|
Antipolituon fault, motor arıza lambası, stop etme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
nqs
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 1.6 XT OTOMATİK 307 Kayıt Tarihi: 27 Şubat 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2019 Saat 12:24 |
Arkadaşlar selamun aleyküm, benim aracım 2004
model, benzin-lpg, otomatik 307 XT, 231.000 kilometrede. Aracımı şubat ayında
aldım. Aldığımda motor arıza lambası yanıyordu, satana sorduğumda LPG’den
dolayı yandığının cevabını aldım. Arabayı alınca hemen 10.000 bakımına giriştim. Yağ
olarak Liqui Moly mos2 10w40 yağ (3 lt), orijinal hava, polen ve yağ filtresi
ile bakım yaptım. Motorun altında yağ kaçakları vardı, altını yıkattım,
gözlemledim, motor yağ kaçağı yok (çubuktan kontrol ettiğimde de gram eksilme
yok), damlatma yok ama şanzımandan yağ damladığını gördüm. Kaçaktan mı yoksa
fazla yağın atılması mı anlayamadım. Şanzıman yağ değişiminde onu da kontrol
edeceğim. Araçta BRC lpg var, aracı aldıktan yaklaşık 1
ay sonra filtresini (Bursa Nira Mühendislik) değiştirttim. Usta (yamağı) ayar
yapmak istedi ama bir türlü tutturamadı. Bende boğaz kelebeği temizliği
yapacağım dedim. Usta yamağı “abi temizlettir, sonra da ayar yapalım” dedi. Ama
bence yine de ayar tutmayacak, çünkü bizim araçlarda BENCE AFR ayarı yapılmaz
ise ne ayar tutar ne de Antipolituon fault
arızası son bulur. Otomatik arızası verdi, yani 3 kez
sesli ikaz sonrası kar ve spor modu göstergede belirdikten sonra şu ünlü “-“
işareti ekranda görünüyor, ama ilginçtir bu arıza durumunda otomatik vites
2000-2500 devirde bir üst devire geçiyor ve hatta ilginçtir manuel vitese alıp
(rakamlar görünmese de) vites düşürüp yükseltebiliyorum. Bu arızayı motor soğukken
değil de motor ısısı 70 dereceyi geçtikten sonra veriyor. Satıcıyı arayıp
herhangi bir işlem yapıp yapmadığımı sorduğumda (tabi aldıktan 3 ay sonra
falan) kendisi de yapılan işlemin ne olduğunu bilmediğini ama şanzıman da tamir
olduğunu ve 1.800 TL ödeme yaptığını söyledi. Muhtemelen selenoid valfler
değişmiş ve yağ değişimi olmuştur. Ama yağ olarak ne konduğunu bildiğini
sanmıyorum. Bence mobil LT71141 yağ konulunca düzelecekmiş gibi görünüyor. Araç
soğukken çalıştırınca hemen “D” ye alıp basıp gitmiyorum, 10 saniye “P” de
çalıştırıyorum, 10 saniye “R” de çalıştırıyorum ve 10 saniye “D” de çalıştırıp
hareket ediyorum, dolayısıyla vuruntu olayını pek yaşamıyorum, tavsiyemdir. 40-50 kilometre benzinde kullandım
ve ünlü motor arıza ışığı söndü, Antipolituon fault
arızası vermez oldu. Ne zaman lpg ye geçtim motor arıza lambası yandı ve Antipolituon
fault uyarısı almaya başladım. Yani arabayı benzinde kullanınca oksijen
sensörlerimin de sağlam olduğunu anlamış oldum. Şimdi LPG’de kullanıyor ve
arıza uyarımla birlikte yaşıyorum. 1-2 gün önce airbag hatası aldım,
akabinde kornanın da çalışmadığını gördüm, halen çalışmıyor. Daha öncede airbag
hatası almış, koltuk altından geçen kabloları düzenli bir şekilde yerlerine
takınca geçmişti ama korna düne kadar çalışıyordu. Kronik olarak sinyal kolu takılı
kalıyor, aliexpresden sipariş ettiğim parça gelirse onu da ufak yollu
halledeceğim. İlk zamanlar araç çalıştığında “P”
den “D” ye bazen geçmemezlik yapıyordu, stop edip çalıştırınca geçiyordu. Sebep
fren müşürüymüş, 25 TL’ye alıp değiştirmek 10 dakikamı aldı ve bir daha
yapmadı. Boğaz kelebeği temizliğini kendim
yaptım, adaptasyon işini ise şu şekilde yaptım; kelebeği yerine takıp akü
kutuplarını bağladıktan sonra aracı benzinde rölantide 15 dakika çalıştırdım ve
yine benzinde aracı sıkıştırıp yormayacak şekilde 15 dakika şehir içinde
gezindim. Rölantide ve gezinirken herhangi bir devir dalgalanması
gözlemlemedim. Lpg usta yamağının dediği gibi boğaz kelebi sonrası ayar
yaptırmaya Bursa’ya (Nira Mühendislik) halen gitmedim. Bizim araçlarda bilgi ekranının
solması problemi var, tabii ki benim araçta da var/vardı. Bende ekranı söküp
şerit led taktım, şimdi gündüz güneş altında bile canavar gibi ışığı var. Geçen haftalarda 1.800 kilometre yol
yaptım (Mustafakemalpaşa/BURSA-Kayseri, gidiş geliş). Bu yolun %15’i şehir içi,
%85’i şehirlerarası. Pompa verisine göre 8,9 litre /100 kilometre gaz yakmışım
( araç bilgisayar göstergesi 7,7 lt/100 km gösteriyordu, ayrıca ortalama hızım
91 kilometre/saat gösteriyordu) , ortalama litre fiyatı 3,30 TL’den 100
kilometrede 3,30x8,9=29,37 TL (kilometrede 29 kuruş yakmış), toplamda 528,66 TL
vermişim yakıta (benzin hariç). Benzini de eser miktarda yakıyor ama hesaplama
yapmadım. Bu uzun yol seyahatimde dik yokuşları çıkarken baktım araç
otomatikten manuele geçmemeye başladı. Aha dedim araç şimdi arızaya geçecek,
bizde yolda kalacağız, ama kalmadık tabi. Bunun sebebi de araştırmama göre
bizim araçlarda (makyajsız kasa-2004 model) şanzıman yağ soğutucu ünitenin
küçük olmasından kaynaklanıyormuş. Eğer makyajlı kasalarınkinden çıkma bir tane
bulursam değiştirmeyi düşünüyorum, bir muhtemel yukarda yazdığım otomatik vites
arızasını da bu yüzden alıyorumdur. Yani yeterli soğutma olmayınca şanzıman
yağı yüksek sıcaklıklarda özelliğini yitirmeye başlıyor. Benim araçta aldığım kişinin
dediğine göre ısı 95 dereceye geldiğinde fan açıyormuş, çift kademeymiş falan
filan. Araç uzun yolda şu günlerde 85 derecede sabit duruyor, şehir içi sıkışık
trafikte 100-105 civarını hatta bir kezde 110’u gördüm. Arabamda sunroof var, çift yönlü. Ama
kademeler sapıtıyor. Çift yönlerden birinde iken kapatmak istediğimde diğer
yöne geçebiliyor, söküp bakmam gerekecek. Tavan kaplaması arkadan sarkma
yapmış, onu da elden geçirip yenilemem lazım. Arabaya vatandaş double ekran
takmış, geri görüş kamerası takamamış, radyo kolu uyumsuz olduğu için devre
dışı. Klimanın gazı yoktu, gaz bastırdım bir ay sonra gaz kalmamış, şimdi
tekrar gaz bastık, usta 10-15 gün sonra gel kaçak tespiti yapalım dedi. İki gün
önce klima çalıştırayım dedim, baktım sıcak hava üflüyor, aha dedim gaz bitmiş.
Dün tekrar klimayı açtım hoppala klima çalışıyor ve buz gibi üfürüyor. Hiçbir şey
anlamadım bu işten, neyse usta artık bir şey der. YAPTIKLARIM: 1-
10.000
bakımını kaliteli bir yağ ile ve orijinal ekipmanla yapmak, 2-
Silik
bilgi ekranına led lamba takmak (resimleri var), 3-
Boğaz
kelebeği temizliği, 4-
Fren
müşürü değişimi, YAPACAKLARIM: 1-
Triger
değişimi (devirdaim ile birlikte), 2-
Şanzıman
yağ kontrol ve değişimi (Mobil LT71141) (kaç litre olduğunu netleştiremedim), 3-
LPG
için AFR ayarı yaptırmak, 4-
Farları
led yapmak (tabi karşıdakine saygı çerçevesinde), Evet, arkadaşlar biraz uzun oldu ama başkada yaptıklarımı, bildiklerimi, yapacaklarımı sizlerle paylaşamazdım, sizden ricam bu AFR ayarı konusunda bildiklerinizi esirgememeniz, hatta tartışabiliriz de. Liqui Moly mos2 10w40 lehim yapmadan önce artı, eksi ucu belirleyip öyle lehimledim ledin altında yapışkan olduğundan kendisi yapışıyor, ama benimki deforme olduğundan çift taraflı yapışan bant kullandım gündüz güneşin altında oldukça parlak ve tatminkar, geceyi hiç sormayın Düzenleyen nqs - 20 Mayıs 2019 Saat 14:21 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
maşallah eline koluna sağlık bir çok işlemi kendin yapmışsın. afr ayarı konusunda benimde pek bilgim yok.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
nqs
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 1.6 XT OTOMATİK 307 Kayıt Tarihi: 27 Şubat 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
teşekkür ederim @sonerkyl size yapacaklarım ile ilgili bir kaç sorum olacak, müsait olduğunuzda cevap verirseniz sevinirim --benim araç için triger setini nereden temin edebilirim --şanzıman yağını kontrol/değiştirme işlemi için Bursa'da tavsiye edebileceğiniz yer var mı? (Bursalı arkadaşlardan da cevap bekliyorum) --led farlar hakkındaki fikirleriniz nedir, hangi marka model takabilirim? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
|
bozajuniors
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 206 X-Design Kayıt Tarihi: 10 Ekim 2017 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı bozajuniors
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam. Bende bursadayim. Bendede otomatik viteste şehir içinde mükemmel performans var ama şehir dışında yani merkezden uzaklaşıp 25-30 km sabit 110 km hız da giderken araç otomatik vitesi yol şartına göre 3 e geçince vites takılıp kalıyor. Manuele geçmiyor Ekranda donuyor. Sadece kar moduna alıp gidebiliyorum. Şehir içine geldiğimde tekrar d moduna aldığım zaman bu sefer çok Yüksek devirde vurununtulu bi şekilde vites atıyor. Normalde d modunda kendi kendine kalkan araç hiçbir gaza çok aşırı yüklenmemle ağır ağır kalkıyor. Bu yüzden uzun yol yapmadım. Eğer usta konusunda bi fikir sahibi olursan şanzimanla ilgili. Bende tavsiye bekliyorum. Benimde gaz kelebeği temizliği yaptırmam gerekiyor. Sanslisinizki elinizden geliyor.
Düzenleyen bozajuniors - 21 Mayıs 2019 Saat 21:44 |
nqs
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 1.6 XT OTOMATİK 307 Kayıt Tarihi: 27 Şubat 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 26 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şimdiye kadar otomatik arıza uyarısı aldığımda, hiç bir zaman 3. vitese sabitleme olmamıştı. Ve bu yüzden kendimi şanslı sayıyordum ki ta bu sabaha kadar. Bu sabah maalesef otomatik arıza verdiğinde çok vuruntulu vites değiştirdi ve 3. vitese kendini sabitledi. Fakat 3000 deviri çok rahat geçiyor ve halen iyi hızlanıyor, dolayısıylada motor sesi artıyor. Ben ne güzel sadece şanzıman yağı değiştirmekle iş biter derken, şimdi sanırım selenoid valflerinde değişmesi gerekecek (tabii bu bir varsayım sadece). Belki şanzıman ve motor beyin güncellemeleri falan iş kurtarabilir. Bende Bursa ilçesi Mustafakemalpaşa'da ikamet ediyorum. Yeni taşındım sayılır, buraları bilmediğim için iyi bir usta veya servis araştırması devam ediyor.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
1-bursa sanayide bulabilirsiniz hocam muhtemelen orjinal ekipmanı. peugeot parçacılardan alın ve üretim tarihini dikkat edin. 2-malesef 3-ben tavsiye etmiyorum açıkcası yağmurlu - sisli ve karlı havalarda görüş açın çok kötü oluyor. yazın karanlıkta tamam 10 numara ama karşıdan gelenin gözünü alması cabası. Tabi mercek uygulaması yaptırısanız o zaman daha iyi oluyor aydınlatma.Almayı düşünürsenizda slim tip olan modellere yönelmenizi tavsiye ederim.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |