Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - N mi P mi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

N mi P mi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı 307XS307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307 XS 1.6 OTOMATİK
Kayıt Tarihi: 15 Mayıs 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 158
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 307XS307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: N mi P mi ?
    Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 02:02
arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?
Çevrimdışı GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Yaşı : 32
Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi
Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11130
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:12
Orjinalini yazan: 307XS307 307XS307 Yazdı:

arkadaşlar otomatik arablarda trafikte ışıklarda uzun durmalarda N ye alınca yağlama yapmıyormuş ve bu durumdan dolayı vuruntu oluyormuş. P ye alın diyolar bu doğrumu.?

2.sorum ise arabayı istop edince önce N sonra el freni ve P ye alıyorduk. N yi unutun sadece P ye alın diyolar ve bu şekilde vuruntulardan kurtulursunuz deniyo doğru mu ?

Auto6R şanzıman kullanıyorum. uzun durmalarda araba çalıştığı için N dediğiniz boşa almak daha mantıklı 

Vuruntudan kastını pek anlamadım ama şanzımandaki sallantıyı bu dediklerin götürmez bizim şanzımanlar dsg gibi değil illaki sallıyor N den sonra P aracı boşa alıp parka almak hepsinden mantıklı duruyor
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot' nun Kalesi -> Peugeot Turkey Fan Club
Çevrimdışı hozer33 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2017
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hozer33 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:27
bende ışıkta boşa alırım, duruncada boşa alır el frenini çekerim, stop ederim p konumuna alırım, faydasının olduğu garanti, vuruntuyu ise çok çok ısınınca az da olsa yapıyor.
Çevrimdışı maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 2011 206+ Comfort
Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1133
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 09:50
dsg de özellikle duraklamalarda (kırmızı ışık gibi) N ye almayın diye uyarıyorlar.
ama peugeot şanzımanı hakkında net bilgiye sahip değilim. 

ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Çevrimdışı eran Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 106
Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 145
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eran Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

d
ilave olarakda aracı eğimli bir yere park edilmesinde Önce N ye alıp el freni çekip sonra P ye almayı öneriyorlar, aracın yükünün şanzımana değil el frenine binmesi için. 

Bu söylediğiniz mantıklı gerçekten. 
Çevrimdışı onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 19
Aracı : 1.4 206 X-DESIGN - 2006
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 168
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 11:48
Araçta tork konvertörü olduğu için içi dolu yağlı bir sistem fakat bilgim dahilinde değil yağlama sürekli olarak mı yapılıyor yoksa devamlı olarak mı (N konumunda yağlama oluyor mu?). Eğer oluyorsa fren sistemini D konumunda aracı tutmaya zorlamaktansa N daha mantıklı olacaktır gibime geliyor. AL4 çalışma mantığını net olarak bilen birisi bilgilendirirse minettar olur piyasadaki otomatik 206'ların akıbetini değiştirebiliriz bu konuda :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2187
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 14:52
N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.
Çevrimdışı onurrr41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 19
Aracı : 1.4 206 X-DESIGN - 2006
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2015
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 168
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurrr41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2018 Saat 16:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

N ve P konumunda yağlama olmadığı doğrudur.  Fakat ışıklarda N ye almanın bir zararı yoktur aksine faydası vardır.  Burda önemli  olan nokta hareket halinde iken kesinlikle N ye ALMAMAKTIR.  Trafik Işığının süresi uzunsa N ye alıp  bekleyin. Yeşil yanar yanmaz D ye alıp gaza yüklemeyin. Ben genelde 5 saniye kala D ye alıyorum. Eğer ışıkta süre yoksa ve en önde isem N ye almıyorum. Çünkü hemen yeşile dönüyor ve arkadakiler kornaya saniyesinde basıyor. Arka sıralardaysam zaten öndekiler  kalkana kadar süre oluyor. 

Park ederken yükü kesinlikle şanzımana vermem. Bunu alışkanlık haline getirdim. Yokuşu bırak  Düz  yolda bile park ederken önce N ye alırım, el frenini çekerim, ayağımı frenden çekerim yük el frenine  biner, sonra frene basıp  P ye alırım.

Bende sizle aynı şekilde kullanmaktayım Talip hocam. Çünkü D'ye alıp yürüyünce kavrama geç olduğu için boşluk yaratıyor bence çok sakıncalı bir durum bu. Hatta giderken N'ye alıp D'ye almakla aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Her koşulda aracı stop etmeden N konumuna alıp el freni çekip freni salıp öyle P'ye alırım. Alışkanlık :)
1.4 Peugeot 206 8V - Benzin - X-Design - 2006 Model - Otomatik Şanzıman - H7 LED Uzun Far Ampulü - Pioneer Kapı Hoparlörleri
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Kendi 206'nın Ustası Ol (GÜNCELLENDİ!) son mesaja git 13211 158 bilo131
konu icon Yardımcı olur musunuz? son mesaja git 167 3 sonerkyl
konu icon pejo206 otomotik vites son mesaja git 197 2 sonerkyl
konu icon Selamlar son mesaja git 9 1 sonerkyl
konu icon Bakımdan sonra motor sesi arttı son mesaja git 674 8 sonerkyl
konu icon 106 Isınma Problemi son mesaja git 917 6 eran
konu icon TORSİYON SIKINTISI ÇEKENLER BURAYA son mesaja git 1256 7 Mesut5454
konu icon YENİ ASLAN 307 1.6 HDİ PREMİUM son mesaja git 2691 35 darkiron
konu icon Düşük yağ basıncı uyarısı 207 1,4 vti son mesaja git 1404 14 Frt-Aydin
konu icon Ön cam - fiyat? son mesaja git 645 15 Orçun.Dmr
konu icon lokma anahtar somuna yetişmiyor son mesaja git 367 4 x571
konu icon RCZ almayı düşünüyorum son mesaja git 1290 11 darkiron
konu icon rölanti dalgalanma ve bazen stop etme son mesaja git 4641 52 eneseren
konu icon Peugeout 407 volan değişimi sonrası çekiş düşüklüğ son mesaja git 313 1 sonerkyl
konu icon Bu Nedir? son mesaja git 662 4 sonerkyl
konu icon 1.6 xt9 110 hp sunroof son mesaja git 274 1 sonerkyl
konu icon tekerlekten gelen inanılmaz ses son mesaja git 438 4 sonerkyl
konu icon servis önerisi son mesaja git 213 1 darkiron
konu icon peuget 206 1.4 hdi dizel 2006 çekiş sorunu son mesaja git 685 5 uguricyer
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 4603 4 serdarsolarr
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2019 ŞUBAT EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 111
Frt-Aydin 61
talip206 38
AhmetSehzade 26
darkiron 15
lilokan 14
Karacocuk24 13
Kuzey58 13
Aykutemre92 13
x571 12
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2019
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.