Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >406
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Lsuersoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : 406 2000 SV Benzin+LPG
Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2015
Konum: KARTAL - İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lsuersoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yol Haritam ne olmalı, bana bir yol gösterin
    Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2019 Saat 17:34
Merhaba,

Peugeot 406 SV 2000 Model Benzin, Otomatik Şanzıman Cry Atiker 2011 sıralı sistem

Şimdi araç 2012 den beri bende.

Geçmiş arızalarını uzun uzadıya anlatmayacağım, şuan ki hata ;

En son AĞIR LPG bakımı 20.10.2018 çok başarılı geçti,

1- 80 KM nin üstünde hıza ulaşıldığında araç deli dumrul gibi sağa sola titremeye başlıyor. Gazdan ayağını çekince titreme ciddi oranda azalıyor, hatta yok oluyor.

2- Automatic GAIR Fault veriyor. (Bu hatanın uzmanı oldum artık, aslında bu hata nın sebebi herzaman şanzıman olmayabilir) Bence ben bu hatayı motordaki basınç düşüşünden dolayı alıyorum, özellikle bayır çıkarken fren yapmak zorunda kalıp devri düşürürsem veya gaz pedalından ayağımı çekip devri düşürürsem veriyor. Aslında bu "Automatic GAIR Fault" aracı bakıma götür, elini cebine sok uyarısı...

Sorun şu; Araç 4 ay önce 1 ay ara ile 2 kez Motor tedavisi gördü, ilkinde Motor tıpalarının tamamı değiştirildi, araç kendine geldi, devir sanki normale döndü,petekler hafif ısıtmaya başladı herşe güzel gibi...(Maliyet 100 TL)

1 Ay sonra petekler ısıtmaz oldu, araç eski devrine döndü, sık sık hararet yükseltti ve en sonunda motordan ciddi miktar da su eksiltmeler meydana gelmeye başladı, artık nur topu gibi motor da su kaçağı vardı,...ustam baktı beşik inecek dedi, en az 1 iş günü sürer dedi, manifolta bakmamız lazım dedi, manifoltun değişmesi gerekebilir dedi,...en az 600 TL tutar ama ilerisini indirmeden söyleyemem dedi...

Ustaya bıraktım, ertesi gün bakabildi, sabah başladı, öğlene doğru bitirdi...Manifolt sağlamdı, birkaç yırtık tapa daha değiştirildi, .............o arada başka birşey sanırım değişmedi.
Maliyet 500 TL o da işçilik için, tapalar ustadan

Elektrik ustasına Kalorifer Peteğini değiştirdtim 400 TL de ona bayıldım.

Araç da çok ciddi bir performans artışı oldu, canavar gibi kalorifer...

Kışı atlattık, kazasız belasız ve sımsıcak...

Bahar geldi, şu an arıza Aşırı titreme ve hafif vuruntu gibi na yapmalıyım.

Arızam neden kaynaklanabilir ?

KM olarak 10.000 dolmadı ama süre olarak LPG nin bakıma girmeis gerekiyor.
Peugeot Yetkili servisleri LPG var diye arıza tespit yapmıyorlar.
Ustalar araya iş sokup ekmek parası derdinde bizim işi erteledikçe erteliyor, can sıkıcı bir durum.
Önce LPG bakımı mı yaptrmalıyım yoksa önce Motorcuya mı gitmeliyim.
Yoksa gözü karatıp LPG yi söktürtüp aracı Yetkili Servise mi sokayım.

Kurusa bakmayın, yazdıkça yazasım geldi...

Bıktım ben bu arabanın anlamadığım ve çözdürtemediğim küçük arızalarından...











You will never walk alone !
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 13632
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2019 Saat 09:06
Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı Lsuersoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : 406 2000 SV Benzin+LPG
Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2015
Konum: KARTAL - İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lsuersoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2019 Saat 17:41
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.




Slm,



1 - Bunun için özel peugeot servisine gidip ağır bakım yaptırsam, balata, disk, falan değişse,
Akslarda da gerekli parçalar değişse sorun ortadan kalkar mı ?

Bu konuya yazmadıklarımdan biri de selenoid valf meselesi ben ilk yıllarda 2 kez valfleri değiştirttim 1 yıl ara ile, valfler yine arıza verdi orjinal yazılımda,....

Ben hem elektronikçi, hem maliyeci, hem de yazılım uzmanı olduğum için, mekanik arıza,elektiriksel arıza,parça arızası nedir kolay anlayabiliyorum, bağıntıları iyi kurabiliyorum yani...

Bir yerde motorda küçükde olsa kaçaklar var ise basınç düştüğünden motorun kendini korumaya alması gerekiyor diye birşeyler okumuştum...

Motora 1 yıl önce bakım yaptırdığımda arabanın öekiş gücü artmış, 4-5 ay tekrar Automatic Gear Fault vermemişti...

Teşekkürler.




You will never walk alone !
Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 979
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2019 Saat 15:12
Orjinalini yazan: Lsuersoy Lsuersoy Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Merhabalar hocam. 

1-80 km üstüne titremeler genelde lastik balansından yapar. Ama sizin sorun muhtemelen akslarda boşluk oluşmuş. Tamiri mümkün yan sanati sıfır çok verimli olmuyor malesef. (300-400 tl civarı bir maliyeti olur.)
2-bu problem selenoid valflerden kaynaklı oluyor genelde hocam. Yada yağ soğutucusu şanzuman yağını yeterli soğutmadığı için. 
 Benim tavsiyem lpg de sıkıntı yoksa dediklerimi kontrol ettir ve mümkünse gittiğin usta peugeot ustası olsun hocam ve elinde orjina yazılım olan biri olursa daha iyi olur.




Slm,



1 - Bunun için özel peugeot servisine gidip ağır bakım yaptırsam, balata, disk, falan değişse,
Akslarda da gerekli parçalar değişse sorun ortadan kalkar mı ?

Bu konuya yazmadıklarımdan biri de selenoid valf meselesi ben ilk yıllarda 2 kez valfleri değiştirttim 1 yıl ara ile, valfler yine arıza verdi orjinal yazılımda,....

Ben hem elektronikçi, hem maliyeci, hem de yazılım uzmanı olduğum için, mekanik arıza,elektiriksel arıza,parça arızası nedir kolay anlayabiliyorum, bağıntıları iyi kurabiliyorum yani...

Bir yerde motorda küçükde olsa kaçaklar var ise basınç düştüğünden motorun kendini korumaya alması gerekiyor diye birşeyler okumuştum...

Motora 1 yıl önce bakım yaptırdığımda arabanın öekiş gücü artmış, 4-5 ay tekrar Automatic Gear Fault vermemişti...

Teşekkürler.






1 için ön takıma bir baktırın. Amortisör patlasa onda da yan rüzgarlar da ve belli bir hızda o tip şeyler yapar. Amortisör ü siz bile muayene edersiniz. Kriko ile kaldırın yağ lekesi varsa değişecek.  Fren disk falan a gerek yok. Eğer frene basınca direksiyonda titreme varsa o zaman disk değişir. Lpg ağır bakımı diye bir şey yok  en fazla filtre değişir olur biter. Birde otomatik kalibrasyon yaparlar.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Tekerlerden gelen ses son mesaja git 369 2 Denizci53
konu icon Motordan gelen ses? son mesaja git 554 13 CavitK
konu icon 307 1.4 benzinli&tüplü rölanti dalgalanması stop e son mesaja git 937 12 Keskinarslan
konu icon Yarı Otomatik Şanzıman Arızası Hk. son mesaja git 513 4 erdem_usta
konu icon 206 com2000 sinyal kolu tamirim son mesaja git 3950 20 muzo
konu icon 208 SIGNATURE Anlık Yakıt Tüketimi son mesaja git 96 0 ilkeamasya
konu icon Yardım. 1.6 XS karbon kaplama son mesaja git 444 5 umydn
konu icon triger karmaşası son mesaja git 1217 11 erdem_usta
konu icon 207 Lastik Ebadı son mesaja git 3817 19 Nurettin46
konu icon Peugeot 206 Gösterge step motorları Ve Çubukları son mesaja git 227 0 KillaLee
konu icon Devir sayacı bozuldu son mesaja git 1278 7 KillaLee
konu icon 206 Sol Ön Tekerlekten Gelen Ses son mesaja git 1121 3 tungajo
konu icon 206 ARIZA LAMBALARI LÜTFEN YARDIM son mesaja git 592 5 tungajo
konu icon 406 ilk çalıştırmada stop ediyor son mesaja git 232 0 selman
konu icon 206 arka hoparlor son mesaja git 257 0 Karacocuk24
konu icon urea hatası nedir? son mesaja git 3130 8 Feridunoz
konu icon Bakım sonrası yaşanılan arıza son mesaja git 315 0 momo
konu icon Geri vites lambası rengi hatalı! son mesaja git 632 5 Yaraliaslan63
konu icon DİREKSİYON BOŞLUĞU VE GÖSTERGE PROBLEMİ (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 335 1 tungajo
konu icon Çekiş sorunu ve Eco son mesaja git 297 0 Ceritoglu
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 AĞUSTOS EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Nurettin46 15
sonerkyl 13
KILIÇ 13
EmSul 11
umydn 10
ismailkaya 10
Karacocuk24 10
tungajo 9
GökhaN 9
talip206 7
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.