Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Brcbyrktr Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 49
Aracı : Peugeot 206 1.4 hdi xline
Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2017
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 227
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Brcbyrktr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
    Gönderim Zamanı: 22 Ekim 2018 Saat 22:35
Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 
Çevrimdışı Kysr038 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2004
Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Kysr038 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 00:35
Dizel olduğu için 2000 devir civarlarında sürmek doğru diye düşünüyorum.
Aracınız maks torku 1750 devirde veriyormuş. Sakin kullanım için 2000 devir üzerinde sürmek gereksiz. 
Ha bazen dizel partikül filtresi tıkanması gibi durumları azaltmak için yüksek devirde sürülmesi işe yarayabilir, ancak bunu da dizel araç kullanan arkadaşlar daha iyi açıklayacaktır
Tork150 Nm /1750 dev/dak

Bende de 206 1.4 benzinli var benzinli motorlar dizel motorlara göre daha yüksek devirlerde kullanılması gerekiyor. Ancak ben çoğu zaman 2500 devir civarında vites yükseltiyorum. O anda acil olarak hızlanmam gerekiyorsa 2500 devir üstüne  çıkıyorum. aracı sürekli yüksek devirde kullanmak da yakıt ısrafı konforsuzluk gürültü vb.Olumsuzlukları beraberinde getirir. 

Bazen gereksiz yorum yapan çok bilmişleri ben de aracıma almak istemiyorum gerçekten. 

İkinci aracımız 1.2 tsi motorlu golf 7, her binen lpg takılmıyor mu diyor. 
Takılabildiğini ancak çok yeni bir sistem olduğunu hem pahalı takıldığını, hem de benzin lpg birlikte tüketiminden dolayı çok tasarruflu olmadığını, lpg taktırma maliyetinin çok uzun bir dönemde amorti edileceğini, ancak aracın şuanki yakıt tüketiminin zaten diğer benzinli araçlara göre daha az olduğunu bu yüzden lpg arayışına girmediğimi güzelce anlatıyorum, aldığım cevap "aslında taktırsan olur daha az yakar" 
Gel de laf anlat böylelerine Angry



Düzenleyen Kysr038 - 23 Ekim 2018 Saat 00:42
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 01:53
Orjinalini yazan: Brcbyrktr Brcbyrktr Yazdı:

Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 

Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Sanırım aracınızda 4000 devirde 68 HP ve 1750 devirde 150 nm torka sahip DV4 TD motor kullanılmıştı


Linkteki güç tork grafiğine bakıldığında 1500 devirden itibaren 150 olan max tork değerine çok yaklaşıldığı 3000 devire kadar ise çok az kayıp olduğu anlaşılıyor. Beygir gücünü işaret eden kırmızı çizgi ile torku işaret eden mavi çizginin kesiştiği 2650 devir civarında en randımanlı sürüşü elde edersiniz. Aracınız yüklü ve/veya rampa çıkarken 1750 devire doğru düşerek torku, ani hızlanma gibi performans gereksinimlerde 4000 devire doğru çıkarak beygir gücünü kullanmayı seçebilirsiniz. 1. ve 2. vitesler hariç her durumda 1500 devirin altına düştüğünüzde vites küçültmeli ve her vites büyütüldüğünde motor devri 1500ün altına düşmemelidir.


Düzenleyen HasGur - 23 Ekim 2018 Saat 01:55
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2192 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5795 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1241 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1196 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 746 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2824 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1145 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1944 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12886 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 895 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 562 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 529 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 571 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 574 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 958 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 839 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16183 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5627 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1968 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 559 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Ercan585 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English