|
2011 Peugeot 5008 1.6 Hdi , Yıılık Bakım ve + |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
fatihmehmet
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 2011 PEUGEOT 5008 1.6HDI Kayıt Tarihi: 13 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatihmehmet
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2021 Saat 15:09 |
2011 Peugeot 5008 , 1.6 Hdi , Powerpack , 182000 km'de araç satın aldım. (Bakım 2200 km geçti uyarısı var). Forumda güncel olarak gözden kaçırmadıysam bilgi bulamadım. Yanlış yerde konu açtıysam kusura bakmayın şimdiden... Aracın yıllık bakımı yapılmadığından yıllık bakımlarını yaptırmak istiyorum. Ayrıca, aracı eşim kullanacağından dolayı; aşağıdaki bakımların yaptırılıp-yaptırılmaması gerekliliği konusunda düşüncelerinizi rica ederim. 1-Debriyaj Kavrama Seti - Araçta ilk kalkışta küçük bir titreme nadiren oluyor , kaçırma yok , değiştirmeye gerek var mı? 2-Sağ/sol amortisör ve amartisör takozu ( Herhangi bir ses , yağ kacağı yok - ancak değiştirmek mantıklı gibi geliyor) 3-Ön fren / arka fren balatası ( kesin değiştireceğim) 4-Partikül Temizliği *** Sağ far yıkama kapağı araçta yok , bulabileceğim bir yer var mıdır acaba ? Far yıkama motorları aktive etmek istemiyorum sadece görüntüden dolayı kapak alıp kapatmak istiyorum... Bakım fiyatları ve İstanbul içi usta/özel servis önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim. |
fatihmehmet
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 2011 PEUGEOT 5008 1.6HDI Kayıt Tarihi: 13 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatihmehmet
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yazmayı unutmuşum kusura bakmayın , Araç yarı otomatik Auto6r şanzıman
|
deepblue
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 5008 Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2022 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fatih Bey merhaba, bugün itibari ile yeni üye oldum. 5008 ile ilgili yazıları okur iken sizin yazınızı gördüm. Bizde de 2011 5008 var Premium Pack.Yazıyı yazalı 2 ayı geçmiş sanırım araçın bakımları ile ilgili bayağı yol almışsınızdır
Ama yinede sormak isterim; Aracınızın triger seti değişmiş mi? Baskı balata değişiminden bahsetmişsiniz eğer daha öncesi hakkında bilginiz yok ise araç ile ilgili değiştirmenizde fayda var bence.Gözünüz korkmasın şanzıman bakımı ve işçiliği manuel şanzımanın ki kadar kolay ve masrafsız. Amortisör sıkıntısı tüm peugeot modellerinde mevcut. Vuruntu ve ses atımı fazla ise baktırın derim. Partikül filtresi dolu durumda ön panelde sizi uyarıyor çekiş düşüklüğü fazla yakma v.b durumlar yaşıyorsanız mutlaka işin erbabı bir egzoscuya baktırın derim. Partikül sıvısı(kan deniyor) seviye kontrolünü baktırın sistemin çalıştığından mutlaka emin olun.Kolaya kaçanlarda olmayın partikül filtre sistemini iptal ettirmeyin. İyi günlerde kullanın. |
|
2011 5008
|
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Auto6r 5008 de motor ısınana kadar kalkışta silkeleme olur normaldir. Motor ısındıktan sonra keser. Baskı balata değişimine karar vermek zor ama youtube ta bir arkadaşımız anlatmış şöyle bir yöntemi var; tamamını izlemeniz daha iyi olur ama işin özü video nun 5 nci dakikasında verilmiş. Triger değişim kilometresi 180.000 klm. dir. ve 2010 ve 2011 model 5008 1.6 HDİ lerde Triger için yetkili servis ücretsiz değişim garantisi var. Yani herhangi bir yetkili servise gidip araç şase no sundan aracınızda daha önce yetkili sevis tarafından triger değişimi yapılmış mı kontrol ettirin şayet servis garantisinden değişim yapılmadıysa sizden sadece devirdaim bedeli taleb ederek sıfır işçilik ve bedelsiz triger kayışı değişimi yapacaklardır. daha önce yapıldıysa da , yapıldığı andaki kilometresini sorun üzerine 180.000 klm. eklerseniz sonraki triger değişim kilometresini bulabilirsiniz. Amortisör konusunda, 3 yıl 55.000 klm.dir kulladığım 2011 model 5008 imde alışamadığım tek şey bu amortisör lerin sertliği. Düz asfaltta sorun yok ama küçük bir kasis veya çukurdan geçiş anındaki ses beni de çok rahatsız ediyor. benim aracımda ben satın almadan 1 hafta önce amortisör değişimi yapılmış olmasına rağmen bu ses var. Partikül filtre'si tıkandığında zaten size uyarı verecek. bu durumda gidip yapabilen bir egsoz cuda temizletmenizde fayda var. Ancak partikül filtresini iptal ettirmeyin. Bu arada ben 1 ay önce ikaz vermesi üzerine katalizörü temizlettim aracın çekişi gidişi olumlu yönde farkediyor belirteyim. ben de daha önce bilmiyordum katalizörü temizleyen usta dan öğrendim. aracımızda altta arka sağ lastik tarafına gelen yerde bir depo var. 1.5 lt. kadar kan benzeri bir kimyasal bulunuyor. bu kimyasal madde motor devri 3.100 e geldiğinde katalizör içersine püskürtülerek burada katalizör ısısının 650 derece ye çıkartılarak egsoz gazı ile oluşan kurumların yakılmasını sağlıyor. Ama bizim aracımızda özellikle şehiriçi kullanımda motor devri 3100 devire gelmeden önce otomatik şanzıman bir üst vitese attığı için 3100 devire çıkılamıyor ve dolayısıyla bu kurum yakılamıyor, katalizör tıkanmaya başlıyor. bunu önlemek için aracınız arasıra uygun bir yol da manuel konum da 4 üncü ya da 5 nci vitese alarak 3100 devirde 2-3 dakika kullanmanız gerekiyor. Bu partikül sıvısının aracınızda yeterince varmı ya da deposu çalışır durumda mı baktırmanızda fayda var. Depo aktif ise ve sıvı bitmeye yaklaşmış ise araç ekranında " DPF tıkanma riski" gibi bir uyarı verir. ihmal etmeyin depo tamamen boşalırsa deponun arıza yapabileceği konusunda forumda uyarılar var. bu plastik depo aşağı yukarı 250 $ gibi fiyatlara satılıyor. Benim gibi aracınızı sorunsuz kullanmanız dileklerimle...
Düzenleyen palet - 04 Şubat 2022 Saat 22:22 |
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |