 19:19
Arkadaşlar Merhaba;
2015 model dizel 308 T9 (95000 Km) aracımda yaşadığım bir problem hakkında fikirlerinizi almak için yazıyorum. Belki benim ile aynı problemi yaşayan /yaşayacak diğer Peugeot 308 sahiplerine de faydası dokunabilir. Bir akşam Aracımı çalıştırmak için start düğmesine bastığımda aracımım ekranında "vites kutusu  arızası ve Motor arızası, aracınızı tamir ettiriniz" mesajı ile karşılaştım. Evime kadar S ve D3 modu ile sabit bir hızda gelebildim. Bu esnada geri vitese geçişte büyük bir sarsıntı oldu. Sabah servise gitmek istediğimde arızanın sadece motor arızasına döndüğünü gördüm. Servis bu arızayı tespit edemedi. Sonrasında bir daha tekrar ettiğinde yine D3 de sabit hızla servise ulaşabildim. Arıza kodu olarak P0968-14 çıkmakta. Servis Şanzımanın dış tesisatında bir şey tespit edemedi. İç tesisat da bir problem olabileceğini, arızayı tespit ve tamir etmenin ne kadar süreceğini, ne kadar maliyet olacağını bilemediğini söyledi.   Araç ile 20 Km den fazla yol yapınca, araç D1 de silkeleme yapıyor. Bu durumda M konumuna alınca vites geçişleri normal.  Servis daha önce böyle bir arıza ile karşılaşmadığını söyledi. Yaşadığım yer küçük olduğu için bu konuda bir usta bulamadım. 
 Sormak istediğim; daha önce böyle bir sıkıntı ile karşılaşan oldu mu ? EAT6 şanzıman konusunda öneriniz var mıdır? PSA grubunun tüm arızalı şanzımanlarına İstanbul'da bir firmanın baktığını duydum. Bu konuda bilgisi olan varsa rica etsem cevaplandırabilir mi?< id="BFI_" style="width: 1px; height: 1px; display: none;">
Peugeot 308 T9 2015
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2022 Saat 19:26
Merhaba bu tarz arızaların birden yanıp sönmesi akü be şarj dinamosu kaynaklı olabiliyor. Öncelikle bunların sağlam olduğunu tespit etmek gerekiyor. 
Yukarı Dön
mrty034 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2022
Konum: Eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mrty034 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2022 Saat 19:54
Merhaba,
Öncelikle cevabınız ve ilginizden dolayı teşekkür ederim. Akü bildiğiniz gibi start-Stop ve yaklaşık 1 yıl önce değişti. Akünün ölçümlerinde ve şarj dinamosunda bir problem tespit edemediler. Ustalar arıza kodu sebebiyle şanzıman ile ilgili bir problem olabileceğini düşünüyorlar.
< id="BFI_" style="width: 1px; height: 1px; display: none;">

Düzenleyen mrty034 - 07 Mayıs 2022 Saat 19:56
Peugeot 308 T9 2015
Yukarı Dön
rpmsmoke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2022
Konum: eskişehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rpmsmoke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2022 Saat 10:24

alıntıdır


P0968: Pressure Control Solenoid “C” Control Circuit/Open OBD-II Trouble Code

If a vehicle has a P0968 DTC, it means that the computer has detected an open circuit (usually some sort of electrical problem), related to the pressure control solenoid C. If this is the case, the ECU will not be able to set the appropriate amount of hydraulic pressure for each shift.

How Serious is the Code?

Most of the time, the transmission problems associated with a P0968 diagnostic trouble code aren’t very severe at first. However, the symptoms of a bad pressure control solenoid circuit will eventually cause a number of serious drivability issues like slipping and engine stalling.

Symptoms

Symptoms of a P0968 include:

  • Transmission slipping
  • Transmission shifts harshly
  • Transmission overheating
  • Engine stalls unexpectedly
  • Engine misfire-like symptoms
  • Limp mode

Causes

  • Dirty transmission fluid/filter
  • Damaged wiring and/or connectors
  • Faulty pressure control solenoid
  • Faulty transmission pump
  • Valve body failure
  • TCM/ECU problems

How to Diagnose the Code?

The process of diagnosing a P0968 diagnostic trouble code should start with an examination of the transmission fluid. If it’s clean and bright, then the wiring and connectors along the transmission wiring harness will need to be checked for signs of damage and corrosion. Should no issues be found up to this point, then the pressure control solenoid(s), transmission pump, valve body and even the TCM and/or ECU will need to be considered.

What Repairs Will Fix P0968?

  • Change the transmission fluid and filter
  • Repair or replace damaged wiring and connectors
  • Install new pressure control solenoid(s)
  • Repair or replace transmission pump
  • Repair or replace the valve body
  • Reprogram or replace the ECU or TCM

Related Codes

  • P0969 – Pressure Control Solenoid “C” Control Circuit Range/Performance
  • P0970 – Pressure Control Solenoid “C” Control Circuit Low
  • P0971 – Pressure Control Solenoid “C” Control Circuit High
306 gti
307 hdi
308 hdi
Yukarı Dön
zole Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2024
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı zole Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2024 Saat 08:34
öncelikle selam,
arızanızı çözümleyebildiniz mi? aynı arıza ile karşılaşmış bulunmaktayım ve bizde işe önceliğimizi elektrik tesisatına vererek başladık, süreçlerinizin sonucunu paylaşabilirseniz sevinirim.

iyi forumlar.
Peugeot Partner 1999 1.9
Peugeot Partner 2006 2.0 adventure
Peugeot Partner 2010 1.6 Premium pack
Seat Leon
Peugeot 106 GTI 1998
Peugeot Partner 2016 1.6 Allure
Peugeot 308 T9 2017 1.6 Bluehdi Allure
Yukarı Dön
zole Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2024
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı zole Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2024 Saat 12:28
herkese merhaba,
aracımdaki şanzıman arızasını araştırmamız söyle gelişti;
arıza gününden 1gün evvel uzun yol yapmıştım bir sorun yoktu, sıkıştırarak 350 km yakın yol yaptım. ertesi gün işe gitmek için bindiğimde 150 mt sonra vitesi D3 E alarak yarım debriyaj yaparcasına harekete izin verdi. herhangibir vitese değişiminde şiddetli vuruntu yaparak atlıyordu.
sorunu bulma çabası;
bu gibi sorunlar alternatör,aküelektriksel de olabileceği var sayılarak elektrikci arkadaş rica minnet üstüne düştü sağolsun o arızanın şanzıman ile ilgili olmadığına vardık,
mevcut şanzıman arıza kodundan yola çıkarak arızanın şanzıman beyninin altında bulunan yağ ile çalışan ve basınç kontrolü yapan 8 numaralı selenoid valfinden kaynakladığı kararına vardık ve şanzımancı arkadaş ile parça arayışına girdik. malum şanzımancı arkadaş yaptığı işin arkasında durabilmek garanti verebilmek için malzemeyi sadece 0 olarak arattığında bulamadı, bana geri dönüşü valfin bulunduğu plakanın şanzıman beyni ile birlikte tamamının değişimi gerektiği tek başına parçanın bulunamadığını ve fiyatının 80 k civarında olabileceğini belirtti. Bende sökülen parçayı ülke genelindeki tüm çıkmacı arkadaşlara danıştım ve kartal sanayide aydın beyden 1 adet aynı malzemeyi şansıma dağıttığı şanzımandan buldum aldım ve araca taktırdım. bu işlemler için haziran 2024 de 3000 çıkmacıya 5000 şanzıman işçiliğine 2 bin psa dan elektrik şeması ücreti ve 2 bin elektrikçiye ücret ödedim. toplam 11.000 TL ye şansa bala çıkardık arabayı.
aynı sorunu yaşayan yaşayacak arkadaşın iyi bir ustaya ihtiyacı var ve ayrıca yedek parçayı çıkmacıda ararken şansına kalmış bir durum artık çünkü şanzıman sağlam olduğundan arıza esnasında tamir yaptıracak bir usta ve çıkma parça bulmak zor gerçekten eat6 için.
sorun yaşayan arkadaşlar için garaj isimlerini özelden paylaşabilirim.

benim aracım 2018 trafiğe çıkışlı 30 bin km de yediemin dolandırıcılığına maruz kalmış uzun süre yedieminde tüm kapıları sökülü şekilde yatmış su hasarına maruz kalmış kaderi kötü geçmişi ve arızaları(eksper yapılmasına rağmen) belirtilmemiş bir araçtı, malum mahkeme süreçleri 3 yıl sürdüğünden ve o süreçlerde araç kullanılamayacağından kullanılsa dahi gelecekte arıza çıkarma olasılığı çok yüksek olduğundan ederinin altına geri satıcıya iade satışını yapmak durumunda kaldım. allah iyi insanlar ile karşılaştırsın.

herkese iyi forumlar
Peugeot Partner 1999 1.9
Peugeot Partner 2006 2.0 adventure
Peugeot Partner 2010 1.6 Premium pack
Seat Leon
Peugeot 106 GTI 1998
Peugeot Partner 2016 1.6 Allure
Peugeot 308 T9 2017 1.6 Bluehdi Allure
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon FORUMA FOTOĞRAF YÜKLEME SORUNU son mesaja git 144 0 Adem Kurtuldu
konu icon 5008 SÜRÜCÜ CAM KUMANDA SORUNU son mesaja git 1316 2 fikretka
konu icon 2011 5008 1.6 hdi premium pack kontak arıza son mesaja git 91 0 fikretka
konu icon Aracımdaki bu ses normal mi? son mesaja git 291 0 turkmen48
konu icon & son mesaja git 1492 1 Omeralaca
konu icon Kullanıcı Adı Değişiklik Talepleri... son mesaja git 56024 510 Omeralaca
konu icon Aracım Sürekli Stop Ediyor son mesaja git 1285 4 106xr98
konu icon Selamlar son mesaja git 2 0 KagaN
konu icon 307 1.6i nin sigorta kutusu 2.0i ye uyar mı son mesaja git 327 0 ihakang
konu icon Isınmayla Birlikte Çekiş Düşmesi son mesaja git 6570 18 607'ci İmam
konu icon P16A7 hata kodu. Bilen yardım edebilir mi? son mesaja git 191 0 ASKUMRU
konu icon Pejo otomatik vites sorunu son mesaja git 576 1 Ayhan.41
konu icon 207 1.6 HDİ Bakım Sonrası Sorunlar son mesaja git 375 0 Mehmetdmr
konu icon 1.4 hdi dizel motor 10 saniye çalısıp stop ediyor son mesaja git 322 0 sorunlu 1.4
konu icon Selamlar son mesaja git 3 0 Fainka
konu icon Satılık peugeot 207 58*** km son mesaja git 349 0 Nzmplss
konu icon Aku kutup baslarini sokerken 3 dakika kurali son mesaja git 58980 24 Agrilon
konu icon peugeot 307 arıza kanser :/ son mesaja git 462 0 w1.talhaxx
konu icon peugeot 307 son mesaja git 134 0 w1.talhaxx
konu icon 207 bsi arızası son mesaja git 1051 1 metehan0611
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 OCTOBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Omeralaca 3
fikretka 2
106xr98 1
turkmen48 1
KagaN 1
Adem Kurtuldu 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English