|
206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cansevinc
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018 Konum: Canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cansevinc
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 05:55 |
1. Araba yeni çalıştıgında soğukken herhangi bir vites geçişlerinde sorun yok. 2. Araba ısındıgında ( özellikle uzun yolda) viteş geçişlerinde araba boşa alıyor sanki ve bağırma oluyor devir 5000 e kadar gelip 1 saniye kadar daha sonra geçiş oluyor. 3. Araba ısındıgında sanki spor mod açıkmış gibi viteş geçişlerini zor sağlıyor. Not: 2 madde asıl sorunum. bununla ilgili bursaya gidip otomatik şanzımancıları gezdim. biri 3500 tl fiyat , biri 6500 tl , biri 4500 tl gibi herkes aynı işi söyleyip revizasyon dedi ama kafalarından fiyat attıkları çok belliydi çünkü arada 3000 tl gibi bir rakam oynamaması gerekiyor :) Şanzıman yağını değiştirttim aşırı ısınmadan yağ incelir gibi şeyler belirttiler fakat sorun çözümlenmedi aynı sorunlar devam ediyor. Şanzıman yağını değiştirince 3. madde olmaya başladı ekstradan. Ek olarak arabayı boşa alıp bekleyince veya gaza basınca , kar ve spor lambası yanıp sönüyor Fakat R ve D veya P de beklerken veya giderken hata vermiyor sorun yok. Bu sorunla daha önce karşılaşan var mı yardımcı olabilir misiniz ? Sevgiler.
Düzenleyen cansevinc - 23 Ekim 2018 Saat 05:58 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam verdiğim linki incelerseniz size yardımcı olacaktır. şanzuman tipi aynıdır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cansevinc
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018 Konum: Canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cansevinc
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çok teşekkürler. Metni okudum fakat şanzıman yağını değiştirmiştim herhangi bir değişiklik olmadı dediğim gibi araç ısınınca geçişler çok dengesizleşiyor.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
senin selenoid valflerde de sıkıntı var hocam onlarında değişmesi gerekiyor ve arkadaşın anlattıgı gibi yağ değişimin yapılması gerekecek muhtemelen birde fren müşürüne baktır ondan kaynaklıda sıkıntı olabiliyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
cansevinc
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018 Konum: Canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cansevinc
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Teşekkürler hocam . Gittpim otomatik şanzıman ustalarının böyle direk revizasyon demeleri ve uçurum fiyatlar vermesi neden anlamış değilim :) şaka gibi herkes kazıklamaya calışıyor. Selenoid değişimi umarım işe yrar yarın servise gideceğim bilgisayara sokacaklar sanırım. Orada belirtmem gereken birşey olur mu ? Çünkü servislerde kolaya kacabiliyor
|
Simuzer
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : C3 Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sanayide ucuz teklif verenler revizyon yerine selenoid valf + yağ değişimi için veriyorlardır. Eğerki bu arıza yeni olduysa ve yağ değişimiyle de sorun çözülmediyse en kısa zamanda selenoid valfleri değiştirmeniz gerekiyor. Uzun süredir bu şekilde kullanmanız, şanzımanın kararsızlığı vuruntuları yüzünden şanzıman içerisindeki mekanik aksamların deforme olmasına neden olur ki, valf değişimi yapsanız bile çözüm olmayacaktır. Revizyon için 1) mutlaka ama mutlaka "...... otomatik şanzıman" şeklinde yazan yerlere gidin. Bunlarda diğerlerine göre bu konuda uzmanlaşmışlardır. Normal oto-tamire uğramayın. 2) mekanik olarak en az 1 yıl garanti vermesini isteyin. Garanti söz ile değil, şirket kaşe, usta imzası, antetli kağıtta olmalı.
|
yusufmercan
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 106 Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 86 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı yusufmercan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Egerki sanzimanci revizyon diyorsa o sanziman revizyon gerektiriyodur istersen selenoid valfleri degistirebilirsin ama sorunun duzelecegini zannetmiyorum ekstra masraf etmis olcaksin vites gecislerinde bosa aliyosa senin turbinde bi sikinti bar demekki turbin kaciriyo bu turbin manuel sanzimanlarda balata gbi dusuneblirsun balata kacirmasi gibi bisey basitce anlatmak gerekirse bnce yani benim fikrim cok masraf etmeden guvenebilecegin bi sanzimanciya revizyon yaptirman bu arada arac kac binde 150bin gecilince al4 sanzimanlar revizyon ister
|
sbde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 1999 Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
iyi akşamlar
1999 model 206 otomatik vites göstergesi nereden bulabilirim ? |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam ivedikte mass peugeot & citroen özel servisinden abdullah ustaya ulaşın yardımcı olacaktır. cep tel : 0537 964 58 20
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
akyuz.cagri
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2016 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı akyuz.cagri
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sonuç nedir acaba? benzer durum bende de mevcut,vites geçişlerinde sorun yok ama çalıştırıken bi iki sefer korumaya alıp s ve * ışıkları yanıp sönüyor,ama sonunda çalışıyor araba......danıştığım bi usta 2000 tl masrafı var beyin değişecek demişti?
|
cansevinc
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018 Konum: Canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cansevinc
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sorun halen devam etmekte. Araç ısındıgında kaçıran vites geçişlerini kar moduna alarak bi nebze dizginleyebiliyorum. 3 den 4 e geçerken kar modunda ise sorun cıkarmıyor. Halen çözemedim
|
yusufmercan
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 106 Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 86 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı yusufmercan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam sorunun cevabi gayet acik sanzimanin revizyon istiyor turbinde tamir edilir buyuk ihtimal vites kacirmalari varsa eger hepsi birlikte yapilir teslim edilir sasmazda vitas sanziman var ben oraya yaptirmistim memnun kalmistim
|
Frt-Aydin
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004-206 X-Line BVA 5P Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2018 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Frt-Aydin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
orjinal yazılımla basınçları ölçtürsene bi ?
bide sessiz bi yere geç dururken vites değiştir her değiştiğinde cızzz sesini duyuyormusun bi ona bak aslında bi fikir olarak söylüyorum sogutma suyu sıcaklığına orjinal yazılım ile baktır bide şanzıman sıcaklıgına şanzıman yağ sıcaklıgı biliyosun sogutma suyuyla yapılıyor şanzımanin içindeki eşanjordemi tıkanıklık var gerekli sogutmayı yapmıyor yağ çok sıcak cıkarsa normalden fazla deiklerimi bi kopntrol ettir
|
Frt-Aydin
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004-206 X-Line BVA 5P Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2018 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Frt-Aydin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bende yağ işine baktırmıstım senin 3. maddede olan benimde basımda var fırsatım yok ilgilenemiyorum çözümüde söyle sağlıuyorum baktım vites 3000 de atmıyor hemen kar modu düğmesine basıp kapatıyorum o kendi atiyor
|
cansevinc
1. Vites Yaşı : 33 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2018 Konum: Canakkale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cansevinc
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar sorun halen çözülmedi. selenoidleri değiştirdim 2-3 defa yağ değişimi oldu bu zamana kadar halen bir değişiklik yok.
tekrar sorunu anlatmak gerekirse araç soğukken hiç bir problem yok geçişlerde vs. fakat ısındıgında geçişler yine sağlanıyor ama boşa düşüp 1-2 saniye bağırtı olup öyle geçiyor. yani ısınma problemi oldugunu düşünüyorum. fakat hiç bir çözüme ulaşamadım.
|
sozuak
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 406-2 Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba, Elinde Peugeot yazılımı olan bir serviste arıza kodlarına baktırın. Ben de bir ara Hem Delphi Hem de PP2000 varken aynı zamanda baktığımda hatalar farklı görünüyordu. PP2000 daha noktasal bilgi verebiliyor. Ankara'da olsanız beraber bakardık. Isı problemi olup olmadığınada PP2000 de bakabilir tüm selenoidleri tek tek elektriksel olarak kontrol edebilirsiniz. Şöyle ki ben de klasik iki selenoid değişimi gerekiyor diye düşünüyordum çünkü programla sırayla aktive edince selenoidlerin ikisinden de benzer ses gelmesi gerekirken farklı geliyordu. Ben de ikisini de değiştireyim dedim ama parçaları alıp hidrolik bloğu sökünce birisinin vidasının gevşek olduğu ortaya çıktı. Yine de her ikisini değiştirdim sesler eşitlendi sorun kalktı. Meğersem gevşeklikten yağ sızdırıyormuş o nedenle sorun ortaya çıkıyormuş.
PP2000 ile sürüş yaparsanız canlı verileri sürüş esnasında görüntüler sorun ortaya çıktığında hangi değerler alınıyor ona göre çözüm aranması kolay olur. Bir de şu aklınızda olsun şanzıman ısınınca sıvının hacmi artıyor. Örneğin fazla yağ varsa bunu havalandırma deliğinden atıyor ama atamayacağı kadar az fazlalık varsa o da soruna yol açabilir. Ben 195.000 de iken arkadan çarpan araç nedeni ile öndeki araca çarptım. Hasar ciddi değildi ama tamirci arkadaşım olduğundan hadi şu şanzımanı da indirelim dedik. Fren bandları bitmişti kasnağı yemeye başlamıştı. Tüm parçaları değiştirdik balata namına. KM niz yüksek ise bu ihtimali düşünün bir de tork konvertörünün sorun çıkartması ihtimalini düşünün. Programda tork konvertörünün giriş çıkış hızları ve içindeki debriyajın devreye girip girmediği belli oluyor. Bunun dışında motor ile şanzıman senkron çalışıyor. Motorda oluşan belki de fark edemediğiniz bir problem şanzımanın çalışmasını sanki şanzıman arızalı sanacak kadar etkiliyor
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |