|
Peugeot Fan Arızası-Enjektör Püskürtme Oranları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
bsr15
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : Peugeot 206+ Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2020 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2020 Saat 16:37 |
1-Öncelikle merhabalar. Aracım 206+ 1.4 HDİ Euro 5 motor. Aracımda 4 ay önce DPF temizliği gerçekleştirildi. O zaman Lexia cihaza bağladığımızda fan arızası da vermişti. Usta Dpf temizliği ve elektrikçiyle beraber fan arızasını da giderdiklerini yazmıştı. O zamandan sonra araba ara ara rölantide motor arıza lambası yakıp 1-2 gün sonra söndürüyordu. Yeni aldığım obd2 cihazla FAP programını kurdum ve fan arızasının devam ettiğini gördüm. Aracımın motor suyu sıcaklığı genelde 70 derecede sabit. Yazın rampada çok sıkıştırırsam 90-95i görüyordu ama normal kullanımda 70-80 arası geziyor. Fan ikinci kademeyi sadece klima açıkken açtığını hissediyorum. Soğuk motorda dahi klima açtığım anda fan açıyor. Bu arızayla (P0693) karşılaşan oldu mu? Ayrıca aracımın park lambaları da arka sis farıylaa bağlantılı sanırım. Sadece ön sisler açıldığı zaman yanıyor. 2-Diğer turboyla ilgili arızalar da zaman zaman yanıyor, cihaza bağlayıp sildiğimde uzun bir süre yanmıyor. Turbo arızasını rölanti halinde yakıyor araç genelde. 3-Bir de enjektör değerleri hakkında bilgim yok. Sizce normal mi? Araçta duman atma, gitmeme, çok yakma gibi bir durum yok. Sadece vites geçişlerinden sonra ve 1500-20000 devir arası silkeleme yapıyor bazen.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar hocam sorularınıza gelince ;
1- fan için P0693 HATA KODUNUN DETAYLI AÇIKLAMASI - ANLAMI Motor radyatörünü soğutmak için kullanılan fanlar elektrik motorları'ile calisir. Bu motorlar, motor soğutma suyu sıcaklığı sensöründen (ECT) gelen verilere göre güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM) tarafından açılıp kapatılır. Başka bir deyişle, ECT önceden belirlenmiş bir sıcaklığa ulaştığında PCM, fanları çalıştırır. Sonra ECT önceden belirlenmiş bir sıcaklığa soğuduğunda PCM, fanları kapatır. PCM, soğutma fanı rölesine bir toprak sinyali göndererek soğutma fanlarını kontrol eder. Çalışma emri verilmediği sürece (topraklanmadığı sürece) sinyal devresindeki voltaj yüksektir, akü voltajın yakın bir voltaj olur. Tersi de geçerlidir, çalışma emri verildiğinde (topraklandığında), voltaj sıfıra yakındır. DTC P0693 arıza kodu, ikinci soğutma fani kapalı durumdayken PCM tarafından voltajın düşük olduğu tespit edilirse, bu arıza kodu meydana gelir. 2- arka sisleri direk parklara bağlanmış olabilir hocam. bakmadan yorum yapmakta zor açıkcası. arka önler bağımsız yanması lazım. orjinalinde 3- turbo ile sorunuzun cevabı bu konu içinde var hocam. https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46232&title=208-ariza-lambasi |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |