Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >308 T7 (2008-2013)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 308 1.6 vti LÜTFEN YARDIM
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

308 1.6 vti LÜTFEN YARDIM

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı exi35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 43
Aracı : 308 1.6 vti
Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı exi35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 308 1.6 vti LÜTFEN YARDIM
    Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 16:20
Öncelikle Aranıza ve Peugeot Dünyasına Yeni Katıldığım İçin Mutlu Olduğumu İfade Etmek İsterim.. Herkese İyi Forumlar.. 

İlk Arabam 2008 Peugeot 308 1.6 vti Görür Görmez Benim Olmalı Diyerek Sahip Oldum Fakat Aldığım Günden Beri Süregelen bi Arıza, Kimse Tarafından Çözülemedi Servis Dahil.. 

Başına Daha Önce Gelmiş Olan Bi Dostum Var İse ve Bu Postu Görüp Yardımcı Olursa Çok Sevinirim.. Şimdi Kimsenin Çözemediği Arızayı, Kendimce Tarif Etmeye Çalışayım.. 

Araç, Çalıştıktan Sonra Yolların Tam Hakimi. Bana mısın Demiyor.. 
Fakat Kısa Bir Süre Sonra, Vites Değiştirip Gaza Yüklenince, Silkeleme Yapıyor.. (her zaman Değil)
İki Üç Saat Boyunca Keyifli Bir Sürüş Yaşattıktan Sonra, Kırmızı Işıkta Duruyorum.. Önümdeki Tüm Araçlar Kalkıp Gidiyor ki Bunlar Şanslı Olanlar.. Ben Gidemiyorum.. Vitesi 1'e Takıp, Gaza Dokunduğum Anda, Araç Stop Ediyor. Tekrar Çalıştırdıgımda Bazen Normale Dönüp, Bazen İnat Ederek Durduğu Yerden Kalkmıyor.. Bi Kaç Saat Sonra Yine Hiç Bir Sorunu Yokmuş Gibi Calışmaya Devam Ediyor.. 

Araç Benzinli Fakat Sanırım Önceki Sahibi Tüp Taktırıp Söktürmüş..

Servise Gitti ve Raporlara Göre.
Katalizör Değişecek..
Hava ve Yağ Filtreleri Değişecek
Oksijen Sensörleri Değişecek..
Katkı Verilecek.. 
Maliyet 7.800TL (Diyor ve Ekliyor)
Bu Problemin Çözümü Bunlar Olmaya bilir.. 
Bu Durumda Üst Silindir Kapağına Gitmemiz Gerekir o da 6.000 TL

Götürdüğüm Her Tamirci 4 Buji 2 Bobin Değiştirip Asgari 700TL Aldı Sorun Devam Ediyor..
Servis İhtimali 14.000 Rakamı İle Seçeneklerim Arasından Silindi..
Arabadan ve Motordan Anlamadığım Halde, Hislerim O kadar Büyük bİ Masraf Gerektirmeyeceğini Söylüyor.. 

Bu Sorun Hakkında Fikri Olan Bi Kardeşim Var İse, Tecrübesini Benimle Paylaşır mı ?

Hiç Tadını Çıkaramadığım Halde, İnanılmaz Bi Arzu İle Satmak Yerine Bu Araba İle Bağ Kurmak İstiyorum..

Kaldı ki Satacak Bile Olsam, Bana Yapıldığı Gibi Çalışır Durumda İken Elimden Çıkarmak Sureti İle Alan Kişinin Ahını Almak, Emeğini, Birikimini Çalmak Kişiliğimi Çok Rahatsız Eder.. 

Herkese İyi Forumlar Dilerim 

Mehmet EGEMEN IŞIK
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 39
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 17:56
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileyiğle. aynı aracın makyajlı kasası t8 bende var 1,5 yıldır kullanıyorum nazarlarda saklasın Allaha şükür standart bakımları haricinde hiç problem yaşamadım ve severek biniyorum. aldığımdan beridirde 33000 km yol yaptım. Tabi benzine yapılan son zamlardan sonra lpg geçiş yapmak zorunda kaldım. yoksa araç benzinde gayet az yakıyordu. Neyse kısa bir özetten sonra sizin sorununuza gelince şimdiye kadar yapılan işlemler sadece bobin ve buji değişimi mi oldu. 2 bobin ve 4 buji için 700 tl çok almış usta bobin tanesi 150 tl kardeşim 4 bobin olsa 600 tl 100 tl orjinal buji olsa tabi senin farklı olabilirde bazı 308 vti ufak farklılıklar oluyor. 700 tl ful malzeme değişim için 50 tl alsa 750 tl yapar. Bir daha o ustanın kapısında geçmeyin derim. Eğer dediğiniz daha önceden lpg sistemi takılıp söküldüyse sıkıntı bundan kaynaklı olabilir hocam kesinlen kablo ve tesisat tam olarak izalosyan yapılmayıp sadece elektrik bandı kullanıldı ise kablolarda oksitlenme vs durumu şase yapma durumu olabilir. Delinen manifoltun onarımı nasıl yapılmış oda önemli. Yani bunun bir çok sebebi olabilir kardeşim servis ustaların dediği gibi. Önemli olan vti motoru iyi bilen bir usta bulmak ek olarak bizim motorlar mini cooper ve bmw nin bazı serinlerindede kullanıldı iyi bir bmw ustasıda olabilir ve sanırım izmirde rahat bulunur  iyi bir bmw ustası. Yani burada usta ve servisin dediklerini aynılarını diyecem ancak önemli husus direk bunlara yani pahalı olan işlem yaptırıp can sıkmamak. Yapılacak işlemleri şöyle bir sıralarsak 

1-lpg tesisatı için kesinlen kablo ve manifolt durumu kontrol edilmesi. 
2-gaz kelebeğinin durumu
3-benzin pompası basınç yeterlimi ve işlevini yerine getiriyormu
4-bobin ve buji demeyeceğim zaten değişimi yaptırmışsınız. 
5-genelde lpg enjektörleri için elektrik tesisatını bobin kablolarında  alırlar buna kesinlikle atlatmayın.
6-katalizör durumu 
7-benzin enjektörleri durumu 
8-en pahalı işlem subabların durumu 

Ek olarak aracın km ve tiriger zincirinde problem varmı yani aşırı ses vs. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı exi35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 43
Aracı : 308 1.6 vti
Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı exi35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 18:13
Araç 155 bin km.de ve Şu an Sanayide, Bi Tanıdığım Aracılığı İle Tanıştığım Ustada. En Son Tesisatı Gözden Geçireceğini Söyledi. Bahsettiğiniz Terimleri de Kendisine Mutlaka İleticem. Ben de Yanlış Takılan Tüpten Kaynaklı Oldugunu ve Bana da Elden Çıkarılmak İçin Satıldığını Düşünüyorum Fakat Sorunu Çözmekte de Kararlıyım. İlginize Çok Teşekkür Ederim..
Mehmet EGEMEN IŞIK
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 18:42
Evet sonerin dediği gibi lpg takmak için delinen manifolt nasil tamir edilmiş. Elektrik hattından çekilen kabloların geri toplaması nasıl yapılmış bunlar önemli. Muhtemelen sorun kaynağı bunlarla ilgili.

Bu arada yetkili servisler kapıdan girene direkt  katalizör ve oksijen sensörü değişecek diyor heraldeBig smileBig smileBig smile
Çevrimdışı exi35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 43
Aracı : 308 1.6 vti
Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı exi35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 18:47
Teşekkür Ederim Dostum. Bu Konunun Üzerine Gidicem Gelişmeleri Haberdar Ederim Sağ Ol. .
Mehmet EGEMEN IŞIK
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Eylül 2018 Saat 15:48
Yetkili servis raporları araç bilgisayara bağlandığında çıkan arıza kodlarına istinaden, periyodik bakım süre ve km sine bağlı olarak ve usta tavsiyeleri/tahminleri/eklemeleri ile düzenlenir.

Aracınızda çıkan geçici veya sürekli olarak belirtilmiş arıza kodları nelerdir ? Öncelikle bu arıza kodlarının işaret ettiği parçalarla ilgili tesisata baktırmanızda fayda var çünkü kendi kendine düzelen arızaların hemen hepsi elektriksel ya da elektro-mekanik bir veya daha fazla parçadan kaynaklıdır. Sinyal kaybı, kısa devre, yetersiz akım iletimi vb. birden fazla problem var ise arızayı tespit etmek oldukça güçleşir ve boş yere parça değişimine, ilgisiz masraflara sebep olabilir.

Öte yandankesinlikle silindir kapağı sökülmesi gibi tavsiyelere itimat etmeyin. Mekanik arızaları (elektro-mekanik istisnalar hariç) süreklilik gösterir bir subap kaçırıyorsa her zaman kaçırır, bir enjektör işiyorsa her zaman işer, bir rulman 2000-2200 devir aralığında ses yapıyorsa o devir aralığı her geçen an açılır vs. vs. ancak bu tip elemanlar hiç bir şekilde bir kaç saatliğine de olsa kendi kendine düzelme eğiliminde olmazlar !


Düzenleyen HasGur - 21 Eylül 2018 Saat 15:50
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Cenk88 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 308
Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Cenk88 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Eylül 2018 Saat 21:38
hocam geçmiş olsun, bilgisayara bağlattınız mı?
orada bi arıza kaydı gözüküyor mu?
Çevrimdışı Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP
Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2018 Saat 00:59
Pejonun benzinli araclarindan cok anlama ama standart 1.6 nfu motor disinda hic bir motoru lpg toleransli degil.ne vti ne thp. NFU larinda cok lpg sever bir yanlari yok yazin cok bunaltir heme bir de AL4 sanzuman varsa evlenirsiniz arabayla. Bunu 8 yillik pejo kariyerimde cok defa gordum.

Gelelim sizin sorununuza dedigim gibi 2004den beri dizel kullaniyoruz benzinli motor ve lpg deneyimim yok ama edindigim bilgiler isiginda,

LPG aracin ozellikle yakit sistemine cok etki ediyor. Katalizor iclerinde en kolay olani Onu gider bir egsozcuda bosaltirsiniz o konu duzelir hic olmadi bir beyinciye gidip yazilimi atilir. Cozulur ama sizin sorun katalizor degil bu cok acik. Katalizor oldugunda arac kendini korumaya alir ve 3000 devri gecemezsiniz.

Bobin buji degisimi kadar bunlarin tesisatlarinin kontrolu de onemli. Forumda bir basllik vardi bir cok sorun yasanmis her defasinda tekrarlamis ama asil sorun beyin soketindeymis. Aracin parcalari kadar elektrik tesisati da cok onemli ben kendim motor tesisati ureten bir firmada deneyim yasadim. 2004 scenic vardi aracin motor beyin soketinde sorun varmis servis sokete bastirinca sorun duzeliyor birakinca araba cildiriyor viteslerde yigiliyor surekli ariza 2000devri gecmiyor fln. Neyse soketi sifirladik araba iyice cildirdi. butun herseyi kontrol ettik tesisat semlarini bulduk uctan uca kontrol ettik araba servise gitti fln yok. Sonra detayli incelerken (saat gece 2 oldu) degistirilen sokette 1 tane ciddi soyluyorum 1 tane terminal beyindeki terminale basmiyormus. Disardan bunu gormek cidden zor cunku en son anlik veri okumayla bulduk. 1 tane terminal oturunca araba resmen fabrikasyon haline dondu ne devir dalgalanmasi ne ariza kaydi ne viteste anormallik. 1 gunumuzu aldi ama 1 tane terminal yuzunden neler yasadik. 14km boyunca 2000 devirde gittik. yokus yer olmasin diye ankarayi dolandik cunku araba yokus cikamiyordu. Hersey duzeldi.
Bu yzuden montaj ve ya demonte esnada tesisata bir zarar verilmis bu da zamanla sicak etkisi ile oprtaya cikiyor olabilir.

Pejo her zaman usta arabasidir. Ustania gidemezseniz abi sunu degistirelim bunu degistirelim diye arabayi sifirlatirlar size sonucta da degisen birsey olmaz. Bulundugun sehirde ozellikle servisden ayrilmis deneyimli ustalar varsa onlarla gorusun.

Burada bilgi verecek arkadaslar vardir muhakkak deneyimleri olan ama bahsettigniz sorunun birden cok sebebi var.



Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Torsiyon nedir,tamiri nasıl yapılır son mesaja git 420 0 Berkay Erdinç
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 128 0 SametRcz
konu icon 206 GİDERKEN KİLİT AÇILIP KAPANIYOR son mesaja git 168 0 yusufaynur_
konu icon Bir anda gaz kesip motor/vites kutusu arızası son mesaja git 129 0 canbek
konu icon LPG de çalısıyor Benzinde çalışmıyor son mesaja git 20881 18 erhan çay
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 681 1 Ozant.
konu icon 307 gaz kesme acil son mesaja git 3372 21 Hüseyinboztas
konu icon Bipper Tepee 1.4 com.plus vites kutusunu kontrol e son mesaja git 11667 7 BipperFan
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 531 0 SametRcz
konu icon 1.6 THP YAĞ POMPASI son mesaja git 199 0 SametRcz
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 24807 19 SametRcz
konu icon 2005 1.4 16V Stop etme son mesaja git 228 0 debug
konu icon 2003 Peugeot 307 1.4 hdi sağ cam indirip kaldırmıy son mesaja git 134 0 ismetskry
konu icon Seyir halinde 90-110 arası gaza basınca titreme son mesaja git 238 0 serdar.a
konu icon Kizdirma buji arizasi,motor ariza lambasi yakar mi son mesaja git 3057 5 Serdarakgl
konu icon EAT6 Şanzıman Bakım ?? son mesaja git 351 0 by_bozkurt
konu icon BAKIMLI SATILIK 508 - 2012 DİZEL/OTOMATİK son mesaja git 327 0 Emintoprak
konu icon 206 Spor ve Kar ışıkları yanıp sönüyor. son mesaja git 248 0 cimenquantex
konu icon 308 1.6 dizel su eksiltme(çözüldü) son mesaja git 4351 11 tongucuk
konu icon Triger kayışı, zinciri ? son mesaja git 507 0 Fisherking
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
SametRcz 4
Emintoprak 4
OsmUnl 2
Berkay Erdinç 2
Necm57 2
Serdarakgl 2
yakup5353 2
a.kaplan 2
Hüseyinboztas 2
serdarcan34 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English