Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Tekleme sorunu - 3 pistonla çalışma 2003 model
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Tekleme sorunu - 3 pistonla çalışma 2003 model

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Tekleme sorunu - 3 pistonla çalışma 2003 model
    Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2020 Saat 14:38
Merhaba. Aracım 2003 model 206 1.4 benzin(lpg)

Geçen akşam durduk yere teklemeye başladı. Bir piston çalışmıyor, sanki bujide temassızlık varmış gibi.

Tüpe geçtiğinde düzeliyordu, yine 4 piston çalışıyordu ama bugün öğlen tüpte de aynı şekilde teklemeye başladı. Tüpteyken bazen düzeliyor ama benzindeyken arıza stabil

Daha önce yaşayan oldu mu? 
Sebebi ne olabilir? Ciddi bir masrafı çıkabilir mi?
Çevrimdışı arifbsrn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 206 - XR 1.4
Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı arifbsrn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2020 Saat 17:32
öncelikli olarak ateşleme bobini, buji kontrol edilmeli diye düşünüyorum hocam.
bobinde oksiklenme veya bujide aşırı yağlanma/kararma olabilir.

Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2020 Saat 17:44
Büyük ihtimalle buji arızası ama şu olayı anlayamadım:

Tüpte düzgün çalıştığı zamanlarda benzine alır almaz bir (veya iki)  piston çalışmayı kesiyor, tüpe geri alınca düzeliyor

Ya da tüpte ve benzinde aynı arza ile çalışıyor 

Çok tutarsız bir arıza, hiçbir şeyle alaka kuramadım 
Çevrimdışı bursae16 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 1.4HDİ
Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2020
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bursae16 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Aralık 2020 Saat 23:45
Verimliliği bir kenara bırakalım, gazın yanması sıvıya oranla çok daha basittir. Verimini kaybetmiş bir buji benzini yakmak için yeterli ark oluşturamazken gazı kolaylıkla yakabilir. İyi forumlar.
206 1.4HDİ 2008 104HP DUMANLI
SONY 13 VE 16CM 3 YOLLU KOAKS
FORWELL 1200.1 MONO ANFİ
SOUNDMAX 30CM 1500W 400RMS
EKZOZ LİP SPOİLER CART CURT..
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2020 Saat 11:47
Bobini sökün iki vida tutuyor zaten. Daha sonra ucundaki lastikleri çekip çıkarın. Oksitlenme var mı kontrol edin. Varsa bobin kesinlikle arızalıdır. 
Oksitleri ve yayların ucunu güzelce  temizleyip takın. Performansta değişme oluyorsa bobini değiştirin. Bobin arızası bujiyi de bozacağı için bujilerin de degistirilmesi gerekir.
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2020 Saat 18:31
Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. 

Burada yazılanlardan yola çıkarak bobini söktüm. Dediğiniz gibi sökmesi kolay oldu, YouTube sitesinde çeşitli videolar var. 

Bobini çıkarınca ilk başta pek bir şey belli olmuyor ama ucundaki lastik/plastik boru benzeri uçları asılıp sökünce bağlantı ve temas noktalarında paslanma ve oksitlenme vardı. Boru benzeri uçların içinde yay, yayların bobine temas ettiği yüzey vardı ve tüm bunlar oksitlenmiş veya pasıydı.

- bobin üzerinde olan ve yay parçasına temas eden (1kuruş büyüklüğünde) yüzey epey paslanmış, zımpara ve wd40 ile epey temizledim. 
- yay üzerindeki iki ucu da (bobine temas eden uç ile bujiye temas eden uç) zımparaladım.
- bobine gelen kablonun bobin tarafını zımparaladım ama kablonun ucundaki konnektöre fazla bir şey yapamadım. Çok küçük, sıkışık ve dar. 
- bujiler yeni takılmıştı, zaten bujilere işlem yapabileceğim ekipmanım yok.

Bu işlemler sonunda %100 temizlik olmasa da arabayı daha iyi hale getirdiğim kesin. Yani bir günde paslanmadıysa eğer son düzgün çalıştığı durumdan daha iyi durumda. 

Fakat sonuç değişmedi. 

Şu anda benzinde tekliyor, tüpte düzgün çalışır durumda.

Şimdi bana yeni bobin ve buji takımı al diyeceksiniz, büyük ihtimalle düzelecek. Peki bu arızanın sebebi nedir? Bunu bulacak iyi bir usta var mıdır?

- Afyonkarahisar tarafında bildiğiniz iyi bir Peugeot ustası var mı?
- Sağlam parça gönderen bildiğiniz bir parça sitesi var mı?
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2020 Saat 23:16
Önce şunun net olması gerekiyor. Yukarda bobin ile ilgili  yorum yapmıştım bobin sorunlu gibi görünüyor fakat net tanı için lpgde aynı arızayı yapıyor mu o çok önemli. Eğer lpg de hiç sorun yapmıyor sadece benzinde yapıyorsa sorun benzin enjektörünün biri olabilir. Çünkü benzin ve lpgnin ortak olmayan iki şeyi vardır birisi benzin pompası diğeri benzin enjektörü. Bunlar lpgden tamamen bağımsızdır. Enjektör arızası varsa illaki aracın beynine bununla ilgili arıza kaydı düşer. Bilgisayara bağlarsın sana şak diye 3. Enjektör arızalı der mesela

Ama lpg de aynı sorun devam ediyorsa demekki ateşleme ile ilgili problem var. Ve bunun ana kaynağı genellikle bobindir.
Peki bobin neden bozuluyor. Ustalar genellikle lpgden dolayı olduğunu söylüyorlar. Ama bence zamanla ömrü doluyor. Çünkü üzerinden sürekli çok yüksek akım geçiyor. Nasıl bataryalar ve akülerin içindeki kimyasal zamanla ölüyorsa bobinde de aynı olay oluyor.

Peugeotların şöyle bir avantajı var. Aslında avantaj mı dezavantaj mı bilmiyorum. Ustalar arızayı nokta atışı çözemediği için git bobin al diyorlar olmuyor git o sensörü al, olmadı git şu parçayı al. Arıza bulununca elinde arızalı olmayan bir sürü parça ile kalıyorsun. 

Işte o parçalar sahibinden veya letgo da pek çok yerde satılıyor. Tavsiyem hiç kullanılmamış ama deneme amaçlı alınmış bobin bulup dene. Kendin al tak. işçilik ödeme. Baktın arıza  düzeldi  sonra bujileri değistirirsin. Ben 2 yıl önce aynı durumda bir bobin aldım hâlâ canavar gibi. 



Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2020 Saat 02:14
Başta enjektör arızası tespiti gelecek diye bekledim ama arızayı tüpte de kesin yapıyor.  Sadece tüpteyken biraz daha nadir yapıyor. Henüz sanayiye gidemedim. Dün park yerini değiştirmem gerekti, çalıştırdığımda benzinde sorunsuz çalıştı. Daha tüpe geçmeden yeniden arıza başladı. Bu esnada arıza ışığı yanıp sönüyor ve belli aralıklarla ses veriyor. Arıza kodu kesin düşmüştür.  OBD cihazı bende var ama bu araba ile bağlantı kuramadım. Bilmiyorum,  bu arabalarda bir çok şey değişik.

Bobinin durumu çok iyi değil, yenisini almak şart. İkinci el denk getirir miyim bilmiyorum ama yenisi burada parçacıda 300 liradan başlıyor. Pazartesi bir ustaya gideceğim, umarım gittiğime pişman olmam
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2020 Saat 13:20
Sorun çözülmedi

Bugün bobin ve bujiler değiştirildi. Çözülmedi.
Aynı şekilde sorun devam ediyor. 
Sorunun elektrik tesisatı olduğu tahmin ediliyor, tesisat komple değişmeliymiş. 
Bir tahmin sebebiyle aracı ustaya bırakıp tesisatını komple değiştir demek bana çok mantıklı gelmiyor. 

Bu şekilde izmir'e gidebilirsem orada tamir ettirmeyi düşünüyorum. Tanıdığınız bir tamirci varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.

Tüm cevaplar için teşekkürler. 

Ek: Bir ustaya daha gösterdim. Enjektör olabilir dedi. 
Bobinin alt\arka tarafında bir parça var, plastik aksam.
Oraya hafifçe bastırınca aracın rölantisinde artış oluyor, bu da bir bilgi.


Düzenleyen P3U630T - 14 Aralık 2020 Saat 14:47
Çevrimdışı pevgeot307XT Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307 1.6 XT PREMIUM
Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pevgeot307XT Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2020 Saat 14:13
Orjinalini yazan: bursae16 bursae16 Yazdı:

Verimliliği bir kenara bırakalım, gazın yanması sıvıya oranla çok daha basittir. Verimini kaybetmiş bir buji benzini yakmak için yeterli ark oluşturamazken gazı kolaylıkla yakabilir. İyi forumlar.

Merhaba bu konuyu düzeltmek isteriz zira benzinin tutuşma ısısı gazın tutuşma ısısından daha düşüktür. Benzinde iyi çalışan bir buji gazda çalışmayabilir. Arkadaşın problemi benzin enjektöründen olabilir. Ayrıca boğaz kelebeğine de bakılmasında fayda var zengin karışım da tekleme yaptırabilir. 
Üstad arabanın soğutma suyunda eksilme/çoğalma gibi bir durum var mı?


Düzenleyen pevgeot307XT - 14 Aralık 2020 Saat 14:33
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2020 Saat 14:50
Orjinalini yazan: pevgeot307XT pevgeot307XT Yazdı:

Orjinalini yazan: bursae16 bursae16 Yazdı:

Verimliliği bir kenara bırakalım, gazın yanması sıvıya oranla çok daha basittir. Verimini kaybetmiş bir buji benzini yakmak için yeterli ark oluşturamazken gazı kolaylıkla yakabilir. İyi forumlar.

Merhaba bu konuyu düzeltmek isteriz zira benzinin tutuşma ısısı gazın tutuşma ısısından daha düşüktür. Benzinde iyi çalışan bir buji gazda çalışmayabilir. Arkadaşın problemi benzin enjektöründen olabilir. Ayrıca boğaz kelebeğine de bakılmasında fayda var zengin karışım da tekleme yaptırabilir. 
Üstad arabanın soğutma suyunda eksilme/çoğalma gibi bir durum var mı?

Soğutma suyunda veya yağda ciddi bir eksilme yok

Bir ustaya daha gösterdim. Enjektör olabilir dedi. 
Bobinin alt\arka tarafında bir parça var, plastik aksam.
Oraya hafifçe bastırınca aracın rölantisinde artış oluyor

Bu noktada anlayamadığım, sorun enjektörde ise aynı arızayı neden tüpte çalışırken de yapıyor? 


Düzenleyen P3U630T - 14 Aralık 2020 Saat 14:52
Çevrimdışı pevgeot307XT Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307 1.6 XT PREMIUM
Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı pevgeot307XT Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2020 Saat 14:58
Orjinalini yazan: P3U630T P3U630T Yazdı:

Orjinalini yazan: pevgeot307XT pevgeot307XT Yazdı:

Orjinalini yazan: bursae16 bursae16 Yazdı:

Verimliliği bir kenara bırakalım, gazın yanması sıvıya oranla çok daha basittir. Verimini kaybetmiş bir buji benzini yakmak için yeterli ark oluşturamazken gazı kolaylıkla yakabilir. İyi forumlar.

Merhaba bu konuyu düzeltmek isteriz zira benzinin tutuşma ısısı gazın tutuşma ısısından daha düşüktür. Benzinde iyi çalışan bir buji gazda çalışmayabilir. Arkadaşın problemi benzin enjektöründen olabilir. Ayrıca boğaz kelebeğine de bakılmasında fayda var zengin karışım da tekleme yaptırabilir. 
Üstad arabanın soğutma suyunda eksilme/çoğalma gibi bir durum var mı?

Soğutma suyunda veya yağda ciddi bir eksilme yok

Bir ustaya daha gösterdim. Enjektör olabilir dedi. 
Bobinin alt\arka tarafında bir parça var, plastik aksam.
Oraya hafifçe bastırınca aracın rölantisinde artış oluyor

Bu noktada anlayamadığım, sorun enjektörde ise aynı arızayı neden tüpte çalışırken de yapıyor? 
Üstad enjektör arızalandıysa benzin kaçırıyor olabilir araba gazdayken. Esasında tüpü arka tanktan vanasından bir kapatıp benzinde arabayı çalıştır bakalım önce sorun devam edecek mi


Düzenleyen pevgeot307XT - 14 Aralık 2020 Saat 15:00
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2020 Saat 15:08
Bence enjektörde sıkıntı olsa gazda sorun yapmazdı. Gaz devreye girince enjektörün hiçbir görevi kalmıyor.

Enjektörün kaçırması yani usta tabiriyle işemesi durumunda ilk çalıştırma geç olur. Araba bogulur veya 8 10 marştan sonra çalışır.
Ayrıca yukarda yazmıştım. Enjektör hatasında araç arıza kaydı veriyor. 
Hatta orjinal peugeot cihazı ile enjektörler tek tek test edilebiliyor. Bilgisayardan komut vererek nokta atışı sorun bulunur.  O yüzden bence boşuna enjektöre para vermeyin.
Bobin ve buji en yüksek ihtimal ama onlar da değişmiş. Bobine gelen kabloları geriye doğru takip  kontrol etmek gerekiyor. 
Bana başka mantıklı bir çözüm gelmiyor. Hararet görme Su eksiltme vs varsa o zaman piston ve sibop kontrolü yapılması gerekiyor. Ama sizde öyle bir durum yok galiba.


Düzenleyen talip206 - 15 Aralık 2020 Saat 15:14
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2020 Saat 15:41
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bence enjektörde sıkıntı olsa gazda sorun yapmazdı. Gaz devreye girince enjektörün hiçbir görevi kalmıyor.

Enjektörün kaçırması yani usta tabiriyle işemesi durumunda ilk çalıştırma geç olur. Araba bogulur veya 8 10 marştan sonra çalışır.
Ayrıca yukarda yazmıştım. Enjektör hatasında araç arıza kaydı veriyor. 
Hatta orjinal peugeot cihazı ile enjektörler tek tek test edilebiliyor. Bilgisayardan komut vererek nokta atışı sorun bulunur.  O yüzden bence boşuna enjektöre para vermeyin.
Bobin ve buji en yüksek ihtimal ama onlar da değişmiş. Bobine gelen kabloları geriye doğru takip  kontrol etmek gerekiyor. 
Bana başka mantıklı bir çözüm gelmiyor. Hararet görme Su eksiltme vs varsa o zaman piston ve sibop kontrolü yapılması gerekiyor. Ama sizde öyle bir durum yok galiba.

Hararet sorunu yok. Gösterdiğim ustalar böyle bir tespitte bulunmadı.
Basınç ölçen bir alet ile pistonlardaki basıncı ölçtük, uygun seviyede olduğu söylendi.
Dört usta ile görüştüm dördü de farklı şeyler söylediler. Bilgisayara hiçbiri bağlamadı.

Belki bobine gelen kablolarda sorun var veya bir etkileşim bu bölgeyi bozuyor 

Yarın İzmir'e doğru yola çıkacağım, bir de oradaki ustalara soracağım bakalım nasıl bir sonuç çıkacak
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2020 Saat 19:12
Bugün aracın kaputu açıldı ve sorun ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapıldı. 

Sorunun kökeninin "enjektör beyni" olduğuna kanaat getirildi. Saat geç olduğu için beyin sökme işlemine yarın sabah başlanacak.

Bobin ve bujilerden sonra enjektörleri test ettik. Ölçüm cihazında performansı yerindeydi. En son, bilgisayara bağlandığında 3 numaralı enjektörün çalışmadığı, sisteme cevap vermediği görüldü. Sorunun enjektör beyninde olduğu söylendi

Yenisi veya çıkması çok pahalı. Yarın beyinciye vereceğiz, umarım büyük bir sorun değildir ve yarın yaparlar.
Çevrimdışı CanberkDe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 206
Kayıt Tarihi: 14 Aralık 2020
Konum: Almanya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CanberkDe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2020 Saat 19:39
Hocam benim aracımda 1.4 benzinli 2002 model benzinli yaklaşık iki-üç aydır sebebini bir türlü bulamadığım bir tekleme enjektör bobin buji hepsi değişti ama nafile bu arabaların bi yerinde kronik bir sorun var ama bir türlü bulunmuyor enjektörleri değiştim 1 hafta düzgün çalıştı sonra gene aynı benim aracımda rölantide sabit duramıyo nedense 700-800 lere düşüyo araba rölantide ihtiyacı olduğu havayı nerden sağlıyor benim muhtemelen o havanın sağlandığı sistemle alakalı bir sorunum var belki yardımcı olurum diye yazmak istedim.
Çevrimdışı P3U630T Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2020
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı P3U630T Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2020 Saat 20:32
Aracın tamiri anca dün yapılabildi.

Burada geçirdiğim son aşamaları sizinle paylaşmak istiyorum.

*Beyinde sorun çıkmadı, testlerde başarılıydı.
*OBD bağlantıda bilgisayarla yapılan enjektör testi sırasında (peugeotplanet) 3 numaralı enjektörün uyartıya cevap vermediği ölçüldü.
*Enjektör testinde tüm enjektörlerin eşit ve düzgün çalıştığı görüldü ( sonrasında 3 numaralı enjektörün  bazen şase yaptığı anlaşıldı)
*En önemlisi, enjektörlere giden ve enjektörlere bağlanan esnek kablo yolu üzerinde (içinde) kablo kopukluğu olduğu görüldü.

Sonuç olarak bir enjektör ve bir kablo yolu değişti. Yaklaşık 250 km yol yaptım, sorun çözüldü olarak görülüyor.

Bu süre içinde yardımcı olan ve görüşlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler 
Çevrimdışı sozuak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 406-2
Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sozuak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Aralık 2020 Saat 19:10
Selamlar,
Ben de de benzer problem vardı. 2 yıl içerisinde tüm enjektörleri sırayla yeniledim. İçinden benzin geçmediği için  lpg de çalışırken ısı etkisi ile zamanla bozuluyor.  Enjeksiyon kontrol ünitesi de  doğru değeri okuyamayınca  lpg de bile olsa  sizdeki gibi az bir düzelme ile çalışıyor ama benzine geçince hiç  randıman alamıyorsunuz. 
Zamanla diğer enjektörler de sorun çıkartacak. Bence onları da yenileyin . Ummadığınız yerde sorun yaşatır. 
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2246 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5799 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1241 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1201 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 746 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2825 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1145 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1946 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12888 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 904 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 562 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 529 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 571 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 574 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 965 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 850 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16184 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5627 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1970 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 559 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
drneuron 3
antipollution 2
chanyilmz 2
arifbsrn 2
feyyazbugan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English