Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Brcbyrktr Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 44
Aracı : Peugeot 206 1.4 hdi xline
Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2017
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 148
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Brcbyrktr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
    Gönderim Zamanı: 22 Ekim 2018 Saat 22:35
Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 
Çevrimdışı Kysr038 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2004
Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Kysr038 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 00:35
Dizel olduğu için 2000 devir civarlarında sürmek doğru diye düşünüyorum.
Aracınız maks torku 1750 devirde veriyormuş. Sakin kullanım için 2000 devir üzerinde sürmek gereksiz. 
Ha bazen dizel partikül filtresi tıkanması gibi durumları azaltmak için yüksek devirde sürülmesi işe yarayabilir, ancak bunu da dizel araç kullanan arkadaşlar daha iyi açıklayacaktır
Tork150 Nm /1750 dev/dak

Bende de 206 1.4 benzinli var benzinli motorlar dizel motorlara göre daha yüksek devirlerde kullanılması gerekiyor. Ancak ben çoğu zaman 2500 devir civarında vites yükseltiyorum. O anda acil olarak hızlanmam gerekiyorsa 2500 devir üstüne  çıkıyorum. aracı sürekli yüksek devirde kullanmak da yakıt ısrafı konforsuzluk gürültü vb.Olumsuzlukları beraberinde getirir. 

Bazen gereksiz yorum yapan çok bilmişleri ben de aracıma almak istemiyorum gerçekten. 

İkinci aracımız 1.2 tsi motorlu golf 7, her binen lpg takılmıyor mu diyor. 
Takılabildiğini ancak çok yeni bir sistem olduğunu hem pahalı takıldığını, hem de benzin lpg birlikte tüketiminden dolayı çok tasarruflu olmadığını, lpg taktırma maliyetinin çok uzun bir dönemde amorti edileceğini, ancak aracın şuanki yakıt tüketiminin zaten diğer benzinli araçlara göre daha az olduğunu bu yüzden lpg arayışına girmediğimi güzelce anlatıyorum, aldığım cevap "aslında taktırsan olur daha az yakar" 
Gel de laf anlat böylelerine Angry



Düzenleyen Kysr038 - 23 Ekim 2018 Saat 00:42
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 01:53
Orjinalini yazan: Brcbyrktr Brcbyrktr Yazdı:

Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 

Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Sanırım aracınızda 4000 devirde 68 HP ve 1750 devirde 150 nm torka sahip DV4 TD motor kullanılmıştı


Linkteki güç tork grafiğine bakıldığında 1500 devirden itibaren 150 olan max tork değerine çok yaklaşıldığı 3000 devire kadar ise çok az kayıp olduğu anlaşılıyor. Beygir gücünü işaret eden kırmızı çizgi ile torku işaret eden mavi çizginin kesiştiği 2650 devir civarında en randımanlı sürüşü elde edersiniz. Aracınız yüklü ve/veya rampa çıkarken 1750 devire doğru düşerek torku, ani hızlanma gibi performans gereksinimlerde 4000 devire doğru çıkarak beygir gücünü kullanmayı seçebilirsiniz. 1. ve 2. vitesler hariç her durumda 1500 devirin altına düştüğünüzde vites küçültmeli ve her vites büyütüldüğünde motor devri 1500ün altına düşmemelidir.


Düzenleyen HasGur - 23 Ekim 2018 Saat 01:55
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 Sis farı son mesaja git 808 7 61AJ669
konu icon Benzin Hortumu son mesaja git 581 3 samet206
konu icon Hoparlörden motor sesi gelmesi son mesaja git 1685 12 samet206
konu icon pejo206 otomotik vites son mesaja git 267 2 talip206
konu icon Peugeot direksiyon kumanda modülü ve 307 double çe son mesaja git 1032 7 tarik903
konu icon 307 LPG de iken stop son mesaja git 503 14 Mtepe
konu icon Stop yazısı ve yağ göstergesi yanıp sönüyor son mesaja git 428 7 Maze87
konu icon Mekanik ve Motor Ustası son mesaja git 774 3 ismailkaya
konu icon ABS SYSTEM FAULTY son mesaja git 731 8 serkan066066
konu icon 1.4 e-hdi Parikül Filtre dolum hatası son mesaja git 430 3 sonerkyl
konu icon Peugeot 206 2004 x-line otomatik vites sorunu son mesaja git 341 1 sonerkyl
konu icon Yeni uye peugeot 607 son mesaja git 62 10 Ozkan224
konu icon 206 1.4 HDi Dizel Rolanti Dengesizliği Hakkında. son mesaja git 530 3 ukayl
konu icon 1-2 haftalik satilik double teyp son mesaja git 342 2 lilokan
konu icon 407 1.6 hdi 16" ve 17" jant yakıt tüketimi farkı son mesaja git 397 4 iso0625
konu icon Deri direksiyon simidi son mesaja git 230 0 BEYKOZLU
konu icon Benzin Kokusu ve ıslaklık son mesaja git 532 2 kaan206
konu icon 307xt otomatik gaz yememe sorunu son mesaja git 438 1 sonerkyl
konu icon 206+ aracim satilik son mesaja git 436 1 sonerkyl
konu icon 15 RC jantı Taktım Nasıl Olmuş son mesaja git 2704 13 kaan206
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 NISAN EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 71
samizeldestan 17
umydn 15
x571 13
ismailkaya 13
maximusti 12
serkan066066 12
emrahsen55 12
kaan206 11
barishrocker 9
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.