Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 306 Sedan otomatik bezdim lütfen usta yardımı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

306 Sedan otomatik bezdim lütfen usta yardımı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı semihchef Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı semihchef Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 306 Sedan otomatik bezdim lütfen usta yardımı
    Gönderim Zamanı: 10 Mart 2021 Saat 00:21
merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak forumu uzun uzun okudum sizden yardım talep edeceğim çünkü başka yardım isteyeceğim kimsem yok 

Şimdi anlatıyorum ;
Aracım 2000 model 306 Sedan otomatik çok severek bindiğim arabam sadece 2 gün sogukta kaldı -15 derecede 
3. Gün arabamın yağ damlattıgini gördüm (Sanziman) ancak uzun yol yapmam gerekiyordu (300km) aracımla bu yolu yaptım ve tek bir hata veya sorunla karşılaşmadım 1 gün sonra da aracım 50 metre yürüdüğünde kar spor lambalarını yaktı ve manuel vites araçların debriyaj bitirdiği haldeki tepkiyi verdi (gaza basmama devir yükselmesine rağmen aracın ileri ivmelenmemesi) ben bunun kontak açıp kapattığımda çözüleceğini biliyordum kontak kapatıp otomatik vites yağlanması için (yağ seviyesinin az olduğunu bildiğimden) araç kapalı iken P ile 1 arasında iki tur gidip geldim ve aracı çalıştırdım bu sefer hatayı 2 km sonra (sanayiye gidiyorum bu arada) hafif bir rampada kar spor modunu tekrar yakıp söndürmeye başladı ve ilk seferki tepkiyi verdi bu şekilde 2 kere kontak kapatıp açarak ustaya vardım 

Hikaye eksik fazla tam olarak budur...
Sonrasında sanayide ;
Sanziman açıldı (ben bunu kabul ettim çünkü yağ kaçırıyordu ) 
Kalkış tası sıyırmış haldeydi (pürüzsüz bir zemine sahip olması gerekirken pürüzlüydu ) 
Yağ zaten sıfırlandı 
Kalkış taşı değişti 
Yağ pompası değişti 
Mekanik olarak eksik veya hasarlı parçaların tamamı degisti (isimlerini bilmem mümkün değil ) 
Selenoid valfler değişti 
PC bağlandı hata almadık ve teste çıktık 
Buraya kadar ben de usta da razıydık ve ben aracım tamir olduğu şanzımani sıfırlandığı için çok mutluydum 
İste şimdi sıkıntılar başlıyor 
Araç çalıştı el freni çekili D ye aldık araç öne doğru atıldı (atılma ivmesi ve zamanı eski şanzımana göre harikaydı ) 
R ye aldığımızda verdiği tepki de harikaydı 
El frenini indirip yola çıktık ivmelenme zamanı ve tepkileri çok güzeldi kar mod spor mod çalışıyordu 1 2 çalışıyordu testin son 50 metresinde kırmızı ışığa takılıp durduk D konumunda araç ileri doğru atılma durumunda olması gerekirken (frenden ayağımızı çektiğimizde ilerlemesi gerekiyor biliyorsunuz) araç vitesi boşalttı D pozisyonunda olmasına rağmen ayağımı frenden cektigimde ilerlemiyor gaz vermeme rağmen ileriye gitmesi kar spor yanmaya başladı kontak kapattık açtık ilerledi sorun yoktu durduk boşalttı (buradaki boşalttı usta tabiridir aracın tepkisi ise şu;araç D de olmasına rağmen N de gibi tepki veriyor yani gitmiyor gaz verdiğimizde de durum değişmiyor ) arac tekrar dükkana çekildi sanzimanin dışından müdahale edilebilen ve üzerinde 3 kablo olan küçük bir parçası var yağ basıncını düzenliyormuş adını bilmiyorum 3 farklı parça denedik araç lift üzerinde sıfır yük halinde bile çalışıyor gidiyor zorladigimizda (yüksek hız 50 km/h aslında az ama onda bile )en baştaki hatayı gene veriyordu (kar spor yanıp sönüyor ve ilerlemiyor) 

Sonra ; 
Usta elektronik arıza olabileceğini yakında iyi bir usta olduğunu söyledi ve birlikte elektronikçiye gittik iki usta benim yanımda sorunu konuştu bende dinledim sonra elektronikçi yukarıdaki hikayeyi benden dinledi ve beyinlerden hatayı okuyacağını ve tamir edeceğini veya parça değişeceğini sürekli karşılaşılan. Bir durum olduğunu kendi isinin bu olduğunu söyledi (benimde aklıma yattı söyledikleri üstelik ikna da olmustum ) 
Araç ustanın motor Sanziman ve ABS beynine ulaşması hatalarını okuması için tam 3 ay dükkanda bekledi bunun sebebini usta şöyle anlattı motor beynine hemen ulaştım ve iki uc küçük hata buldum sıfırladım Sanziman beyni bilgisayara cevap vermiyor kısaca baglanamiyorum değişelim dedi tmm dedim 3 tane beyin bulundu hiç biri bağlanmadı PC ye fakat 3. Beyin vites geçişlerini sıfır araç ayarına getirdi (bende test ettim gerçekten öyleydi ama hata devam ediyordu) bundan sonra ABS beyni değişti ve motor ABS Sanziman beynine bilgisayar bağlandı hatalar bulundu (örnek veriyorum ABS 1 Sanziman 3 hata) bana tabi bu haber geldiğinde acayip mutlu oldum çünkü geçen 3 aydan fazla bir süre içinde araçsız kalmak beni zorlamıştı 
Parçalar değişti ve test için tekrar araca bindim bu sefer durum daha vahimdi ve gerçekten. Çok kötü moralim bozuk 
Kontak tek çevirdiğimde kar spor yanıyordu Marşa bastigimda arac çalışıyor ancak hata sönmüyor ve en baştaki durumdaydı kontak açıp kapattığımızda durum farklı değildi 
Bu ilk arabam değil bildiğim kadarıyla araçlar ilk kontakta elektirik alıp kendini check eder ışıklarını söndürür marş basıldığında arızaya geçer benim arabamdaki arıza nasıldır ki tek kontakta direk yanıyor 
Bahsi geçen elektronik ustası (ki kendisi ile 4 aydir iyi bir hukukumuz oluştu ) motor beyninde tek bir hata kalmadı Sanziman beyninde tek hata yok ABS beyni çalışıyor hata vermiyor Arabada tek bir hata yok suan 4 Aydır emek veriyorum olmuyor son bir kez daha bakacağım artık benden al bu arabayı diyor 
(Vallahi adama dursun sen de de yap şunu diyecek yüzüm kalmadı adamı da oyalıyor arac ) 

Şimdi gelelim isteğime ;
Hepiniz benden tecrübelisiniz aranızda ustalar var İstanbuldayim kime gideyim ? 
Kim anlar ? Kimin aracı bağladığı PC orijinal yazılıma sahip ? Kim beyinlere orijinal yazılım atar ? 
Aracımın cop hurda olmasını istemiyor çok seviyorum 
Ve yardım alabileceğim kimse yok sizden başka...

Biliyorum çok uzun oldu ancak sorunum bu 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mart 2021 Saat 17:43
Anadolu yakasında atco otomatik şanzıman var. Biraz pahalıdır ama garantili iş yapıyorlar. Ellerinde yedek parça da mevcut diye biliyorum. Aracı bırakırsın garantili teslim alırsın.

Birde kadosan sanayi sitesinde yıldırım otomatik şanzıman var. Orada mustafa usta var. O da yardımcı olabilir. Hatta tanıdıkları  boğaziçi otomotiv var. ali ustaydı sanırım peugeot konusunda oldukça iyi. Orjinal cihazları da var ellerinde. 
 
Çevrimdışı semihchef Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı semihchef Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Mart 2021 Saat 14:47
Çok teşekkür ederim hızlıca iletişime geçeceğim 
Saygılar 
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mart 2021 Saat 09:03
Valla hocam Rabbim sabır versin size baya uğraşmışsınız. Peki motor elektirik tesisatına bakıldımı bir aracın elektrik şase bağlantılarını kontrol ettirmenizide tavsiye ederim. Birde bu tip sorunlara soket içlerindeki pinlerdende kaynaklı sorunlar olabiliyor. ek olarak otomatik araçlarda fren müşürünüde değiştirmenizi tavsiye ederim.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı semihchef Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı semihchef Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mart 2021 Saat 12:46
Hepsinin yapıldığını söylüyor usta ama tabi bilmiyoruz peki ellerine sağlık diyoruz daha sorun devam ediyor 
Çevrimdışı iergin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 xr
Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2020
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı iergin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2021 Saat 15:29
Orjinalini yazan: semihchef semihchef Yazdı:

merhaba arkadaşlar forumda yeniyim ancak forumu uzun uzun okudum sizden yardım talep edeceğim çünkü başka yardım isteyeceğim kimsem yok 

Şimdi anlatıyorum ;
Aracım 2000 model 306 Sedan otomatik çok severek bindiğim arabam sadece 2 gün sogukta kaldı -15 derecede 
3. Gün arabamın yağ damlattıgini gördüm (Sanziman) ancak uzun yol yapmam gerekiyordu (300km) aracımla bu yolu yaptım ve tek bir hata veya sorunla karşılaşmadım 1 gün sonra da aracım 50 metre yürüdüğünde kar spor lambalarını yaktı ve manuel vites araçların debriyaj bitirdiği haldeki tepkiyi verdi (gaza basmama devir yükselmesine rağmen aracın ileri ivmelenmemesi) ben bunun kontak açıp kapattığımda çözüleceğini biliyordum kontak kapatıp otomatik vites yağlanması için (yağ seviyesinin az olduğunu bildiğimden) araç kapalı iken P ile 1 arasında iki tur gidip geldim ve aracı çalıştırdım bu sefer hatayı 2 km sonra (sanayiye gidiyorum bu arada) hafif bir rampada kar spor modunu tekrar yakıp söndürmeye başladı ve ilk seferki tepkiyi verdi bu şekilde 2 kere kontak kapatıp açarak ustaya vardım 

Hikaye eksik fazla tam olarak budur...
Sonrasında sanayide ;
Sanziman açıldı (ben bunu kabul ettim çünkü yağ kaçırıyordu ) 
Kalkış tası sıyırmış haldeydi (pürüzsüz bir zemine sahip olması gerekirken pürüzlüydu ) 
Yağ zaten sıfırlandı 
Kalkış taşı değişti 
Yağ pompası değişti 
Mekanik olarak eksik veya hasarlı parçaların tamamı degisti (isimlerini bilmem mümkün değil ) 
Selenoid valfler değişti 
PC bağlandı hata almadık ve teste çıktık 
Buraya kadar ben de usta da razıydık ve ben aracım tamir olduğu şanzımani sıfırlandığı için çok mutluydum 
İste şimdi sıkıntılar başlıyor 
Araç çalıştı el freni çekili D ye aldık araç öne doğru atıldı (atılma ivmesi ve zamanı eski şanzımana göre harikaydı ) 
R ye aldığımızda verdiği tepki de harikaydı 
El frenini indirip yola çıktık ivmelenme zamanı ve tepkileri çok güzeldi kar mod spor mod çalışıyordu 1 2 çalışıyordu testin son 50 metresinde kırmızı ışığa takılıp durduk D konumunda araç ileri doğru atılma durumunda olması gerekirken (frenden ayağımızı çektiğimizde ilerlemesi gerekiyor biliyorsunuz) araç vitesi boşalttı D pozisyonunda olmasına rağmen ayağımı frenden cektigimde ilerlemiyor gaz vermeme rağmen ileriye gitmesi kar spor yanmaya başladı kontak kapattık açtık ilerledi sorun yoktu durduk boşalttı (buradaki boşalttı usta tabiridir aracın tepkisi ise şu;araç D de olmasına rağmen N de gibi tepki veriyor yani gitmiyor gaz verdiğimizde de durum değişmiyor ) arac tekrar dükkana çekildi sanzimanin dışından müdahale edilebilen ve üzerinde 3 kablo olan küçük bir parçası var yağ basıncını düzenliyormuş adını bilmiyorum 3 farklı parça denedik araç lift üzerinde sıfır yük halinde bile çalışıyor gidiyor zorladigimizda (yüksek hız 50 km/h aslında az ama onda bile )en baştaki hatayı gene veriyordu (kar spor yanıp sönüyor ve ilerlemiyor) 

Sonra ; 
Usta elektronik arıza olabileceğini yakında iyi bir usta olduğunu söyledi ve birlikte elektronikçiye gittik iki usta benim yanımda sorunu konuştu bende dinledim sonra elektronikçi yukarıdaki hikayeyi benden dinledi ve beyinlerden hatayı okuyacağını ve tamir edeceğini veya parça değişeceğini sürekli karşılaşılan. Bir durum olduğunu kendi isinin bu olduğunu söyledi (benimde aklıma yattı söyledikleri üstelik ikna da olmustum ) 
Araç ustanın motor Sanziman ve ABS beynine ulaşması hatalarını okuması için tam 3 ay dükkanda bekledi bunun sebebini usta şöyle anlattı motor beynine hemen ulaştım ve iki uc küçük hata buldum sıfırladım Sanziman beyni bilgisayara cevap vermiyor kısaca baglanamiyorum değişelim dedi tmm dedim 3 tane beyin bulundu hiç biri bağlanmadı PC ye fakat 3. Beyin vites geçişlerini sıfır araç ayarına getirdi (bende test ettim gerçekten öyleydi ama hata devam ediyordu) bundan sonra ABS beyni değişti ve motor ABS Sanziman beynine bilgisayar bağlandı hatalar bulundu (örnek veriyorum ABS 1 Sanziman 3 hata) bana tabi bu haber geldiğinde acayip mutlu oldum çünkü geçen 3 aydan fazla bir süre içinde araçsız kalmak beni zorlamıştı 
Parçalar değişti ve test için tekrar araca bindim bu sefer durum daha vahimdi ve gerçekten. Çok kötü moralim bozuk 
Kontak tek çevirdiğimde kar spor yanıyordu Marşa bastigimda arac çalışıyor ancak hata sönmüyor ve en baştaki durumdaydı kontak açıp kapattığımızda durum farklı değildi 
Bu ilk arabam değil bildiğim kadarıyla araçlar ilk kontakta elektirik alıp kendini check eder ışıklarını söndürür marş basıldığında arızaya geçer benim arabamdaki arıza nasıldır ki tek kontakta direk yanıyor 
Bahsi geçen elektronik ustası (ki kendisi ile 4 aydir iyi bir hukukumuz oluştu ) motor beyninde tek bir hata kalmadı Sanziman beyninde tek hata yok ABS beyni çalışıyor hata vermiyor Arabada tek bir hata yok suan 4 Aydır emek veriyorum olmuyor son bir kez daha bakacağım artık benden al bu arabayı diyor 
(Vallahi adama dursun sen de de yap şunu diyecek yüzüm kalmadı adamı da oyalıyor arac ) 

Şimdi gelelim isteğime ;
Hepiniz benden tecrübelisiniz aranızda ustalar var İstanbuldayim kime gideyim ? 
Kim anlar ? Kimin aracı bağladığı PC orijinal yazılıma sahip ? Kim beyinlere orijinal yazılım atar ? 
Aracımın cop hurda olmasını istemiyor çok seviyorum 
Ve yardım alabileceğim kimse yok sizden başka...

Biliyorum çok uzun oldu ancak sorunum bu 

Usta buldunuz mu hocam 
Çevrimdışı semihchef Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı semihchef Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2021 Saat 18:15
Sorunu çözdük (beyin değişti ) ancak şimdide başka problem çıktı bitmiyor :) 
(Araç 80 dereceye gelmeden yürürse yine şanzıman arıza veriyor ancak 80 dereceye çıkarsa hiç bir sorun yok )  

Çevrimdışı muzzy35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 sw 2004 1.6
Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 287
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzzy35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2021 Saat 20:10
Öncelikle geçmiş olsun
Ben istanbulda Bostancı sanayinde satılmış ustayı öneririm dükkanın adını unuttum ama usta 20 senedir orda kime sorsan gösterir muhtemelen 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 1461 8 arifbsrn
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1422 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 177 0 Erdo
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 4891 8 Eycof
konu icon AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN SORUNU ( D de giderken boşa son mesaja git 5986 7 Eycof
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 25151 20 Eycof
konu icon 99 206 Kar modu Spor Modu Arızası son mesaja git 1407 9 Eycof
konu icon Beyine çekilen şase kablosunu değiştirmek son mesaja git 106 0 antipollution
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1105 2 antipollution
konu icon 206 Casper Projesi son mesaja git 177 1 cimenquantex
konu icon adblue ve diğer sorular son mesaja git 365 0 x.n
konu icon Kaza yaptım acil yardım. son mesaja git 238 0 xpity
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 1424 2 by_bozkurt
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 10826 13 Metehanmrcan
konu icon Rcz almayı düşünüyorum ilk arabam olucak son mesaja git 521 0 Can Türk
konu icon Ani hızlanmalarda siyah duman son mesaja git 572 0 Aliturkoglu
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 4123 6 serdarcan34
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 3279 8 Adebisi
konu icon 3008 Carplay Sorunu son mesaja git 20 0 SrknYklmz
konu icon Mersin de bildiğiniz güvendiğiniz usta tavsiyeleri son mesaja git 2047 6 kiziltamu
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eycof 11
cimenquantex 6
Emintoprak 4
SametRcz 4
antipollution 3
serdarcan34 3
slckgms 3
Hüseyinboztas 2
arifbsrn 2
feyyazbugan 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English