Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Hararet Göstergesi Sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Hararet Göstergesi Sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 Hararet Göstergesi Sorunu
    Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 15:45
Herkese merhabalar. 1 aydır devam eden sorunum şöyle: araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok. ancak motor ısındıktan 4-5 km sonra arabadan bip sesi geliyor ve hararet göstergesi yavaşça sıfıra iniyor. tamamen sıfıra inince araba yolda giderken stop ediyor. kontak kapat aç yapınca hararet sıfırda gösteriyor. her kontak aç kapat yapınca birazcık yükseliyor ve duruyor. 4-5 defa kontak aç kapat yapınca hararet 90 a geri geliyor ve araba çalışıyor ama çalıştığı gibi motor ikaz lambası yanıyor araba stop ediyor tekrar. motor soğuyunca araba eskisi gibi çalışıyor ve motor ikaz lambası sönüyor.  Bilgisayarda hiçbir arıza göstermiyor. ısı müşürü değişti, biligsayardan beyne reset atıldı ancak sorunum halen devam etmektedir. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. söz konusu olayla ilgili videom mevcuttur ve foruma ekliyorum inşallah doğru olarak ekleyebilirim :)

Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12049
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:30
muhtemel hararet müşürü arızalı gibi hocam motor kendini korumaya aldığı için çalşımıyor. arıza tesbit cihazına bağlayıp bakmak lazım hata kodlarına. 
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:51
1 ayda en az 5 defa biligsayara bağlandı ancak beyne kadar hiçbir yerinde arıza kodu çıkmadı ve müşür 2 defa değişti maalesef geçmedi halen 
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12049
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 16:55
peki soketler kontrol edildimi hocam iletişimsizlik ve kabloda temazsızlık varsa bu daneden olacaktır. 
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 17:24
Usta deneme yanılma yoluyla gideceğiz dedi. Müşür ve beyinden sonra beyne vemüşüre giden kablolarda sıkıntı yok dedi. geçen gün de direksiyonun alt takımı açtı kontakta temassızlık mı oluyor diye. Dene bakalım yine dedi daha deneyemedim. 1 Aydır yolda stop etmesinden sıkıldım. Belki yaşayan bilen vardır ve direkt çözülür diye açtım konuyu

Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 17:25
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12049
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 17:59
hocam kablolara göz kararı bakınca anlaşılmıyor çünkü görülmeyen yerlerde var araç haket halinde iken kabloyu ezen bir parça kısa dever yaptırıyor olabilir. İyi bir kontrol etmek gerekiyor soketleri ve kabloları bence peugeot bilen iyi bir oto elektrikçisine gitmeni taviste ederim. ankarada isen usta konusunda yardımcı olurum. 
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 18:25
size yanıt yazarken arabayı kontrol ediyordum ve motor ısındıktan sonra yine yaptı. Ustaya götüreceğim tekrar ama motorun soğumasını bekliyorum maalesef. Ankaradayım ve götürdüğüm usta yıllarca Peugeot yetkili servisinde çalışmış biri ve ilk defa böyle bir arıza görüyorum dedi. 

Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 18:25
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 00:56
Soğutma sıvısının eksikliği gibi basit uyarılar hariç ECU tarafından motor arıza ikaz ışığı bir kez yakıldığında en az bir DTC kaydı yapılır. Olağan dışı veri/anlık sinyal kaybı vb. sonrası kendiliğinden düzelmiş bir arıza var ise ECU arıza tipine göre motorun çalışma süresi/yakıt karışım oranı/katedilen km vs. arıza sonrası değerleri test ederek geçici bir arıza olduğuna karar verirse ikaz ışığını söndürür ancak yapılan arıza kaydı elle silininceye kadar kalır. Bugüne kadar bunun 3 istisnasını gördüm;

1- Alternatör arızası
2- Turbo hortumunda problem
3- Arızalı ECU

Bundan dolayı hep aynı yerde işlem yapıldıysa başka bir yerde bilgisayara bağlatmanızı tavsiye ederim. 

Sizin aracınızdaki arızada ise sorunun kaynağı hararet müşürü veya göstergesi ile bunların tesisatları olması gerekirken motorun çalışmama sebebi bunların hiç biri olamaz yani ECU hiç bir hararet probleminde motorun çalışmasını engellemez, sadece uyarır.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 11:45
ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 

Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 11:45
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2050
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 13:36
Fan rolelerini kontrol etmenizi tavsiye ederim.
206 larda konum itibariyle oksitlenmeye musait bir yerde.  
Yerini şöyle tarif edeyim. Peugeot armasının olduğu yeri sökün. Orda fanın yaninda kutu gibi birşey var. Onun icinde iki adet yeşil role var. Roleleri kontrol edin. Kablolarına bakın. Kopukluk varsa sase yapıp  beyni yaniltabilir
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 18:06
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 

Öncelikle devirdaimin çalışmasını hararet müşürüne bağlayan "usta" larımıza selam olsun SleepyDevirdaim pompası motor devri ile doğru orantılı bir hızda döner, hareketini motor mekaniğinden alır.  

Müşürün yan sanayi/orjinal olması sanırım fark etmeyecektir ki taktıklarınızdan ilki problemli olsa diğeri düzgün çalışmalıydı nitekim büyük yatırımlar yapmış yan sanayi parça üreticileri çalışmayan/uyumsuz ürünleri yedek parçacılara satarak piyasadan silinmek istemezler.

Bir önceki mesajımda "motor yönetim sisteminin soğutma sıvısının/motorun sıcaklığını, radyatör fanının çalışmamasını vs. baz alarak hiç bir şekilde motorun çalışmasına müdahale etmeyeceğini yani bu sebeplerle motorun stop etmemesi gerektiğinianlatmaya çalıştım öyle ki ister termostatın açık kalması sebebi ile soğuk bir havada uzun yolda hararet hiç yükselmesin, ister termostatın açmaması/fanın çalışmaması sebebi ile yoğun trafikte hararet nedeniyle silindir kapak contası yansın ECU hiç bir şekilde motorun çalışmasını durdurmaz.

Motorun stop etmesine sebep olan bir problemin mutlaka arıza kaydı yapılır, aksi düşünülemez ! ECU çeşitli nedenlerle kendine reset atmak zorunda kalıyor ise (örneğin çipin çalışma frekansını belirleyen osilatör devresindeki arıza sebebi ile yazılımın işletilmesi duruyor ise WDT-watchdog zaman aşımı nedeniyle... anlık kısa devre vb. nedenlerle besleme voltajının çipin çalışma voltajının altına düşmesi nedeniyle yazılımın işletilmesi duruyor ise BOR-brown out reset sayesinde voltaj stabil seviyeye ulaştıktan sonra... alternatör diyotlarının kısa devre olması gibi nedenlerle yüksek voltaj geldiğinde harici koruma devresi sayesinde çipin besleme voltajı kesilip voltaj normal seviyeye düştükten sonra besleme tekrar verildiğinde... vs. vs. ECU içinde otomatik başlatma gerçekleşir) yarım kalan ve baştan işletilmeye başlayan yazılım arıza kaydını yapamaz. Umarım sorununuzun kaynağı ECU değildir.

TÜM BUNLARI ARIZA TARİFİNİZ İÇİNDE BELİRTTİĞİNİZ AŞAĞIDAKİ İFADE DOĞRULTUSUNDA YAZDIĞIMI EKLEMEKTE FAYDA VAR SANIRIM

Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok.


Düzenleyen HasGur - 08 Kasım 2018 Saat 19:21
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2018 Saat 22:56
öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 

Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 22:59
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Kasım 2018 Saat 00:18
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 

DTC kaydı varsa ECU arızası ihtimali ortadan kalkar, içiniz rahat olsun. Bu durumda hararet müşürü hakkında biraz teknik bilgi vereyim ki hem ileride birilerinin işine yarasın hem de 3. müşürü taktırmış olmanız sebebiyle siz ustanızın ustalığına karar verin !

Hararet müşürü denilen parçanın içinde sadece bir adet perakende fiyatıyla 50 kuruşa satılan 2 bacaklı NTC tip termistör (ısıl direnç) vardır ve bu 2 bacak direk sokete bağlıdır (bazı araçlarda daha kapsamlı devreler vardır) Termistörler ısıyla direnci değişen elemanlardır (NTC ısı arttıkça direnci azalan, PTC tersi) otomotiv sektöründe genelde 100 kiloohm civarı dirence sahip termistörler kullanılır. (Bu kadar basit bir parçada yan sanayi ürünlerde sıkıntı çıkmayacağı sanırım anlaşılmıştır, olası tek problem yan sanayi ürünlerde tolerans değerinin yüksek olması olabilir ki orjinal ürün +/- %1 tolerans ile ısıyı ölçebilirken yan sanayi olanlar gerçekten kalitesiz ise +/- %5 toleransa sahip olabilir ki bu durumda müşür içindeki o termistör çinden 5 kuruşa falan gelmiştir Smile) Araç yazılımına göre değişmekle birlikte ECU dakikada en az 200 kez yaptığı ölçümlerde termistörün değişen direnci sayesinde kendi çalışma voltajı olan 5 voltu referans alarak beslediği müşürden dönen 0-5 volt aralığındaki değişken voltajı bir ADC pininden okuyup dijital bilgiye çevirerek sıcaklığı/arızayı tespit eder.

Müşür arızası p0115, 116, 117 gibi artan değerlerde DT kodları ile kayıt edilir bu kodların anlamları diğer sensör arızalarında olduğu gibi tutarsız veri (kablo ve soketlerde kısa devre/iletim problemleri gibi), yüksek sinyal (müşürden 5 volt dönmesi), düşük sinyal (müşürden 0 volt dönmesi) vb. temel problemleri işaret eder. Araç bilgisayara bağlandığında çok basit bir şekilde sorunun kaynağı anlaşılır. PC yazılımı müşür soketi çıkartıldığında -50 dereceleri, soket uçları kısa devre yapıldığında +150 dereceleri gösteriyorsa tesisat sağlamdır yani müşürün test edilmesi gerekir. Müşür testi yine PC yazılımında gösterilen sıcaklığın motorun ısınma/soğuma evrelerinde mantık çerçevesinde düzenli bir şekilde artmasının/azalmasının izlenmesi sayesinde yapılabilir. Başka bir yöntem motor sıcaklığının bir thermocouple/lazer ısı ölçer vb. bir cihazla ölçülerek soketteki voltajla karşılaştırılmasıdır. Hiç bir şey bilmeyen milat öncesinden kalan ustalar bile bir multimetreyi müşürün pinlerine bağlayarak açık/kısa devre olup olmadığına bakarlar bunlar yok ise çakmakla ısıttıkları veya sıcak suya koydukları müşürün değişen direncini ölçerek sağlam olup olmadığına karar verebilirlerdi. Yani müşteriye üst üste 3 müşür aldırmazlardı !

Motor sıcaklığı ECU için olmazsa olmaz verilerin başında gelir öyle ki soğuk motorda rölanti devrinin yüksek tutulmasından yakıt püskürtme ile avansın ayarlanmasına kadar motor sıcaklığı hayati önem taşır. P0115 gibi arıza kayıtlarının yazılması durumunda ECU yazılımı motor sıcaklığını 90 derece civarı kabul ederek motoru çalışır tutmak ister ancak soğuk motorda olması gereken yüksek rölanti devri, egr valfinin kapalı tutulma zorunluluğu, zengin karışım ayarlanması, avansın düşük tutulması vs. vs. hiç bir işlem yapılmaz bu durum ise soğuk motorda zor çalışma, vuruntu, siyah duman atma, performans kaybı hatta çalıştıktan sonra stop etme gibi problemlere yol açar, buraya dikkat ediniz problem motor ısındığında değil soğuk iken vardır !


Düzenleyen HasGur - 09 Kasım 2018 Saat 00:33
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Kasım 2018 Saat 13:59
Hocam böylesine teknik bir cevap için ve aracımda ECU arızası olmadığı için öncelikle çok teşekkür ederim. Sizin dediğiniz gibi ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti. Anladığım kadarıyla benimkinde müşür 0-5 arası voltajda sıkıntı oluşuyordu. ayrıca soğuk motorda yapar dediğiniz durumlar bende motor sıcakken yapıyor. çünkü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyordu ve arabayı çalıştırmaya zorlayınca stop ediyor ve 2-3 denemeden sonra hiç çalıştırmıyordu arabayı. mecburen motorun biraz soğumasını bekliyordum. Halbuki motor tamamen soğukken arabanın çalışmasında hiçbir sıkıntı yok. motor kendi sıcaklığı olan 90 a geldikten 2-3 km sonra araba stop edip gösterge sıfırda gösteriyor ve motor soğukken yapılır dediklerinizi o anda motor sıcak olduğu halde yapıyor.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Kasım 2018 Saat 23:19
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti

Su soğudukça gösterge yavaş yavaş düştüyse müşür sağlammış ki aslında 70 dereceyi göstermesi de müşürün sağlam olduğunun işaretidir ancak çok çok düşük ihtimalde olsa durağan halde düzgün çalıştığı gözlemlenen müşürün içinde NTC de veya ayaklarıyla soket arasındaki bağlantıda problem başladıysa sarsıntı gibi dış etkenlerde problem çıkarabilir.

ECU 1 voltun biraz üzerinde bir voltajı okumuş ise göstergede 70 derece kadar bir değer gösterilir, voltaj 90 derecede 1 voltun biraz altında 0 derecede 4 voltun biraz üzerinde olur. Min max değerler 0 ve 5 volt olmaz çünkü 0,25 voltun altı ve 4,75 voltun üstü değerler arıza tespiti için kullanılır.

Sizin aracınızda göstergedeki ısı düştüğüne göre müşürden ölçülen voltaj olması gerekenden yüksektir yani müşür ölçüm hattında +5 volta, besleme hattında +12 volta temas gibi muhtemel bir iletişim problemi söz konusu olabilir ancak daha önce yazdığım gibi ısıyı okumakla ilgili problemler stop etme problemine yol açmaz ECU arıza kaydını yapar ve 90 derece gibi sabit bir sıcaklığı referans alarak motoru çalışır tutar. Çözüme ulaştığınızda sonucu bildirirsiniz.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı 27BEN80 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 207 1.4 HDİ TREND
Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018
Konum: GAZİANTEP
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 27BEN80 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2018 Saat 02:11
PEUGEOT LARDA BU GİBİ SORUNLAR KRONİK BU ARAÇLAR ELEKTRİK OLARAK ÇOK SIKINTI ÇIKARIYOR VE MALİYETİ AĞIR OLUYOR......
BARAN
Çevrimdışı f4t1hltn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 23
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı f4t1hltn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Kasım 2018 Saat 12:41
Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 00:57
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.

Bu konuya son olarak şunu yazayım;

Bakmakla görmek arasında fark vardır... USTANIZI DEĞİŞTİRİN !
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı 27BEN80 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : 207 1.4 HDİ TREND
Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018
Konum: GAZİANTEP
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 27BEN80 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 06:05
USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...
BARAN
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2018 Saat 13:27
Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...

Söylermisiniz ? İşi bilmediği için sağlam müşürü 3 defa değiştirip müşterisine boş yere masraf açan ustayı değiştirmek yerine neden aracını değiştirecek !?  


Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

ARACI SAT KAFAN RAHAT ETSİN BU ARAÇLAR ÇOK CAN YAKIYOR



Son mesajlarınızda yazdıklarınızla; "önceki sahipleri tarafından pert edilmiş araçlardan birini satın alıp aracın son sahibi durumuna düşmüş biri" izlenimi veriyorsunuz. Sizin böyle bir aracı satın almış olmanız, önceki sahipleri tarafından yaptırılmamış işlerden dolayı fazlaca para harcamış olmanız diğer insanların sahip olduğu araçları kötülemek için size bir hak vermez ki her şeyi bildiğini zannetmesi sebebiyle motor isteyen aracı satın alıp 3-5 ay içinde motor yaptırmak zorunda kalan insanlar var !

Yok eğer "bu duruma düşmüş biri değilim, markayla da derdim yok" diyorsanız; soruna çözüm önerisi varsa konuya cevap yazarsınız öneriniz yok ise okur geçersiniz,  BOŞ MESAJLARLA FORUMU ÇÖPLÜĞE ÇEVİRMEYİNİZ !
Son olarak lütfen KÜÇÜK HARFLERLE yazınız !


Düzenleyen HasGur - 13 Kasım 2018 Saat 13:35
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon HATA BİLDİRİMİ son mesaja git 229 4 27BEN80
konu icon 308 (t8) kafalık son mesaja git 30 0 grk
konu icon Devir yukselmesi son mesaja git 756 8 Emirseng
konu icon 301 5. Vitese geçmiyor son mesaja git 42 0 fragman
konu icon bakım kilometresi normalden hızlı düşüyor son mesaja git 45 0 gregor samsa
konu icon 206 otomatik kendi kendine gaz verme sorunu son mesaja git 246 10 Frt-Aydin
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 2670 30 talip206
konu icon Motorda Titreme sorunu son mesaja git 90 0 conteo
konu icon Akşehirden selamlar son mesaja git 14 3 peugotayfun
konu icon Merhaba son mesaja git 6 2 peugotayfun
konu icon Selenoid valf arızası?? son mesaja git 386 3 arachnid
konu icon 307 ÖN CAM son mesaja git 2734 10 okan77
konu icon Araç Yakıt Problemi son mesaja git 112 0 demirtaskerem
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 442 2 talip206
konu icon Kış lastiği ebatları ve antifiriz önerisi. son mesaja git 337 5 Dadas
konu icon 307 1.4 benzinli 90 hp araçlarda LPG Kullanımı son mesaja git 333 1 sonerkyl
konu icon Lastik sensoru son mesaja git 365 1 sonerkyl
konu icon Dizel yarı otomatik baskı balata ömrü son mesaja git 353 1 sonerkyl
konu icon Motor arıza ikaz lambası neden yanıyor? son mesaja git 265 2 sonerkyl
konu icon Lpg de benzin ibresi düşmesi sorunu ucuz çözüm son mesaja git 27765 120 Frt-Aydin
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 64
HasGur 25
GökhaN 23
OguzhanKucuk61 18
talip206 17
f4t1hltn 15
peugotayfun 13
x571 9
Frt-Aydin 9
27BEN80 7
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.