|
Peugeot 206 LPG'de sarsıntı, tekleme ve stop sorun |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 11 Kasım 2019 Saat 14:15 |
İstanbuldayım 2000 model 1.4xr 206 aracım var otomatik vites. Aracım 234152 km'de bakımları yeni yapıldı. Ateşleme sistemi komple elden geçti. Son 10 gündür aracımda aşırı titreme vardı LPG'de kullanırken. Çok sesli ve titreşimli çalışıyordu. Özellikle Işıklarda dururken araç içinde inanılmaz titreşim alıyordu. İçeride resmen zıplıyorduk. Hareket edecekken araba titreye titreye zorla kalkıyordu. Çekiş düşüklüğü yaşıyordu. Geri viteste ise aracı hoplaya hoplaya park ediyordum falan. Daha sonra araç çalıştıktan benzinden LPG'ye geçtikten sonra stop etmeye başladı. Gaz yemiyordu. Bu yukarıda saydıklarımın hiç biri benzinde çalışırken olmuyor!! Benzinde çalışırken dünyanın en sessiz ve sarsıntısız arabası olabilir! (Mübala ettim ) Cumartesi AKL marka LPG olduğundan yetkili servisine gittim enjektörlerimin bittiğini ve yenisiyle değişmesi gerektiğini söylediler. Aracı bilgisayara bağladık, sistemden kontrollerini yaptık araba Benzinde kusursuz ancak LPG'de sapıtıyor hala. Neyse ayar falan yapıldı kısmen gitti şikayetlerim. Ancak LPGci ustanın bak senin sorunun 2 tane 1 tanesini sen sarsıntıdan dolayı anladın ancak birde anlayamadığın bi durum var oda ateşleme bobininde dedi. Ateşleme sırasını karıştırıyor dedi. Bende bobini yeni değiştirdim. DEHLPi marka taktırdım. Uzun uzun anlattıktan sonra size soracağım sorum şöyle ; daha evvel benim gibi bu duruma düşen var mı _? LPG için özel üretilen bir bobin var mı ? LPG ayarları, beyni, enjektörleri yeni değişti peki sorun nerede olabilir ? Bujiler etkiler mi ? MAP sensörü etkiler mi ? Orijinal Bobin nereden bulabilirim ? Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese hayırlı sürüşler... |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
lpg sisteminde sorunların sebepleri - bobin - buji en büyük faktörler. tabi benzinde bunu çok hissettirmeye bilir. lpg soruna gelince lpg beyni ( regülatörmü değişti) lpg enjektörlerinin sıralaması doğrumu - bujileriniz en son ne zaman değişti. delphi bobin gayet kalitelidir bende zamanında 206 aracımda kullandım bir sıkıntı olmadı. orjinal bobin yetkili servislerden tedarik edebilirsin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
omerb
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 207 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
merhabalar, bende sana birşey anlatayım. Zamanında yeğenimin ford escort unu kullanıyordum. Araç lpg ye geçiyor belirli bir km gidiyor ve tekrardan benzine geçiyor. Az sonra tekrar lpg ye falan geçiyor. Sürekli böyle. Yeğenime söylediğimde bu sorun için 2-3 defa lpg ecu su değişmiş.
Sorunu sonrasında ben çözmüştüm. Araç hareket halindeyken soğutma suyu akışı azalıyor, lpg regülatörüne sıcak su az geliyor. Regülatör sıcaklık sensörüde sıcak borusuna takıldığı için su az gelse bile sıcaklığı normal sanıyor. Su akış problemini çözdüm. Araç normal oldu. Bir daha da sorun çıkarmadı. Lpg sıvı bir yakıt, yanma odasına girmeden önce gaz fazına gelmesi lazım. Bunu sağlayan sa regülatörden geçen sıcak soğutma sıyu. Lpg tamamen gaz fazına dönmediğinde bahsettiğin sorunlar olabilir. Bu en basiti. Tabi bunların haricinde buji, maf(map) sensörüde olabilir. Bence regülatöre baktır tıkanmış olabilir, yanlış yerden su giriş çıkışı olmuş olabilir. Birde bu sorun en son ki bakımdan sonra ortaya çıktıysa, bakımda değişen parçalara yönlen. . Sorunun çözülünce yazmayı unutma lütfen. Şimdiden kolay gelsin.
|
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
LPG bilgisayara baktık beyinde yada sisteminde hata vermedi. Kaçak kontrolü yapıldı. Bobin ve bujiler değişeli 10bin km yeni olmuştur. Map sensörü yada boğazkelebeğinden yapar mı ?
|
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arıza bakımdan sonra ortaya çıktı diyemem LPG bakım yaptırdıktan 2-3bin km sonra hisetmeye başladım. Araç fazla ısınır olmuştu. dediğiniz gibi regülatöre bakmakta fayda var. Su kanallarına belki hortumlarda tıkanıklık var iletemiyorlar. Peki bunlar LPG bilgisayara bağlandığında kendini belli etmez mi ? Aktif arıza değil pasif arıza olduğu için bilgisayar görmüyor mu ?
Teşekkürler |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
regülatörlerde sisteme uyarı verecek bir parça yok tıkalı olabilir. söküp kontrol etmek lazım. uzun süre antifirizsiz kullanılırsa bu tip sıkıntılar olabiliyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracı aldığımdan beri antifirizsiz kullanmadım. Kaliteli -40'a kadar performans sağlayan bir antifiriz kullandım hatta. Bugün yine kontrol ettim LPG regülatörü ısınıyor araç benzinden lpg'ye geçiyor buraya kadar sorun yok LPG'ye geçince sarsıntı başlıyor ve motorda yoğun bir gaz kokusu oluşuyor. Hafiften gaza dokununca hemen stop ediyor!! Çözemiyorum sorun nerede nasıl ? kafayı yemek üzereyim
|
omerb
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 207 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
aşağıda yazanları kontrol edermisin lütfen. Map sensörü arızasını anlatıyor. Alıntıdır.
LPG Map Sensörü Temizliği Nasıl Yapılır? Daha öncede belirtiğimiz gibi map sensörleri genelde içerisine yağ ve toz gibi maddeler kaçmasından dolayı arıza yaparlar. Unutmayalımki sağlam map sensörü temizleme diye birşey yoktur. Bu yüzden sadece arızalı map sensörününün hortum girişlerinden bildiğimiz balata spreyi sıkarak içerisini temizleyip kurumasını beklemeliyiz. Arıza düzelirse düzelir aksi halde LPG map sensörü tamiri olmadığı için yeni alınması gerekir LPG Map Sensörü Neden Arıza Yapar? LPG map sensörü iki sebepten arıza meydana gelir. Birincisi map sensörünün kalitesinden kaynaklanırken diğer sebep ise araçta kullanılan Otogaz yakıtının kalitesine bağlıdır. Örneğin yağlı ve katkılı otogaz kullanılan araçlarda map sensörü arızası sık sık meyda gelmektedir. Bu sebepten dolayı 2016 yılı ortalarından itibaren bir çok otogaz sisteminde map sensörüne garanti verilmemektedir. LPG Map Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? Bazı durumlarda LPG map sensörüne bağlı hortumlarında yırtılma ve çatlama meydana gelmektedir bazı uyanık otogazcı ustalarımızda para kazanma uğruna müşterinin sağlam map sensörünü yenisi ile değişip haksız kazanç elde etmektedir. Bu sebepten dolayı yukarda belirtmiş olduğumuz arızalar meydana geldiğinde map bağlantı hortumlarında çatlak ve yırtık varsa bu sorunları giderip luzumsuz masraftan kurtulabiliriz. LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur. Map sensörü hortumlarına muhakkak bak. Çatlak vs varsada sapıtır. Çünkü manifol basıncına göre ECU ya bilgi verip gaz miktarını ayarlıyor.
Düzenleyen omerb - 12 Kasım 2019 Saat 18:30 |
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arıza çözüldü. İlgilenen herkese teşekkür ederim.
sorun LPG regülatöründe. Araç benzinden gaza geçtikten sonra aşırı gaz kokusu geldiğini tespit ettim. içindeki diyafram ömrünü tamamlamış. Değiştikten sonra sorun kalmadı. |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
bununla geçmiş olsun geri dönüş ve bilgilendirme için teşekkürler.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Op206
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugout 206 Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İlginiz için ben teşekkür ederim
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |