|
Tekleme sorunu - 3 pistonla çalışma 2003 model |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2020 Saat 14:38 |
Geçen akşam durduk yere teklemeye başladı. Bir piston çalışmıyor, sanki bujide temassızlık varmış gibi. Tüpe geçtiğinde düzeliyordu, yine 4 piston çalışıyordu ama bugün öğlen tüpte de aynı şekilde teklemeye başladı. Tüpteyken bazen düzeliyor ama benzindeyken arıza stabil Daha önce yaşayan oldu mu? Sebebi ne olabilir? Ciddi bir masrafı çıkabilir mi?
|
arifbsrn
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 - XR 1.4 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikli olarak ateşleme bobini, buji kontrol edilmeli diye düşünüyorum hocam.
bobinde oksiklenme veya bujide aşırı yağlanma/kararma olabilir. |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Büyük ihtimalle buji arızası ama şu olayı anlayamadım: Tüpte düzgün çalıştığı zamanlarda benzine alır almaz bir (veya iki) piston çalışmayı kesiyor, tüpe geri alınca düzeliyor Ya da tüpte ve benzinde aynı arza ile çalışıyor Çok tutarsız bir arıza, hiçbir şeyle alaka kuramadım
|
bursae16
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 1.4HDİ Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2020 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Verimliliği bir kenara bırakalım, gazın yanması sıvıya oranla çok daha basittir. Verimini kaybetmiş bir buji benzini yakmak için yeterli ark oluşturamazken gazı kolaylıkla yakabilir. İyi forumlar.
|
|
206 1.4HDİ 2008 104HP DUMANLI
SONY 13 VE 16CM 3 YOLLU KOAKS FORWELL 1200.1 MONO ANFİ SOUNDMAX 30CM 1500W 400RMS EKZOZ LİP SPOİLER CART CURT.. |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bobini sökün iki vida tutuyor zaten. Daha sonra ucundaki lastikleri çekip çıkarın. Oksitlenme var mı kontrol edin. Varsa bobin kesinlikle arızalıdır.
Oksitleri ve yayların ucunu güzelce temizleyip takın. Performansta değişme oluyorsa bobini değiştirin. Bobin arızası bujiyi de bozacağı için bujilerin de degistirilmesi gerekir.
|
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. Burada yazılanlardan yola çıkarak bobini söktüm. Dediğiniz gibi sökmesi kolay oldu, YouTube sitesinde çeşitli videolar var. Bobini çıkarınca ilk başta pek bir şey belli olmuyor ama ucundaki lastik/plastik boru benzeri uçları asılıp sökünce bağlantı ve temas noktalarında paslanma ve oksitlenme vardı. Boru benzeri uçların içinde yay, yayların bobine temas ettiği yüzey vardı ve tüm bunlar oksitlenmiş veya pasıydı. - bobin üzerinde olan ve yay parçasına temas eden (1kuruş büyüklüğünde) yüzey epey paslanmış, zımpara ve wd40 ile epey temizledim. - yay üzerindeki iki ucu da (bobine temas eden uç ile bujiye temas eden uç) zımparaladım. - bobine gelen kablonun bobin tarafını zımparaladım ama kablonun ucundaki konnektöre fazla bir şey yapamadım. Çok küçük, sıkışık ve dar. - bujiler yeni takılmıştı, zaten bujilere işlem yapabileceğim ekipmanım yok. Bu işlemler sonunda %100 temizlik olmasa da arabayı daha iyi hale getirdiğim kesin. Yani bir günde paslanmadıysa eğer son düzgün çalıştığı durumdan daha iyi durumda. Fakat sonuç değişmedi. Şu anda benzinde tekliyor, tüpte düzgün çalışır durumda. Şimdi bana yeni bobin ve buji takımı al diyeceksiniz, büyük ihtimalle düzelecek. Peki bu arızanın sebebi nedir? Bunu bulacak iyi bir usta var mıdır? - Afyonkarahisar tarafında bildiğiniz iyi bir Peugeot ustası var mı? - Sağlam parça gönderen bildiğiniz bir parça sitesi var mı?
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Önce şunun net olması gerekiyor. Yukarda bobin ile ilgili yorum yapmıştım bobin sorunlu gibi görünüyor fakat net tanı için lpgde aynı arızayı yapıyor mu o çok önemli. Eğer lpg de hiç sorun yapmıyor sadece benzinde yapıyorsa sorun benzin enjektörünün biri olabilir. Çünkü benzin ve lpgnin ortak olmayan iki şeyi vardır birisi benzin pompası diğeri benzin enjektörü. Bunlar lpgden tamamen bağımsızdır. Enjektör arızası varsa illaki aracın beynine bununla ilgili arıza kaydı düşer. Bilgisayara bağlarsın sana şak diye 3. Enjektör arızalı der mesela
Ama lpg de aynı sorun devam ediyorsa demekki ateşleme ile ilgili problem var. Ve bunun ana kaynağı genellikle bobindir. Peki bobin neden bozuluyor. Ustalar genellikle lpgden dolayı olduğunu söylüyorlar. Ama bence zamanla ömrü doluyor. Çünkü üzerinden sürekli çok yüksek akım geçiyor. Nasıl bataryalar ve akülerin içindeki kimyasal zamanla ölüyorsa bobinde de aynı olay oluyor. Peugeotların şöyle bir avantajı var. Aslında avantaj mı dezavantaj mı bilmiyorum. Ustalar arızayı nokta atışı çözemediği için git bobin al diyorlar olmuyor git o sensörü al, olmadı git şu parçayı al. Arıza bulununca elinde arızalı olmayan bir sürü parça ile kalıyorsun. Işte o parçalar sahibinden veya letgo da pek çok yerde satılıyor. Tavsiyem hiç kullanılmamış ama deneme amaçlı alınmış bobin bulup dene. Kendin al tak. işçilik ödeme. Baktın arıza düzeldi sonra bujileri değistirirsin. Ben 2 yıl önce aynı durumda bir bobin aldım hâlâ canavar gibi. |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Başta enjektör arızası tespiti gelecek diye bekledim ama arızayı tüpte de kesin yapıyor. Sadece tüpteyken biraz daha nadir yapıyor. Henüz sanayiye gidemedim. Dün park yerini değiştirmem gerekti, çalıştırdığımda benzinde sorunsuz çalıştı. Daha tüpe geçmeden yeniden arıza başladı. Bu esnada arıza ışığı yanıp sönüyor ve belli aralıklarla ses veriyor. Arıza kodu kesin düşmüştür. OBD cihazı bende var ama bu araba ile bağlantı kuramadım. Bilmiyorum, bu arabalarda bir çok şey değişik.
Bobinin durumu çok iyi değil, yenisini almak şart. İkinci el denk getirir miyim bilmiyorum ama yenisi burada parçacıda 300 liradan başlıyor. Pazartesi bir ustaya gideceğim, umarım gittiğime pişman olmam
|
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sorun çözülmedi
Bugün bobin ve bujiler değiştirildi. Çözülmedi. Aynı şekilde sorun devam ediyor. Sorunun elektrik tesisatı olduğu tahmin ediliyor, tesisat komple değişmeliymiş. Bir tahmin sebebiyle aracı ustaya bırakıp tesisatını komple değiştir demek bana çok mantıklı gelmiyor. Bu şekilde izmir'e gidebilirsem orada tamir ettirmeyi düşünüyorum. Tanıdığınız bir tamirci varsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Tüm cevaplar için teşekkürler. Ek: Bir ustaya daha gösterdim. Enjektör olabilir dedi. Bobinin alt\arka tarafında bir parça var, plastik aksam. Oraya hafifçe bastırınca aracın rölantisinde artış oluyor, bu da bir bilgi.
Düzenleyen P3U630T - 14 Aralık 2020 Saat 14:47 |
pevgeot307XT
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 1.6 XT PREMIUM Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pevgeot307XT
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba bu konuyu düzeltmek isteriz zira benzinin tutuşma ısısı gazın tutuşma ısısından daha düşüktür. Benzinde iyi çalışan bir buji gazda çalışmayabilir. Arkadaşın problemi benzin enjektöründen olabilir. Ayrıca boğaz kelebeğine de bakılmasında fayda var zengin karışım da tekleme yaptırabilir. Üstad arabanın soğutma suyunda eksilme/çoğalma gibi bir durum var mı?
Düzenleyen pevgeot307XT - 14 Aralık 2020 Saat 14:33 |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Soğutma suyunda veya yağda ciddi bir eksilme yok Bir ustaya daha gösterdim. Enjektör olabilir dedi. Bobinin alt\arka tarafında bir parça var, plastik aksam. Oraya hafifçe bastırınca aracın rölantisinde artış oluyor Bu noktada anlayamadığım, sorun enjektörde ise aynı arızayı neden tüpte çalışırken de yapıyor?
Düzenleyen P3U630T - 14 Aralık 2020 Saat 14:52 |
pevgeot307XT
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 1.6 XT PREMIUM Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pevgeot307XT
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Üstad enjektör arızalandıysa benzin kaçırıyor olabilir araba gazdayken. Esasında tüpü arka tanktan vanasından bir kapatıp benzinde arabayı çalıştır bakalım önce sorun devam edecek mi
Düzenleyen pevgeot307XT - 14 Aralık 2020 Saat 15:00 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bence enjektörde sıkıntı olsa gazda sorun yapmazdı. Gaz devreye girince enjektörün hiçbir görevi kalmıyor.
Enjektörün kaçırması yani usta tabiriyle işemesi durumunda ilk çalıştırma geç olur. Araba bogulur veya 8 10 marştan sonra çalışır. Ayrıca yukarda yazmıştım. Enjektör hatasında araç arıza kaydı veriyor.
Hatta orjinal peugeot cihazı ile enjektörler tek tek test edilebiliyor. Bilgisayardan komut vererek nokta atışı sorun bulunur. O yüzden bence boşuna enjektöre para vermeyin. Bobin ve buji en yüksek ihtimal ama onlar da değişmiş. Bobine gelen kabloları geriye doğru takip kontrol etmek gerekiyor. Bana başka mantıklı bir çözüm gelmiyor. Hararet görme Su eksiltme vs varsa o zaman piston ve sibop kontrolü yapılması gerekiyor. Ama sizde öyle bir durum yok galiba.
Düzenleyen talip206 - 15 Aralık 2020 Saat 15:14 |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hararet sorunu yok. Gösterdiğim ustalar böyle bir tespitte bulunmadı.
Basınç ölçen bir alet ile pistonlardaki basıncı ölçtük, uygun seviyede olduğu söylendi. Dört usta ile görüştüm dördü de farklı şeyler söylediler. Bilgisayara hiçbiri bağlamadı. Belki bobine gelen kablolarda sorun var veya bir etkileşim bu bölgeyi bozuyor Yarın İzmir'e doğru yola çıkacağım, bir de oradaki ustalara soracağım bakalım nasıl bir sonuç çıkacak |
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bugün aracın kaputu açıldı ve sorun ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapıldı.
Sorunun kökeninin "enjektör beyni" olduğuna kanaat getirildi. Saat geç olduğu için beyin sökme işlemine yarın sabah başlanacak. Bobin ve bujilerden sonra enjektörleri test ettik. Ölçüm cihazında performansı yerindeydi. En son, bilgisayara bağlandığında 3 numaralı enjektörün çalışmadığı, sisteme cevap vermediği görüldü. Sorunun enjektör beyninde olduğu söylendi Yenisi veya çıkması çok pahalı. Yarın beyinciye vereceğiz, umarım büyük bir sorun değildir ve yarın yaparlar.
|
CanberkDe
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı CanberkDe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam benim aracımda 1.4 benzinli 2002 model benzinli yaklaşık iki-üç aydır sebebini bir türlü bulamadığım bir tekleme enjektör bobin buji hepsi değişti ama nafile bu arabaların bi yerinde kronik bir sorun var ama bir türlü bulunmuyor enjektörleri değiştim 1 hafta düzgün çalıştı sonra gene aynı benim aracımda rölantide sabit duramıyo nedense 700-800 lere düşüyo araba rölantide ihtiyacı olduğu havayı nerden sağlıyor benim muhtemelen o havanın sağlandığı sistemle alakalı bir sorunum var belki yardımcı olurum diye yazmak istedim.
|
P3U630T
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracın tamiri anca dün yapılabildi.
Burada geçirdiğim son aşamaları sizinle paylaşmak istiyorum. *Beyinde sorun çıkmadı, testlerde başarılıydı. *OBD bağlantıda bilgisayarla yapılan enjektör testi sırasında (peugeotplanet) 3 numaralı enjektörün uyartıya cevap vermediği ölçüldü. *Enjektör testinde tüm enjektörlerin eşit ve düzgün çalıştığı görüldü ( sonrasında 3 numaralı enjektörün bazen şase yaptığı anlaşıldı) *En önemlisi, enjektörlere giden ve enjektörlere bağlanan esnek kablo yolu üzerinde (içinde) kablo kopukluğu olduğu görüldü. Sonuç olarak bir enjektör ve bir kablo yolu değişti. Yaklaşık 250 km yol yaptım, sorun çözüldü olarak görülüyor. Bu süre içinde yardımcı olan ve görüşlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler
|
sozuak
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 406-2 Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar,
Ben de de benzer problem vardı. 2 yıl içerisinde tüm enjektörleri sırayla yeniledim. İçinden benzin geçmediği için lpg de çalışırken ısı etkisi ile zamanla bozuluyor. Enjeksiyon kontrol ünitesi de doğru değeri okuyamayınca lpg de bile olsa sizdeki gibi az bir düzelme ile çalışıyor ama benzine geçince hiç randıman alamıyorsunuz. Zamanla diğer enjektörler de sorun çıkartacak. Bence onları da yenileyin . Ummadığınız yerde sorun yaşatır.
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |