|
Peugeot 206 Marş Problemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
SelahattinER
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2021 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SelahattinER
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2021 Saat 16:55 |
|
sozuak
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 406-2 Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şu anda tık edip kalıyorsa ve bu esnada gösterge ışıkları komple sönmüyorsa marş selenoidi yada marş motoru arızalıdır. Kömür değişme ile iş bitmiyor o kömürleri taşıyan tabla da sorunlu olabilir.
Eğer tık edip tüm ışıklar sönüyorsa da akü bitiktir. Normalde marş alıp motor kendi başına çalışmadan akü ışığı yani şarj lambası sönmez. Marş motorunuz kolay erişilen bir yerde ise başka bir dinamo,marş motoru tamiri yapan yere söküp/söktürüp götürün. Sökerseniz de önce akü artı ucunu sökmeden işlem yapmayın. Diğer olay da eğer egzantrik sensörünüz arızalı ise araç marş bassa bile çalışmaz. Eğer bir şekilde aracı manuel ise çalıştırabiliyorsanız direkt dinamo işi yapan bir yerin önüne çekip sorunu gösterin derim. Marş motorunun üzerinde iki kablo olur. Kalın olan aküden gelen besleme ince olan ise marş selenoidine gelen anahtarlama ucu. Temas problemi varsa onu anlamak için de birisi marş basarken sert bir cisimle marş motoruna ve selonoide vurun. Marş alırsa ne ala. |
SelahattinER
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2021 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SelahattinER
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arabayı vurdurmayı denedim ve çalıştırmayı başardım. İlginç olan farlar kapalı olmasına rağmen açıldı tekrar far kolunu aç kapa yapsam dahi sönmedi seyir halindeyken direksiyon altındaki sigorta bölümünden bir kaç kez çıtlama sesleri geldi o şekilde sanayiye kadar götürdüm artık yarını bekleyeceğim. Elektrik aksamından kaynaklanan bir şase durumu bu problemi yaratırmı veya marş dinamosu arızalı iken vurdurma ile araç marş alır mı anlayamadım. Sonuçları paylaşacağım.
|
sozuak
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 406-2 Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Akünüzde sorun varsa çalıştırma anında voltaj çok düşerse far vs kontrol işlerini yapan bsi nin kafası karışır.
Marş motoru devrede değilken mekanik olarak ta elektriksel olarak ta motordan ayrıktır. Elbette manuel araçlarda vurdurma ile kontak 2. kademede açıksa ve başka ciddi bir sorun yoksa motor çalışır. Akünüzün durumunu da akücüde kontrol ettirmeyi unutmayın. Belki de arıza nedeni ile aküyü bitirdiniz o nedenle şarj olamadığından yapmıştır. O çıtlama sesleri bsi içindeki rölelerden kaynaklı. Geçmiş olsun umarım ucuza malolur.
Düzenleyen sozuak - 11 Ekim 2021 Saat 15:17 |
Umutsimsek
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Xr Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2021 Konum: Aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Umutsimsek
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Oncelikle gecmis olsun mars dinamosuna giden marsin ustundeki kablolara bakmani tavsiye ederim gevsemis oksitlenmis ise dedigin probleme sebeb olabilir birde beyindeki soketleri akunun kutup basini sökerek cikar bak eger orda da oksitlenme mevcut ise balata spreyi ve dis fircasi yardimiyla temizle sorunun inşallah duzelir iyi günler
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |