|
Doğru Kullanım Nasıl Olmalı? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 01:53 |
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Sanırım aracınızda 4000 devirde 68 HP ve 1750 devirde 150 nm torka sahip DV4 TD motor kullanılmıştı Linkteki güç tork grafiğine bakıldığında 1500 devirden itibaren 150 olan max tork değerine çok yaklaşıldığı 3000 devire kadar ise çok az kayıp olduğu anlaşılıyor. Beygir gücünü işaret eden kırmızı çizgi ile torku işaret eden mavi çizginin kesiştiği 2650 devir civarında en randımanlı sürüşü elde edersiniz. Aracınız yüklü ve/veya rampa çıkarken 1750 devire doğru düşerek torku, ani hızlanma gibi performans gereksinimlerde 4000 devire doğru çıkarak beygir gücünü kullanmayı seçebilirsiniz. 1. ve 2. vitesler hariç her durumda 1500 devirin altına düştüğünüzde vites küçültmeli ve her vites büyütüldüğünde motor devri 1500ün altına düşmemelidir.
Düzenleyen HasGur - 23 Ekim 2018 Saat 01:55 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Kysr038
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
|
Dizel olduğu için 2000 devir civarlarında sürmek doğru diye düşünüyorum.
Aracınız maks torku 1750 devirde veriyormuş. Sakin kullanım için 2000 devir üzerinde sürmek gereksiz. Ha bazen dizel partikül filtresi tıkanması gibi durumları azaltmak için yüksek devirde sürülmesi işe yarayabilir, ancak bunu da dizel araç kullanan arkadaşlar daha iyi açıklayacaktır
Bende de 206 1.4 benzinli var benzinli motorlar dizel motorlara göre daha yüksek devirlerde kullanılması gerekiyor. Ancak ben çoğu zaman 2500 devir civarında vites yükseltiyorum. O anda acil olarak hızlanmam gerekiyorsa 2500 devir üstüne çıkıyorum. aracı sürekli yüksek devirde kullanmak da yakıt ısrafı konforsuzluk gürültü vb.Olumsuzlukları beraberinde getirir. Bazen gereksiz yorum yapan çok bilmişleri ben de aracıma almak istemiyorum gerçekten. İkinci aracımız 1.2 tsi motorlu golf 7, her binen lpg takılmıyor mu diyor. Takılabildiğini ancak çok yeni bir sistem olduğunu hem pahalı takıldığını, hem de benzin lpg birlikte tüketiminden dolayı çok tasarruflu olmadığını, lpg taktırma maliyetinin çok uzun bir dönemde amorti edileceğini, ancak aracın şuanki yakıt tüketiminin zaten diğer benzinli araçlara göre daha az olduğunu bu yüzden lpg arayışına girmediğimi güzelce anlatıyorum, aldığım cevap "aslında taktırsan olur daha az yakar" Gel de laf anlat böylelerine Düzenleyen Kysr038 - 23 Ekim 2018 Saat 00:42 |
Brcbyrktr
1. Vites Yaşı : 49 Aracı : Peugeot 206 1.4 hdi xline Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 227 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Brcbyrktr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |