Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Diğer Markalar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Simuzer Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : C3
Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Simuzer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2018 Saat 17:39
Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.
Çevrimiçi HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif
Mesajlar: 439
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2018 Saat 17:51
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.


Düzenleyen HasGur - 30 Ekim 2018 Saat 17:52
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2042
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2018 Saat 23:32
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.
Hocam dükkan aç çırağın olayım Big smile keşke ustayim diye geçinenler senin kadar bilgili olsa
Çevrimiçi HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif
Mesajlar: 439
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2018 Saat 18:04
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.
Hocam dükkan aç çırağın olayım Big smile keşke ustayim diye geçinenler senin kadar bilgili olsa

Estağfurullah, iyi niyetin için teşekkür ederim.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Simuzer Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : C3
Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Simuzer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Kasım 2018 Saat 10:51
Henüz çözüme kavuşturamadım. İncelemelerim ve araştırmalarım devam ediyor.

Yalnız şunu söylemekte fayda var. Fanla ilgili yaşadığım sorun, araçta 2 türlü hata veriyor.
1) Fan motoru çalışmıyorken bile, LEXIA'ada sürekli olarak daimi olan hata: 0485 hatası. Ancak bu durumda, aracın hararet göstergesi normal. Araç soğukken 0 çizgi, sıcakken 3 çizgi şeklinde.
2) Araç fazla ısınınca, (soğutma suyu 96 dereceyi geçinde), fan motoru maksimum hızda çalışmaya başlıyor (LEXIA'da da fan çalıştırma komutu %20'lerden %90-%100'e kadar kademeli çıkıyor) ve hararet göstergesi bir anda 6 çizgi yaktırıp, sesli bip bip bip uyarı ikazı veriyor. Bir müddet sonra (en fazla 2-3 dakika, soğutma suyu 96'nın altına düştüğünde, hararet göstergesi 3 çizgiye geri dönüyor.

Sanırım ben yanlış yönlendirme bu konuda yaptım.

En son yaptığım testte, mavi kablonun her iki ucu arasındaki bağlantıyı, bu kablo ile şase arasını ve +12v  tarafını kontrol ettim. Herhangi bir kabloda kopukluk veya kablonun şase veya +12v'a kısadevre yapmadığını tespit ettim. ECU tarafı takılıyken, fan tarafı soketini çıkarmadan sadece mavi kabloyu ayırıp, ecu tarafını ölçtüğümde yaklaşık +11v değerini görüyorum. Ancak bunun gerçek +11v mu yoksa dönüş +11v'u mu olduğundan emin olamadım. (Yani, bi lambaya 220vac fazını verdiniz, lambanın diğer ucunu nötr'e bağlamadan nötr-ampul boş ucunu ölçerseniz 220volt ölçülür yine. Bu iki ucu birleşirse ampur yanar(ışık verir).) İşte ben de burdaki +11v'u bir potansiyemetre aracılığıyla şase arasına voltaj ölçeklendirmesi yapsam, ECU'ya zararı olur mu? Bunu merak ediyorum ama FAN'ı kurtaralım derken ECU'dan da olmak istemem açıkçası :)

Edit:
İnternette pejo-citroen grubu fanları için tamir kiti diye bir şeye rastladım.  Fan motoru içindeki elektronik aksamın değiştirilmesiyle alakalı. Bununla ilgili nasıl değişim yhapılacağıyla alakalı bir de PDF döküman var. Ama maalesef Rusça. Google Çevirici ile yarım yamalak çevirebildim.


Bu dökümanın 25. sayfasında, fan motorunun çalışmasından biraz bahsetmiş ama tam da bana lazım olan kısmından ("diagnostics") bahsetmemiş. 


Bir başka edit:

Bir de şöyle bir şey deniyor.. Rusçadan Google çevirisi ile: (ki çeviriye hastayım :) )

6) Teşhis çıkışı , araçsız kontrol edilirken geri besleme için kullanılmaz. Ama eğer Bunu kontrol etmek isterseniz, bir LED bağlayabilirsiniz: + 12V (+ Ubat) 'da bir anot, Diagnostics için bir katot .

Ref:
http://autoelectric.pro/FanPSA_CheckNoAuto.html


Düzenleyen Simuzer - 06 Kasım 2018 Saat 14:40
Çevrimiçi HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif
Mesajlar: 439
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 00:47

Motoru sağlam bir fanın kontrol kartının değiştirilmesinden bahsediyor.


Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

1) Fan motoru çalışmıyorken bile, LEXIA'ada sürekli olarak daimi olan hata: 0485 hatası. Ancak bu durumda, aracın hararet göstergesi normal. Araç soğukken 0 çizgi, sıcakken 3 çizgi şeklinde.

Kontak açıldığında yapılan diagnostic işleminin kontrol listesinde fan yoktur. Motor soğukken arıza kaydını silin ve motor ısınıncaya kadar arıza kaydı yapılmadığından yani hararet göstergesi sona dayandığında ilk arıza kaydının yapıldığından emin olun. Daha önce yazdığım gibi 485 arızası besleme ya da tam şase (ikili soketteki kalın kablolar) alamama durumunu işaret eder. Öncelikle bu soketten akım çekip voltajın düşmediğinden emin olun.


Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

2) Araç fazla ısınınca, (soğutma suyu 96 dereceyi geçinde), fan motoru maksimum hızda çalışmaya başlıyor (LEXIA'da da fan çalıştırma komutu %20'lerden %90-%100'e kadar kademeli çıkıyor) ve hararet göstergesi bir anda 6 çizgi yaktırıp, sesli bip bip bip uyarı ikazı veriyor. Bir müddet sonra (en fazla 2-3 dakika, soğutma suyu 96'nın altına düştüğünde, hararet göstergesi 3 çizgiye geri dönüyor.

Bu arıza bildirim şekli fan çalışmadığı veya en yüksek devre çıkamadığı durumlarda ortaya çıkan yöntemdir. (ya da fan çalıştığı halde ECU ya yanlış sinyal gidiyordur)

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

En son yaptığım testte, mavi kablonun her iki ucu arasındaki bağlantıyı, bu kablo ile şase arasını ve +12v  tarafını kontrol ettim. Herhangi bir kabloda kopukluk veya kablonun şase veya +12v'a kısadevre yapmadığını tespit ettim. ECU tarafı takılıyken, fan tarafı soketini çıkarmadan sadece mavi kabloyu ayırıp, ecu tarafını ölçtüğümde yaklaşık +11v değerini görüyorum. Ancak bunun gerçek +11v mu yoksa dönüş +11v'u mu olduğundan emin olamadım.

Mavi olarak belirttiğiniz kablo şemaya göre (1599B) fanın feedback hattı yani ECU tarafında giriş pini. ECU yazılımı bu girişten ya ADC ile (fanda devir ölçen bir encoder varsa ve geri bildirim değişken voltaj ise) fan devrini tespit eder ya da bu pin dijital giriştir ve girişin GND veya +V olup olmamasına göre fanın çalışıp çalışmadığına karar verir. Her iki yöntemde de giriş voltajı düşürülür yöntem ADC ise bir voltaj bölücü vardır, lojik devresi var ise en az bir transistör sürülüyor olmalıdır ve beyzi pullup veya puldown yapılmıştır. Yani her iki durumda da +11 volt normal olmayan bir değer.

Mavi kabloyu ayırdığınızda fan tarafında fan çalışırken ve çalışmazken voltajlar nedir ?

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

İşte ben de burdaki +11v'u bir potansiyemetre aracılığıyla şase arasına voltaj ölçeklendirmesi yapsam, ECU'ya zararı olur mu? Bunu merak ediyorum ama FAN'ı kurtaralım derken ECU'dan da olmak istemem açıkçası :)

Aracınıza ait olduğunu söylediğiniz şema gerçekten aracınıza ait ise yani 1599B hattı şemada gösterildiği gibi geri bildirim sinyali ve ECU girişi ise hiç bir sıkıntı olmaz. Bu durumda mavi kablodaki yani ECU tarafındaki 11 voltu kullanamazsınız çünkü giriş pininden çıkış alınamaz ! Ancak direk aküden veya 1590B hattından +12 volt kullanabilirsiniz. İşi garantiye almak için bir direnç kullanabilirsiniz +12 volt ECU içinde direk şaseye kısa devre bile olsa örneğin 470 ohm bir direnç üzerinden +12 verirseniz; (+12v-0v GND)/470=25 miliamper gibi küçük bir akım geçer ve 0,025x0,025/470=0,3 watt gibi düşük bir güç harcanır yani potun +12 ve GND ye bağlayacağınız iki kenar ucunda birer tane 470 ohm 0,5 watt bir direnç kullanırsanız hat hem şaseye hem +Volta kısa devre bile olsa hiç bir şekilde zarar görmez.

Aracınızın servis manueline ulaşabilirseniz fanın feedback yöntemini öğrenebilirsiniz. Bulamazsanız daha önce kale firması ile görüşmüştünüz, oraya gidemiyorsanız öncelikle tekrar arayıp fanın geri bildirim yöntemini öğrenmenizde fayda var. Feedback hattında fan devrine bağlı değişken voltaj mı olmalı yoksa fanın çalışması ve çalışmaması durumunda sadece 0-12 volt değişimi mi oluyor bir şekilde öğrenebilirseniz çözüme daha kolay ulaşabilirsiniz.


Düzenleyen HasGur - 07 Kasım 2018 Saat 01:17
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimiçi HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif
Mesajlar: 439
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 01:14
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:


http://autoelectric.pro/FanPSA_CheckNoAuto.html

Linkte fanın araca bağlanmadan nasıl test edileceği anlatılmış. Kısaca "fanın geri bildirimini test etmek için bir led kullanılabileceği, ledin artı bacağının +12 volta eksi bacağının ise feedback pinine bağlanması gerektiği" yazılmış.

Linkte yazılı değil ama led ile geri bildirimi test etmek isterseniz ledin +bacağına (12v-2v led voltajı)/20ma led max akım=500 ohm ve üzeri bir değere sahip direnç bağlamayı unutmayın.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 2013 308 1,6 THP 156 Manuel son mesaja git 47 1 HasGur
konu icon 2004 peugeot 407 fiyat? son mesaja git 298 7 HasGur
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 1226 17 HasGur
konu icon otomatiğe lpg gider mi? son mesaja git 47 1 Karacocuk24
konu icon vites cok zor geciyor son mesaja git 46 0 mustafa388
konu icon 307 Kontak Yarım Açıkken Çınlama Sesi son mesaja git 415 2 boruc
konu icon Motul motor yağı son mesaja git 292 3 x571
konu icon 307 hdi 1.6 2005 Tekleme son mesaja git 69 0 heffera
konu icon 207 sağ ön çıkma far lazım? son mesaja git 67 0 black_jeruz
konu icon TRİP METER KENDİNİ SIFIRLIYOR! son mesaja git 384 3 disocerydeli
konu icon 307 katalizör son mesaja git 466 5 sonerkyl
konu icon Cozulemeyen ariza son mesaja git 461 10 sonerkyl
konu icon Xenon sonrası abs ışıkları yanıyor son mesaja git 644 6 littlenikksay
konu icon 307hdi 2006 Kalirofer Kontrol sıcaklık ayarı son mesaja git 442 2 sonerkyl
konu icon 206 kapi kilit Işığı son mesaja git 1206 10 sonerkyl
konu icon Motor isigi yandi son mesaja git 440 2 sonerkyl
konu icon Ankara güvenilir Peugeot Servisi ve Modifiye son mesaja git 253 1 sonerkyl
konu icon SEYİR HALİNDE DİREKSİYON SERTLEŞMESİ son mesaja git 3410 35 27BEN80
konu icon 106 XR Teknik Problem son mesaja git 608 4 KvncKR
konu icon 206 Otomatik 2001 Model Şanzıman Sorunu son mesaja git 1270 9 akyuz.cagri
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 41
OguzhanKucuk61 18
HasGur 17
GökhaN 11
talip206 9
f4t1hltn 8
x571 8
umut1001 7
peugotayfun 6
asi-- 6
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.