|
308 İlk Çalıştırma ve Tekleme |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 20 Aralık 2019 Saat 13:48 |
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
mbezirci
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : PEUGEOUT 308 Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2019 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba arkadaşlar. Sonucu Yazıyorum sizlere. sorunu çözdüm biraz komik olabilir. Peugeout servisindeki elektrikci olan çocukluk arkadaşımmış. gittim rica ettim herkes birşey söylüyor şuna bir bak. arızasını söyle dışarıda yaptırayım diye. onlarda motorcuyla beraber kontrol ettiler. Motorun arka tarafındaki sensör ile ön tarafındaki sensörü (Oksijen sensörü diyorlar sanırım) yer değiştirdiler. ikiside aynı sensör. yer değiştirirken temelli sensör uçlarını spreyle temizlediler. ayrıca ön taraftaki sensöre takılan soketin ucundaki temas eden kısmı içine kaçıyordu soketi değiştirdiler. arabamda 1 aydır arıza kalmadı. ayrıca sabah ilk çalıştırmadaki patlamalar ise katalizörden kaynaklanıyormuş. Katalizör dolduğu için hem katalizör arızası hemde yüksek karışım arızası düşürüyormuş kodlara. Katalizörüde bu hafta temizleteceğim. % 100 bitmiş oluyor böylelikle sorunlar.
|
|
Mehmet Bezirci
|
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bilgi için sağolasın dostum. Yine gidersem sanayiye baktırırım onlarada. Birkaç kişi daha söyledi bu motorların yüksek sıcaklıkta çalıştığını. Ancak ilk aracım olduğu için biraz panik yapmıyorda değilim :) çünkü kısa mesafede motor bu kadar ısınıyorsa uzun yolda nasıl olacak diye tedirgin oldum açıkçası :)
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fan devereye sürekli girmesi yine sorun muhtemelen termostat üzerindeki ısı müşüründe olabilir. yada fan reziztansı olabilir. tekrardan araç soğuk iken dijital olarak motor sıcaklığına bakılması lazım. yada eksantirk elektrovanalarından sıkıntı olabilir. peugeot motorları sıcak çalışır cem kardeşim sıkıntı yok. yeterki motor yağ ve su sevilerinde sıkıntı olmasın.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar. Bu hafta da sanayideydim. aracı bilgisayara bağladılar ve birkaç sorun tespit edildi. 4 numaralı bobin değiştirildi ve aracın fanı sustu. Ancak bu seferde araçla seyir halindeyken sürekli fan çalışıyor. Kontağı kapatır kapatmaz fan kesiliyor. Ayrıca araçta LPG vardı, LPG ustası onu komple söktü. Vti motora uygun olmayan sistem takılmış. Araç şu an gayet iyi ancak seyir halinde fanın çalışması ne kadar doğru bilemiyorum. Bunun dışında motor çok ısınıyor. Aracı avm otoparkına park edip yaklaşık 2 saat sonra döndüğümde kaputu açıp bakmak istedim, motordan sıcaklık geliyordu. Bu durum normal midir sizce?
|
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Araç 170 binde. Bu hafta gidelim bakalım geçen hafta düşünemedim foto almayı. Ancak ben fandan kaynaklı olduğunu düşünmeye başladım çünkü dünden beri kontağı kapattıktan sonra fan bir süre daha bi 4-5 dk. daha çalışmaya devam ediyor. Başka yerlerde okuduğum kadarıyla araç kendini korumaya alıyor ve arıza lambası yakıyor. Kimisi fan müşüründe sorun olabilir dedi, kimisi bilgisayara bağlayınca hata kayboldu ve usta sorunun düzeldiğini düşündü gibi yorumlar yaptı.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
gittiğin zaman kesinlikle hata kodlarının fotosunu almayı unutma. o hatanın vermesinin sebepleri biliyorsunuz. ek olarak bobinler orjinalmi araçta ve km kaç.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benimde amacım bu zaten. Yapılması gerekenleri yapıp uzun bir süre kullanmak. Ben araçta motorla ilgili bir sorunla karşılaşmadım henüz ancak benden önceki kullanıcı arabayı biraz hor kullanmış, acemi bir ustaya teslim etmiş, ses almak için katalizörü boşaltmış, antifriz bidonunun kablosu biraz ince olması gerekmiş ama bunlar sanki yıkama hortumu bağlatmış. Haftasonu üzerinden geçildi baya bi değişiklik yapıldı ve araç biraz topladı kendini. Sadece Antipollution uyarısını aldım dün tekrardan ve motor arıza lambası yandı tekrardan. Bu haftasonu tekrar sanayi yolları :)
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
anladım cem kardeşim. zaten bizim ustalar ve araç kullanıcları farklı bir motor olunca bu kötü vs. çamur atmayı çok severler. ama hangisi açıpta motorun teknik özellikleri vs. incelemezler araştırmazlar bakmazlar teknoliji sadece facebook vs. gibi sosyal ağları kullanmak zannederler. evet bu motor bir çok araçta kullanıldı. hatta bmw 1.16 - 3.16 serilerindede ufak değişiklikler yapılarak kullanıldı ama iş bmw olunca oo on numara araç vs. ama motor psa motoru. kısacası anlatılacak çok şey var ama işte gelde anlat ustalara sorsan bu araçta kaç tane eksantirik var iki der çoğu vti motorlarda üç eksantirik vardır. vs. ben maddi durumlardan dolayı sattım mecburen yoksa uzun süre binmeyi düşünüyordum. iki yılda 50000 km yol yaptım bunun 30000 km lpg de şükür standart değişmesi gereken parçalar dışında bir sıkıntı yaşamadım.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
400 TL yi tam olarak bujilere değilde birkaç parça daha aldık toplamda 400 TL ödedim o an. Katalizör doldurmayı bende tam olarak çözemedim ama dediğiniz gibi farklı bir şekilde montaj yapabilirler. Bunu halletmem gerekecek çünkü egzoz gazının çoğu arabanın içine geçiyor ve çok rahatsız edici oluyor. Ayrıca motor arıza lambası yakıyor yine bu durum. Sanayide parça aldığımız yerdeki çalışan abi peugeot 308 vti motoru duyunca Mini Cooper motoru bunlar kronik arızaları oluyo dedi o durum biraz endişelendirdi beni. Çok iyi bilen ustasını bulmak gerekir falan dedi. Acaba bu aracı almakla hata mı ettim diye soruyorum bazen kendime :)
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bununla geçmil olsun bujilere 400 tl çok geldi bana kardeşim. seti en son 150 tl civarı idi. hayırlısı artık porblemrinizi bir çoğunu halletmişsiniz. katalizörün içini nasıl dolduracaklarmış onu çözemedim acaba üniversal bir katalizörü montaj yapacaklar.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar, Aracı haftasonu götürdüm sanayiye. İlk etapta toplamda 1.800 TL civarı bir masraf çıktı. Akü değişimi yaptım(300 TL),Şanzıman bakımı ve yağ değişimi yaptırdım(300 TL), bujilerin değişimini yaptırdım( 400TL civarı), Bunların dışında bilgisayardan hata taraması, ufak tefek parçalar ve işçilikte dahil (800 TL) ödedim. Katalizör için egzozçuyla konuştuğumuzda araçta katalizör var ancak içi boşaltılmış, doldurulması gerekiyor dediler. Aracın içine kötü koku bu nedenle geçiyormuş. Bunun da en fazla 1.000 TL olacağını söyledi. Sanırım bu hafta da onu yaptırmaya götüreceğim. Sonrasında umarım problem kalmaz. Araçtan yüksek ses gelmesinin nedeni ise hava filtresine dışardan gelen soğuk hava borusu sökülmüş, sağolsun usta onu da yaptı ve ses aşırı derecede azaldı.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
evet dediğiniz gibi araç kendini korumaya almış başka bir sıkıntı olamasın diye. eğer çok sesli çalışıyorsa triger zincirinden kaynaklı olabilir ve muhtemelen değişmesi gerekecek ortalama maliyeti malzeme dahil 1500 tl tutar. katalizor pahalı 2500-3000 tl civarı - şarj dinamosu konjektörü 250-300 tl ve akü 300-400 tl civarı bir maliyeti var. benim tavsiyem gideceğin ustada orjinal peugeot yazılımı ve triger değişim aparatları olması önemli her ustada vti motor triger değişim aparatı olmuyor malesef ve çok önemli bir konu. ek olarak aracın öncelikle hata kodlarına baktırmayı ve bunun kesinlikle orjinal yazılımla bakılması önemli.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
katalizör pahalı malesef kardeşim. 2500-3000 tl gibi bir rakam. akü markaya göre değişir 300-400 tl civarı şarj dinamosun genelde konjektör arızası olur oda 250-300 tl civarı. eğer araç sesli çalışıyorsa triger zincirinden kaynaklı olabilir ve buda baya bir maliyetli hocam zincir seti orjinali 1000 tl civarı ve bunu takcak ustanda kesinlikle değişim aparatları olması lazım yoksa yine düzen tutmaz ve bu özel aparatlar her özel serviste yok malesef. önemli olan bu motoru bilen iyi bir usta bulmak.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hoşbuldum. Teşekkür ederim. Araç benzin+LPG li. evet sıkıntıları bilerek aldık yaptırabiliriz diye. Önceki kullanıcı LPG nin beyni yanmış diye LPG yi kullanmayı bırakmış. Yarın sanayiye götürüp bakımlarını yaptırmayı düşünüyoruz. Tanıdık iyi ustalar var. Araç şu an çalışmıyor muhtemelen çekici ile götürcez :( Benim takıldığım nokta Katalizörün içinin boşaltılmış olması ve aracın aşırı yüksek ses çıkarması. Bunun yanında yakıt kokusu aracın içine birazda olsa geçiyor. Netten araştırdığım kadarıyla Auto locking uyarısı alınca araç kendini korumaya alıyormuş. Çalışmama nedeni buymuş. araç içindeki kilit tuşuna uzun süre basınca çözülür sorun diye yazmışlar ama ben denemek istemedim. Yani sanayiye gittiğimizde katalizör olsun akü olsun şarj dinamosu olsun ortalama maliyeti ne olur onu merak ediyorum. Bu ilk aracım olduğu için pek bir fikrim yok maalesef :(
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldin cem. aracın hayırlı olsun. araç dizelmi benzinlimi. filtre temizliği deil kesinlikle değişim yaptır. araçta sanırım bu sıkıntılar bilerek aldınız. tavsiyem öncelikle peugeot bilen iyi bir usta bulman ve aracın hata kodlarına ojinal yazılımla baktırman (özel servislerde bulabilirsin) araç çalışmıyorsa muhtemelen akü bitmiş gibi gözüküyor.öncelikle akü ve şarj dinamosuna baktır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cem0204
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar,
Bende 2 hafta önce 2008 model Peugeot 308'imi almış bulundum. Alırken tabi ufak tefek yapılması gerekenler vardı.(yağ bakımı+filtre temizliği+baskı-balata vs. gibi) Benden önceki sahibi aracın katalizörünü boşaltmış ve araçtan traktör gibi ses çıkıyor. Bunun yanında aracı bu hafta bakıma götüreceğim için kapının önünde duruyor. Geçenlerde aracın motor arıza lambası yandı birden. Araç iyice çekişten düştü ve bugünde çalışmadı. ilk başta 'antipollution faulty' arızası vermeye başladı. Bir tanıdığım katalizör yüzündendir dedi. Bugünde 'auto locking active' uyarısı vermeye başladı ve motor çalışmadı. Sebepleri ne olabilir ve sanayiye götürdüğümde ortalama masrafı ne kadar tutar bilgi verebilir misiniz? Teşekkürler
|
mbezirci
1. Vites Yaşı : 40 Aracı : PEUGEOUT 308 Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2019 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
herkese teşekkür ederim arkadaşlar. Sonucu ilerleyen günlerde yazarım
|
|
Mehmet Bezirci
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yağsız kontak sprey ile ve fırça ile temizlemek en güzeli hocam selülozik tiner güçlü bir kimyasaldır zarar verebilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Hsan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2019 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Slm degerlı pegeut form katılımcıları arabamın bsı beynınde oksıtlenme var seluluzık tıner veya wurth devre koruyucu sprey onerılıyor bsı beynı pıyasada bulunmuyor bu spreylerle mudahale etsem beyıne zarar verırmı konuyla ilgilı destegınızı rıcaedyorum
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |