|
206 Benzin Pompası İlginç Bir Sorun!! [ÇÖZÜLDÜ] |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Ekim 2018 Saat 13:54 |
Bir kaç gündür aracım benzinde çalışmıyor. Bende direk lpg de çalıştırıp gidiyordum. Bugün boş vakit bulup kolları sıvadım. Aracın kontağını açtığımda arkadan gelen vızıltı sesi gelmiyordu. Sigortaları kontrol ettikten sonra arka koltuğun altında bulunan motor soketini söküp ölçü aletiyle baktığımda 12v gördüm. Daha sonra şamandırayı söktüm motoru direk aküye bağladım ve motor çalıştı. İşin ilginç yanı şu ki, kontağı açıp motor soketini söküp ölçüyorum 12v gösteriyor, fakat soketi yerine takıp fişin üzerinden ölçüm yapıyorum 0v gösteriyor. Neden motorun bağlantısını yaptığımda elektrik kesilsin ki? Yardımlarınızı bekliyorum saygılar.
Düzenleyen bilo131 - 11 Ekim 2018 Saat 16:41 |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle kontağı açtıktan bir süre sonra araç çalıştırılmamış ise pompanın elektriği kesilir. Bu süre içinde soketi takınca 0 volta düşüyorsa; Elektrikte yük olarak adlandırılan bir kavram vardır. Güç kaynağı olarak bir adaptörü ele alırsak regüle katının tasarımına bağlı olarak değişmekle birlikte boştaki çıkış voltajı ile cihaza (yüke) bağlandığında verdiği çıkış voltajı farklılık gösterir. Örneğin 12 volt 100 miliamper çıkışı olan adaptör 100 ma akım çeken bir yüke bağlandığında 12 volt verirken yüke bağlanmadığında 15 volt çıkış verebilir. Aynı adaptör 12 voltta 300 ma çeken başka bir cihaza bağlandığında ise ohm kanunu gereği adaptörün çıkış voltajı dramatik bir şekilde 3-5 volt seviyelerine düşecektir. Başka bir durum ise 220 volt AC ile çalışan bir motorun çok damarlı besleme kablosunun birinde kablo içindeki tellerin 3-5 tanesi hariç diğerlerinin kopması durumunda motor ucunda 220 volt okunur ancak motora enerji verildiğinde çalışmaz ve uçlarında 220 volt ölçülemez. Motor kaliteli bir devre ile sürülüyor ise motor sürücü kablo kopuğu arızası olduğunu gösterir değilse sağlam kalan 3-5 tel arıza tespitinde saç yoldurur ! Yani daha önce direksiyon pompası arızaları gibi konularda da belirttiğim gibi yüksek akım çeken yüklerde boşta iken besleme uçlarında voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez. Sizin aracınızda yakıt pompası direk akü voltajı ile çalıştığına göre içten kısa devre söz konusu değil (pompa kendi tesisatına bağlı iken tam kısa devre sigorta attırır ancak bir kaç ohm değerine sahip kısa devre olduğunda sigorta atmaz) İlk olarak yakıt pompasının sigorta ayaklarını ve yatağını temizleyin. Problem düzelmez ise sigortalarınız eski ise metaller zaman içinde özelliğini kaybettiği için yeterli akım geçiremiyor olabilir, değiştirin. Yine düzelmezse röle arızası veya 220 volt motor örneğinde olduğu gibi bir kablo hasarı söz konusudur. Düzenleyen HasGur - 04 Ekim 2018 Saat 16:32 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Anladım hocam hiç o açıdan düşünmemiştim. Tahminimce büyük ihtimalle kablodan kaynaklı. Çünkü şamandırayı komple söküp içinde kalan benzini de döktüm o şekilde dışarıda bağladım soketleri yine çalışmadı. O halde kablo uçlarında Amper ölçümü yapsam kaç çıkması gerekir? Yada motor gereğinden fazla mı akım çekiyor acaba? Ama O halde sigorta atması gerekir.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Valla ben başımdan geçeni anlatayım yorum sizin. Istanbul'dan Ankara'ya giderken Bolu'da gaz aldım. Marşa bastım araba çalışmadı. Bayağı uğraştım aklıma benzin pompası geldi. Lpg düğmesi ile çalıştırdım araba çalıştı. Giderken benzine attım yine stop etti. Neyse Ankara'ya kadar gittim usta pompa arızalı dedi. Yeni pompa aldik, usta taktı yine çalışmadı. Sonra pompayı söktü tekrar içerdeki tırnakları veya soketleri esnetti geri taktı. Herşeyi topladı araba çalıştı. Sonra bizde pompayı akü ile denedik pompa çalışıyor. Yani pompayı boşa almış olduk diye düşünüyorum. Şimdi de şöyle bir problem var gaz bitince benzine geçiyor bazen benzin bitmiş gibi oluyor heralde pompa kısa süreli durup çalışıyor. Muhtemelen yine şamandıra içindeki sokette temassızlık var.
|
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bakalım hocam yarın farklı birşeyler deneyeceğim. Motor soketini bir ışık veya bir röle bağlayıp bakacağım düşük amperde de akımı kesecek mi. Eğer işe yararsa rölenin kontaklarına elektrik verip motoru röleden tetikleyeceğim.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Pejoların tesisat kabloları oldukça kalitelidir geçmişinde tesisat hasar almadıysa problem çıkarmaz. Yakıt pompası olması gerekenden daha fazla akım çekiyor olsa da çalışır. Çektiği akım sigorta toleransının üzerine çıkarsa sigorta atar. Pompanın çektiği akımı ise ancak çalışırken ölçebilirsiniz. Araç LPG ile çalışırken benzin pompasının çalışmasını engellemek için kablosu kesilip araya röle konmuş olabilir. Kendini geliştiremeyen ustalarımız ısıyla daralan makaron gibi yalıtım malzemelerinden haberdar olmadığı için ya da bilselerde banda göre daha pahalı olduğu için kullanmadıklarından bu tür müdahaleler kısa zaman içinde tesisatta probleme yol açar. Varsa bu rölenin bağlantılarına bakın, LPG uzun süre önce takılmış ise rölenin pompaya elektriği aktaran kontaklarında da (genelde röleyi gaz valfi beslemesi ile tetiklerler ve normalde kapalı kontaklar benzin pompasına elektrik geçişini sağlar) problem olabilir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hocam Araca lpg takılalı 5-6 ay oldu. LPG takan ustaya sorduğumda pompa sürekli çalıştığından depoda sürekli benzin olsun yoksa pompa zarar görür dedi. Yani pompanın kablosunu kesip röle koyulduğunu sanmıyorum. Bir de hocam ilk mesajınızdan ilk yazdığınız paragrafı şimdi gördüm. Fiş takılı değilken uçları 12v gösteriyor. Takınca 0 volt. Tekrar çıkarıyorum 12v gösteriyor. Bu bu şekilde devam ediyor. Forumda gördüğüm kadarıyla benzin pompa rölesi varmış motor beyninin altında acaba o röle yüke binince kontak bırakıyor mu? Sorun onda olabilir mi? Edit Röleyi kontrol ettim. Yüke bindiği zaman röle kontağı bırakmıyor yani sorun yok. Fakat şöyle birşey oldu, motora giden + ve - uçları kontağı açıp bir parça kablo ile birbirine değdiriyorum evet kıvılcım çıkması lazım yada sigorta atması lazım fakat hiçbirşey olmuyor. Voltaj sıfıra düşüyor kısadevreyi ayırıyorum tekrar 12v göstermeye devam ediyor. Ne acayip bir durum benim kafa yandı
Düzenleyen bilo131 - 06 Ekim 2018 Saat 18:57 |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Röle bobininin kontak mekanizmasını çekiyor olması kontaktan olması gerektiği şekilde akım geçiyor olduğunu göstermez yani röle kontaklarında problem olabilir.
Kıvılcıma sebep olan şey voltaj değil akımdır. Daha önce yazdığım gibi kablo ucunda voltaj olması yeterli akımın temin edildiğini göstermez. Yüksek ihtimal pompanın besleme tesisatında şase veya +voltaj (sigorta veya yatağı, röle, soket vs.) iletiminde problem var. Öte yandan şase ile +voltajı kısa devre etmek iyi bir test yöntemi değildir. 10 amper sigorta bulunan bir hat için 5 ampere yakın akım çekecek h1 / h7 vs. 55 watt bir far ampülü kullanarak denemelerinizi güvenli olarak yapabilirsiniz.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Tamamdır hocam sizi de baya yordum hakkınızı helal edin. Yarın merkeze geçip yeni bir röle alıp deneyeceğim. Ayrıca sigortayı baştan kontrol edip gerekmese bile değiştireyim. Evet hocam dediğiniz gibi h7 ampul ile kontrol ediyordum kazara uçlar değdi bende denemeye devam ettim yoksa kesinlikle size katılıyorum kıvılcım çıkarmak hiç akıllıca değil
|
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet arkadaşlar sorunumu çözdüm. Sorun benzin pompa rölesinin kontaklarında çıktı. Daha önce dıştan elleri kontrol etmiştim. Kontağı açtığımda çıt sesi geliyordu. Ama yanıldım. Her ne kadar çıt sesi gelse de bu rölenin kontaklarının sağlıklı bir şekilde çalıştığı anlamına gelmiyormuş.
Resmini ekledim rölenin soketi erimiş kontakları çok ısındığından içindeki lehimleri atmış. Yeni röle alıp takmak istedim ama tanıdığım bir elektronikçiye gidip rölenin içindeki lehimleri yeniledi. Orijinal röle olduğu için bu yola başvurdum. Orijinal röle 250 tl civarındaydı 50 tl verip hallettim. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa herşeyden önce röleye bakmak lazım. Düzenleyen bilo131 - 11 Ekim 2018 Saat 16:53 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
geri dönüş ve bilgilendirme için teşkkürler hocam. Geçmiş olsun. Probleminizin düzeldiğine sevindim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Kysr038
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu rölenin yada soketin yeri hakkında fotoğraflı olarak yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. İnternette de bulamadım çünkü
|
bilo131
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2018 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kysr038
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2004 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018 Konum: Kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Çok teşekkürler hocam
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |