|
307 otomatik şanzuman arıza |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Munezz
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020 Konum: Kocarli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2020 Saat 10:06 |
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracınızda bakı balata yok hocam. hidrolik yağ basıncı ile selenoidler tarafından vites geçişleri yapılır. isterseniz aracınızın akü kutup başını söküp 30 dk bekleyin sonra tekrar kontrol edin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
arifbsrn
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 206 - XR 1.4 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
muhtemelen selenoid valflerinizde sorun var gibi.
peki bu vuruntuyu araç sadece sıcakken mi yapıyor. aynı araçtan bir tanıdığımda vardı, soğukken pek sorun yok ama araç ısınınca 2'den 3'e geçişlerde ufak bir vuruntu yapıyordu. yağ soğutucusunu değiştirdi ve sorun çözüldü diye hatırlıyorum.
|
Munezz
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020 Konum: Kocarli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Soğukken daha iyi vitesleri ama yüklendin mi vites atma boşlugunda gaza bastıgım kadar devir cıkıyor aniden birden tutuyo araba gazı sonra devirde yüksek oldugu icin şanzuman aniden kavrıyo vuruyo tak diye 1den ikiye geçerken cok fazla 2 üç arası daha az ne kadar az yük o kadar az kaçırıyo
|
Munezz
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020 Konum: Kocarli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selenoid valf ve yagları yeni değişti bikaç kişi 300 500 km kullan selenoidler alıssın dedi ama mekanik aksam bu biseyi degiştirirsin olursa olur olmazsa sonradan düzelir diye bişeymi var pek inandırıcı gelmedi
|
muzzy35
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 sw 2004 1.6 Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam araç eski kasa sanırım benimde aynı ben sakin kullanmayı öğrendim. Banada herkes yağ soğutucusu değiştirilecek diyor muhtemelen sorunumuz aynı ya nazik basacaksın gaza o ince ayarı tutturacaksın
Düzenleyen muzzy35 - 14 Ağustos 2020 Saat 13:51 |
Munezz
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020 Konum: Kocarli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Usta ben. İlk defa biniyorum bu arabaya daha once binmedi sanzuman boyleyse zaten yaptırmam ben arıza var sayıyorum işim yogun bunara ustaları arıyorum şanzuman gidik acıp bakıcaz diyolar şanzuman acmaya yer arıyolar sanki belki ufak bi problemi var 130 binda daha araç 2004 model cok yorulmuş olcagını sanmıyorum sanzumanın bilmedigim icin şanzumanıda boş yere açtırmak istemiyorum bilen birinden fikir bekliyorum
|
Munezz
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2020 Konum: Kocarli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bugün servise gidip beyine baglattırıcam yazılım güncelleme yaptırıcam bakalım geçerse inşallah
Düzenleyen Munezz - 14 Ağustos 2020 Saat 14:29 |
muzzy35
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 sw 2004 1.6 Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2019 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 287 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eğer düzelirse burdan bildirirsen sevinirim.
İstanbul trafiğinde ufak ilerlemelerde manuale al ve 2 ye atmasın ilerle dur genelde öyle yapıyorum.
|
EmSul
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2004 Peugeot307 1.6 bva al4 Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
vites geçişinde boşluk selenoidlerden olmaz yağ soğutucu daha doğrusu ısı eşanjörüde hikaye ondanda olmuyor tıkanmadı yada patlamadıysa satıcı şansını deneyip selenoidleri değiştirmiş olmamış belliki arıza açığa çıkmasın diyede zorlatmamış experde aracı satıp kurtulmuş şanslı kişi siz olmuşsunuz :)
yakında durdugunuz zaman vites boşa çıkmayada başlar..Servisle falan uğraşmayın şanzıman içine müdahale yapılacak ama şanzıman inmeden hallediyor kamil usta bursa çözüm otomatik şanzıman bence ona gidin bu al4 şanzımandan çok iyi anlıyor
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
ercalt
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004/307 Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2018 Konum: Aydın/Merkez Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar hocam bu Kamil ustanın telefonu varmı
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Google a çözüm otomatik şanzıman kamil usta yazın çıkar.
|
MelBoz
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba arkadaşlar,
Bu araç 1. viteste normalde çok az duruyor. Sıkışık trafikte bile 2-3 metre gittiğinizde ikiye atıyor. 10 metre bile gitmeden durunca tekrar 1'e atıyor. Yani normal manuel viteste yapmayacağınız bir şeyi sürekli yapmış oluyor. Buda şanzumanı zorluyor. Bir sorun yaratmadı çok şükür şimdiye kadar ama bende arkadaşın dediği gibi çok sıkışık trafikte manuele alıyorum ve 2 ye atmamasını sağlıyorum. Yeni konu açmak istemedim belki ilintilidir diye buradan sormak istedim. Benimkinde şöyle bir sorun olmaya başladı. 1 ay önce Muğla'ya doğru yola çıktım 350 km gittim bu sürede yüksek hızda gittim. Sollamak için dip gazda yaptım şanzımanda hiç bir sıkıntı yoktu. Hatta öncesinde de uzun yol yaptım sorun yoktu. Ne kadar sıkıştırsam da tıkır tıkır çalışıyordu. Yolda önce LPG kapandı. Açtım kapattım olmadı. Bende benzinle devam ettim. 100-150km daha gittim ve vitesler 4000 devirlerde geçmeye başladı. 10 km ya gittim gitmedim baktım hararet çok garip yükseliyor hemen durdum. Kapağı açtım ama içinde su yok. Hortumun bir tanesi ufak delinmiş 100-150 km su damlatmış ve LPG'ye sıcak su gitmediği için kendini kapatmış. Şanzuman da soğutucuya su gitmediği için vuruntulu ve geç atmaya başlamış. Sonra hortum hepten patlamış ve tüm suyu boşaltmış. Neyse çekici ile Manisa'ya gittik hortumu değiştirdik herşey normal. Fakat bu olaydan sonra uzun yolda 100 -150 km gittikten sonra önüme bir yokuş gelir ve aracı biraz devirli kullanmak zorunda kalırsam araç yine 4000 devirde vites atmaya başlıyor. Mola verip yağ soğuyunca normale dönüyor biraz daha yol yapınca yine aynı. Çok şükür araçta her hangi bir hata kodu ya da şanzuman kitleme gibi bir durum yok ve şehir içinde bir sıkıntı yok çünkü muhtemelen şanzuman yağı o kadar ısınmıyor. Benim tahminim hortum patlayıp yağ soğutucuya su gitmediğinde yağ özelliğini kaybetti ve ısındığında aşırı inceliyor ve görevini tam yapamadığı için şanzuman sapıtıyor. Sizden başına böyle birşey gelen var mı? Sizce sorun nerede?
Düzenleyen MelBoz - 31 Ağustos 2020 Saat 22:19 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Iki ihtimal var birisi dediginiz gibi yağ özelliğini kaybetmiş. Ikincisi ise yag soğutucu kavrulduğu için ısınınca sıkıntı yapıyor. Bence ikisini de değiştirin. Hatta yag soğutucusunu dizellerinkinden alın daha kalın olduğu için daha iyi soğutur.
|
MelBoz
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkürler, Haklısınız yağ soğutucuda da problem yaşanmış olabilir. Eğer yağ değişimine gidirsek zaten o arada söktürüp en azından incelemeyi ve temizletmeyi düşünüyorum. Eğer gerekliyse değiştiririz.
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |