|
206 hararet |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 04 Eylül 2020 Saat 13:28 |
Aracım geçen sene bu zamanlarda Manisa dönüşü öğle sıcağında rampa çıkarken hararet yaptı, radyatör ve müşür değişti, 1 ay önceye kadar hiçbir şey yoktu, hava aşırı sıcak değilse vede hızlı gittiğim zamanlarda sorun yok anladığım kadarıyla, ama 1 ay önce 450 km yol gittim yine yokuş ve bozuk bir yolda 2 km gitmeden hararet çıktı, geçen hafta sonu ağvaya gittim dönüşte akşamüstü sıcakta yine yokuşta düşük viteste hararet sonuna kadar çıktı, Hava sıcak değilse hiçbir sorun yok, hızlı gidiyorsam da sorun yok, hava sıcak ve rampa çıkıyorsam düşük viteste o zaman oluyor, öndeki rezistans ve roleden kaynaklı olabilir mi ? Bilgisi olan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var şimdiden tşkler.. 2005 model Peugeot 206 Benzin + Lpg
Düzenleyen hasayduman - 04 Eylül 2020 Saat 13:30 |
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
bsc58
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Citroën c4 sedan Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2020 Konum: Erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam hararet müşürü ve termostattan kaynaklı olabilir. Zaten düşük viteste rampa çıkarken hararet yapma ihtimali daha da yüksek oluyor. Sizin araçta ya fan açmıyor ya da radyatör kanalları tıkalı olabilir
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hızlı giderken sorunun olmaması müşür ve termostatın sağlam olduğunu gösteriyor. Düşük hızda hava girişi az olduğu için sorun fan kaynaklı olabilir. Fanı etkileyen iki durum var. Birisi fan roleleri diğeri ise 1. Ve 2. Kademeyi ayarlayan fan rezistansı.
Fan roleleri öndeki peugeot ambleminin arkasında. Kutu gibi bir yer var icinde iki tane yeşil renk role var. Bulunduğu yerden dolayı çok çabuk oksit yapabiliyor. Veya roleye giriş yapan kalın kablo zamanla içerden eriyor. Kablo dışardan sağlam görünse de içi oksitlenip kopuyor. Röle ile ilgili sorun olunca hararet sona dayanır. 30 saniye sonra fan çok hızlı çalışıp hararet düşer. Bu döngü böyle devam eder. Rezistans arızasında ise fanın birinci kademesi veya ikinci kademesi genelde hiç çalışmaz.
Düzenleyen talip206 - 05 Eylül 2020 Saat 19:11 |
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Daha önce youtube da bir video görmüştüm fan rolesi ve rezistansla ilgili, dün söktüm role de kopuk kablo vardı tamir ettim, şimdi araç durduğu yerde test ettim 98 de fan açıyor bu normalmidir ?
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dediğim gibi o kablo genelde kopuyor.
Normal hocam ilk kademe o civarda açar. Ikinci kademeyi 105 civarı açar. Klimayi açın üfleme derecesini 3. Kademeye getirin fanı gözlemleyin.
|
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
tamamdır hocam tşkler, inşallah tekrar hararet yapmaz.
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Evet Arkadaşlar Bugün yine hararet yaptı, konu hakkında başka bilgisi olan varmı ?
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
yol çalışması varmış hava sıcak 30 dk dur kalk yapınca tekrar hararet çıktı, sonrada hızlıca indi..
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Röleyi değiştirdiniz mi. Söktüğünüz zaman durumları nasıldı. Iki rolenin yerlerini değiştirerek test yapın farklılık olacak mı. Birde sistemde hava var mı kontrol edin.
|
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
oksitlenip kopan bacak incelmiş hafif, temizleyip takmıştık, 2 sini yer değiştiririm, Sistemde hava olduğunu nasıl kontrol ederim ?
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Iki tane hava alma yeri var. Birisi termostat kütügünün orda. Motor iyice ısındıktan sonra 8 alyan ile gevşetip havası alınıyor. Diğeri motordan kalorifer petegine giren boruların üzerinde, lastiklerin sibop kapağına benzeyen bir kapak var ordan alınıyor.
Termostatın ordaki yer en önemlisi ama iki yerden de ayrı ayrı alınması gerekir.
|
Karacocuk24
2. Vites Yaşı : 33 Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam gecmis olsun bende cok cektim bu hararetten hararet cikiyor demissin kaca kadar cikiyor?
Normaldede bilindigi uzere yuksek sicakliklari seviyor bende termostat role resistans derken en son termostatimin duzenli acip kapamadigini anladim bazen aciyor bazen tam acmiyordu bende gittim hazir termostat alinca 89 luk degilde 82 lik alayim dedim parcacilar yok falan dedi hyundai atosun termostati uyuyor oda 82 lik ancak ben kucuk bir reno tofas parcalari satan yerden elimde goturdugum termostati kocaman termostat dolu cuvalin icinden 82 lik buldum taktim on numara 5 yildiz simdi dimdik yokuslarda bile en fazla 95 oluyor normalde 80-90 arasinda kaliyor
|
hasayduman
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot 206 2005 1.4 XR Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2016 Konum: istanbul kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasayduman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bneim Sorunum devir daim kulakları erimiş ondanmış. değiştirdik iş birdaha olmaz.
|
|
Ne yaşarsan yaşa, Birgün hesabını vereceksin..
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |